וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תכנים חינוכיים יכולים לחזק את הקשר של העובדים לחברה?

שלומית עצבה ברנע

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 13:28

אנחנו מבלים את מרבית שעות היום בעבודה בלי שהילדים שלנו יודעים מה אנחנו עושים. בעולם בו התחרות על כח אדם הולכת וגוברת, יצירת חיבור רגשי למקום העבודה ראוי שתעבור גם דרך הדבר היקר לנו מכל- הילדים שלנו

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה/עיבוד תמונה, ירון אחר

אמא, אבא - מה אתם עושים בעבודה? מי מאיתנו לא שמע את השאלה הזו? מבט קטן ומתוק שמסתכל מגובה 95 סנטימטר ורוצה כל כך לדעת מה בעצם אנחנו עושים שם כשאנחנו לא איתם. עכשיו לך תסביר לו מה זה מהנדס תוכנה. איך תפשטי את המילה הייטק כדי שתהיה ברורה מספיק ולא תעלה שאלות 'למה' נוספות?

אחת מנקודות המפגש המשמעותיות והמעצימות ביותר היא היכולת לספר מה אנחנו עושים, להכניס אותם לרגע לעולמנו, ולראות אותם בעיניים בורקות, מתפלאים, מסתקרנים, וגאים בנו ההורים.

לשם כך פינה משרד החינוך חלון רשמי במערכת, בו מוזמנים ההורים להגיע ולהעשיר את הילדים בעולם התוכן ממנו הם מגיעים. כך אמא מדענית יצירתית יכולה לערוך ניסויים בכיתה בה לומדת ביתה, ואב כבאי יזמין את הילדים לבקר בתחנת הכבאות. עבור התלמידים מדובר בהצצה אותנטית ובלתי אמצעית אל עולמות תוכן חדשים ומסקרנים, עבור ילדי העובדים מדובר בחוויה אישית מעצימה ומחברת.

אתגר הרכבת

דוגמא טובה לכך ניתן לראות במערך "אתגר הרכבת", תכנית שנבנתה תחת החזון של יואש בן יצחק, מנהל אגף שיווק ודוברות ברכבת ישראל, ועופר הירש, מנהל התקשורת הפנים ארגונית.

מדובר בערכה חוויתית שהופכת הורים עובדי הרכבת להיות סוכני ידע ולאפשר חוויה חיובית בכיתות של ילדיהם. בתהליך פיתוח תוכן שהופך מסרים מורכבים לכיפיים וחווייתיים עבור הילדים נוצרו ערכות שנשארות כמשחק קופסא בכיתות הילדים ומעבירות מסר ותוכן משמעותיים. למערך הפיזי קיימת גם גרסה דיגיטלית בה כל אחד יכול לשחק וללמוד.

פיתוח חוויות תוכן מסוג זה הינו בעיני אחד הערכים המשמעותיים עבור עובדים עם ילדים: החיבור בין הבית לעבודה. היכולת לספר את סיפור הגוף בו אני עובד, את מקומי ותרומתי לעשייה, ולחבר את הילדים לעולם תוכן חדש, מעצים את העובד ומאפשר לו לייצר שגרירים ותהודה חיובית בקרב משפחתו וקהילתו הקרובה. יש שיגידו שזה שווה הרבה יותר מברז בירה ללא הגבלה.

היופי בעולם ה-EDUTAINMENT הוא שכל תוכן יכול להפוך לבעל ערך לימודי, חוויתי ומעשיר עבור הילדים, ומאפשר להורים להיות "שגרירים" של מסרים משמעותיים וחוויתיים לדור הצעיר.

המקום בו הבית והעבודה נפגשים

אנחנו חיים בתקופה בה מושגים כמו מיתוג מעסיק והצעת ערך לעובד (EVP) הפכו לסוגיה מרכזית בעולם העסקים. כולם רוצים שהעובדים ירגישו מחוברים לעשייה ויתגאו במקום בו הם עובדים. נשאלת השאלה כיצד ניתן ליצור חיבור משמעותי שיתן ערך לעובדים וישאיר אותם איתנו לאורך זמן?

הרצון ליצור מחוברות עובדים מניע חברות להשקיע הון עתק בפינוקים והטבות סטייל "הייטקס" עבור העובדים שלהם. אבל לצד כל אלה, חברות מבינות שחיבור אמיתי מגיע ממקום רגשי המחויב לסביבתנו הקרובה. החיבור הכי רגשי שלנו הוא כשהילד שלנו מסתכל עלינו בעיניים נוצצות ופה פעור ואומר "וואו זה מה שאת/ה עושה בעבודה?"

פיתוח של משחקי קופסא שמחברים את המשפחות וניתנים כמתנות לעובדים חדשים במסגרת ONBOARDING ותהליכי גיוס הם הזדמנות לזמן איכות משפחתי ושיח סביב עולם התוכן שמעניין את ההורים ואת הילדים.

היכולת להעצים את המפגש שלנו עם ילדינו, לאפשר להם להסתקרן, לשאול, לגלות עוד, לגעת בחיים שלנו ולהתעניין במה שאנחנו עושים הוא נתיב קריטי ביצירת משמעות עבור העובדים.
ביקור במפעל או במשרדים עם תוכן מדויק וחוויה זכירה יכול להפוך ליום כיף שאבא או אמא ייצרו עבור הילד/ה שלהם.

מערכי חוויה שעובדים מעבירים במסגרת הפעילות בבתי הספר, מעצימה את ילדי העובדים ומעשירה כיתה שלמה תוך מתן ערך לעובדים עצמם.

חברות שהשכילו להבין את הפוטנציאל בהעצמת עולם התוכן שלהם ומתוכו חיבור משפחות העובדים לעשייה יכולות להפוך את ההורים והילדים לשגרירים של החברה. כך הופך עולם התוכן של העובדים לפעילות מעשירה ומרחיבת אופקים עבור הילדים.

שלומית עצבה ברנע היא מומחית לחוויית מבקר ויזמית תוכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully