וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד חג הפסח: 4 מהלכי שיווק חגיגיים מרחבי העולם

עמי אשר

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 14:19

פסח מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם הקמפיינים של המותגים הגדולים. לכבוד החג, ליקטנו 4 מהלכי שיווק גלובליים שנתנו לנו השראה לקראת פסח, ומהלך ישראלי אחד שצוחק על כולנו

עוברים את ליל הסדר בטוב/NOW גל הללי, לירז עוזרי, עדן סניגו, שירה בר עריכה: דנה מרם

אם אינכם רואים את הסרטונים בדף זה, אנא כבו את חוסם הפרסומות.

אם חשבתם שרק בישראל החגים סובבים סביב קניות, כנראה שלא הייתם בארה"ב בכריסמס. מהקמפיין של קוקה שהוריד שלג באמצע הקיץ בסינגפור, דרך ההמבורגר ה'מפחיד' של בורגר קינג ועד לחברת הממרחים שהשיקה מכנסיים מיוחדים לחג ההודיה, קמפיינרים בכל העולם מנצלים את תקופות החגים כדי לחדש ולהפתיע. הנה כמה דוגמאות שאהבנו.

קוקה-קולה מחברת בין פינלנד לסינגפור

המרחק בין פינלנד לסינגפור הוא 12,000 קילומטר, אך בחג המולד 2014 קוקה-קולה החליטה "לחבר" ביניהן.

בזמן שחג המולד צרוב בתודעה כחג של חורף ושלג, בסינגפור הטמפרטורות דווקא גבוהות בדצמבר. קוקה-קולה יזמה מהלך מבריק והציבה עמדות עם מצלמות ברחובות פינלנד וסינגפור באמצעותן יכלו תושבי המדינות לתקשר זה עם זה בזמן אמת. בנוסף, התושבים של פינלנד המושלגת יכלו לגרוף שלג לתוך המכונה מה שבתגובה גרם לשלג לצאת מהמכונה התואמת בסינגפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

12 ימים של HBO

מהלך פופולרי נוסף שחברות משתמשות בו הוא עידוד קניית מתנה לחברים לכבוד החג. הרווח שנוצר במהלך כזה הוא כפול: הגדלת הנאמנות וההערכה למותג מצד נותן המתנה, וחשיפה ישירה של מקבל המתנה למוצר או השירות. זה בדיוק מה שעשתה ענקית הסטרימינג HBO.

על משקל 'Twelve Days of Christmas' רשת הסטרימינג שהביאה לעולם את הסופרנוס ומשחקי הכס שחררה ב-2015 את קמפיין 'Twelve Days of HBO Now'. הקמפיין אפשר למנויי HBO להעניק 12 פרקים בחינם למי שאינו מנוי. כך המנויים יכלו להדביק את חבריהם באובססיה שלהם לטוני סופרנו, חאליסי ולארי דיוויד.

הכוסות המיוחדות של Starbucks

עוד מהלך שיווקי קלאסי של חגים הוא השקת מוצרים במהדורה מוגבלת לכבוד החג. היא מעלה את העניין בקרב הלקוחות, שמחכים בסקרנות לשחרור המהדורה החדשה. היא גם מגבירה את הצריכה של המוצר, ובנוסף מייצרת 'אייקוניות' סביב המותג.

ב- Starbucks ו- Burger King מבינים זאת היטב. בכל שנה לקראת חג המולד, Starbucks משחררת עיצוב חדש עבור כוסות החג שלה, שהן בדרך כלל אדומות וירוקות וכוללות תמונות עונתיות כמו פתיתי שלג, קישוטים ועצי חג המולד. הכוסות משמשות להגשת משקאות במהדורות החג של Starbucks.

הקמפיין הפך לתופעה תרבותית, כאשר כל שנה, לקוחות רבים כבר מצפים בשקיקה לעיצוב הכוסות החדש ומשתפים תמונות שלהן ברשתות החברתיות.

אמנם, ב-2015 Starbucks דווקא יצרה סערה בשחרור הקמפיין, כאשר בחרה בעיצוב סולידי יותר לכוסות ללא סמלי חג מולד מסורתיים. הדבר הוביל לביקורת כאשר שמרנים טענו ש-Starbucks יצאה נגד הנצרות, ואפילו דולנד טראמפ, אז עוד מועמד לנשיאות, הציע להחרים את Starbucks.

מאז סטארבאקס למדה את הלקח וחזרה לעיצובים המסורתיים המאפיינים את חג המולד.

ההמבורגר המפחיד של Burger King

ב-2015, Burger King הציגה את ה- Halloween Whopper, שהוגש בלחמנייה שחורה. הלחמנייה השחורה הושרתה ברוטב סטייק A-1, מה שהעניק לה טעם מעושן ומראה 'מפחיד'. הקמפיין זכה להצלחה גדולה ויצר המון באזז ברשתות. ב-2022, ההמבורגר המפחיד הושק מחדש לכבוד האלווין.

צוחקים על החג עם המכנסיים של Stove Top

חגים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות וגם מההומור הקולקטיבי. מותגים רבים משיקים מוצרים שחורגים מסל המוצרים הרגיל שלהם במטרה להציג "גימיקים" קומיים הנוגעים לחג.

מכירים את זה שאתם אוכלים כל כך הרבה בליל הסדר, שהמכנסיים מתחילים ללחוץ לכם על הבטן? מסתבר שגם האמריקאים נתקלים באותה בעיה בחג ההודיה.

בשנת 2017, Stove Top, מותג שבכלל עוסק במזון, הוציא את "מכנסי חג ההודיה". מדובר במכנסיים גמישים מיוחד וניתנים להרחבה שנועדו לאפשר לאנשים לאכול כמה שהם רוצים בחג ההודיה מבלי להרגיש אי נוחות. הפרסומת ההומוריסטית הפכה את המכנסיים ללהיט ברשתות החברתיות, והקמפיין הגביר את הפרסום של Stove Top, חברה שבכלל לא מתעסקת בביגוד!

מהלך בלתי נשכח בישראל

אולי אנחנו לא מעצמת כדורגל, אבל בציניות אין אף אחד שעולה עלינו. לפני 10 סטודיו האנימציה "ניר וגלי" שיחרר בראש השנה סרטון שכבר מזמן הפך לקאלט. הסרטון המבריק מבקר את כל החברות שעושות שימוש בחגים כדי לפרסם, ועל הדרך- מפרסם את ניר וגלי!

בסרטון המדובר, אנחנו רואים תפוח בדבש דופק בדלת לאחל שנה טובה. הדייר הנרגש פותח את הדלת, שמח לגלות שהתפוח פשוט הגיע מתוך לבביות, ללא שום כוונה "לדחוף" לו תוכן פרסומי. לקראת סוף הסרטון, הדייר האומלל מגלה את האמת: גם התפוח הוא פרסומת.

הכותב הוא עמי אשר הוא סמנכ"ל מקסימדיה מערכות שיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully