וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגועה בפוליטיקה: הכרזה השערורייתית של ההסתדרות הציונית העולמית ליום העצמאות

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 8:49

מחלקת התפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית פותחת את חגיגות 75 למדינה עם כרזת קומיקס המרכזת דמויות, מושגים ומותגי מפתח ישראליים מהעבר וההווה, אבל ייצוג עודף של גורמים שנויים במחלוקת מעיב על השמחה

הכרזה של ההסתדרות הציונית העולמית לרגל חגיגות ה-75 למדינת ישראל.. ההסתדרות הציונית העולמית,
הכרזה של ההסתדרות הציונית העולמית לרגל חגיגות ה-75 למדינת ישראל./ההסתדרות הציונית העולמית

בכרזה, בניין ישראלי טיפוסי ובו משובצים הדמויות והסמלים השונים שנבחרו, שמציצים מהמרפסות, החלונות והגינות. המזגנים המוצגים בחזית הבניין יחד עם דגלים שתלויים מהדירות, דודי השמש והמרזבים מוכרים לכולנו היטב ובאופן מפתיע מזכירים את הבניין המפורסם בבת ים, שזכה לאחרונה לתואר המפוקפק "הבניין המכוער ביותר בעולם".

בניין בבת ים נבחר על ידי גולשי רדיט לבניין הכי מכוער בעולם. Reddit, צילום מסך
בניין בבת ים נבחר על ידי גולשי רדיט לבניין הכי מכוער בעולם/צילום מסך, Reddit

סריקת הברקוד שעל הכרזה מפנה את הקהל לחוברת אינטראקטיבית המכילה הסברים על הדמויות והמושגים שבכרזה. חוברת זו תורגמה לאנגלית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית, ונשלחה ליותר מ-100 קהילות יהודיות ברחבי העולם בעשרות אלפי עותקים. בנוסף, הכרזות יחולקו באירועים מרכזיים של חגיגות העצמאות בקהילות היהודיות במקסיקו, ארגנטינה, אורוגואי, ברזיל, צרפת וארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חגיגה או תעמולה?

בהודעת ההסתדרות הציונית העולמית נכתב: "תצוגת פניה השונות על כל רבדיה של החברה הישראלית היא חלק מבניית הבית המשותף. חשיבות הערך העליון שהופך את המדינה למה שהיא. הכרזה מציגה סממנים של אחדות ושיתוף פעולה, לטובת חיזוק הערכים המשותפים כאן, בארץ ישראל של 2023".

אלא שעיון מעמיק יותר בתוכן הכרזה ובעלון המצורף אליה חושף תמונה אחרת. בין הדמויות המופיעות בכרזה בולטים שמות שנויים במחלוקת ובראשם הפרחח הידוע לשימצה, הלא הוא יאיר נתניהו. אותו אחד שמפיץ שקרים ודיבה חדשות לבקרים, שמשתלח בעיתונאים, פוליטיקאים ומפגינים, מאיים מפיץ מידע אישי שלהם בדרכים הכי מלוכלכות שאפשר. אותו אחד שכבר הורשע בגין העבירות הללו, נדרש לשלם פיצוי כספי לקורבנותיו, ואפילו ננזף בפומבי על ידי הוריו. מה חשבו לעצמם במגדל השן של ההסתדרות הציונית, כשבחרו לתת מקום של כבוד לילדון החוצפן הזה, שמצפצף על כולם כאילו המדינה שייכת לאבא שלו?

ואפרופו אבא שלו, גם הוא מופיע ברשימה וגם הוא לא חף משערוריות, כולל עבירות פליליות חמורות, שהדיונים בהן נמרחים בעצלתיים ונדמה שלא יסתיימו לעולם. התומכים טוענים שנתניהו הוביל את ישראל בהצלחה בתקופות של צמיחה כלכלית ושמר על קשרים חזקים עם בעלות הברית בעולם, אלא שהאירועים האחרונים סביב ההפיכה המשפטית והניסיון לערער על יסודות הדמוקרטיה מאפילים על הצלחותיו של נתניהו והופכים אותו לאחת הדמויות השנואות במדינה. כך או כך, נתניהו בוודאי לא זקוק לפרסים בשלב הזה.

עוד ברשימה, הרב עובדיה יוסף ז"ל, מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, שנודע בכריזמה שלו ובאמירותיו השנויות במחלוקת, לרבות הערות שוביניסטיות, מיזוגניות, אנטי-ערביות ואנטי-להט"ביות.
זאת ועוד, אל על, חברת התעופה הישראלית שספגה ביקורת על אפליה מגדרית ויחס לא שוויוני לנוסעים על רקע דת ומוצא אתני, ו'חגיגה בסנוקר', סרט שמציג לראווה הטרדות מיניות קבל עם ועדה.

הרשימה השחורה

ההסתדרות הציונית העולמית הודיעה שתעניק לכל דמויות ההווה המופיעות בכרזה תמונה ממוסגרת המוקירה את פועלם למען החברה והמדינה. אבל כשכל מי שהוזכר כאן מופיע ברשימה אחת לצד ארגונים, דמויות וסמלים ראויים כמו איחוד הצלה, תוצרת הארץ, אליעזר בן יהודה ומגילת העצמאות, הרשימה כולה נצבעת בשחור, ואות ההוקרה, יוקרתי ככל שיהיה, מאבד מחשיבותו.

בתקופה של פילוג ושיסוע בה החירויות הבסיסיות ביותר של אזרחי ישראל עומדות בסכנה, ניתן היה לצפות מארגון כמו ההסתדרות הציונית העולמית להיצמד לסטטוס קוו, אבל נדמה שיותר מהכל, היא עסוקה בתעמולה.

עו"ד נריה מאיר, תושב בנימין, חבר ההנהלה הציונית וראש המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, שיזם את הפרויקט, אמר לוואלה: "המטרה הייתה לבחור אנשים שמייצגים עד כמה שניתן את כל החברה הישראלית ממגוון תחומים שונים. הבחירה התבצעה בדיון כולל שבו השתתפו חברי המחלקה, וההחלטות התקבלו על ידי היו"ר. היו מועמדים נוספים רבים וחשובים, שגם הם יבואו לידי ביטוי בחגיגות בשנה הבאה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully