וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לגבות את חשבון הטוויטר שלכם

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 14:52

מודאגים ממה שקורה בטוויטר? זה הזמן לגבות את החשבון שלכם. קבלו את המדריך המלא לגיבוי, צפיה ועריכה של ארכיון הציוצים שלכם

גיבוי נתונים זה תמיד רעיון טוב, אבל עבור מאות מיליוני משתמשי טוויטר, גיבוי היסטוריית הציוצים ממש עכשיו הוא צעד מתבקש ואפילו דחוף, בהתחשב בהתנהגות הלא צפויה של אילון מאסק, שרכש אותה לפני פחות מחודש וכבר הספיק להחריב חלקים נרחבים ממנה כמעט לחלוטין.

רבות כבר נכתב על הפיטורים במייל וההתפטרויות ההמוניות, שינויי המדיניות, הוי הכחול, המשתמשים שנטשו וחוסר הודאות הכללי בו שרויים עובדי ומשתמשי טוויטר מאז אותה רכישה, ולכן לא נעמיס בפרטים. המדריך הזה, שפורסמה במקור ב-TechCrunch, נועד לתת כלים פרקטיים לכל מי שהשקיע בטוויטר כערוץ תקשורת מרכזי וחושש כעת לגורל התוכן שלו.

אם זה אתם, זה הזמן לבצע גיבוי ולשקול להעביר את התוכן שלכם לפלטפורמה שמכבדת את המשתמשים שלה (גם אם לאחרונה נדמה שאין חיה כזאת).

למה גיבוי ציוצים בארכיון טוויטר זה לא מספיק?

כלי הארכיון של טוויטר מאפשר כיום להעתיק את הנתונים שלכם בפורמט קריא למכונה, אותו ניתן לייצא למספר שירותים נבחרים אחרים. אבל בעוד שהכלי עובד היטב עבור גיבויים פשוטים, הארכיונים שהוא יוצר אינם ידידותיים במיוחד למשתמש. הם לא מכילים דרך ברורה לארגן במהירות את עשרות עד אלפי הציוצים שארכיון עשוי להכיל, למשל, או להתעמק בסוגים ספציפיים של ציוצים ומדיה.

למרבה המזל, הודות לקהילת הקוד הפתוח, קיימים כלים זמינים וחינמיים שיעזרו לכם לקבל יותר שליטה על ארכיון הטוויטר שלכם. אמנם עדיין תצטרכו להוריד את הארכיון שלכם ישירות מטוויטר, אבל באמצעות הכלים האלה, העבודה איתו תהיה קצת יותר קלה ונוחה, לפחות בתיאוריה.

שימו לב שאם אתם לא מפתחים או מתכנתים, יתכן שתתקשו להשתמש בכלים האלה כיוון שרבים מהם דורשים ידע בפייתון ושפות תכנות אחרות, וכל כלי שניגש ל-API של טוויטר מצריך מפתחות מחשבון מפתח טוויטר. לכן, אם אתם צופים הסתבכות, מומלץ למצוא איש או אשת מקצוע שאתם סומכים עליהם לפני שאתם מתחילים, כך שתוכלו להיעזר בהם במידת הצורך.

איך להוריד גיבוי של ארכיון הציוצים שלכם?

  • בחרו ב"עוד" בתפריט הצד שבדף הבית של טוויטר
  • בתפריט שיופיע, בחרו ב"הגדרות ותמיכה" ואז ב"הגדרות ופרטיות"
  • בתפריט הנוסף שיופיע, בחרו ב"הורד ארכיון של הנתונים שלך"
  • הזינו את סיסמת החשבון שלכם והשלימו את האימות הדו שלבי
  • לחצו על "בקשת ארכיון"
  • המתינו להודעה מטוויטר כאשר קובץ ה-ZIP יהיה מוכן
כך תגבו את ארכיון הציוצים שלכם.. Twitter, צילום מסך
כך תגבו את ארכיון הציוצים שלכם./צילום מסך, Twitter

ניהול וצפייה בארכיוני טוויטר

כאמור, קובץ הזיפ לבדו ידידותי יותר למכונות מאשר לבני אדם, והוא לא יתן לכם הרבה אם לא תדעו מה לעשות איתו. לשם כך תרצו להשתמש בכלים חיצוניים.

הכלי המקיף ביותר לעבודה עם ארכיון טוויטר הוא Twitter Archive Parser, שמטרתו לתקן ו/או לעקוף כמה מהפגמים החמורים ביותר במערכת הארכיון של טוויטר כמו קיצור קישורים ואחסון ציוצים במבנה קוד מורכב. הכלי הזה מסוגל להמיר ציוצים ואפילו הודעות ישירות ל-Markdown, שפת סימון הנתמכת על ידי רוב מערכות ניהול התוכן והעורכים, וגם HTML - עם תמונות, סרטונים וקישורים מוטמעים.

בין היתר, הכלי הזה יאפשר לכם להחליף כתובות URL מקוצרות בגרסאות המקוריות שלהן, להעתיק תמונות מציוצים לתיקיה כך שיהיה קל יותר למיין אותן, להוציא רשימות של עוקבים ואנשים שאתם עוקבים אחריהם, ולהוריד תמונות בגדלים המקוריים שלהם (כברירת מחדל, הארכיון של טוויטר מחליף תמונות בגודל מלא בתמונות קטנות יותר).

עם זאת, אם כל מה שאתם מחפשים זה חווית צפייה ידידותית יותר בארכיון, יתכן ש- Twitter Archive Browser יותר יתאים לכם. הוא מציג את כל ציר הזמן שלכם בטוויטר, מהציוץ הראשון ועד האחרון, ומאפשר לכם לדפדף בהיסטוריית ההודעות הישירות במצב לא מקוון. בנוסף, הוא יאפשר לכם למחוק באופן אוטומטי ומהיר כמות גדולה של ציוצים מהארכיון, למשל על פי תאריך הפרסום שלהם או בהתאם למילות מפתח שהם מכילים. ואם תחליטו למחוק את חשבון הטוויטר שלכם לחלוטין, זה הכלי שיאפשר לכם לשמור את התכנים שהעליתם בצורה מסודרת, כולל תמונות וסרטונים.

חילוץ כתובות URL, ייצוא סימניות ומחיקת ציוצים

כלי אחר מבוסס פייתון, העונה לשם Taupe, יעזור לכם לחלץ את כתובות ה-URL של הציוצים, הריטוויטים, התגובות, הציטוטים והלייקים שלכם מארכיון הטוויטר האישי שלכם. את התוצאות תקבלו בפורמט של גיליון אלקטרוני שניתן להשתמש בו עם תוכנות ושירותים אחרים, כמו ה-Wayback Machine של Internet Archive. זוהי אחת הדרכים הפשוטות ביותר להמיר במהירות נתוני טוויטר היסטוריים לפורמט שמיש יותר, גם אם הוא מוגבל יחסית ביכולות שלו.

Export your Twitter Bookmarks, כשמו כן הוא, הוא כלי נוסף שעשוי להשלים את החוסרים של Taupe, ולשמור את כל סימניות הטוויטר שלכם, כולל תמונות, סרטונים וכתובות URL מורחבות המצורפות לציוצים, בקובץ מרקדאון.

גם Twitter Cleaner יכול למחוק אוטומטית ציוצים, ריטוויטים ומועדפים מהארכיון וגם מציר הזמן הפעיל אבל זה כבר מצריך חשבון מפתח בטוויטר.

ארגון תמונות וחומרים ספציפיים

מטבע הדברים, הורדת ארכיון שלם עלולה להכביד על האחסון שלכם ולהקשות עליכם למצוא את מה שאתם מחפשים. אמנם אין דרך לעקוף את זה, אבל כלים מסוימים יעזרו לכם להציג רק את הפריטים המעניינים מתוך הארכיון.

לדוגמה, Twitter Photo Downloader יסייע לכם ליצור בסיס נתונים מקומי שמכיל את כל התמונות מהציוצים והריטוויטים שלכם. למרבה הצער, זה לא יעבוד עם סרטונים וגיפים. למרות שגם ה-Twitter Archive Parser יודע לבודד תמונות, למטרה הספציפית הזאת הוא פחות מומלץ כיוון שהוא ממיר ציוצים בודדים בארכיון לקבצי PDF, מה שאומר שיהיו לכם הרבה מאוד קבצים.

לסיכום

אין דרך קלה להגיד את זה, אבל הטוויטר שהכרנו היא נחלת העבר. בעוד שאין לדעת לאן תנשב הרוח, אף פעם לא מזיק להתכונן לגרוע מכל. יצירת גיבוי שאפשר לעבוד איתו תסייע לכם לעשות שימוש חוזר בציוצים שלכם בכל פלטפורמה שתבחרו ועשויה להקהל במקרה של התרסקות טוטאלית של פלטפורמת הציוצים. שמחנו לעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully