וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מקורות ידע (והשראה) שכל משווק דיגיטלי צריך להכיר

דור אמסלם

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 7:43

כשדור אמסלם, קמפיינר ואיש שיווק שלוקח ברצינות את המקצוע, היה בתחילת דרכו - לא היה לו אל מי לפנות. עכשיו הוא רוצה לשתף את מה שצבר עם אנשים כמוהו. כמוכם.

כשהייתי בתחילת דרכי בשיווק דיגיטלי, לא הכרתי מקורות ידע אליהם יכולתי לפנות בשאלות, ועלו רבות כאלה. נאלצתי לחפש תשובות או רמזים ברשת במשך שעות, לשאול אנשים שאני מכיר או ללמוד בדרך הקשה תוך כדי עשיה (וטעויות).

לאחר תקופה מסויימת הנחתי שפלטפורמות הפרסום מבינות את הקשיים שחווים הרבה מהמפרסמים וכנראה שיש להן מקורות ידע שבאמצעותן הן מסבירות על המערכות שלהן, על מה עובד טוב ומה כדאי לעשות כדי לשפר את הביצועים של הפרסום.

ואז, אחרי חיפוש מעמיק ואיכותי, מצאתי מספר מקורות ידע שקידמו אותי בתחום וחסכו לי זמן רב של מחקר והמון כסף על טסטים שלמעשה נכשלו עוד לפני שהתחלתי אותם. לו הייתי מכיר אותם בהתחלה, הייתי חוסך הרבה תלאות ועוגמת נפש. לכן אני שמח לשתף אותם אתכם כאן, בערוץ שמטרתו לשתף את מירב הידע המקצועי העדכני בשיתוף אנשי מקצוע בתחום השיווק.


להלן רשימת מקורות הידע שיהפכו אתכם למפרסמים טובים יותר:

1.Facebook Success Stories

מקור ידע מעולה של פייסבוק המרכז בתוכו סיפורי הצלחה של מותגים מכל הקטגוריות ומכל המדינות, ומספר בפרטים נרחבים יחסית על המטרה המרכזית של המותג, ואיך הוא השיג אותה באמצעות פייסבוק. מתוך סיפורי ההצלחה אפשר לרוב להבין:

  • באיזה קריאייטיבים המותג השתמש (מסרים ותמונות או וידאו)
  • אילו קהלים הוא טירגט - תחומי עניין, לוקאלייקים או קהל מותאם אישית
  • באילו נכסים הוא השתמש, כמו קמפיין לידים, המרות, מודעת קולקשיין דינאמית
  • האם הוא השתמש בפלייסמנטים אוטומטיים או ידניים
  • ולא מעט פרטים נוספים

ניתן לסנן את התוצאות לפי פרמטרים מדויקים כמו גודל חברה, אזור בעולם, קטגוריה ומטרת הקמפיין.
לטעמי, מקור הידע הזה יספק לכם השראה לדרכים בהן תוכלו לעשות שימוש בקמפיינים שלכם.

לדוגמה:
אם אתם משווקים מותג אופנה, בחרו את גודל המותג הרלוונטי אליכם, את מטרת הקמפיין, בחרו Ecommerce בפקד הסינון של הקטגוריה, בחרו את האזור בעולם - וחפשו בתוצאות את המותגים הקרובים אליכם יותר בסגנון המוצרים.

מקור ידע ראשון של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
Facebook success stories/צילום מסך, דור אמסלם

2. TikTok Success Stories

לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל, וזה מה שאפליקציית טיקטוק עשתה: היא ראתה מה עובד לפייסבוק, שאבה משם השראה ועשתה בזה שימוש בפלטפורמה שלה.

גם כאן, מדובר בכלי מעולה שיכול להעניק לכם הרבה השראה, לראות מה מותגים אחרים מהתחום שלכם עושים, באילו קריאייטיבים הם משתמשים, מהן התוצאות של הקמפיינים שלהם, ובסוף - לעשות בדיוק כמוהם בצירוף הייחודיות של המותג שלכם, בהבדל משמעותי של לחסוך המון כסף על טסטים מיותרים.

מבחינת סינון התוצאות, היכולות בטיקטוק מעט פחות מתקדמות אבל לטעמי מספיקות: פה אתם יכולים לסנן לפי מטרת הקמפיין, מדינה, לאיזו קטגוריה המותג משתייך והאם אתם רוצים לקבל תוצאות רק מעסקים קטנים (קחו בחשבון שנכון לרגע כתיבת מאמר זה אין הרבה דוגמאות לעסקים קטנים).

נקודה נוספת: לפחות נכון להיום אין דוגמאות לעסקים ישראלים. עם זאת אני מאמין שככל שהזמן יעבור ויותר עסקים יכנסו לטיקטוק בארץ, הסיפורים יתחילו להגיע.

לאלו מביניכם המשווקים לחו"ל - הכלי יספק תועלת כבר עכשיו.


לדוגמה:
יש לכם מותג קוסמטיקה, תסננו לפי מטרת הקמפיין שלכם, האזור בעולם ותבחרו Beauty בקטגוריה.

מקור ידע ראשון של טיקטוק. דור אמסלם, צילום מסך
TikTok Success Stories/צילום מסך, דור אמסלם

3. Facebook ad library

זהו מקור השראה נוסף של פייסבוק, בו תוכלו לראות את כל המודעות שהמתחרים שלכם פרסמו.

אתם הולכים לראות בו ממש את התמונה או הוידאו שאותו מותג משתמש בו, את הטקסטים בהם הוא עושה שימוש, את כפתורי ההנעה לפעולה וכן וריאציות שונות לאותה מודעה, אם הם מריצים טסטים מסוימים.

שני השימושים העיקריים של כלי זה הם:

1. מחקר מתחרים - לראות מה המתחרים שלכם עושים ומה עובד להם.
2. השראה - אתם יכולים לחפש את הקטגוריה שלכם בשורת החיפוש ולקבל את כל המותגים שקשורים לנישה שלכם.

טיפ: כדי לראות את הקריאייטיבים שעובדים הכי טוב, חפשו את תאריך העלאה של אותו קריאייטיב ותבדקו אם זה קריאייטיב טרי או כזה שעלה לפני מספר חודשים ועדיין פעיל - שאז המשמעות היא שהוא עדיין "נותן עבודה" ושכדאי לכם להתרכז באותו קריאייטיב ותיק יותר ולנסות ללמוד ממנו יותר.

לדוגמה:
נניח שיש לכם מותג שעונים. כתבו Watches בשורת החיפוש, סננו לפי המדינה שאותה אתם מטרגטים ותוכלו לגלול לאורך מספר רב של קריאייטיבים מהם תוכלו ללמוד מהם הרבה.

מקור ידע שני של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
Facebook ad library/צילום מסך, דור אמסלם

4. TikTok ad library

גם פה, טיקטוק לא המציאה את הגלגל ויצרה ספריית מודעות של מותגים רבים שאפשר לקחת מהם השראה. כרגע לא ניתן לחפש לפי שם מותג אבל ניתן לפלטר לפי מדינה, קטגוריה או מטרת הקמפיין - מה שלדעתי לא פחות חשוב ומספק סינון עמוק אפילו יותר ממה שפייסבוק מציעה.

אלמנט חזק וחשוב מאוד שהכלי הזה מציע הוא ניתוח נתונים של כל מודעה ומודעה. בדרך זו אפשר להבין מה היו הביצועים של כל מודעה ומודעה בשבעת הימים האחרונים: מה אחוז ההקלקה עליה, כמה תגובות, לייקים ושיתופים קיבלה ובאיזו שנייה בסרטון הכי הרבה משתמשים לחצו על המודעה. נתון חשוב זה יכול ללמד המון על איך ליצור קריאייטיבים מנצחים בטיקטוק.

לדוגמה:
אם יש לכם מותג איפור, בחרו את המדינה אליה אתם מכוונים את הפרסום, בחרו את מטרת הקמפיין שלכם ואת הקטגוריה Cosmetics - שם תוכלו לראות המון דוגמאות של קריאייטיבים בתחום הקוסמטיקה וליישם את אותן הפרקטיקות במותג שלכם, כמובן עם הייחודיות שלכם.

מקור ידע שני של טיקטוק. דור אמסלם, צילום מסך
TikTok ad library/צילום מסך, דור אמסלם

5. Facebook creative guide navigator

מקור ידע מעולה של פייסבוק שלא כולם מכירים, אבל בהחלט ניתן למצוא בו מידע ששווה זהב.
פייסבוק יצרה מדריך המלמד איך כל עסק יכול לשפר את הקריאייטיב שלו בפייסבוק באמצעות נתונים שנבדקו ע"י אלפי קריאייטיבים אחרים - כלומר פעולות שנבדקו והוכחו כעובדות, שכדאי ליישם בכדי לקבל תוצאות טובות יותר מהפרסום שלכם.

בכלי הזה תוכלו לסנן לפי ממשק הפרסום, סוג הקריאייטיב, קטגוריית המותג, אזור בעולם, גודל העסק ומטרת הקמפיין.

לדוגמה:
יש לכם מותג בתחום האיקומרס שמפרסם לארה"ב: אם המטרה שלכם היא להשיג יותר מכירות - מומלץ לכם לשלב בתכנים השיווקיים שלכם גם תכנים הקשורים לברנד. זה יתן לכם ביטחון של 90% לביצועים טובים יותר.

מקור ידע שלישי של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
Facebook creative guide navigator/צילום מסך, דור אמסלם

6. Tiktok creative insights

זהו מקור ידע מצוין נוסף של טיקטוק, שחושף לנו את התובנות שטיקטוק למדה מהתנהגות המשתמשים על הדרכים ליצור קריאייטיבים מנצחים בפלטפורמה. המוטו המרכזי שלה הוא: צרו טיקטוקים - לא פרסומות.
במקור הידע הזה טיקטוק מסבירה נהדר כיצד להוציא את זה לפועל.

אין פה יותר מדי יכולות סינון כרגע, כי כנראה שטרם נאספה כמות גדולה של נתונים עדיין אבל התובנות שלהם בהחלט יכולות לעזור.

לדוגמה:
מותג מתחום האיקומרס יכול להוסיף לסרטון שלו קריינות של אדם אמיתי שעוזר בהמחשת המוצר ובנוסף מחזק באמצעות טקסט שמציג הצעה כלשהי, אלמנט שמעלה בשיעורים של 87% את ההמרות מאותו סרטון ובשיעורים של 9% את אחוז החשיפה של הסרטון שלו.

מקור ידע רביעי של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
Tiktok creative insights/צילום מסך, דור אמסלם

7. Facebook business help center

בין אם אתם מפרסמים מתחילים ובין אם, כמו שאופירה מציעה - התקדמתם, מקור הידע הזה יכול לעזור לכם במגוון נושאים שאתם אולי מכירים פחות, או פשוט לחזק אצלכם את הידע על נושאים שאתם מכירים חלקית.

מקור הידע הזה הוא מאגר של הסברים ו-Best Practices על כל נושא שקיים במערכת הפרסום של פייסבוק. הם מסבירים שם מהנושאים וגם מסבירים מה כדאי ומה לא כדאי לעשות, מהם הקריטריונים להשתמש ומהן המגבלות. הסבר מעמיק ומפורט.

לדוגמה:
מפרסם שלא יודע מה המשמעות של cost cap, מתי כדאי להשתמש ומה הקריטריונים בהם הוא חייב לעמוד בשביל להשתמש באסטרטגיית התשלום הזאת - יכול פשוט לכתוב cost cap בשורת החיפוש של הכלי ומיד יופיעו לו כל המאמרים הקשורים לאותו נושא.
בנוסף, אותו מפרסם יכול להתחיל מהבסיס של ההגדרה ובסוף קריאת המאמר, יש הפנייה למאמרים נוספים הקשורים בדיוק לנושא שאותו הוא חיפש, וכך להעמיק את הידע שלו בנושא בצורה רחבה הרבה יותר.

מקור ידע חמישי של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
Facebook business help center/צילום מסך, דור אמסלם

8. TikTok business help center

גם מפרסמים ותיקים יכולים ללמוד מהכלי הזה הרבה, ולהעמיק את הידע שלהם בנושאים שונים.

אישית, אהבתי במיוחד את העובדה שטיקטוק בנתה את המדריכים שלה לפי קטגוריות, ובתוך כל קטגוריה אפשרה להתקדם בנושאים לפי השלב של המפרסם: היא מתחילה עם מדריך מאוד בסיסי שמסביר איך להתחיל לפרסם וממשיכה בהסברים על נושאים מורכבים יותר.

בנוסף, ניתן לחפש מילות מפתח בהתאם לנושא הרצוי לכם.

לדוגמה:
חנות איקומרס שרוצה למדוד את הרכישות בחלון של 28 יום מרגע הקליק ולא רק 7 ימים מרגע הקליק - יכולה להיכנס ל- Attribution manager שנמצא תחת Measurement, ולהבין כיצד היא יכולה לשנות את ההגדרה הזאת אצלה בחשבון.

מקור ידע אחרון של פייסבוק. דור אמסלם, צילום מסך
TikTok business help center/צילום מסך, דור אמסלם

דור אמסלם מפעיל את Funnelist ומנהל פעילות מוטת יעדי מכר לחברות איקומרס וסטארטאפים דרך שיווק ממומן ומשפכים שיווקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פרפורמנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully