וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוקסטאר של עולם השיווק - נפרדים מירון אחר

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 9:06

איש השיווק והתקשורת ירון אחר רצה להיות על סדר היום של חצי מדינה - וקיבל. וואלה! שיווק ודיגיטל כואבת את לכתו בטרם עת של מנהל הערוץ וקוראת להנציח את זכרו

מאות חברים, מכרים, סטודנטים וקולגות הגיעו אתמול לחלוק כבוד אחרון לגאון השיווק הדיגיטלי ירון אחר, אחד היזמים הכי מעניינים שצמחו כאן בשני העשורים האחרונים, אדם משכמו ומעלה, איש מקצוע מהשורה הראשונה, שנקטף בטרם עת בתאונת אופנוע בהיותו בן 52. ירון שימש כבוס, מנטור, מודל לחיקוי, חבר ואח, יועץ עסקי ורוקסטאר; גנרטור של אנרגיה, איש של מילים ושל מעשים, שניהל במסירות את הערוץ הזה והלך מהר מדי כשמאחוריו שובל של חלומות גרנדיוזים שהוא לא הספיק להגשים.

ירון אחר בגרסת הגלדיאטור שהעלה לפייסבוק ימים אחדים לפני מותו.. MyHeritage, עיבוד תמונה
ירון אחר בגרסת הגלדיאטור שהעלה לפייסבוק ימים אחדים לפני מותו./עיבוד תמונה, MyHeritage
"מעולם לא פגשתי מישהו שכל כך הרבה אנשים אמרו ששינה אותם. לחלק נתת עצות שהרימו להם את העסק, לחלק נתת עצות שהרימו להם את החיים, לחלק דאגת לתת את הבמה, לחלק מצאת את הזמן, גם שזה היה הכי לא נוח שיש, לעזור בכל מה שהם צריכים."

לאורך הקריירה שלו כיהן ירון בתפקידי שיווק בכירים בגופי תקשורת מובילים כמו Ynet, מעריב, Jerusalem Post, Hot ותפוז, והיה שותף למיזמים מרכזיים בתעשיית הדיגיטל, המדיה, המסחר והשיווק. בנוסף שימש ירון כמרצה לשיווק דיגיטלי בקריה האקדמית אונו, מכללת ספיר ואוניברסיטת רייכמן, שם הפיץ את משנתו ואת זוויתו הייחודית על עולם השיווק, היזמות והדיגיטל.

ב-2016, יחד עם שותפו אתגר שפיבק, חיבר ירון את רב המכר "שיווק בעידן דיגיטלי", שנחשב עד היום לתנ"ך של אנשי השיווק בישראל, בעקבותיו נבחר ירון על ידי ארגון הדיגיטל הישראלי לאחד מ-100 האנשים המשפיעים בישראל.

לאחר לכתו, כתב שפיבק טקסט שמבטא, יותר מהכל, את נדיבות הלב יוצאת הדופן שכל כך אפיינה את ירון:
"מעולם לא פגשתי מישהו שכל כך הרבה אנשים אמרו ששינה אותם. לחלק נתת עצות שהרימו להם את העסק, לחלק נתת עצות שהרימו להם את החיים, לחלק דאגת לתת את הבמה, לחלק מצאת את הזמן, גם שזה היה הכי לא נוח שיש, לעזור בכל מה שהם צריכים."

"לחלק, לנבחרת מיוחדת, נתת הכל. דה פול פאקאג'. ליווית אותם בכל צעד. אמרת להם מה כן ומה לא. עשית את זה במשך עשורים שלמים. היית להם למנטור. היית להם למלווה בשעות הקשות. לאוזן קשבת ותומכת. היית אחר. היית חבר. ומאף אחד מהם לא ביקשת כלום. הלב שלך רצה שהם יצליחו. רק אתה ידעת שזו גם הצלחה שלך. וזה כל מה שרצית."

"ידעת לאתר את האנשים שיכולים לפרוץ, שיש להם את היכולת, לתת להם את ההזדמנות הראשונה שלהם, לחזק אותם, להתוות להם את הדרך, לראות אותם פורחים ואז עזרת להם לעוף הכי גבוה שרק אפשר. אני מכיר לא מעט מהם אבל אני בטוח שיש עוד המון כאלו שמעולם לא סיפרת עליהם. הייתה לי הזכות להיות אחד מהם ואפילו לראות את עצמי כקרוב אלייך. אני בטוח שכל אחד מהם הרגיש את אותו הדבר."

הכוכב של עולם השיווק

לצד מומחיותו בניהול, יעוץ ושיווק, ירון טיפח קריירה מוסיקלית במהלכה שיחרר מספר סינגלים לאוויר. האחרון שבהם, "ראש ממשלה", שראה אור ממש לקראת הבחירות האחרונות, היה סיפור על אלו שאיבדו את הדרך, ולמרות שיכלו להגיע גבוה, מצאו את עצמם כפופים דווקא לחוקי העולם התחתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"במקור רציתי להיות כוכב רוק, והחמאה מרוחה על הצד השני של הפרוסה אז הלכתי לשיווק. הרוקסטארים של אתמול הם אנשי השיווק של היום." הוא האמין בכל ליבו שמוסיקה היא הדבר הבא שעולם השיווק צועד אליו ואף כתב על כך בהרחבה בכתבות האחרונות שפרסם. "המופרע מרעננה" הוא כינה את עצמו בסרטון גאוני בו שילב בין שתי האהבות שלו, מוסיקה ושיווק, בו סיפר בגאוה שלמרות התלאות שעבר, הדרך לא אבדה לו.

ירון מכוכב אחר

ירון נכנס לחיים שלי ברוח סערה. הייתי אז על פרשת דרכים בחיי. מיזם אימפקט שהקמתי הגיע למבוי סתום, סבלתי מתסמונת המתחזה וחיפשתי דרך מילוט מאחריות שכבר הרגישה לי גדולה מדי. אם המסע היזמי הוא רכבת הרים רגשית, זה היה בדיוק הרגע הזה שהייתי תלוייה באויר עם הראש למטה, כשכל הכסף נופל מהכיסים, כשלפתע צלצול ממספר לא מוכר.

'האלו' עניתי כמעט בצעקה. מהצד השני עמד ירון אחר, והציג את עצמו: "ראיתי את הכתיבה שלך, אני רוצה לגייס אותך למיזם תוכן חדש באתר חדשותי גדול בישראל, זה דחוף!" הוא לא אמר לי שמדובר בוואלה, אבל מהרגע הראשון מצאנו שפה משותפת ועד סוף השיחה כבר היה לנו שפע של רעיונות לרוץ איתם.

"האינטרנט מלא במומחים מטעם עצמם שמבטיחים ללמד אותך איך לעשות מלא כסף באפס מאמץ" אמר לי אז ירון, "אני רוצה להקים ערוץ מקצועי שיתן ערך אמיתי לאנשים שבאמת רוצים להצליח ולא מחפשים קיצורי דרך. אני רוצה שנחשוף את סודות השיווק בהכי תכל'ס שיש, בלי חארטות". הגישה הישירה והתכליתית הזאת שלו הכתיבה את הטון בכל מה שעשינו יחד מאז.

ראיתי מולי איש של אמת. שמדבר בגובה העיניים. אחד שיש לי משהו חשוב ללמוד ממנו. היום אני מבינה שהוא פשוט היה מלאך שנשלח אלי מלמעלה כדי שאעצור הכל, רגע לפני הקריסה. לקחתי פסק זמן מהמיזם והתמסרתי להנחיה של ירון. זו היתה טבילת האש שלי בעיתונות הפופולרית בישראל.

שיווק דיגיטלי בלי חארטות

המטרה - לספק משהו "לא כמו כולם", משהו שאחרים לא מספקים, שאינו מוצר מדף, ושיכול לספק לכם שובר-שוויון בתהליכים האסטרטגיים שלכם ובניסיון למצוא פיצוח שאיתו תוכלו לעשות מהלכים שדווקא מזיזים את המחט, ולא נראים בדיוק כמו אינספור מהלכים שכל האחרים עושים.

באתר שלו, קיוון אחר, כתב ירון על "מקום יוצא דופן, שאפשר לפנות אליו כשמחפשים תשובה אמיתית, אחת ולתמיד, וגם כזו שתספר לכם שיש עוד דעות מלבדה - לשאלות שעוסקות בשיווק אישי ועסקי מתקדם, דיגיטל, מיתוג, ואסטרטגיה שמייצרת יתרון תחרותי. תשובות שבינן לבין ניסיון למכור לכם משהו - אין כלום. נאדה.
המטרה - לספק משהו "לא כמו כולם", משהו שאחרים לא מספקים, שאינו מוצר מדף, ושיכול לספק לכם שובר-שוויון בתהליכים האסטרטגיים שלכם ובניסיון למצוא פיצוח שאיתו תוכלו לעשות מהלכים שדווקא מזיזים את המחט, ולא נראים בדיוק כמו אינספור מהלכים שכל האחרים עושים. רק ככה תצליחו אולי להביא ל'הכנעה' (כמו שמטיף מאמן ג'יו ג'יטסו אחד, יוצא דופן), או לתוצאות אמיתיות, ולא פייק תוצאות כמו לידים במשקל שכולנו אוהבים לספר לעצמנו שהם KPI מספק."

ראש ממשלה בעולם הבא

מעבר לכישרון הפנומנלי, הכריזמה, והלב הרחב, ירון אחר היה מנהיג. דור העתיד של סטודנטים לשיווק גדל והתחנך על המורשת שלו, ממש כמו שהוא חלם. החותם שהשאיר בתעשייה ייזכר לדורות, ואם יש ראש ממשלה בעולם הבא, אין ספק שזה הוא.

ירון איננו, אבל המשאלה שלו, לחנך את הדור הבא של השיווק, להפיץ ידע ולהרים את ערוץ התוכן הכי מקצועי בישראל, חיה ובועטת. כדבריו: "אחת המטרות שלי היא להראות שאפשר לייצר כתבה "בשיתוף" הצוללת פנימה אל נושא מקצועי, רלוונטי לפלטפורמה בה היא מוצגת, ובה בעת לא למרוח אותה במחמאות נוטפות שומן אודות המותג, מה שלא ישרת לא את האמון של הקוראים במסר ולא את מה שרצה המותג להראות, כמו את העובדה שהוא מבין, חוקר או שולט בתחום העיסוק שלו."

בימים הקרובים אני מזמינה את כל מי שהכיר את ירון ועוקב אחרי הערוץ הזה לשתף אותי בדברים שלמדתם ממנו. בואו עם ההתלהבות המדבקת הזאת שכל כך היתה אופיינית לו ושתפו אותי ברעיונות שלכם. הצטרפו לקבוצה של ירון בפייסבוק וספרו לנו איזה תכנים תרצו לראות כאן בהמשך ואיך הייתם רוצים להנציח את זכרו. קחו חלק בשיח ועזרו להפוך את החלום של ירון למציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully