וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט תשכחו מזה: מה אתם יודעים על ניהול מוניטין באינטרנט?ֿ

23.11.2022 / 13:45

אחד משירותי הדיגיטל החריגים הוא ניהול מוניטין ברשת. הגיע הזמן שגם אתם תדעו במה מדובר, מהן החולשות בפעילות הזאת והאם בכלל עוד יש בכך טעם

מנוע החיפוש החדש של גוגל/גוגל

מכירים את זה שאתם שוקלים לחתום על חוזה עם מישהו, וכדי להיות יסודיים, לפני החתימה אתם מחליטים להריץ את השם שלו בגוגל כדי לוודא שהכל "כשר"? או שהכרתם בן או בת זוג פוטנציאליים, ואתם רוצים לוודא שלא מדובר בנוכל הטינדר הבא או משהו כזה?

נראה שבדיקות בגוגל הפכו לחלק שגרתי מהחיים של רבים מאיתנו. אנחנו בודקים בגוגל כל יום, כמה פעמים ביום, אודות כל מיני אנשים וגופים שאנחנו נמצאים באינטראקציה איתם. הניסיון מלמד גם שהבדיקה המהירה הזאת בגוגל יכולה לחרוץ גורלות: אתם לא תלכו למשל לעבוד בחברה, שכאשר אתם מחפשים אודותיה באינטרנט, אתם מגלים שהיא מתעמרת בעובדים שלה, ולא תקחו שירות ממי שחיפוש אודותיו בגוגל מראה שייתכן שהוא מרמה את לקוחותיו.

חיפוש גוגל. ShutterStock
כולם עושים את הפעולה הזאת, התפקיד שלכם הוא למזער נזקים, אם יש כאלה/ShutterStock

אבל מה אם אתם אלו בצד בשני, כלומר אלו שדווקא יש עליהם פרסום שלילי שמופיע בגוגל? לפעמים אולי יתנו לכם הזדמנות להסביר, שהרי למטבע לא פעם יש שני צדדים, והאינטרנט מציג תמונה חלקית במקרה הטוב. אבל האמת המרה היא שברוב המקרים, פשוט יפסלו אתכם על הסף. אז מה אתם בכל זאת יכולים לעשות כדי "להילחם" באותו פרסום שלילי? כאן נכנס התחום של ניהול מוניטין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מהו "ניהול מוניטין"?

אזרחי האיחוד האירופי נהנים ממה שנקרא "הזכות להישכח". משמעות הזכות הזאת היא שאם יש אודותיכם אזכור שלילי באינטרנט שפוגע בכם, אתם יכולים לפנות לגוגל, ובמצבים מסוימים, ניתן יהיה לחייב את גוגל להסיר את האזכור הזה.

בישראל לעומת זאת, אין לכם למי לפנות, משום שהזכות הזאת לא הוכרה במשפט הישראלי. עם זאת, אתם יכולים לעשות פעילות של ניהול מוניטין. בניהול מוניטין מעלים תוכן לאינטרנט שנועד לדחוק או להחליף את התוכן המזיק, באמצעות הקפדה על כמה כללי SEO פשוטים. איך זה עובד? כשאנחנו מחפשים משהו בגוגל, גוגל שואף להציג בפנינו תוכן שהוא רלוונטי לחיפוש שלנו. לכן, בניהול מוניטין פשוט מעלים המון תוכן כך שהאלגוריתם יחשוב שהתוכן החדש רלוונטי יותר מהאזכור השלילי (נכון, זה קצת יותר מורכב מזה, אבל לא בהרבה).

החולשות של ניהול מוניטין

קודם כל, הפעילות הזאת של ניהול מוניטין היא לא זולה: כדי לעשות ניהול מוניטין, צריך להקים לרוב כמה אתרים חדשים לטובת הלקוח, ולאחר מכן להתחיל למלא אותם בתוכן. כל זה לוקח הרבה זמן, וזמן שווה כסף. אולם היות וגם התקציבים של הלקוחות מוגבלים, התוצאה היא שהאתרים שנוצרים בפעילות וכן התוכן שעולה אליהם, הם באיכות די נמוכה. מי שמבין חצי דבר בדיגיטל יראה מייד שמשהו נראה מוזר באתרים האלה, שנראים תמיד זולים וחפוזים. גם הטקסטים, מעבר לכך שהם לא באיכות גבוהה, תמיד יהיו מנוסחים בצורה מוזרה, מתוך כוונה לשלב מילים מסוימות שנועדו להערים על האלגוריתם של גוגל.

מעבר לכך, פעמים רבות, אלו העוסקים בניהול מוניטין ברשת יודעים שאחד הפרמטרים שגוגל לוקח בחשבון באלגוריתם הוא שם הדומיין. לכן, בפעילות של ניהול מוניטין בישראל, נראה לא פעם כתובת דומיין בעברית, משהו שלרוב נראה מוזר ומחשיד.

חיפוש גוגל. ShutterStock
אם אתם מקבלים תוצאות מוזרות, תוכלו בנקל להבחין ב"טיפול" בחיפושים/ShutterStock

החולשה מרכזית של ניהול מוניטין, היא שהיא לרוב מאוד שקופה. גם אתם, שקראתם את המאמר הזה, תדעו להבחין מעתה כאשר תריצו חיפוש על מישהו, ותראו כל מיני תוצאות קצת מוזרות בגוגל אודותיו.

האתר של טל נברו
האתר העסקי של טל נברו

העתיד של ניהול מוניטין?

בפרק האחרון שפורסם בפודקאסט עושים טכנולוגיה, שכותרתו "האם החיפוש בגוגל שבור?", סקר ד"ר יובל דרור משהו שכנראה כולכם הבנתם, גם אם לא ידעתם לשים את האצבע על כך: החיפוש של גוגל כל כך השתנה לאורך השנים, שממש קשה לקבל מהחיפוש הזה את מה שאנחנו באמת רוצים לדעת.
אחת הסיבות לכך היא שגוגל מעמיסה כל הזמן עוד ועוד פרסומות ותוצאות של נכסים שלה בתוצאות החיפוש.

אלטרנטיבות לחיפוש בגוגל

האזנה לפרק גרמה לי להבין שבעצם החיפוש באינטרנט לא חייב להיות כזה מעצבן ופולשני: כיום יש אלטרנטיבות שהן אשכרה טובות יותר. למשל, אפשר להוריד תוסף לכרום (כן, כרום של גוגל) בשם HyperSearch. כאשר תתקינו אותו, תראו שכאשר אתם מחפשים בגוגל, תיפתח לכם לשונית צד נוספת עם תוצאות חיפוש נוספות.

למשל, תוצאות של חיפוש ברדיט (פשוט כי המון אנשים בארצות בעצם מחפשים תשובות אמיתיות לשאלות שלהם ברדיט), תוצאות ממנועי חיפוש נוספים, תוצאות המתמקדות בביטוי עצמו, בניגוד למה שגוגל חושבת שהתכוונו לחפש, ועוד.

אפשרות נוספת היא מנוע החיפוש Duck Duck Go, שעובד בדיוק כמו גוגל, רק בלי כל הספאם של גוגל, ובלי כל הקרולרים ששואבים מאיתנו מידע בכל חיפוש. גם אותו אפשר להגדיר כברירת מחדל של מנוע החיפוש בשורת הכתובת בכרום, וזה ממש נוח.

ואיך זה קשור לניהול מוניטין? אם תריצו חיפוש ב-Duck Duck Go על מישהו שעשה ניהול מוניטין, יש מצב שהוא יתגבר על ההסתרה שנעשתה בפעילות, וראינו את זה קורה. Duck Duck Go פשוט מנטרל כמה מתוצאות הספאם של גוגל כמו פרסומות וסרטונים, המשמשים לא פעם בניהול מוניטין, ואז תראו את מה שניסו להסתיר מכם. נכון, זה לא שכולם יעברו עכשיו להשתמש ב-Duck Duck Go (למרות שזה כדאי), שהרי ההרגל וכוח "השכנוע" של גוגל עלינו הוא בקנה מידה אסטרונומי, אבל לפעמים ככה העולם עובד: שירות שהוא טוב יותר, לפעמים גם זוכה להצלחה. בינתיים, מספיק שאם תרצו להריץ חיפוש אודות אדם או עסק, תריצו ליתר ביטחון חיפוש נוסף גם ב-Duck Duck Go.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully