וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הפלאגינים שאתם חייבים להתקין באתר הוורדפרס שלכם

גיא לנדא

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 15:34

אז החלטתם לבנות אתר בוורדפרס? החלטה נכונה, אלא שללא הפלאגינים הנכונים, אתם יכולים לשכוח מקידום בגוגל, מנגנוני אבטחה, שירות לקוחות ועוד. אז מהם הפלאגינים המומלצים לשנת 2023 שכל אתר פשוט חייב להתקין?

וורדפרס, מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם.. Unsplash
וורדפרס, מערכת ניהול התוכן המובילה בעולם./Unsplash

בדומה לתוספים בגוגל כרום, פלאגינים בוורדפרס הם בעצם קטעי קוד שמתחברים עם מערכת ניהול התוכן של האתר ומוסיפים לה פונקציונליות במטרה לשפר ולהרחיב את התכונות הקיימות שלו.

לפני שנצלול אל רשימת הפלאגינים המומלצים בכל אתר וורדפרס, בואו נתעכב רגע על נקודה חשובה והיא ההבדל בין אתר וורדפרס חינמי ב- wordpress.org, לעומת אתר ב- wordpress.com.

באופציה הראשונה שהזכרתי, אתם יכולים לבנות את האתר שלכם לגמרי בחינם, אבל הוא יהיה מאוד מוגבל כי לא תהיה לכם אפשרות להוסיף פלאגינים. אף אתר וורדפרס אינו שלם ללא פלאגינים, והם מה שהופך כל אתר לייחודי ומותאם בדיוק לצרכים שלשמם הוא נבנה. לכן חשוב לוודא שבחרתם באופציה השניה. נכון, זה יעלה לכם יותר, אבל אלא אם כן אתם מתכוננים לטראפיק של מיליוני ביקורים ביום על השרת שלכם, סביר להניח שזה יהיה זול יותר ממה שתקבלו במערכות ניהול התוכן המתחרות כמו וויקס ושופיפיי, שגם הן, אגב, מציעות פלאגינים בתשלום נוסף.

אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, בואו נעבור לרשימת הפלאגינים שאתם חייבים שיהיו באתר הוורדפרס שלכם, כאמור בלי קשר למטרה שלשמה הקמתם אותו.

Yoast SEO - לקידום אורגני של אתר הוורדפרס שלכם במנועי חיפוש

עם יותר מ-50 מיליון הורדות, קשה למצוא אתר וורדפרס שהפלאגין Yoast SEO לא פעיל בו. המטרה של הפלאגין היא לעזור לכם לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל בקלות וללא צורך בידע טכני.

שדות הפלאגין של יוסט מופיעים בעמוד העריכה של הפוסט שאתם כותבים או עורכים, ומציגים תפריט עם מספר אפשרויות:

  • הגדרת ביטוי המפתח שאתם רוצים שעל בסיס חיפוש שלה גולשים ימצאו אותכם בתוצאות החיפוש. ייתכן שטירגטתם יותר מביטוי אחד ועדיין, ביטוי המפתח שתכניסו כאן יהיה החשוב ביותר בפוסט שלכם מבחינת קידום ותצוגה במנועי חיפוש. גם ניתוח הדף וההמלצות שיופיעו בהמשך יתבססו על הביטוי שתכניסו כאן.
  • תצוגה מקדימה של נראות הפוסט או העמוד כאשר הם מוצגים בגוגל, בדסקטופ ומובייל, אשר נותנת אינדיקציה גם לאורך המומלץ של כותרות ותיאורי מטא.
  • בחירת כותרת ותיאור מטא - תגיות המטא הן סניפטים של טקסט שיופיעו בכל אזכור של הפוסט מחוץ לאתר - בין אם זה בגוגל (ראו את התצוגה המקדימה שהזכרנו בסעיף הקודם) או כאשר משתפים את הפוסט בוואצאפ, פייסבוק, או כל פלטפורמות אחרות.
  • תובנות והמלצות לשיפור התוכן - בסעיף זה תקבלו פידבק על האופן בו בניתם את תוכן הדף. דברים חיוביים שנמצאו בפוסט יסומנו בירוק, למשל משפטים ופסקאות באורך מתאים, שימוש נכון בתמונות, שימוש נכון במילת מפתח, התאמה של תיאור הפוסט לטקסט הכתוב בו וכו'.
  • בעיות שנמצאו בפוסט ודורשות התייחסות יסומנו באדום, לדוגמה: חוסר בלינקים פנימיים, תגיות מטא ארוכות מדי, חוסר התאמה בין הכותרת למילת המפתח, או שימוש יתר בביטוי המפתח.
עריכת תגיות מטא בוורדפרס באמצעות הפלאגין Yoast SEO. Yoast/ WordPress, צילום מסך
עריכת תגיות מטא בוורדפרס באמצעות הפלאגין Yoast SEO/צילום מסך, Yoast/ WordPress

לפלאגין שימושים נוספים רבים, כמו יצירת מפת אתר ב-XML, התממשקות עם פלאגינים נוספים כמו אלמנטור ו-Woocommerce, יצירת תגיות מטא גנריות לקבוצות פוסטים שאין להן ייחוס, ועוד.

מחיר: חינם, קיימת גרסת פרימיום במחיר של 99$ לשנה.

מה תקבלו בגרסת הפרימיום?

  • הצעות ליצירת קישורים במאמרים
  • הצעות לשימוש במספר מילות מפתח ופיזורן על גבי כל הטקסט
  • אפשרות לראות כיצד התוכן בפוסט מוצג ברשתות חברתיות מובילות
  • ביצוע הפניות אוטומטיות כאשר משנים את כתובת ה-URL של הדף (במטרה להימנע מדפים ללא מוצא)
  • תמיכה טכנית 24/7

Contact Form 7 - טפסים ליצירת קשר בוורדפרס

בהנחה שהמטרה העיקרית של אתר אינטרנט היא למשוך לעסק לקוחות ומתעניינים, רוב הסיכויים שתרצו לתת לגולשים את האפשרות ליצור איתכם קשר. Contact form 7 יעזור לכם ליצור ולהגדיר טפסים חדשים באתר בקלות. בין היתר, התוסף מאפשר להגדיר:

  • שדות יצירת קשר כמו שם, טלפון ואימייל
  • אילו שדות הם שדות חובה ואילו הם שדות רשות
  • לערוך הודעות שגיאה שמוצגות במידה והמשתמש מכניס קלט לא תקין
  • הפניות לדפים אחרים, כמו דף תודה, לאחר מילוי הטופס
  • לבחור מי יקבל את המיילים שנשלחים מהאתר

התוסף בנוי בצורה מאוד פשוטה וידידותית למשתמש. לאחר שמסיימים להגדיר את הטופס, כל מה שנשאר הוא להטמיע shortcode במיקום הרצוי, ויש לכם טופס מתפקד באתר עם לידים ישירות למייל.
Contact form 7 הוא חינמי לחלוטין, ותומך בעברית באופן מלא.

Wordfence - שירות אבטחה לאתרי וורדפרס

מכיוון שאתרי וורדפרס הם כל כך נפוצים, ומכיוון שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח, פריצות לאתרי וורדפרס הם דבר שבשגרה. בכדי להתמגן מפריצות ולהגן על האתר שלכם כמה שאפשר, מומלץ להתקין תוסף אבטחה.

Wordfence הוא תוסף מוביל ומאוד פופולרי לאבטחת אתרי וורדפרס. באמצעות התוסף תוכלו לבצע מספר רב של פעולות ולהקשיח את האבטחה של האתר שלכם. בין האפשרויות של וורדפנס תמצאו:

  • הסרה של בוטים מהאתר
  • חסימת משתמשים לפי כתובת IP
  • אבטחת עמוד כניסת מנהלים לאתר
  • מניעה של פריצה למערכת הניהול על ידי בוט שמנחש את הסיסמה שלכם מספר רב של פעמים, בתקווה להצליח לבסוף (brute force attack)
  • קבלת התראות במייל על אירועי אבטחה נפוצים כגון: שינויים בתיקיות ובקבצי האתר, עדכוני אבטחה זמינים, התחברויות חשודות לפאנל הניהול, שינויי סיסמאות ועוד

מחיר: חינם, קיימת גרסת פרימיום במחיר של 99$ לשנה, וגרסת care במחיר של 490$ בשנה.

מה תקבלו בגרסת הפרימיום?
פיירוול אקטיבי, חסימת משתמשים על פי מדינה, תמיכה.

מה תקבלו בגרסת ה- care?
התקנה והגדרה של התוסף באתר שלכם, ניקוי קבצים נגועים אם נמצאו כאלה במהלך הסריקה, ותמיכה מהירה ממומחה.

Really simple SSL - תעודת אבטחה לאתרי וורדפרס

תעודת SSL היא תעודה דיגיטלית, שמאמתת את זהות האתר שלכם ומאפשרת חיבור מאובטח בין השרת לבין הדפדפן. אתרים בלי תעודת SSL מסומנים על ידי גוגל, והמיקום שלהם בתוצאות החיפוש נפגע משמעותית. באמצעות התוסף Really simple SSL תוכלו לנהל ולהתקין לאתר שלכם תעודה כזאת ממש בלחיצת כפתור.

יש לשים לב שאת תעודת ה-SSL מקבלים בדרך כלל משירות האחסון שלכם. חברת האחסון של האתר יכולה לחסום את האפשרות להתקין את התעודה דרך הפלאגין, כדי שתרכשו ממנה את התעודה.

מחיר: חינם, קיימת גרסת פרימיום במחיר של 29$ בחודש

מה תקבלו בגרסת הפרימיום?
תמיכה, שכבת הגנה מפני מתקפת XSS (security headers), HSTS - מנגנון אבטחה נוסף שמבטיח שהאתר יהיה נגיש אך ורק דרך פרוטוקול HTTPS (ולא דרך HTTP הלא מאובטח)

אתר ללא תעודת SSL מסומן ולעתים אף נחסם לחלוטין לגולשים על ידי גוגל. כך זה נראה. Really Simple SSL, צילום מסך
אתר ללא תעודת SSL מסומן ולעתים אף נחסם לחלוטין לגולשים על ידי גוגל. כך זה נראה/צילום מסך, Really Simple SSL

Smush - אופטימיזציית תמונות לאתרי וורדפרס

תמונות הן חלק מהותי וחשוב כמעט בכל אתר. בין אם מדובר בתמונות של מוצרים באתר חנות או בתמונות אווירה בבלוג או אתר תדמית, תמונות מוסיפות עניין וצבע לאתר שלכם, ועוזרות להעביר מידע לגולשים בדרך ויזואלית.

יחד עם זאת, תמונות עלולות להכביד מאוד על זמני הטעינה באתר שלכם ולכן, אופטימיזציה של תמונות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון, במיוחד אם האתר שלכם מכיל תמונות רבות ובאיכות גבוהה.

התוסף Smush שואב את התמונות מספריית המדיה בוורדפרס, ומבצע את האופטימיזציה לתמונות באופן אוטומטי במגוון דרכים. ראשית, הוא מאפשר לכם להמיר תמונות מהפורמטים JPEG ו-PNG ל- WEBP, פורמט חדש יחסית שפותח על ידי גוגל ונועד להחליף את הפורמטים הישנים.

בנוסף, עם Smush תוכלו לכווץ את משקל התמונה (בבייטים), לערוך את המידות של תמונות (בפיקסלים), ולהפעיל lazy load - אופציה שמאפשרת לטעון את התמונות בדף רק כאשר המשתמש מגיע למקום בעמוד בו הן נמצאות, כדי למנוע מצב של המתנה ארוכה מדי לטעינת הדף, שבד"כ מוביל לנטישה.

טעינה מהירה של עמוד חשובה מאוד לגולשים שלכם, ומשפיעה על המיקום של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

מחיר: חינם, קיימת גרסת PRO בעלות 7.5$ בחודש

מה תקבלו בגרסת הפרו?

  • Super smush - מיטוב נוסף של התמונות באתר כדי לחסוך עוד קצת זמן טעינה,
  • שימוש בCDN - רשת שרתים שמציגה את התמונות מהשרת הקרוב ביותר למשתמש כדי לשפר עוד קצת את זמן הטעינה,
  • תמיכה מצוות המומחים של SMUSH

כמה מילים לסיום

נכון, אתם יכולים להתקין באתר שלכם כמה פלאגינים שתרצו על מנת להוסיף לו פונקציונליות ולענות על כל הצרכים שלכם, אבל חשוב לזכור שפלאגינים יכולים גם לגרום להאטה של האתר, ומהווים נקודת תורפה לפריצות. בנוסף, לא כל הפלאגינים עובדים טוב ביחד ולעתים השילוב בין שני פלאגינים או יותר עלולים לגרום לתקלות שפוגעות בגולשים שלכם ועשויות אפילו להפיל את האתר. לכן חשוב לבחור בקפידה את הפלאגינים שלכם, למחוק פלאגינים שכבר אין לכם שימוש בהם, ולדאוג לעדכן אותם באופן תדיר.

גיא לנדא הוא מנהל חברת ווב-סקיפר לבניית אתרי אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully