וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ספרי חובה ליזמים ואנשי שיווק שרוצים להצליח

עופר נידם

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 14:35

איך בונים מותג מאפס? מהן הטעויות שאסור לעשות, ואילו טכניקות מכירה אתם פשוט חייבים לנסות? רוצים להקים ולשווק מותג מנצח? ריכזנו עבורכם 5 ספרים על יזמות שאתם פשוט חייבים לקרוא

כשיש ספק - חוזרים למקורות. הספרים שיהפכו אתכם ליזמים ולמנהלים טובים יותר.. Unsplash
כשיש ספק - חוזרים למקורות. הספרים שיהפכו אתכם ליזמים ולמנהלים טובים יותר./Unsplash

למה סטארטאפים נכשלים?

שם הספר באנגלית: Why Startups Fail: A New Roadmap for Entrepreneurial Success by Tom Eisenman

על מה מדובר: מדוע סטארטאפים נכשלים? השאלה הזו תפסה את פרופסור טום אייזנמן מבית הספר לעסקים בהרווארד בהפתעה, כשהבין שהוא לא יכול לענות עליה, אז הוא ערך פרויקט רב שנתי בכדי למצוא את התשובה. ב-Why Startups Fail, הוא חושף את ממצאיו: שישה דפוסים ברורים שרוב הסטארטאפים הנכשלים נופלים בהם.

  • שותפים לא מוצלחים. הצלחת הסטארט-אפ מבוססת אמנם על הכישרון והיכולות של המייסד. אך הצוות, המשקיעים או השותפים הלא נכונים יכולים לחרב את המיזם.
  • התחלות אימפולסיביות. בשל עצת האחיתופל הידועה "לפעול לפני שאתה מוכן" המייסדים מבזבזים זמן והון על המהלכים והפתרונות הלא נכונים.
  • הבטחות שווא. הצלחה גבוהה בהתחלה עשויה להטעות ולתת למייסדים ביטחון ושאיפות לא מוצדקים להתרחב.
  • מלכודות מהירות. למרות הלחץ "לגדול במהירות", צמיחה יתר עלולה להמיט אסון אפילו על הסטארט-אפים המוצלחים יותר.
  • מחסור בעזרה מאנשים בעלי ניסיון. סטארט-אפים הצומחים במהירות מהיר נשענים על הון וכישרון, אך גם המייסדים המוכשרים ביותר יכולים לעשות טעויות שיכולות להשאיר אותם לפתע ללא הון.
  • עיניים גדולות מדי. עולם הסטראט-אפ קורא ליזמים לחלום בגדול. אבל ככל שהחזון גדול יותר, כך גם גובה הנפילה במקרה ודברים משתבשים.

למה כדאי לקרוא: אם אתם רוצים שהסטארטאפ שלכם יצליח, חשוב מאוד להבין מדוע סטארטאפים אחרים נכשלים. במיוחד כשהאמונה במוצר, באנשים ובדרך חזקה מאוד, קל לפספס טעויות ולצבוע הכל בורוד, ולכן לצד האופטימיות חשוב מאוד להכיר את הסכנות, שממש אורבות בכל פינה. Why Startups Fail הוא לא רק מדריך למניעת כישלון אלא גם מפת דרכים המתווה את הדרך להצלחת סטארטאפים.

המדריך לסטארטאפ הרזה

שם הספר באנגלית: Lean Startup by Eric Ries

על מה מדובר: הספר מציג גישה מדעית לניהול נכון של סטארטאפ, בעיקר על ידי שימוש בחדשנות. במקום להשקיע זמן רב ביצירת תוכניות עסקיות משוכללות, The Lean Startup מציע לכל היזמים (לא משנה גודל החברה) - דרך לבחון את החזון שלהם באופן רציף, להסתגל ולהתאים את עצמם לסיטואציה לפני שהמיזם מתרסק. לפני שיהיה מאוחר מדי. הספר מציג לקוראיו גישה מדעית ליצירה וניהול של סטארטאפים מצליחים בעידן שבו "חידוש" הוא שם המשחק.

למה כדאי לקרוא: כי ההבדל בין הצלחה לכישלון לא טמון רק ביצירתיות והמהפכנות של הרעיון שלכם אלא גם בדרך הניהול. פעמים רבות אי ודאיות או תוכניות עסקיות שנעשו בצורה לקויה הן הגורם לכישלון. ספר כמו Lean Startup ובכלל ספרים הנוגעים למתודולוגיות ניהול, יכולים להעשיר אתכם ולהפוך אתכם ליזמים "שלמים" יותר, שלא נופלים גם בפן הניהולי.

אמנות ההתחלה

שם הספר באנגלית: The Art of Start by Guy Kawasaki

על מה מדובר: The Art of Start הוא למעשה מדריך בסיסי להקמת חברה. הספר מפרט הכול החל מחבירה לאנשים ה"נכונים" דרך כתיבת תכנית עסקית נכונה ועד לבניית המותג. הספר מזקק את עשרות הניסיון של גיא קוואסאקי, אחד מהאסטרטגים המקוריים שידע עולם עסקים. לא משנה באיזה תחום עוסק העסק או הסטארט- אפ שלכם (הייטק, מכירות או אפילו מסעדנות) הספר מלווה אתכם צעד אחר צעד בבניית החזון.

למה כדאי לקרוא: כי לפעמים יש לנו רעיון טוב, אבל אין לנו מושג מאיפה להתחיל. במציאות בה יש כל כך הרבה ספרים, מאמרים ואתרי אינטרנט, יזמים רבים מסתבכים עד כדי שיתוק, או טועים בסדרי העדיפויות שלהם בדרך ועולים על המסלול המהיר לכישלון. ספר כמו The Art of Start עשוי לספק לכם את הידע הדרוש לכם באמת כדי להוציא לפועל את החזון שלכם.

פסיכולוגיה של מכירות

שם הספר באנגלית: The Psychology of Selling - Brian Tracy

על מה מדובר: The Psychology of Selling מציג לקוראים מידע ואסטרטגיות חשובות לגבי איך להצליח למכור יותר על ידי התמקדות בדבר אחד - האדם. "גורו המכירות" בריאן טריסי פורס בפני הקוראים סדרה של רעיונות, שיטות אסטרטגיות וטכניקות מבוססות פסיכולוגיה, שעוזרות לשפר את יכולת המכירה.

למה כדאי לקרוא: אין מה לעשות, המפתח לעסק מצליח הוא טכניקת מכירה טובה. לא רק שאתם צריך למכור את המוצר שלכם, אתם צריכים גם למכור את עצמכם ואת הרעיון שלכם. לחשוב על רעיון נהדר או חזון מהפכני לא יעזור לכם אם אתם לא יודע איך לגשת לאדם ולגרום לו "להתאהב" ברעיון ובכם.
לכן, יש חשיבות לספר המציג טכניקות ואסטרטגיות מכירה מבוססות פסיכולוגיה.

הסוד לפרודוקטיביות בעבודה ובחיים

שם הספר באנגלית: Smarter Faster Better: The Secrets of Being Productive in Life and Business by Charles Duhigg

על מה מדובר: הספר של העיתונאי זוכה פרס פוליצר, צ'ארלס דוהינגף מציג תובנות מבוססות מחקרים בתחומי: מדעי המוח, פסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית. המחקרים מציגים תובנות לייעול תהליכי קבלת ההחלטות והצבת היעדים.

בליבת הספר שמונה מושגי מפתח, ממוטיבציה והגדרת יעדים ועד מיקוד וקבלת החלטות, שמסבירים מדוע וכיצד אנשים וחברות מסוימים מנצלים את זמנם בפרודוקטיביות רבה יותר. בהסתמך על ממצאים במדעי המוח, פסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית, כמו גם רשמיהם של מנכ"לים, מחנכים, גנרלים בכירים, סוכני ביון, טייסים ואפילו כותבים בברודווי, הספר מראה כי האנשים והחברות הפרודוקטיביות רואים את העולם, ואת הבחירות שלהם, בדרכים שונות לחלוטין ממה שרובנו רואים.

למה כדאי לקרוא: ניהול עסק דורש קבלת החלטות בכל יום מחדש. הספר מלמד את הקורא "ל חשוב יותר לעומק על הבחירות שאתה עושה, ולמצוא דרך להכריח את עצמך לחשוב כשהכי קשה לעשות את זה". ניהול נכון של תהליך קבלת ההחלטות ובחינה מעמיקה לפני כל צעד, הם בהחלט חלק חשוב בהצלחה של עסק."




עופר נידם הוא יזם סידרתי ומהנדס אווירודינאמיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully