וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 היבטים של חוויית משתמש שמשפיעים על הקידום האורגני. בכמה מהם אתם עומדים?

אבירם צור

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 16:16

הנטיה שלנו לצד ה"טכני" של העולם הדיגיטלי מובילה אותנו לחשוב טכני, שלא לומר צר. קידום אתרים הוא הרבה יותר מביטויי מפתח, מטא תגים וקישורים. גוגל עוקבת "מקרוב" אחרי מה שקורה אחרי הקליק לאתר שלכם, ואתם צריכים להיות מארחים טובים יותר. אבירם צור מזכיר לנו איך.

לאורך השנים, עם צמיחתה המדהימה של גוגל והפיכתה למנוע החיפוש ה(כמעט) בלעדי ברשת, החלו יותר ויותר חברות להשקיע משאבים ותקציבים לא מבוטלים בקידום האתר, בין אם באמצעים פנימיים ובין אם בסיוע של יועצים ומומחים חיצוניים.
במסגרת תהליך העבודה על קידום האתר ("אופטימיזציה"), הושם דגש רב על שיפור משמעותי של ביטויים ומילות מפתח לכל אורך ורוחב האתר, בהתאמה מלאה לביטויים אשר התגלו כבעלי תדירות החיפוש הגבוהה ביותר על ידי המשתמשים השונים, ובאמצעות יצירת רשת ענפה של קישורים חיצוניים שמחזקים את מעמדו של האתר ברשת.
אולם, עם השנים, החלו חברות להבין, ששיפור והתאמה של מילים וביטויים בלבד (גם אם יהיו בהתאמה מלאה למילים ולביטויים שמחפשים המשתמשים בגוגל) אינם מספיקים כדי להזניק את האתר לראש עמוד התוצאות ולעיתים קרובות אפילו לא לדף התוצאות הראשון.
הסיבה לכך נעוצה במשתנה חשוב נוסף, שמהווה כיום פרמטר מרכזי ביכולת שלכם לקדם את האתר באופן אופטימלי - חוויית משתמש.

כיצד, אם כן, משפיעה חוויית משתמש על קידום האתר שלכם בגוגל ומה כדאי לעשות כדי להגיע למיקומים טובים יותר?

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
לדבר על הקשר בין שיווק למוצר, למשתמש, לצרכן. DEM./עיבוד תמונה, ירון אחר

1. מיקוד במשתמש

עם השנים, החל גוגל להיכנס יותר ויותר לנעלי המשתמש בבואו להעריך את האתר שלכם ולקבוע אם אכן ראוי לקדמו לראש דפי התוצאות. גוגל כבר אינו מסתפק במילים ובביטויים קשורים. הוא מנסה להתחקות אחר פעולותיהם של הגולשים, להבין מה הדבר הנכון ביותר עבורם ולמעשה "להרגיש" את האתר שלכם באופן מוחשי יותר. במציאות בה כמעט כל העולם עושה שימוש בג'ימייל וכרום (והאתרים במקביל משתמשים באנליטיקס) אין לגוגל שום בעיה להבין עד כמה האתר שלכם עונה על צרכי המשתמשים, וככל שהחוויה באתר שלכם תהיה טובה יותר, כך הוא יקודם למיקום גבוה יותר.

2. תוכן ממוקד

כמו המשתמש, גוגל יעדיף דפים בהם התוכן ממוקד ומדויק על פני כאלה שכוללים הרבה מאוד רכיבים שונים ומגוונים. מיקוד בשירותים/ מוצרים/ נושאים מסוימים והפרדה שלהם מנושאים אחרים יסייע גם לחווית משתמש טובה יותר וגם לקידום טוב יותר.

3. אנגייג'מנט

מעבר לכך שגוגל מתייחס בכובד ראש לחוויית המשתמש באתר, מנוע החיפוש המוביל גם החל לשים משקל רב על האינטראקציה של המשתמשים עם האתר שלכם ולהתייחס למה שקרוי אנגייג'מנט. באופן טבעי, מבחינת גוגל, אתרים בהם האנגייג'מנט גבוה יותר מעידים על חוויית משתמש טובה יותר ולפיכך ראויים למיקום גבוה יותר.

4. הנעה לפעולה

קישורים ברורים ומניעים לפעולה, שיובילו את המשתמש לפעולות ולדפים נוספים, יהיו כמובן מצוינים עבור המשתמש, ולא פחות חשוב - יובילו גם את הרובוט של גוגל למקומות הנכונים ויאפשרו לו לסרוק דפים רבים נוספים ולקדם אותם.

5. מינימליזם

המנוע החכם של גוגל לא "מתפתה" לקדם אתרים בהם מילות החיפוש המרכזיות חוזרות על עצמן שוב ושוב לכל אורך הדף. המנועים של גוגל יודעים להעריך את הסבירות הסטטיסטית של הופעת ביטוי כלשהו (חשוב ככל שיהיה) ודפים שמכילים כמות גבוהה מכך מפסידים נקודות. גוגל מבין שחזרה מתישה על אותו ביטוי (או מספר מצומצם של ביטויים) אינה תורמת להבנה של המשתמש ומטרתה היא קידום האתר בלבד ולפיכך לא מוצא את הדף כבעל ערך למשתמש ולא שש לקדם אותו.

מיטב אנשי המקצוע, מנהלים, ואתם:

הקבוצה בה מתנהל השיח האמיתי של שיווק בעידן דיגיטלי בישראל

לכתבה המלאה

6. תוכן איכותי

נגמרו הימים בהם אתרים שעוסקים בתחום מסוים (גם אם נישתי) קודמו באופן אוטומטי בתוצאות החיפוש. התפתחותן של יכולות ה- Machine Learning מאפשרות היום לגוגל לסרוק את הדף ולהחליט אם הדף כתוב בצורה טובה, אם התוכן איכותי ואם סביר להניח שהמשתמשים אכן ימצאו בו עניין. הקפדה על יצירת ערך מוסף למשתמשים ועל תוכן מדויק ואיכותי תגרום גם למשתמשים שלכם להעריך אותו וגם למנוע של גוגל.

7. הגהה ומקצוענות

אתר בו קיימות שגיאות הגהה רבות מדי, מעבר לכך שייתפס כאתר ברמה נמוכה יותר על ידי המשתמשים (גם אם התוכן עצמו חשוב ואיכותי) יפגע מאוד ביכולות הקידום שלכם. אחד ההיבטים הכי קלים ל "גילוי" על ידי מנוע הסריקה של גוגל הוא אתר שרמת ההגהה שלו עשויה להעיד על חוסר מקצועיות ובכך לפגוע באופן ישיר במיקום האורגני שלו.

8. מבנה הדף

דפים שבנויים וכתובים בצורה מדויקת וממוקדת, עם הירארכיית מידע ברורה, פסקאות קצרות וחדות, שימוש בולטים וניסוחים תמציתיים ישפרו משמעותית את חוויית המשתמש ובמקביל את היכולת של גוגל לסרוק את הדף במהירות וביעילות (דבר שייתן לדף ניקוד גבוה יותר).

9. רספונסיביות

לאור השימוש הנרחב באתרי מובייל, גוגל מייחס חשיבות רבה לאתרים שההתאמה שלהם למובייל טובה יותר, ממוקדת יותר ויעילה יותר. אתרים שמקבלים ציון התאמה למובייל גבוה יותר על ידי גוגל, יספקו כמובן חוויה טובה יותר למשתמשים, אבל ללא ספק יסייעו בקידום האתר. תוכלו לבדוק את רמת ההתאמה של האתר שלכם בקישור הבא: https://search.google.com/test/mobile-friendly

10. היבטים טכניים

אתר שקל יותר להתמצא בו, לנווט בו ולגלוש בו, קל יותר לסרוק אותו. דפים שנטענים מהר יותר, מגיבים מהר יותר ומקלים על האינטראקציה, יעזרו מאוד למשתמשים שלכם להתמצא באתר, ואם למשתמשים שלכם יהיה קל יותר לסרוק ולנווט באתר, כך גם יהיה עבור הרובוט של גוגל, שבעצמו יעריך את האתר על זה ויוסיף לו מספר נקודות זכות בהחלטה על מיקום האתר בדף תוצאות החיפוש.

הוותיקים שבינינו זוכרים את "המאבקים" שהיו בעבר בין מומחי חוויית משתמש לבין מומחי SEO, שלעתים האינטרסים שלהם התנגשו אחד בשני. התקופה הזו כבר מזמן מאחורינו. חוויית משתמש ו- SEO הולכים היום יד ביד. לכן, כשאתם חושבים כיצד לקדם את האתר שלכם, מומלץ לחשוב לכל אורך הדרך כיצד לשפר באופן תמידי את חוויית המשתמש.


אבירם צור הוא מומחה UX, מנכ"ל משותף בחברת TZUR - UX Design ומרצה לחוויית משתמש באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת רייכמן והאוניברסיטה הפתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully