וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שאתם יודעים להבדיל בין אדם למכונה? בחנו את עצמכם

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 12:18

משחק חדש מאפשר למשתמשים להתנסות בצ'ט לזמן מוגבל בכל נושא שיבחרו ובסיומו יצטרכו לנחש האם דיברו עם בן-אדם או עם בוט מבוסס AI

אנושי או לא? חושבים שתוכלו להבדיל?. AI21 Labs, צילום מסך
אנושי או לא? חושבים שתוכלו להבדיל?/צילום מסך, AI21 Labs

חברת הבינה המלאכותית AI21 Labs, ששמה לה מטרה לשנות את האופן בו אנו קוראים וכותבים, משיקה משחק חברתי חדש המאפשר לגלות האם אנחנו יודעים להבדיל בין שיחה עם בוט לשיחה עם בן-אדם.

המשחק, שנקרא "Human or not?", הוא ניסוי חברתי ראשון מסוגו המבוסס על מבחן טיורינג, שנועד לבחון יכולות אדם לזהות אם מקור שיחה שהוא מנהל הוא מחשב או בן-אדם. עד היום ניסויים מבוססי מבחן טיורינג נערכו לצרכי מחקר בלבד. כעת, זו הפעם הראשונה שניסוי מסוג זה זמין לשימוש פומבי - ללא עלות.

AI21 Labs מפתחת מודלי שפה מבוססי AI ג'נרטיבי, המסוגלים להבין, לעבד וליצור שפה באופן טבעי. בשנים האחרונות היא מיקמה את עצמה כמובילה עולמית ביצירת אפליקציות ושירותי תוכן דיגיטליים על בסיס מודל שפה מסוג NLP (עיבוד שפה טבעי), שאומץ לאחרונה על ידי אמזון במסגרת שיתוף פעולה שנחתם בין שתי החברות.

איך עובד המשחק?

המשחק מאפשר למשתמשים בלחיצת כפתור להתחיל שיחה אנונימית בכל נושא שיבחרו באנגלית. המערכת מחברת את המשתמש באופן אקראי עם אדם נוסף שנכנס לאתר המשחק באותו הזמן או עם בוט.

המשחק מתנהל כשיחת צ'אט לכל דבר ועניין בהבדל אחד: השחקן אינו יודע עם מי הוא מדבר - האם עם בוט או עם אדם בשר ודם. השיחה מוגבלת לשתי דקות עם טיימר, כשלרשות המשתמש עומדות 20 שניות לכתיבה בכל סיבוב. בסוף המשחק, המשתמש צריך לנחש האם דיבר עם מחשב או עם אדם אחר. רק לאחר שינחש, המערכת תחשוף בפניו האם זה היה בוט או בן-אדם. המשחק אינו מוגבל לשימוש, ובכל פעם ניתן לנסות שאלות או לשוחח על נושאים אחרים.

המשחק פותח ב-AI21 Labs במסגרת עבודת מחקר מדעי שנעשית במעבדות המחקר של החברה בשנים האחרונות, המתבצעת במקביל לפיתוח מוצרים ושירותים דיגיטליים מבוססי שפה ותוכן מעולמות ה- AI הג'נרטיבי.

מבחינה טכנולוגית, כששחקנים ידברו עם בוט, הם ידברו עם קבוצת מודלי שפה מיוחדים מבוססי בינה מלאכותית שאומנו ב-AI21 Labs עבור המשחק. מודלים אלו אומנו לדבר בשפה פשוטה ככלל האדם - כולל סלנג. חלקם משתייכים למשפחת מודלי השפה מסוג Jurassic שפיתחה החברה וחלקם משתייכים למודלים אחרים הקיימים בשוק, כמו GPT-4.

שלבי המשחק.. AI21 Labs,
שלבי המשחק./AI21 Labs

בחנו את עצמכם

עמוס מרון, יוצר הפרויקט ב- AI21 Labs: "המשחק הוא הזדמנות ראשונה לכולנו לבחון האם אנחנו באמת יודעים לזהות בין אדם למכונה בשיחת טקסט, וזה משהו שיכול להיות שבקרוב נצטרך לעשות לא מעט באינטרנט. אנחנו מקווים שהמשחק יעורר שיח ערכי ופילוסופי בנוגע ליכולות של הבינה המלאכותית והמגבלות שלה, כדי שנוכל כחברה לעשות בה שימוש מושכל."

חושבים שאתם יודעים להבדיל בין אדם למכונה? הצטרפו לאתגר ונסו בעצמכם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully