וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפריית התוכן מתרחבת: "המפרסמים בישראל פתוחים לחידושים"

דיצה קרן, בשיתוף אאוטבריין

27.2.2023 / 13:03

ממכוניות יוקרה ועד דוריטוס: סטודיו המותגים של Outbrain מתרחב לישראל - כולל שירותי קופי ועיצוב מובנים. מנהלת Outbrain Brand Studio, פיי לידל-מור הבריטית: "בכל הנוגע לקריאייטיב מבוסס דאטה - יש עוד הרבה מהלכים לאמץ מבריטניה ואירופה"

פלטפורמת המלצות התוכן הבינלאומית אאוטבריין (Outbrain) מרחיבה את פעילות Brand Studio, שירותי הסטודיו והקריאייטיב החדשים שלה, גם לישראל. השירות החדש מציע למותגים גדולים צוות אנשי פרסום שילווה אותו בניתוחי דאטה, ניסוח כותרות ומסרים, עיצוב גרפי והמלצות קריאייטיב לפרסום נייטיב (משתלב), תוך שימוש בנתונים ובהתמחות של אאוטבריין בתחום.

"מרגישים פה את אומת הסטארטאפ. אנשי השיווק בישראל רואים כחלק אינטגרלי מהתפקיד שלהם לחדש, לבדוק וללמוד בצורה שמעולם לא ראיתי. בתקופה בה כולם מתמודדים עם אתגרים חדשים בפילוח קהלים ושיווק מותאם אישית, היכולת ליצור מהלכי קריאייטיב מבוססי דאטה שמביאים מעורבות גולשים אמיתית באינטרנט הפתוח, היא ערך מוסף שהבנו שאנחנו יכולים לתת למותגים בישראל", טוענת מנהלת Outbrain Brand Studio, פיי לידל-מור הבריטית, שהגיעה לאחרונה לישראל לסדרת פגישות עם מנהלי השיווק של המותגים וסוכנויות הפרסום המובילות.

השירות החדש יאפשר למפרסמים להתאים ולהמיר קמפיינים קריאטיביים קיימים, הכוללים תוכן ויזואלי, תכני וידאו וסושיאל, משפה של פרסום מסורתי לשפה של פרסום נייטיב. למפרסמים יתאפשר לבסס את הקריאייטיב על ניתוחי דאטה שיראו מהו הקריאייטיב האפקטיבי ביותר למטרה שהגדירו, בניתוח משולב של אלגוריתם ושל אנשי הדאטה של הסטודיו.

פיי לידל-מור. Outbrain,
"ה-DNA בישראל שונה, הרבה יותר ייחודי, גמיש, זריז ופתוח מחשבתית". פיי לידל-מור/Outbrain

הסטודיו של Outbrain, מפלטפורמות ההמלצות הגדולות בעולם אשר נוסדה בישראל ועובדת עם CNN, לה-מונד, BILD, וושינגטון פוסט ואתרי תוכן רבים גם בישראל (וואלה!, N12, הארץ-The Marker, מעריב ועוד), החל לפעול לפני 7 חודשים מול מותגים גדולים באירופה. בתקופת ההרצה הספיקו לידל-מור והצוות שלה להוביל קמפיינים גדולים בין היתר לאאודי, דוריטוס, DS ומותגי ענק נוספים. לאחר מספר קמפיינים ראשוניים שהתקיימו בישראל בתקופת ההרצה, לידל-מור הגיע לאחרונה לארץ כדי להשיק באופן רשמי את הפעילות גם בישראל.

"זה למעשה סטארטאפ בתוך אאוטבריין שמציע שירות חדש, שלא אנחנו ולא סוכנויות הפרסום הצענו עד היום. זו הפעם הראשונה שאנחנו צוללים לעבודה עם המפרסמים על האסטרטגיה הקריאטיבית שלהם", אומרת לידל-מור. "למותגים רבים אין ניסיון ומשאבי זמן ליצור מודעות פרסום נייטיב מושלמות. לאאוטבריין יש את הדאטה והכלים הנדרשים לעשות את זה, באפקטיביות מקסימלית. הסטודיו שלנו עוזר למותגים למנף נכסים קיימים, דוגמת תכני וידאו, סטילס ואחרים, ליצירה של מודעות פרסום משתלב שיביאו להם תוצאות אופטימליות".

- מה הסיבה למהלך הזה מצד חברה שעיקר פעילותה כפלטפורמת המלצות תוכן? השירות הזה נועד להחליף את חברות הפרסום?

"להפך, מדובר בשירות משלים לסוכנויות הפרסום, שגם הן חלק מהלקוחות שלנו בעולם ובישראל. הסטודיו נולד מתוך צורך שזיהינו בשוק - שירות שנעזר בהתמחות ובידע הייחודי שלנו בפלטפורמה הכולל ניתוח של 10 מיליארד המלצות תוכן לגולשים כל יום - כדי למקסם קמפיינים דיגיטליים ברשת הפתוחה ולהגדיל את מעורבות הגולשים שהם מייצרים למותג".

סושיאל מדיה, אילוסטרציה. ShutterStock
"העבודה איתנו היא לא עבודה מול אלגוריתם באתר ספציפי, אלא מול אנשים". אילוסטרציה/ShutterStock

- איך העבודה נראית בפועל ובמה היא שונה מהמלצות קריאייטיב של האלגוריתם של פייסבוק לדוגמא כאשר מותג מפרסם בפלטפורמה?

"העבודה איתנו היא לא עבודה מול אלגוריתם באתר ספציפי, אלא מול אנשים. יש לנו צוות של מעצבים שמגיעים מרקעים של תפקידי קריאייטיב או ניהול מוצר בסוכנויות פרסום. אנחנו נעזרים בצוותים של Outbrain שעוסקים בקופירייטינג ובניתוח נתונים. הכל כדי לתת למותגים את ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם על קנבס דיגיטלי חדש - באינטרנט הפתוח - ולמקסם את מעורבות הגולשים עם המותג.

"הדבר המרגש עבורנו הוא ביצירת מעורבות גולשים מבוססת דאטה. וזה כל כך חשוב כרגע, במיוחד בשווקים הרבים בהם יש למפרסמים אתגרים בפרסום מותאם אישית. שינויי הגדרות הפרטיות הם ללא ספק משהו שמותגים מנסים להתמודד איתו. אז בשבילנו היכולת לספק לא רק מעורבות גולשים, אלא לספק למותג תובנות קונטקסטואליות על הגולשים שלו והדרך בהם הם מתקשרים עם המותג, זו הצעת ערך ייחודית. עד כה ממה שאנו רואים היא גם מציגה אפקטיביות רבה".

- אילו הבדלים את מוצאת בין הקמפיינים הדיגיטליים הבולטים בבריטניה ובאירופה לבין מה שאנחנו רואים בישראל?

"ה-DNA בישראל שונה מבהרבה מקומות אחרים, הרבה יותר ייחודי, גמיש, זריז, ופתוח מחשבתית. המפרסמים רואים כחלק מהתפקיד שלהם לצאת מהקיים, מהסטטוס-קוו ולאתגר את הקיים מבחינת חווית משתמש. זו הסיבה שגם עבור הסטודיו זהו הוט-ספוט לבחינת חידושים וכלים חדשים. אפשר לראות את זה באימוץ המהיר של פיילוטים איתנו בחברות כמו שטראוס, החברה המרכזית למשקאות או קבוצת לובינסקי - איתם עבדנו לאחרונה על ההשקה של ה-DS-4 ונדהמנו ממה שהצלחנו להשיג במונחי מעורבות גולשים ומכירות, באמצעות התנסות עם חווית פרסום אחרת ומותאמת אישית.

"בהמשך לתהליך שהובלנו יחד עם הצוות הישראלי, יש פה הזדמנות למותגים לייצר ערך גבוה יותר בקמפייני המודעות שלהם, ולייצר לחיצת יד עם הלקוח הפוטנציאלי במקום לנופף לו לשלום מרחוק".

"מצד שני, בכל הנושא של קריאייטיב מבוסס דאטה יש עוד הרבה מהלכים לאמץ מבריטניה או אירופה. בשווקים הגדולים השנים האחרונות הוקדשו לאופטימיזציה. היום, עם המעבר הלאה משימוש בעוגיות צד שלישי, אנחנו רואים ביקושים מוגדלים לקריאייטיב מותאם אישית על-מנת להגיע לקהלים הנכונים. בין אם באמצעות קריאייטיב דינמי (מבוסס קונטקסטואליות או מיקום, לדוגמה), בין אם באמצעות חוויות פרסום שבנויות על מעורבות גולשים - פיצ'רים של מוצרים שאפשר לשחק איתם, מפות אינטראקטיביות, ובין אם בחירה במקום של הטבה/הצעה על גבי הפרסום עצמו".

דיצה קרן, בשיתוף אאוטבריין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully