וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את Glassbox - הגביע הקדוש של מפתחי האפליקציות

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 18:36

פטנט ישראלי חדש מאפשר לגלות אם המשתמש מרוצה מהאפליקציה - תוך שדרוג ההגנה על פרטיותו

אחוזי נטישה וקליקים עצבניים - התובנות של גלאסבוקס.. Glassbox,
אחוזי נטישה וקליקים עצבניים - התובנות של גלאסבוקס./Glassbox

אין דבר חשוב יותר למפתחי אפליקציות ברחבי העולם מלדעת האם המשתמשים מרוצים - ואת זה ניתן לגלות רק אם מנתחים בצורה מדויקת ושיטתית את הדאטה המשקף את חוויות השימוש שלהם. צורך זה עומד לא פעם בניגוד לשמירה על הפרטיות שלהם.

חברת התוכנה גלאסבוקס (Glassbox), המספקת פתרונות לניתוח נתוני גלישה בערוצים דיגיטליים (אתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל) פיתחה פתרון שמאפשר למפתחי אפליקציה להבין אילו בעיות מסתתרות בה, מה הסנטימנט של המשתמש, האם הוא מתקשה, האם משהו מרגיז אותו וכו'. יכולת זו קובעת את גורלה של האפליקציה להצלחה או לכישלון ועל כן המערכת אומצה על ידי 350 אפליקציות, מהפופולריות ברחבי העולם.

בימים אלה עושה החברה קפיצת מדרגה נוספת באבטחת פרטיות המשתמשים בעקבות קבלת אישור לפטנט המסייע להגן באופן הרמטי על פרטיותם בעת ניתוח נתוני השימוש שלהם באפליקציה. הפטנט מאפשר למפתחים לבצע מרחוק, בזמן אמת ובאופן יעיל יותר תהליך המכונה בשפה מקצועית Data Masking - החלפת נתונים רגישים המזהים את הלקוח בערכים אחרים שניתן לעבד ללא שיוך אליו. הורדת המידע הרגיש נעשה בשיטה שהמידע לא נשלח מחוץ לגבולות מכשיר הקצה.

כיום, רוב החברות המספקות כלי אנליטיקה של חוויות הלקוח מחייבות את המפתחים לבצע שינויים בקוד האפליקציה ולשחרר עדכון למשתמשי הקצה בכל פעם שמתבצע שינוי באפליקציה. תהליך מסורבל זה מתעכב בכל מקרה שבו המידע האישי מוגן ומגדיל את העלויות של החברות בגלל המומחיות הטכנית ומשאבי הזמן הנדרשים.

חוויית משתמש משופרת - עם פרטיות מוגברת

הפטנט החדש מאפשר למשתמשים רגילים שאינם מפתחים לזהות באופן ויזואלי מידע רגיש וליצור חוקים פשוטים שינחו את המערכת היכן לבצע Masking. יכולת זו חוסכת כסף ללקוחות תוך שהיא מאפשרת Masking יעיל של המידע האישי של המשתמשים. השינויים הללו, שמוטמעים בזמן אמת, מגינים באופן יעיל יותר על מידע המשתמשים ומונעים את הצורך להפיץ גרסה חדשה של האפליקציה או להתקין קובץ SDK חדש בכל פעם שהם מטמיעים שינוי קטן.

ירון גואטה, CTO בגלאסבוקס: "האיכות של נתוני המשתמשים היא גורם מפתח ביכולת של חברות לספק חוויות דיגיטליות שהמשתמשים דורשים ולהישאר מעודכנים אודות נושאים ומגמות המתרחשים באקו-סיסטם הדיגיטלי. עבור משתמשי הקצה השמירה על פרטיותם היא סוגיה חשובה אך בה בעת הם מעוניינים במסע דיגיטלי חלק, ללא הפרעות. החברה מייחסת חשיבות רבה הן לצרכים של לקוחותיה והן לאלה של משתמשי הקצה. קבלת האישור על רישום הפטנט מחזקת את מעמד החברה כמובילה לא רק באספקת דאטה של משתמשי הקצה אלא גם בהגנה על פרטיותם".

אלגוריתם לקיצור זמני טעינה ואופטימיזציה

בנוסף, החברה קיבלה אישור לפטנט שני עבור אלגוריתם קנייני לדחיסת דאטה, המייעל את הקשר בין צד השרת לצד הלקוח. הוא מאפשר ללקוחות להחזיק דאטה בהיקף מקסימלי ומונע בזבוז משאבים חיוניים של השרת. האלגוריתם קובע את קצב הדחיסה של תמונות, במיוחד תמונות המכילות טקסט.

כיום יש פתרונות שונים לדחיסת דאטה, חלקם מתמקדים בדחיסה של מידע ויזואלי ואחרים במידע טקסטואלי. עם זאת, מידע ויזואלי עשוי לכלול טקסטים ובמהלך הדחיסה של דאטה ויזואלי הוא יכול לעבד טקסטים המשולבים בו ללא אפשרות לקרוא אותם. דחיסה ברמה נמוכה של אותו הדאטה יכולה לגרום לבזבוז שטחי אחסון ורוחב פס. האלגוריתם החדש מזהה מידע ויזואלי המכיל טקסט וקובע את שיעור הדחיסה האופטימלי שמספק חיסכון מרבי ברוחב הפס ומבטיח שהמידע יהיה שימושי.

לחברה יש עתה 8 פטנטים רשומים ומספר פטנטים שהוגשו לאישור. לקוחות החברה נהנו בשנים האחרונות מהיתרונות הגלומים בחידושי המובייל הללו. אישור שני הפטנטים החדשים ממשיך את מורשת החדשנות של החברה ומבסס את מעמדה כמובילה בתחום חוויית המשתמש הדיגיטלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully