וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין חופש הביטוי בטוויטר לטלפון החדש של טסלה

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 23:09

רשתות עצביות, כריית קריפטו ואינטרנט לוויני הן רק חלק מהתכונות שצפויות להיכלל בטלפון החדש של טסלה, אבל האם הוא באמת יצא לפועל? תשאלו את אפל ואנדרואיד

השמועות על טלפון חדש מבית טסלה מסתובבות ברשת כבר תקופה, אבל בסופ"ש האחרון, אילון מאסק הודה בפעם הראשונה, שחור על גבי טוויטר, שהוא ישקול ליצור מכשיר מתחרה לאפל ואנדרואיד אם הן ינקטו פעולה נגד הרכש החדש שלו, הלא היא טוויטר.

האמירה הזאת מצטרפת לשורה של ציוצים שנויים במחלוקת שמאסק פרסם לאחרונה, מאז עברה החברה לידיו, אשר הובילו מפרסמים רבים לראות בטוויטר פלטפורמת פרסום בעלת סיכון גבוה. בין היתר, האיש העשיר בעולם ערך לאחרונה סקר אשר הוביל להחזרתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונאלד טראמפ לטוויטר. בהמשך, ביצע מאסק סקר נוסף בו הציע לערוך חנינה המונית לחשבונות שהושעו מהפלטפורמה. ציבור העוקבים אמר את דברו ומאסק הודיע שהחנינה תצא לדרך השבוע. בכך הכריז מאסק על טוויטר כפלטפורמה עם חופש ביטוי אבסולוטי, מה שעלול להוביל את טוויטר להפר את הנחיות שוק האפליקציות בהתאמה.

איך כל זה קשור לטלפון החדש של טסלה?

האסטרטגיה הכאוטית הזו של מאסק הובילה רבים לתהות האם אפל וגוגל יסירו את טוויטר משוק האפליקציות שלהן. אחרי הכל, חופש ביטוי אבסולוטי משמעותו פגיעה ברבות מההנחיות ששווקי האפליקציה דבקים בהם, כמו הימנעות מאמירות גזעניות או סקסיסטיות, ביטויי אלימות והסתה וכו'. עד כה, אין שום סימן שענקיות הסלולר באמת שקלו לעשות את המהלך הזה, אבל זה לא מנע ממאסק להגיב לספקולציות ולציין שאם לא תהיה ברירה אחרת, הוא יתחיל לעבוד על טלפון חדש מבית טסלה.

גם אם אפל וגוגל ינקטו בו-זמנית בפעולה נחרצת נגד טוויטר כפלטפורמה, ענקית המדיה החברתית עדיין תוכל לשחרר קובץ APK שניתן יהיה להוריד לאנדרואיד גם מחוץ לחנות Google Play. במקרה של מכשירי אפל, זה יהיה קצת יותר מסובך, אבל עדיין אפשרי, כיוון שהתקנת פרופיל מותאם אישית היא מחסום כניסה נמוך בהרבה מאשר החלפת טלפון. בנוסף, משתמשים עדיין יוכלו לגשת לטוויטר דרך הדפדפן של הטלפון, ללא צורך באפליקציה המקורית.

אז למה בכל זאת מדברים על טלפון של טסלה?

מרבית השמועות על הטלפון של טסלה הגיעו בעקבות הסרטון הבא, אשר הועלה ליוטיוב בתחילת 2021 על ידי יוזר בשם adrstudiodesign, ובו מצויין בבירור שמדובר ברעיונות של המעצב ולא בהצהרה רשמית של טסלה.

נראה שרכישת טוויטר על ידי מאסק והשאיפה שלו להפוך אותה לפלטפורמת ביטוי חופשי עשויות להיות מה שבסופו של דבר ידחוף את המייסד ליצור את אותו מכשיר מדובר שבו הכל יהיה מותר, וזה לא כל כך מופרך. לטסלה יש טכנולוגיית שבבים משלה, ערימה של תוכנות עם משחקים ואפליקציות ולמעלה ממיליון לקוחות שמריצים את מערכת ההפעלה של Linux על טאבלט עם ממשק משתמש מודרני מאוד.

למה אפשר לצפות מהטלפון של טסלה?

במידה ואכן תחליט טסלה להשיק את הטלפון, הוא צפוי להכיל כמה תכונות מעניינות מאוד שלא נראו עד היום באף מכשיר אחר:

  • אינטרנט לווייני: כל הטלפונים החדשים מגיעים היום עם טכנולוגיית 5G, אבל הטלפון של טסלה צפוי לכלול גם את שירות האינטרנט מבוסס החלל של SpaceX ו- Starlink, ששתיהן בבעלות מאסק. לטלפון הזה יש אפילו פוטנציאל לסייע בקידום ההתיישבות במאדים, יעד של החברה מאז הקמתה, אבל הם יצטרכו למצוא דרך לא רק להסתיר את האנטנה המסורבלת שיש לטלפונים לווייניים, אלא להבטיח שירות טוב ממכשיר קטן כל כך. אחת התיאוריות סביב הנושא הזה היא שזה יעבוד רק במקומות שבהם יש כבר בסיס של Starlink, או במכוניות טסלה שיצויידו באנטנה מתאימה.
  • טעינה סולארית: טסלה מייצרת פאנלים ורכבים סולאריים, כך שזה לא רעיון מופרך. לא סביר שהטלפון יסתמך רק על אור השמש, אבל בהחלט יכול להיות שהכיסוי הממותג של טסלה יאפשר טעינה סולארית במצבים בהם חיבור לחשמל אינו אפשרי.
  • בקרת רכב: אפליקציה לטלפונים ניידים כבר זמינה לנהגי טסלה לביצוע פונקציות בסיסיות כמו נעילה או פתיחה של המכונית, שליטה בהשמעת מדיה וזימון רכבים ללא נהג. האפליקציה הזו, שתהיה מותקנת מראש בטלפון, אם לא מובנית במערכת ההפעלה, תאפשר גישה נוחה לרכב ישירות ממסך הנעילה או באמצעות הלחצנים החיצוניים של הטלפון.
  • אסטרופוטוגרפיה: טלפונים ניידים משתמשים כבר היום בבינה מלאכותית ובמצלמות חזקות כדי לעזור בצילום שמי הלילה, אבל תוסיפו על זה את המיקוד החוץ-ארצי של SpaceX, וקיבלתם מכשיר שמסוגל לצלם תמונות של עצמים אסטרונומיים גם ממרחק של אלפי שנות אור.
  • כריית קריפטו: שמועה נוספת היא שהטלפון של טסלה יוכל לשמש לכריה של מטבעות קריפטוגרפיים. מאסק כבר התבטא בעבר בנושא הזה, כך שלא מופרך להניח שהוא ירצה להטמיע את היכולת הזו בטלפון. השמועה מספרת שהטלפון של טסלה יכרה מטבע חדש בשם MarsCoin, שם שמאסק עצמו צייץ עליו, אבל טסלה תצטרך לעשות הרבה עבודת פיתוח לפני שתוכל לשחרר את החומרה שתאפשר לעשות זאת בצורה אמינה.
  • תמיכת Neuralink: הרעיון של מחשבים שמתממשקים עם המוח הוא עדיין בגדר מדע בדיוני, אבל Neuralink, עוד חברה בבעלות מאסק, כבר עובדת על השתל העצבי הראשון שיאפשר לשלוט במחשב או במכשיר הנייד מכל מקום באמצעות המחשבה. האיטרציה מוקדמת תוכל כנראה לעבוד בכל טלפון עם אפליקציית Neuralink, אבל אם אכן תשיק טסלה טלפון משלה, הגיוני שהתכונה הזאת תהפוך להיות מובנית בתוכו. יחד עם זאת, צריך לזכור שהמטרה הראשונית של הטכנולוגיה הזו היא לסייע לאנשים עם שיתוק מוחין, כך שהדרך משם ועד הטלפונים של טסלה ארוכה למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully