וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הזיכרון: היוזמות שמסייעות להתמודד עם השכול

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 11:30

רשת חברתית חדשה משמשת בית וירטואלי למשפחותיהם של קורבנות טרור ופעולות איבה. מיזם אחר מעניק תמיכה רגשית לחברות שאיבדו את אהוביהן בקרב, ומשפיענים ברשת מעוררים מודעות לפוסט טראומה על רקע של מלחמה וטרור. ומה עושה הממשלה?

מתוך קמפיין המשפיענים של HUMANZ ועמותת נט"ל./HUMANZ

אם אינכם רואים את התמונות והסרטונים בעמוד זה, אנא כבו את חוסם הפרסומות.

פלטפורמת הנצחה חברתית חדשה הושקה על ידי עמותת OneFamily ופרויקט Remember לקראת יום הזיכרון, במטרה להנציח את קורבנות הטרור מכל צידי המפה הפוליטית ומתקופות שונות.

הפלטפורמה תסייע להתמודד עם אתגר ההנצחה ולשמר את הזיכרון הציבורי אודות נפגעי הטרור מהעבר. למעשה, כל אחד, קרוב משפחה, חבר לעבודה או חבר מהצבא, יכול להיכנס לדף הזיכרון של קורבן הטרור ולשתף זיכרון אישי ממנו.

היזמים רואים חשיבות מיוחדת בהשקת הפלטפורמה על רקע השסע החברתי העמוק שהולך ונפער בחברה הישראלית. רחל מייט, אישה חרדית מירושלים ואם ל-7, שייזמה את פרוייקט רממבר: "מטרת הפלטפורמה היא לרכז במקום אחד את כל הסיפורים האישיים אודות קורבנות הטרור ולאפשר לכל הציבור לקחת חלק בהנצחה שלהם". לדבריה, "זה המקום היחיד שמאחד משפחות שכול מימין ומשמאל, מהעבר ומההווה, שיסייע להתמודד עם האתגר הבלתי אפשרי של הנצחת נפגעי הטרור ולא תאפשר לשכוח אותם".

ויקפדיה מחקה - רממבר החזירה

לאחר שערך הויקיפדיה על בראל חדריה-שמואלי ז"ל נמחק מויקיפדיה בטענה שהפלטפורמה איננה אתר הנצחה, אימו של סמל ראשון בראל חדריה-שמואלי חיפשה פלטפורמה דיגיטלית להנציח את בנה שנהרג בעזה. כשיזמת הפרויקט הציעה לה להצטרף לפלטפורמה השיתופית החדשה, היה ברור לאימו של חדריה-שמואלי שזה המקום הנכון להנציח את בנה. היא משתפת:

"קמנו בוקר אחד ופשוט לא ראינו את הדף של בראל בויקיפדיה. כל כך נפגענו וכעסנו. הרגשתי שרוצחים את הבן שלי בפעם השנייה", אמרה ניצה שמואלי, אמו של בראל. "כשהציעו לנו להנציח את בראל ברשת ריממבר, שמחנו מאוד. חשוב לי שיזכרו את בראל והפלטפורמה של ריממבר נותנת לנו עוד אפשרות של הנצחה שמאפשרת לכולם להשתתף בזיכרון שלו, במיוחד בתקופה קשה כל כך שעןברת על החברה הישראלית, חשוב לי שהוא לא ישכח."

אורית מרק, בתו של הרב מיכי מרק ז"ל: "אחרי כל פיגוע, מתפרסמים בתקשורת סיפורים ראשונים על קורבנות הטרור, אולם מהר מאוד, הציבור כולו ממשיך בחייו. לעומת זאת, בני המשפחות, חברים ומכרים לא נרפאים משגרת השכול, וכל פיסת מידע על חיי יקיריהם גורמת להתרגשות מחודשת, כשהם נחשפים לפרט חדש בקורות חייו או שיתוף זיכרון שלא הכירו. עכשיו יש לנו הזדמנות להעלות את כל הסיפורים הללו לפלטפורמה אחת, ריממבר, כדי שכולם יוכלו לקרוא ולעשות דברים טובים לזכרם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שיתופי קרובים ומכרים של בראל חדריה שמואלי.. Remember, צילום מסך
שיתופי קרובים ומכרים של בראל חדריה שמואלי./צילום מסך, Remember
חברותיה ומורתה של לרינה די מספרות על חייה.. Remember, צילום מסך
חברותיה ומורתה של לרינה די מספרות על חייה./צילום מסך, Remember

אהובות חללי צה"ל בקמפיין 'זכיתי לאהוב'

עמותת 'הותיר אחריו חברה' מלווה את בנות ובני הזוג של חללי צה"ל - חיילים וחיילות שנפלו בעת שירותם הצבאי. העמותה מעניקה לבנות ובני הזוג השכולים תמיכה נפשית ומעטפת שיקומית המסייעת להם להתמודד עם האובדן, במטרה לחזור לחיים מלאים בצד האבל ולא בצילו. מאז הקמת העמותה קבלו סיוע כ-500 נשים, וגם מספר גברים.

לקראת יום הזיכרון, ובמטרה להגביר את המודעות להתמודדות של החברות השכולות, יצאה העמותה בקמפיין מודעות שהופק בהתנדבות על ידי גרין פרודקשנס ומירן פחמן.

חברות העמותה, בנות זוגם של חללי צה"ל, צולמו לקמפיין כשהן עונדות את שרשראות לב המדמות דיסקית צה"לית. שרשראות דומות יוצאו למכירה לציבור הרחב, וההכנסות יוקדשו כתרומה לפעילות העמותה. את הסרטון מלווה השיר 'זכיתי לאהוב' של עברי לידר, שתרם לעמותה את זכויות השימוש בשירו המפורסם.

"פצועים שקופים": קמפיין משפיענים להעלאת מודעות לנפגעי פוסט טראומה על רקע מלחמה וטרור

חברת הסטארט-אפ יומנז (Humanz) שפיתחה מערכת שמחברת בין משפיענים, יוצרי תוכן וחברות באמצעות דאטה מבוסס AI, מקיימת זו השנה השנייה, שיתוף פעולה עם עמותת נט"ל, במטרה להעלות מודעות לכל אותם פצועים שגופם שבה הביתה אך נפשם נותרה בקרב. בין המשפיענים אשר שיתפו את הקמפיין בהתנדבות: קרן אגם, גלית גוטמן, שירי מימון, עמוס תמם, לי בירן, טל טלמון, ג'ימבו גיי, מיקי בוגנים ועוד רבים אחרים.

הקמפיין, שפורסם תחת הכותרת "נזכור ונעזור ללא תנאים גם לאלה החיים", מציג יזכור אלטרנטיבי בו מבקשים מתמודדים עם פוסט טראומה אשר טופלו בנט"ל ובני משפחותיהם, מאזרחי ישראל לא לשכוח את כל אותם 'הפצועים השקופים' שנשארו בחיים אך סוחבים את הטראומה מידי יום ומדי שעה.

הדר רפופורט, מנהלת השיווק והתוכן של יומנז ישראל: "אנחנו גאים שיש לנו את הזכות לקיים את השיתוף פעולה הזה. זו שנה שניה של עשיה משותפת עם נטל ואין ספק שכמות יוצרי התוכן ומשפיעני הרשת שפנו לארגון בפלטפורמה כדי לשתף את המסר מעצימה ומחממת את הלב."

כשהממשלה מנותקת, מפעל ההנצחה הופך לנחלת הכלל

יש שיגידו, ובצדק, שבמדינה מוכת טרור ומלחמות כמו ישראל, מיזמים מעין אלה היו צריכים להיות מסופקים כחלק מסל שירותי הרווחה הסוציאליים. ואולם, בעוד שאנשים פרטיים ועמותות לוקחים על עצמם לשנות את פני הדברים במו ידיהם, בממשלה עסוקים בויכוחים בלתי פוסקים על מי צריך או לא צריך להגיע לטקס הזיכרון הממלכתי ומדוע.

על הוויכוח הזה אומרת מייט: "הדרך שהמנהיגים בחרו לקרוע את העם היא נוראית ומסוכנת. היא מחנכת דור שלם של צעירים שכאשר משהו לא מסתדר כמו שהם רוצים, הם לא חייבים לאף אחד חשבון, ואין שום גבול. המושכים בחוטים מכל הצדדים חייבים לעצור ולעשות חשבון נפש. זה ממש לא משנה מי התחיל את הדרדור הזה, משנה מי יעצור אותו". לדבריה, "שיגיעו נבחרי הציבור אם הם יודעים להביא איתם רוח של פיוס ואהבה ורצון לאחד את העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully