וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תקבלו בתואר שני בשיווק, דיגיטל, פרסום או תקשורת, וגם כמה שמות בכירים שעשו את זה לפניכם. סקירה.

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:06

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית בדקנו מה מציעים מוסדות אקדמיים לאלו מכם המכוונים לתפקידי ניהול בעולמות השיווק, הדיגיטל או התקשורת, מה אורך הלימודים, מיקום גיאוגרפי ולאן זה יכול לקחת אתכם, כפי שבוגרים מפורסמים, לרבות מנכ"לים, השתלבו. מהשטח לאקדמיה, ובחזרה

העשרת הידע. Pexels.com
יש תארים שירעיפו עליכם ידע וניסיון משלל תחומים, לצד מרצים מהתעשייה/Pexels.com

נדמה שאין מוסד אקדמי שלא גייס מרצים ש"השתכשכו" בניהול קמפיינים, קידום מכירות, בניית אסטרטגיה דיגיטלית, מהלכי מיתוג או סושיאל. המרצים שבאים מ"השטח" מחברים את הדיון המקצועי והאקדמי לניסיון המעשי ולעדכוני הפיצ'רים, הכלים והמערכות שמתרחשים בקצב שאי אפשר להדביק אותו רק מחדרי הפקולטה.
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית (פחות מחודש) - ריכזנו רשימה מהירה של מוסדות אקדמיים מובילים שבהם תוכלו למצוא תכניות תואר שני, מה שתוכלו ללמוד בכל אחת מהתכניות המוצעות, ושמות של בוגרים שהשתלבו יפה בתעשייה.

קחו מרקר וסמנו לעצמכם איזה מהתארים, לדעתכם, עשויים לקחת אתכם רחוק יותר, או בשפתכם - להיות אפקטיביים יותר עבורכם, לפחות על-פי ניתוח התוצאות המוצגות. הנה הרשימה.

1. הקריה האקדמית אונו

מה מציעים (1): תואר שני (MBA) במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק והפרסום.

משך הלימודים ומיקום: שנה ו-3 חודשים. הלימודים מתקיימים ב-3 אזורים בארץ: קמפוס קריית אונו, קמפוס ירושלים וקמפוס חיפה.

מה מקבלים: על-פי הקריה האקדמית, בתואר מלמדים בכירים מתחומי השיווק, הפרסום והדיגיטל ובתוכנית, לצד קורסים ניהוליים כניתוח דוחות כספיים, ניהול מו"מ, תורות המשחקים וניהול סיכונים - נלמדים שלל קורסים בשיווק ובהם: תכנון אסטרטגי, פיתוח מוצרים חדשים, גיבוש רעיון תוך שילוב חשיבה יזמית ויצירתית, שיווק דיגיטלי וניהול מותגים ברשתות חברתיות, ניהול תקשורת שיווקית, תכנון מדיה ועוד. בנוסף, במסגרת שיתופי פעולה עם חברות בתעשייה, נבנתה תוכנית פרקטיקום שמוצעת לסטודנטים. בתוכנית זו מתנסים הסטודנטים בעבודה מעשית בארגונים העוסקים בנושאים הקשורים לתחומי הלימוד של ההתמחות.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: בין המוסמכים בוגרי התואר הזה ניתן למצוא את אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי; דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום; יפית מנטין סמנכ"לית שיווק נספרסו ; שלי שמיר קינן מנכ"לית באומן בר ריבנאי; קארן שיף, CRO ב-Cello, ועוד.


מה מציעים (2): תואר שני (M.A) באסטרטגיה דיגיטלית וניהול השיווק.

משך הלימודים ומיקום: שנה, לימודי ערב. הלימודים מתקיימים בקריית אונו.

מה מקבלים: התואר היחיד בארץ לאסטרטגיה דיגיטלית. לצד קורסים בתחומי הניהול, האסטרטגיה וניהול השיווק הכלולים גם כאן - מוצעות שלוש התמחויות לבחירה: אסטרטגיה וטרנספורמציה דיגיטלית, בה לומדים מבוא להגנת הסייבר, אסטרטגיה ודאטה בארגון, ניהול קהילות, מבוא ל Big Data-, גיימינג, AI בעידן הביג דאטה, תקשורת ותרבות, Machine Learning ואנליטיקה עסקית ועוד; התמחות בתקשורת שיווקית וניהול השיווק ובה לומדים: אסטרטגיה והקמת סטארט-אפ, ניהול קמפיינים, אסטרטגיית יחסי ציבור וניהול משברים, יצירתיות, ניהול מותגים ועודף; והתמחות בניהול, מדידה וניתוח מדיה דיגיטלית, שכוללת התנסות בכלי ניהול קמפיינים בדיגיטל ובכלי מדידה עדכניים בתחום, קידום אתרים אורגני, Google ads, CRO, קבלת החלטות מבוססות דאטה ועוד.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: על בוגרי התוכנית נמנים נועה היימן, Project Manager ב- BUYME Partner Growth; לי אורון מנהלת מחוז קופת חולים כללית; מוריה זיסוביץ, סמנכ"לית תכנון ואסטרטגיה ברשות התקשוב הממשלתי, ועוד.

2. אוניברסיטת תל-אביב

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק.

משך הלימודים ומיקום: כשנתיים (שנה א' לימודי חובה, שנה ב' לימודים מתקדמים). הלימודים מתקיימים בתל אביב.

מה מקבלים: ההתמחות בשיווק מקנה לסטודנטים ידע תיאורטי, לצד ידע יישומי, בנושאים מגוונים מתחום השיווק. סטודנטים בהתמחות מקבלים כלים מתקדמים הדרושים לכל מי שעומד לעבוד בתחום. בכלל זה, כלים להשגת וניתוח נתונים על השוק והתחרות, כלים להבנת צרכים ורצונות של צרכנים (פוטנציאלים וקיימים), כלים לקביעת שוקי מטרה ופיתוח מוצרים חדשים, כלי פרסום ועוד. בחלק מהתכניות יש דרישות מקדימות.

מה עושים אחרי: ע"פ אתר האוניברסיטה - התואר יאפשר לבוגריו להתקדם בעולם הניהול הגלובלי והדינאמי, כמקפצה לתפקידי ניהול מבוקשים במוסדות עסקיים וציבוריים, בסקטורים השונים של התעשייה הישראלית והעולמית, ולקריירה מלאה באתגרים ועניין.

3. האוניברסיטה העברית

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

משך הלימודים ומיקום: שנתיים. הלימודים מתקיימים בירושלים.

מה מקבלים: ע"פ העברית, תקבלו שילוב של שיווק והתמחות ב-Data Science הנותן יתרון בחברות מובילות העוסקות באנליזה של לקוחות כמו פייסבוק, אמאזון וגוגל, בנייה ומיצוב מותגים חדשים, ניהול שיווק במרחב הדיגיטלי, בניית אסטרטגיה שיווקית בתקשורת וברשתות המדיה החברתית.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: על בוגרי התוכנית נמנים ד"ר קרני מרקוס, חוקרת במכון KI לחקר הבריאות; יפעת טולדו, CMOברשת ACE; בל שיינר - עצמאית בתחום השיווק, ועוד.

4. המכללה האקדמית ת"א-יפו

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

משך הלימודים ומיקום: כשנתיים. הלימודים מתקיימים בתל-אביב (פרונטלי בשילוב מקוון).

מה מקבלים: על-פי אתר המכללה, הלימודים מיודעים לסטודנטים המבקשים להעצים ולהרחיב את הידע הניהולי שלהם ולרכוש מיומנויות שיכשירו אותם לתפקידי ניהול מתקדמים הן כיזמים פרטיים והן כחלק מחברות ציבוריות, פרטיות או כאלו של המגזר השלישי, ומאפשרים להם להכיר ולהבין את עולם הניהול על כל האספקטים השונים שלו, כגון מימון, שיווק, אסטרטגיה, יזמות וחדשנות בצורה רחבה ואינטגרטיבית ועם זאת להתמקצע באחד מהם.

מה עושים אחרי: ההתמחות מכשירה את בוגריה למגוון תפקידי ניהול בתחומי השיווק השונים וביניהם ניהול מוצר, שיווק דיגיטלי, ניהול שיווק, פרסום, מחקר שווקים ועוד.

5. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים במגמת שיווק.

משך הלימודים ומיקום: משך הלימודים בתואר השני במנהל עסקים נע בין 2-4 שנים. הלימודים מתקיימים בבאר שבע.

מה מקבלים: מגמת השיווק מכינה את הסטודנטים להתמודד עם הסביבה העסקית המתהווה, מתוך דגש על היבטים גלובליים, בין־לאומיים, בין־תחומיים ובין־תרבותיים. המחלקה פועלת בגישה רב־תחומית וכוללת חוקרים מהתחומים: מימון, שיווק, אסטרטגיה, ניהול בין־לאומי, התנהגות ארגונית, מדעי ההתנהגות, יזמות, טכנולוגיה עילית, מערכות מידע וביטוח.

מה עושים אחרי: על-פי אתר האוניברסיטה, בוגרי המחלקה מוערכים מאד בשוק התעסוקה, נחשבים לבעלי איכויות מקצועיות גבוהות ומתברגים בתפקידי מפתח במגזרים השונים.

6. המכללה למנהל

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ודיגיטל.

משך הלימודים ומיקום: 3 סמסטרים (כשנה). הלימודים מתקיימים בראשון לציון.

מה מקבלים: ההתמחות מתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: אסטרטגיה וחדשנות (כולל שימוש בכלים עדכניים דוגמת Design Thinking, sprint ו-Google), דיגיטל, קמעונאות (כולל מסחר אלקטרוני וקהילות מסחריות) וכן גישות שיווק מתקדמות כמו רשתות חברתיות וגיוס המונים. הלימודים כוללים הרצאות אורח של אנשי ניהול מובילים בתחום השיווק והפרסום.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: על בוגרי התכנית נמנים יניב סבן, הבעלים של חברת הייעוץ Saban Digital Marketing; ענת צ'רפק מחנאי, בעלת משרד ליחסי ציבור ופיתוח עסקי; תומר צוקר, Head of Partner Marketing ב-Amazon Web Services AWS, ועוד.

7. אוניברסיטת רייכמן

מה מציעים: תואר שני M.A בתקשורת ומדיה חדשים.

משך הלימודים ומיקום: שנה אחת. הלימודים מתקיימים בהרצליה.

מה מקבלים: על פי האתר של רייכמן, תקבלו סביבת לימודים מתקדמת, מעבדת ייצור תלת מימד, מרכז אודיו-ויזואלי, מעבדת פרוטוטייפינג לאפליקציות, קורסים חדשניים כגון: פסיכולוגיה של חוויית משתמש (UX), תקשורת מול קהל ומצלמה, נוירו-מרקטינג וטכנולוגיות שכנוע, ועוד. המרצים, כך נאמר, מובילים בתחומם, בעלי ניסיון מחקרי ויישומי רב.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: בין הבוגרים של התכנית ניתן למצוא את ניצן לבבי, Marketing Specialist ב-Playtica ; שירלי קנטור, יועצת לאחריות תאגידית ושיווק חברתי; גל טרבלסי Marcom Manager Supercom group , ועוד.

8. אוניברסיטת בר אילן

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים במגמת שיווק.

משך הלימודים ומיקום: משך הלימודים הינו שנתיים. הלימודים מתקיימים בקמפוס בר-אילן הנמצא בפאתי רמת גן ובני ברק, על גבולות הערים גבעת שמואל וקריית אונו.

מה מקבלים: שני מסלולי לימוד: שיווק דיגיטלי המתמקד בהיכרות עם הכלים, האסטרטגיות, הטקטיקות וערוצי השיווק של המדיה הדיגיטלית, וכן שיווק וניהול חדשנות המתמקד בהענקת כלים מתקדמים החיוניים בתחום השיווק למנהלים בחברות גלובליות וכן לחברות טכנולוגיות.

מה עושים אחרי: הבוגרים יכולים להשתלב בתחומי ניהול שונים ומגוונים, ובכלל זה: מנהלי שיווק, מנהלי מוצרים, מנהלי מותג, בכלל התפקידים בתחום הפרסום והמדיה, יועצי תקשורת, מנהלי קשרי לקוחות, מנהלי שירות לקוחות ומנהלי אנליטיקה שיווקית.

9. אוניברסיטת אריאל בשומרון

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים , התמחות בשיווק.

משך הלימודים ומיקום: תכנות באורך שונה - 12, 15 או 21 חודשים. הלימודים מתקיימים באריאל.

מה מקבלים: במסגרת ההתמחות בשיווק תלמדו מחקרי שוק, שיווק בינלאומי, התנהגות צרכנים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, ניהול הפרסום, תקשורת שיווקית ומסחר באינטרנט, ועוד.

מה עושים אחרי: על-פי אתר האוניברסיטה - התכנית מכשירה את בוגריה לתפקידי ניהול; תתרום לרכישת מיומנויות וכישורי ניהול חיוניים לתפקוד אפקטיבי בזירות עסקיות שונות, בראייה עדכנית המותאמת לאתגרים הניצבים בפני המנהל של המאה ה - 21; התכנית מקנה תפיסה אינטגרטיבית, ניהולית ומקצועית, הנלמדת על ידי סגל מרצים המומחים בתחומם, לצד אנשי אקדמיה ותעשייה מן השורה הראשונה.

10. מכללת רופין

מה מציעים: תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית.

משך הלימודים ומיקום: 3 סמסטרים רצופים (כולל סמסטר קיץ) וסמסטר נוסף שבו יתקיימו קורס מסכם ומפגשי הנחיה של הסמינר. הלימודים מתקיימים בעמק חפר.

מה מקבלים: על-פי רופין תקבלו הבנה מעמיקה של אתגרי חברות עסקיות הפועלות בעולם גלובלי, ניתוח אירועים עסקיים מהארץ והעולם של סטארט-אפים וחברות גדולות ולמידה חווייתית באמצעות הרצאות בכירים מהתעשייה, הצגות וסימולציות. בנוסף, הסטודנטים ייצאו לשטח לראיין מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות ישראליות בינלאומיות שמתכננות לפתח יכולות דיגיטליות גלובליות.

מה עושים אחרי / שמות שכבר עשו: בין בוגרי התואר ניתן למנות את מיכל וייס, מנהלת ייצוא (Export Director), שטראוס ישראל.

עד כאן הסקירה.
אם אתם בעניין של ניהול, מעבר לפורטה השיווקי שלכם, ולימודים מתקדמים בדרך לשם - הבחירה היא שלכם. בכל אחד מהמוסדות תוכלו לחטט קצת יותר ולהקשות בשאלות. או פשוט לפנות לבוגרי התכניות, גם כאלה שלא נמנו כאן, ויש הרבה. תוכלו לשלוח אלינו שאלות והצעות לתכנים רלוונטיים נוספים, לכתובת המייל: DEM-i-culo@walla.co.il

בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully