וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Etsy משיקה חיפוש מוצרים ויזואלי

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:31

פלטפורמת האיקומרס הותיקה לשוחרי אמנות ועבודות יד משיקה חיפוש ויזואלי ואנחנו תוהים איך לא חשבו על זה קודם?

המרקטפלייס של ETSY. Unsplash
המרקטפלייס של ETSY/Unsplash

עלייתן של אינספור פלטפורמות איקומרס, מדיה חברתית ואפליקציות פונקציונליות כמעט בכל תחום אפשרי הפכה את תחום חוויית המשתמש למקצוע בפני עצמו שזוכה לתקציבי עתק ולשיפור מתמיד. ועדיין, אחד האתגרים הכי גדולים בתחום היה ונשאר נושא החיפושים.

התכונה החדשה של אטסי נועדה לעזור למשתמשים לגלות פריטים כאשר הם מתקשים למצוא את המילים המתאימות לתיאור מוצר ספציפי, ולצמצם את תוצאות החיפוש כדי לוודא שהם באמת מוצאים את מה שהם מחפשים, גם אם הם לא יודעים איך לתאר את זה במילים.

אם בעבר, מילות מפתח ותגיות מטא שימשו בעיקר כדי לסווג תוכן לפי נושאים, במהלך השנים השימוש בהן הלך והתרחב וכיום הן משמשות גם לחיפושים שאינם בהכרח תלויי טקסט: תמונות, סרטונים, קטעי אודיו וכמובן מוצרים. בעצם, כמעט כל הפלטפורמות שמציעות פיצ'ר חיפוש הסתמכו עד היום על אותם פרמטרים מיושנים שבאמת הגיע הזמן לעדכן. זו הסיבה שכל כך התלהבתי כששמעתי על תכונת החיפוש הויזואלי החדשה של אטסי, ואפילו קצת הופתעתי לגלות שהיא לא ממש היתה קיימת עד היום.

אז נכון שיש את גוגל LENS, שעוזרת למצוא תמונות דומות לאלו שמסתכלים עליהן, שחלקן אולי מייצגות מוצרים למכירה - ואולי לא. אישית, עוד לא הצלחתי להבין איך זה אמור להועיל לי במשהו. אז נכון שהטכנולוגיה שמציעה אטסי אינה חדשה, אבל היישום שלה, אשר ממוקד ספציפית על מציאת מוצר למטרות קניה, מצליח להתעלות על כל דבר דומה שהיה בשוק עד היום. למרות שגוגל ופינטרסט מתקדמות בצעדי ענק לעבר אותה המטרה, אף אחת מהן עוד לא עשתה את זה טוב, פשוט ופרקטי כמו שעשתה אטסי. הקאץ' היחיד (והמשמעותי) הוא שנכון להיום, התכונה הזו שמורה רק למשתמשי iOS.

אז איך עובד החיפוש הויזואלי של אטסי?

בקצרה, משתמשי iOS שרוצים לבצע חיפוש באפליקציית אטסי יוכלו מעתה להקיש על סמל המצלמה החדש בשורת החיפוש ולהעלות או לצלם תמונה שבאמצעותה יתבצע חיפוש המוצר בפלטפורמה. בתשובה, אטסי תציג אוסף של פריטים שדומים מבחינה ויזואלית לתמונה שהמשתמש העלה.

לדוגמא, נגיד ששהיתם בבית מלון והתאהבתם במנורה שעמדה בסלון, אבל אין לכם מושג איפה לקנות אותה. במקום לרשום "מנורה עומדת לסלון" ואז לעבור על אלפי מוצרים עד שתמצאו (או לא) את הדגם שרציתם, כל שתצטרכו לעשות הוא לצלם אותה ולהעלות את התמונה לחיפוש באטסי. הפיד שיתקבל יציג רק מוצרים שדומים מבחינה ויזואלית לפריט שהעליתם. זה כל כך פשוט שמפתיע שאף אחד לא המציא את זה קודם.

סוד החדשנות של אטסי

התכונה החדשה של אטסי פותחה כחלק מ-CodeMosaic, האקתון שנתי שנותן למהנדסי אטסי הזדמנות להתנסות במיומנויות חדשות תוך בניית פתרונות יצירתיים עבור הפלטפורמה.

למי שלא מכיר, הקאתון הוא אירוע קונספט שלקוח מעולמות היזמות, במסגרתו מתארגנים המשתתפים בצוותים עצמאיים כדי לעבוד באופן מרוכז על פרויקטים שמלהיבים אותם. במקרה של CodeMosaic, הצוותים מבלים את שבוע ההקאתון בעבודה אינטנסיבית על הפרויקטים, תוך שיתוף פעולה עם אנשים שהם לא עובדים איתם בדרך כלל. זה יכול להיות, למשל, במטרה להפוך את העבודה שלהם לקלה ומהנה יותר, לשפר את חוויית המשתמש, או להגביר את הקיימות של המוצר. בסוף השבוע האינטנסיבי הזה, הצוותים מציגים את הפרויקטים שלהם, וחבר שופטים מיוחד בוחר את הצוות המנצח, שהפרויקט שפיתח הולך להיטמע במוצר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בפוסט בבלוג בו הכריזה אטסי על הפיצ'ר החדש, נכתב: "אנחנו תמיד משקיעים במרקטפלייס שלנו כדי להקל על המוכרים להגדיל את העסקים שלהם. אנו שמחים על התכונה החדשה והחדשנית הזו כדי להקל על המוכרים להתגלות ולהתחבר לבסיס המובנה שלנו של כמעט 90 מיליון קונים ברחבי העולם."

בדו"ח הרווחים הרבעוני שפרסמה החברה ביום רביעי דיווחה אטסי על עלייה של 11.7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל של 2021, ל-594.5 מיליון דולר. ככל הנראה, עליה זו נובעת מהעלאת עמלת העסקה של הפלטפורמה מ-5% ל-6.5%. השינוי גרם למוכרים לשבות מוקדם יותר השנה, אך אטסי ציינה באתר האינטרנט שלה שהעמלה המוגדלת תומכת בתוכניות שלה לבצע "השקעות משמעותיות בשיווק, בכלי מוכרים ויצירת חווית לקוח ברמה העולמית". החיפוש הויזואלי הוא ללא ספק אחד מהכלים שיעזרו למוכרים באטסי למכור יותר מוצרים בפחות מאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully