וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך להקמת פעילות דרופשיפינג: איך להקים ולנהל חנות אינטרנטית מצליחה בלי להחזיק מלאי

אור פיאלקוב

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 13:50

יוקר המחיה והקורונה החזירו לכותרות את הביטוי "הכנסה פאסיבית", כזו שאינה מצריכה השקעה גדולה או משרה מלאה. דרופשיפינג היא שיטת המסחר שעונה בדיוק על שני הקריטריונים האלה, אבל לא כל הנוצץ - זהב. אם כבר החלטתם להיכנס, קחו מדריך שיעזור לכם להזיז עניינים.

דרופ שיפינג. Unsplash
לא כל כך פאסיבי. תשכחו מקו-סאמוי. דרופ שיפינג./Unsplash

דרופשיפינג היא שיטת מסחר אלקטרוני שבה הסחורות נשלחות ישירות מהספק ללקוח ולכן היא לא מצריכה החזקת מלאי. בעלי החנות אחראים על בנייה ועיצוב החנות, בחירת הנישה והמוצרים, שיווק ושירות לקוחות, בעוד שכל הפעולות הלוגיסטיות מתבצעות על ידי הספקים.

לאורך השנים הדרופשיפינג קיבל שם רע, בעיקר בגלל ניהול לא נכון של בעלי חנויות שמכרו מוצרים אך לא טרחו לוודא את טיב הסחורה או שנכשלו במתן שירות לקוחות איכותי. במדריך הזה נעבור על כל מה שצריך לדעת כדי להקים ולנהל חנות דרופשיפינג מצליחה:

  • הפלטפורמות המומלצות לבניית חנות דרופשיפינג
  • ספקים ששווה להתחיל איתם ואיך לעבוד מולם ההגדרות הבסיסיות שחייבות להיות בכל חנות אינטרנטית
  • אפשרויות תשלום וסליקה לגביית תשלומים מהלקוחות שלכם
  • איך לספק שירות לקוחות איכותי ולמה זה כל כך חשוב

פלטפורמות מומלצות לבניית חנות דרופשיפינג

אחד ההיבטים הקריטיים שצריך לקחת בחשבון הוא בחירת פלטפורמה נוחה לבנייה ותפעול של החנות שלכם. כאשר נקבל הזמנה בחנות, נרצה שהיא תעבור ישירות לספק שלנו למילוי ההזמנה, ולכן חשוב מאוד שיהיו לנו אפשרויות אוטומציה. כיום, כמעט לכל פלטפורמה מקצועית יש את האפשרות להתממשק עם הספק שלכם ולמשוך הזמנות באופן אוטומטי. קיימות שתי פלטפורמות מומלצות לחנויות דרופשיפינג:

WordPress + WooCommerce

וורדפרס היא הפלטפורמה המומלצת ביותר לבניית אתרים והיא מציעה אפשרויות בלתי מוגבלות. כיוון שהיא מבוססת על קוד פתוח, תוכלו לבחור את חברת האחסון בה יאוחסן האתר שלכם, מה שיאפשר לכם שליטה טובה יותר במהירות האתר, אבטחת האתר, אפשרויות הגיבוי ועוד.

תבנית עיצובית שמותאמת לחנויות, בשילוב עם תוסף ווקומרס, יאפשרו לכם להתקין אינספור תוספים נוספים לבניית החנות ולהגדלת המכירות. לדוגמא, תוכלו להתקין תוספים לניתוח התנועה בחנות, תוספים לשיפור המרות, פופאפים ועוד.

במידה ואתם בוחרים את עלי אקספרס כספק למוצרים שלכם, אני ממליץ על AliDropship, תוסף שמייבא את המוצרים מאתר הספק לאתר שלכם ומעביר הזמנות שהתקבלו חזרה לספק.


Shopify + Oberlo

שופיפיי היא מערכת ייעודית לאיקומרס. כל תבניות העיצוב והתוספים בחנות שלה נבנו במטרה להגדיל את המכירות ולגרום לחנות שלכם להצליח. חיבור של אוברלו לחנות השופיפיי שלכם יעזור לכם למשוך מוצרים מספקים ולהעביר את ההזמנות אליהם באופן אוטומטי. החסרונות המרכזיים בשופיפיי הם העלויות הגבוהות והאחסון המובנה שעליו נמצא החנות.

בחירת ספק דרופשיפינג לחנות שלכם

בחירת הספק הנכון לחנות שלכם היא קריטית להצלחת החנות. כיוון שבמודל הדרופשיפינג לא מחזיקים סחורה, אתם רוצים ספק שהמלאי שלו מנוהל היטב. מרגע קבלת ההזמנה ועד השילוח ללקוחות הקצה יש המון משימות שהספק שלכם חייב לבצע במהירות וביעילות. לכן, למי שרק מתחיל, אני ממליץ בחום על AliExpress. הסוחרים בפלטפורמה זו רגילים לעבוד במתכונת של דרופשיפינג, ויש מגוון עצום של תוספים שבאמצעותם תוכלו להתממשק למערכת שלהם בצורה מושלמת.

הגדרות חשובות בחנות שלכם

לפני שתתחילו לשווק את המוצרים לקהל היעד, עליכם לבחור שם דומיין שבאמצעותו גולשים יוכלו להגיע לאתר שלכם. מומלץ לבחור דומיין קצר וקליט שמייצג את הרעיון הכללי של החנות.
שנית, יש לסדר הגדרות בתוך הפלטפורמה שבחרתם לעבוד איתה:

  • עלויות וזמני משלוח מדויקים ליעדים שונים
  • גובה המס בעת גביית תשלומים (מע"מ בישראל)
  • סידור עמודי הסליקה והתשלום
  • הגדרת התוספים שבחרתם להשתמש בהם בתוך החנות.
  • ניסוח מדיניות התשלומים, המשלוחים, תנאי השימוש והפרטיות

מומלץ לכלול מידע מקיף ושקוף לגבי האופרציה שלכם כדי למנוע חווית לקוח שלילית ולצמצם את כמות ההחזרות.

אפשרויות תשלום וספקי סליקה

על מנת לגבות תשלומים מלקוחות, תצטרכו להתקין מערכת סליקה. לשמירה על יחס המרה גבוה, כדאי להציע מספר אמצעי תשלום התואמים את הרגלי הקנייה של קהל היעד שלכם. שלבו בין אפשרויות תשלום נפוצות כמו כרטיסי אשראי ו-PayPal לבין אפשרויות חדשניות יותר כמו Apple Pay, ביט, פייסבוק ועוד.
מומלץ לפתוח חשבון בנק ייעודי עבור החנות, אליו תעבירו את כל הסכומים שיתקבלו מהחנות שלכם.

שירות לקוחות לחנויות דרופשיפינג

אף חנות אינטרנטית לא יכולה לשרוד בלי שירות לקוחות, קל וחומר כשמדובר בחנויות דרופשיפינג. אתם יכולים למצוא את הספקים הטובים ביותר ולבנות את החנות המרשימה ביותר ועדיין להיכשל בגלל שירות לקוחות לקוי. שביעות רצון הלקוחות שלכם ממלאת תפקיד מרכזי בניהול המותג והיכולת שלכם לייצר רווחים מהחנות.

חשוב מאוד שתהיו גלויים עם הלקוחות שלכם לגבי מקור המוצרים וזמני המשלוח כדי למנוע תקלות עתידיות. שמרו על זמן מענה קצר, ספקו שירות אדיב, היו קשובים לבעיות שהלקוחות שלכם מעלים ותנו את המענה היעיל והמדויק ביותר שאתם יכולים לתת. לקוח מרוצה הוא כזה שימליץ לחברים ולמשפחה שלו לרכוש מכם.

חנות אינטרנטית בהשקעה מינימלית

דרופשיפינג היא לא הונאה וגם לא כסף קל. מדובר במודל עסקי לגיטימי המאפשר לכם לנהל עסק איקומרס מבלי להחזיק מלאי, ולהתמקד בשיווק, מכירות וניהול ספקים.
כמו כל עסק, דרופשיפינג דורש מחקר, ידע, נחישות והתמדה. היתרון המשמעותי הוא שעם מעט נחישות וסכום התחלתי נמוך, תוכלו ליצור עסק דרופשיפינג רווחי ומצליח.

אור פיאלקוב הוא מייסד פיאלקוב דיגיטל ו-EasyCloud, מומחה לפרסום ממומן בלינקדאין, ומרצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully