וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדים בטיקטוק: אוקיינוס של הזדמנויות עבור המותגים הגדולים

דנה גלבוע

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:27

בזמן שהייתם עסוקים בפרסום ממומן שלא באמת עובד, טיקטוק הפכה לכוכב עולה בתחום יצירת הטרנדים, ואתם לא רוצים להישאר מאחור

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
בואו לעשות בלאגן בידע השיווקי: חברתי-תרבותי-מקצועי: DEM/עיבוד תמונה, ירון אחר

בעולם השיווק, חברות משקיעות מאמצים גדולים מאוד כדי לייצר מהלכים שלא יעברו על סדר היום הציבורי, אלא יהפכו לדבר החם הבא שכולם מדברים עליו ואף לוקחים בו חלק פעיל.

בעוד שרף הגירוי שלנו כל הזמן הולך ועולה, אמצעי שיווק מסורתיים הולכים ומאבדים מהכוח שלהם לייצר בידול. רשתות כמו פייסבוק הפכו עמוסות וצפופות, והפרסום הממומן בהן לא תמיד מצליח, אבל בטיקטוק, הדברים נראים אחרת.

אין זה אומר שכל האשטג שיצרו מותגים אכן ייתפס, ייקלט ויהפוך לטרנד שכולם מנסים לחקות ולעקוב אחריו, אבל בהשוואה לזירות אחרות, העלויות הכמעט אפסיות שוות מאוד את התועלת מהמהלך. מותגים משקיעים מיליוני שקלים על קמפיין פרסום בטלוויזיה, שלעתים לא מגיע לאוכלוסיות שהם היו רוצים יותר מכל - צעירים בני 30-16. בטיקטוק קהל גדול נמצא ברף הגילאים הזה, אבל לא רק. מנעד הגילאים מגיע גם ל-60 ומעלה.

למרות הבאזז והעובדה שאנשים מדברים על טיקטוק ללא הפסקה, זו דווקא זירה ריקה כמעט מתחרות עבור מותגים ישראלים. עם קריאייטיב מוצלח, אפשר לייצר בה כיום תוכן שמגיע לאלפי, עשרות ולעתים גם מאות אלפי צופים. גם היום, המותגים הגדולים ביותר כמעט ולא יוצרים או מנצלים טרנדים בטיקטוק, שזו השכבה הבאה.

יתרון נוסף בטיקטוק הוא שתוכן טוב יצליח גם אם אין לכם קהל עוקבים, ולראיה, לא מעט פעמים אנחנו יכולים לראות סרטונים שמגיעים למאות אלפי צפיות גם עם עשרות עוקבים בלבד.

איך מזהים טרנדים פופולריים בטיקטוק?

הולכים באפליקציה של טיקטוק לכפתור Discover, שנמצא בשורת הכפתורים שבמסך הראשי של האפליקציה. לחיצה עליו פותחת את הטרנדים הפופולריים ביותר. שם לא תגלו את כל הטרנדים, אלא רק אלה שהתיוגים שלהם צברו מיליוני צפיות.

טיקטוק עצמה מעוניינת לעודד את יוצרי התוכן ולהגביר את השימוש בה. טרנדים אהובים ומהנים משרתים את המטרה הזו, אפילו כשהם מתובלים באינטרסים מסחריים. לכן, בשלב האבולוציוני הנוכחי, טיקטוק היא אוקיינוס כחול למותגים שיוצרים טרנדים. כנראה שחלק קטן מהטרנדים שלכם יצליחו, אבל ברור שאם תגבירו את הניסיונות ותקדישו לזה אפילו חלק קטן מהגאנט השיווקי שלכם, אולי עוד תופתעו בענק.

עקרונות חשובים ליצירת טרנדים

אתגר - טרנדים מצליחים בזכות העובדה שהם יצרו אתגר שאנשים רוצים לחקות.
מסר פשוט וקצר - עדיפות ל-2 מילים ולכל היותר 3 מילים קליטות וקצרות, שכל אחד יכול לאיית ולתייג בקלות. ככל שהמסר יהיה פשוט יותר, כך יגבר הסיכוי שהוא יהפוך לטרנד.
חברתי - אם נסתכל על הטרנדים שתופסים בטיקטוק, אז חלק גדול מאלה שסקרנו מייצגים מטרה חברתית מוצהרת.
עדיפות למטרה שאינה שיווקית - הטרנד צריך לשקף את הערך החיובי שהמותג רוצה לייצר, כפי שנסביר בהמשך.
היעזרו במשפיענים או ידוענים - למרות שכולנו רוצים לייצר טרנד ללא עלויות גבוהות, תשלום למשפיענים ותכנון מראש יכולים בהחלט לסייע להגברת הפופולריות של התוכן שלכם.

#בתיאבון_מותק של נטע רוזין בשיתוף טיקטוק ישראל

מגישת הטלוויזיה נטע רוזין, שהיא גם אושיית רשת ומשפיענית, הצליחה לייצר את אחד הטרנדים המסקרנים בזמן האחרון, בכל הנוגע ליחס בין לנשים ומשקל, כשהיא מנסה בקמפיין טיקטוק לשבור את הלעג לנשים שאוכלות מכל הלב ונהנות מכל ביס.

רוזין, שגייסה לקמפיין החשוב, בין היתר, את מגישת הטלוויזיה, רותם ישראל, מאמנת הכושר אירה דולפין, ואושיות הרשת שירלי לוי ותקווה גדעון, מסבירה שאיכשהו, כשגברים אוכלים ונהנים ממזון זה לגיטימי, ואילו כשנשים עושות את זה הן מקבלות אינטונציה שונה לאימרה "בתיאבון_מותק".

הקמפיין הפך לויראלי וזכה לתגובות רבות מצד נשים, ששאבו ממנו השראה וביטחון, כשתוך כדי הקמפיין אוזכרו מותגים שונים שנהנו מחשיפה. רוזין סיכמה בצורה הטובה והמדויקת ביותר את המוטו שעומד מאחורי הקמפיין: "לא מתביישת, לא מתנצלת, לא דופקת חשבון, תחגגו את עצמכן!"

@noarosin לא מתביישת, לא מתנצלת, לא דופקת חשבון • תחגגו את עצמכן! #בתיאבוןמותק ♬ original sound - Noa Rosin

קמפיין #לא_מעשנים של האגודה למלחמה בסרטן

מי אמר שטיקטוק מעודד רק טרנדים שליליים בקרב בני נוער? אם נבחן את קמפיין #לא_מעשנים של האגודה למלחמה בסרטן, ההפך הוא הנכון. יותר מ-16 מיליון צפיות בעשרות סרטונים שונים השתמשו בהאשטאג הזה. לקמפיין גויסו, בין היתר, הדוגמנית והשחקנית ריף נאמן והיוטיובר מר שיבולת (שי בן בסט), לצורך העלאת המודעות נגד סיגריות אלקטרוניות (VAPE), הפופולריות בקרב בני נוער.

כמו בכל טרנד שמצליח, רבים העניקו לו את הזווית שלהם וככה התוכן הולך ומשרת את המטרה והמותג בצורה הכי אותנטית ואמיתית שיכולה להיות. זה בדיוק מה שגורם לטרנד לתפוס. אותה ספונטניות וחוסר התכנון, והיעדר הכתבה מלמעלה של תסריט הפרסומת, מביאה כל כך הרבה אנשים להפוך ליוצרי תוכן למען המטרה. כל מכון גמילה מעישון היה יכול לבחור באופן יזום גם ביוצר תוכן אלמוני לחלוטין, ובמספר ניסיונות עם קריאייטיב משתנה, ככל הנראה, היו מצליחים לייצר את הנוסחה הויראלית ולייצר לו חשיפה משמעותית שמתכתבת עם הטרנד.

#השארתי_נקי

עוד קמפיין מוצלח אינו מזוהה בטיקטוק תחת גוף מסוים, אך ניתן לנחש שהוא ככל הנראה של אחד מהארגונים לשמירת הסביבה. הקמפיין שהגיע למעל 23 מיליון צפיות, מנסה לגרום לכם לשמור יותר על הסביבה ולאסוף אחריכם את הלכלוך שאתם לפעמים משאירים אחריכם בשמורות הטבע, מקומות בילוי, ברחוב או בטיילת. גם פה מככבת אירה דולפין, בסרטון שהוציאה ב-10 באפריל 2021 כשעוד דיברנו על קורונה, סגרים ומסיכות, ודין מרשינקוב, שמצליח, כהרגלו, לייצר סרטונים יצירתיים ומעוררי מחשבה.

עיריית תל אביב בקמפיין #אין_על_תלאביב

האשטאג פופולרי נוסף הוא #אין_על_תלאביב, שיצרה עיריית תל אביב בעצמה על מקומות הבילוי, האטרקציות, אורח החיים והייחודיות של תל אביב. סרטונים עם התיוג הגיעו ל-6.7 מיליון צפיות במצטבר, מתוכם מותגים בודדים שניצלו את במת הפרסום והמיתוג הזו. מי שכן ניצלה את הבמה היא עיריית תל אביב, ששוב מתגלה כאושיית רשת חדשנית ובועטת.

האם מותג יכול לייצר תוכן מבלי ליצור טרנד או להיצמד אליו?

כמובן שהתשובה היא כן. יצירת הטרנד מחדדת את האפשרות לסחוף יוצרי תוכן רבים, שישרתו אותנו מבלי שאנחנו נצטרך לנהל אותה. זה אולי לא מתאים להרבה מאוד מותגים שיחששו מאובדן שליטה על התכנים והמסרים, אבל בסופו של דבר, הפלטפורמות והקהל יותר חזקים מכל מותג, ולשם טיקטוק הולכת. עיריית תל אביב וגופים אחרים, כנראה לא ידעו מראש מה יוליד יום כשהם יצרו את הטרנד, והנה בסופו של דבר התוצאה היא חיובית ומסקרנת.

דנה גלבוע היא יועצת אסטרטגית בעולמות הסושיאל לארגונים, חברות ועסקים, מרצה ומומחית בטקטיקות לקידום אורגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully