וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוטים, הופעות וטיולים באמצע השבוע: ענף המלונאות בישראל עובר מיתוג מחדש

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 15:07

עם פחות תיירים ויותר אתגרים, נראה שהמפתח להישרדות עסקית בענף המלונאות של 2022 היה יותר מהכל יצירתיות ופתיחות לשינויים. עכשיו כשהקורונה מאחורינו, עצרנו לראות מה עובד בענף, ומה כבר לא

מרינה מקסימיליאן מרטיטה את הקהל ב'תדרפיה'./מלון חוף נחשולים.

מגיפת הקורונה שיבשה תעשיות שלמות בכל תחומי החיים באופן חסר תקדים, אבל תעשיית התיירות הייתה אחד המגזרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר. גם היום, חודשים לאחר שהוסרו הסגרים, ההגבלות על טיסות, והחששות להידבקות בנגיף, ענף התיירות עדיין מתקשה לחזור למספרים שהיו לו בטרם המגיפה.

מעבר לצורך להסתגל לתנאי סניטריה מחמירים וריחוק חברתי, אחד השינויים המשמעותיים ביותר שעסקים בענף התיירות נאלצו לעשות היה להעביר את המיקוד שלהם לשוק המקומי, מה ששינה מאוד את אופי התכנים והפעילויות המוצעות בענף.

לדוגמא, אם בעבר, מיליוני נוצרים היו מגיעים מדי שנה לירושלים כדי לבקר באתרים הקדושים, היום קבוצות ומשפחות ישראליות מגיעות מכל קצוות הארץ ויש להם רצונות אחרים: לסייר בשוק, לעשות שופינג, לספוג תרבות ואווירה ולטייל בטבע. בשורה התחתונה, קהל היעד השתנה וההיצע - בהתאם. עסקים שמציעים חוויות חדשות ומקוריות מצליחים למשוך תיירות מקומית גם בשיא החורף ולהישאר בעניינים.

כך למשל, במלון חוף נחשולים מזמינים את האורחים למסע "תדרפיה" - חמשוש של מוסיקה וצלילים מרפאים על חוף הים התיכון. בתכנית: צ'י קונג, קערות טיבטיות וגולת הכותרת: הופעה אינטימית של מרינה מקסימיליאן, רק היא והפסנתר. הקהל, מהופנט מקולה העמוק ומסיפוריה, מכורבל על מזרנים וכריות כשהוא לוגם מהיין שנמזג כיד המלך, וכשמגיע הזמן לישון, הוא חוזר מנומנם לסוויטה המפנקת שצופה אל הים כדי לקום למחרת לעוד יום של סדנאות, אוכל טוב, שמש וים.

בימים שבהם הישראלים מחפשים משמעות לצד שקט ומנוחה, חוויות מהסוג הזה הן משב רוח רענן בנוף התיירות הישראלי, במיוחד למי שמעדיפים חופשה שקטה ואקסלוסיבית על פני התחככות עם ההמון.

גם בחופשה - התוכן הוא המלך

את המשפט הנדוש הזה אין איש שיווק שלא מכיר, וכמו בשיווק, כך גם בתיירות, התוכן הופך להיות גורם מכריע בשיקולים ובבחירות של הצרכנים.

"הקהל כבר משתעמם מלישון ולאכול. במיוחד עכשיו שכולם נוסעים לחו"ל, אנחנו משתפים פעולה עם חברות הפקה שונות כדי ליצור תכנים שימשכו קהל", מספר אלון וינטר, מנכ"ל מלון חוף נחשולים.
"תכנים זה ממש חשוב, כי בלי זה אנשים פחות באים. אנחנו רואים יותר חברות הפקה שבוחרות לארח את האירועים שלהן בבתי מלון, כי זה מאפשר להן לפרוס את האירוע על פני יומיים או יותר, ולהציע לקהל שלהן חוויה ייחודית. בשבילנו זה כמובן משתלם כי החדרים מתמלאים והמקום שוקק חיים."

בין התכנים הייחודים המוצעים במקום תוכלו למצוא את 'תדרפיה', תכנית בשיתוף פעולה עם סורנטו, המשלבת בין פעילויות גוף נפש למוסיקה ישראלית מקורית; תכנית 'מחוברות', המיועדת לאמהות ובנות מצווה, ושבתות סמינר לקהל הדתי-לאומי. במאי האחרון התקיימה במקום תחרות אופני שטח בינלאומית שמשכה אליה רוכבי אופניים מכל העולם, אשר צפויה להתקיים פעם נוספת באוקטובר הקרוב.

התוספת שהפכה למנה עיקרית

"סוג כזה של פעילויות הוא לא דבר חדש בתחום המלונאות", ממשיך אלון, "אבל אם עד היום זה היה ערך מוסף למי שבעיקרון באו לנופש, היום התכנים מקבלים את קדמת הבמה והם אלה שמביאים את הקהל. נושא הבריאות מאוד חזק וגם בחדר האוכל אנחנו רואים שהביקוש לאוכל טבעוני וצמחוני עולה כל הזמן והופך לחלק בלתי נפרד מהתפריט הקולינרי. יש לנו המון הרצאות, סדנאות יוגה, וולנס ובריאות, הרצאות של דיאטניות לטבעונים וצמחונים, שכולם מועברים על ידי מנחים ומנחות מהשורה הראשונה."

גם במלון רמדה נתניה רואים מגמה דומה: "זה שיש לנו נוף מהמם ואנחנו מול הטיילת על הים, זה כיף בכל מזג אויר, אבל יש הרבה אנשים שבשבילם זה לא מספיק והם מחפשים דברים מעניינים לעשות בזמן החופשה. אנשים ממש מחפשים חופשה עם ערך מוסף", אומרת קרן שמש צרויה, סמנכ"לית שיווק במלון רמדה נתניה.

"יש לנו תכנים שונים שאנחנו מתאימים אישית לקבוצות שמגיעות, בין אם זה ועדי עובדים, גמלאים, משפחות או זוגות. זה יכול להיות תוכן של אורח חיים בריא, יוגה, פילטיס וסדנאות, הרצאות סטיילינג או סיורים בשוק", ממשיכה קרן. "לשם כך, יש לנו מישהי שהתפקיד שלה הוא להתאים לכל קבוצה שמגיעה את סוג התוכן המועדף עליה, ולתת לה חוויה עם ערך מוסף. המודל הזה קיים בצפון כבר שנים אבל אנחנו המלון הראשון במרכז הארץ שאימץ את הגישה הזאת ואנחנו רואים שזה עובד."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טיולים באמצע השבוע וחגיגות יום חמישי הקדוש

במקביל, גם הרגלי הטיול והנופש של הישראלים השתנו. קרן מספרת: "מאז הקורונה, אנחנו רואים מגמה בה עם ישראל יוצא לתור את הארץ הרבה יותר מבעבר. הרבה זוגות מטיילים באמצע השבוע ולווא דווקא בסופ"ש. אורח החיים הפך להיות יותר מדויק ולאנשים יש יותר פנאי להיצמד לחיים ולחגוג כל סיבה למסיבה. "

"אחת המגמות הבולטות שאנחנו מבחינים בהן זה שהמון אנשים חוגגים את יום חמישי", ממשיכה קרן. "זה ממש נהיה יום של בילוי וזו תופעה שלא היתה לפני הקורונה. אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שבאים להתארח עם החבר'ה בימי חמישי כדי לחגוג את המעבר לוויקנד בהרמת כוסית, וזו גם הסיבה שבחרנו להשאיר מחירי אמצע שבוע גם בימי חמישי."

רובוטים שירותיים במקום עובדים

אבל תוכן ואווירה כנראה לא מדברים לכל אחד. בענף המלונאות, שסובל כבר שנים ממצוקת כוח אדם, חל בשנים האחרונות אימוץ נרחב של רובוטים למשימות של ניקיון, הגשת מזון, שירות חדרים, תחזוקה ועוד. לצד התועלות התפעוליות הללו, זן חדש של רובוטים שירותיים מעצים את החוויה של האורחים במלון ומייצרים זיכרון בלתי נשכח.

מי שנחשבת למובילת חדשנות בענף המלונאות היא רשת הילטון, שפיתחה לפני מספר שנים רובוט שירות ייעודי בשם "קוני" (על שם מייסד הרשת קונרד הילטון), בשיתוף עם ענקית הטכנולוגיה IBM. קוני מסוגל לקבל את פני האורחים בעת כניסתם למלון, לספר להם על שירותי המלון והאטרקציות בסביבה ולענות לשאלותיהם. רובוטים מסוג זה זמינים היום במספר בתי מלון בתל אביב, בניהם הילטון, קראון פלזה, קרלטון ועוד.

"אני חושב שהמהלך של הילטון מסמן מגמה שתצבור תאוצה בשנים הקרובות", אומר אמיר מיטווך, מייסד Robotize ומומחה לרובוטיקה וחדשנות. "רובוטים ממותגים, בעלי מראה, פונקציונאליות ותקשורת אינטראקטיבית שמותאמים לעסק שבו הם משרתים. הפלטפורמות הרובוטיות הללו הן מודולאריות למדי, גם ברמת העיצוב החיצוני אבל בעיקר ברמת התוכנה, 'המוח' של הרובוט. באמצעות טכנולוגיות של בינה מלאכותית, ניתן לשוות לרובוטים הללו "אישיות וסגנון שירות שתואמים לערכים המיתוגיים שמקדם העסק שבו הם משרתים."

איך אתם מצליחים להתחרות במחירי הטיסות והנופש בחו"ל?

במלון רמדה, זוגות יכולים להנות מחבילה הכוללת לינה בסוויטה עם מרפסת ונוף לים, ארוחת בוקר מפנקת וחבילת תוכן לבחירה: ביקור בספא עם טיפול זוגי, יין ופינוקים, סיור קולינרי בשוק נתניה, או ביקור במוזיאון הסלפי, שכולל 10-12 תחנות צילום עם נופים משתנים, ומעניק למבקרים ובמיוחד לילדים חוויה בלתי נשכחת וגם צילומים מרהיבים למזכרת. את כל הטוב הזה תוכלו לקבל באמצע השבוע ב- 990 ש"ח לזוג.

"עכשיו כשהשמיים פתוחים ומחירי הטיסות ירדו, שילוב תכנים כחלק מחבילת הנופש במחיר שווה ערך לחופשה בחו"ל מאפשר לנו להתחרות ולהציע ערך מוסף ייחודי שלא קיים בדילים ליוון", מסכם אלון. "עכשיו, כל מה שנותר זה להשלים את תהליך השדרוג שכבר החל במלון, במסגרתו כל המקום, כולל הכפר והחוף שלאורכו, יקבלו עיצוב של אי יווני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully