וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שהמוות יפריד בנינו: הזוגות שמנהלים עסקים ביחד

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 13:59

בכל חברה יש מנהל אחד ברור, זה שעומד בראש הפירמידה ומקבל את ההחלטות. אך מה קורה כשבראש הפירמידה עומד זוג?

שי ועלווה דאודי.. באדיבות המצולמים
שי ועלווה דאודי./באדיבות המצולמים

שי ועלווה דאודי הם שם מוכר מאוד בסצינת הקעקועים הישראלית. שי הוא פירסר, בא מעולם חיי הלילה שם היה מפיק מסיבות ודי ג'יי ומאז שנות ה-80 יש בבעלותו גם מועדון. אשתו, עלווה, היא הבעלים של מותג האופנה Miss Sunshine והיזמית של יריד הבלאק מרקט בדיזנגוף סנטר. בימים אלה שניהם עסוקים בהפקת יריד הקעקועים ה-6 שייערך ב-19-20.5 בגני התערוכה, וזאת בנוסף לעיסוקיהם העצמאיים. שני בני הזוג חובבי קעקועים ואף מתהדרים בכמה, אבל גם כאן ההבדלים ביניהם ניכרים. שי מעדיף קעקועים שחורים וקודרים ואילו הקעקועים של עלווה צבעוניים ושמחים.

אז איך מפיקים יחד יריד בינ"ל ועדיין שומרים על הזוגיות? שי מספר שאת עלווה הכיר באמסטרדם בכנס קעקועים, אחרי שכבר הפיק בעצמו 2 ירידים כאלו בישראל. על העבודה עם עלווה הוא מספר: "אנחנו מדברים על הכל ומקשיבים אחד לשני. לא היה לנו אף פעם מקרה נחרץ בו לא הגענו להחלטה, והפקנו כבר 3 ירידים יחד".

לדבריו, הם מאזנים ומשלימים אחד את השני: "אני פזרן ובזבזן והיא יודעת לשים לב לפרטים הקטנים. שיתוף הפעולה הזה הוא שמביא אותנו לתוצאות טובות. אנחנו חושבים יחד על הכל. כל אחד מביא לשולחן דברים ייחודיים לו. אני כבר 25 שנה בתחום. אני מכיר הרבה אנשים, מעורבב בענף ואני יודע לנהל אירוע, לצקת בו תוכן. עלווה מביאה את התקתוק, היא יודעת לדאוג לכך שהכל יעבוד כמו שצריך".

בהקשר זה, עלווה מוסיפה: "חייתי שנים רבות בחו"ל וראיתי איך כנסים כאלה מתנהלים. את הדברים שלמדתי שם, אני מיישמת באירועים שלנו. אני הבאתי את הבין-לאומיות לכנסים שלנו. יש לי גישה יותר קלה לאנשים בחו"ל כי גרתי שם. לכנס שעשינו ב-2019 באו קרוב ל-100 איש מחו"ל, זו היתה הצלחה גדולה כי היינו על המפה של הירידים הבינ"ל. שינינו גם את מקום האירוע. אם הכנסים הראשונים היו במועדון האומן 17 אז היום הם כבר בגני התערוכה. זה נתפס אחרת, כמשהו מאורגן ולא מחתרתי."

בנוסף, שניהם מסכימים שעלווה היא הטכנולוגיות יותר מבין שניהם ולכן היא זו שאחראית על הדיגיטל, הרשתות החברתיות והעיצובים של הכנס.

העובדה שהם זוג לא מרתיעה את הלקוחות. עלווה מספרת ש"מעולם לא נתקלתי בדעה שלילית על היותנו זוג בעסק. אם כבר אז יותר שאלות על איך מסתדרים ומתנהלים יחד. אני אגיד אפילו יותר מזה. כשהבן שלנו נולד, שמנו אותו בלול בחנות והלקוחות עפו על זה. הם הרגישו שזה עסק משפחתי וזה תרם לתדמית החיובית שלנו".

שושי ברבי ויהודה נרקיס.. באדיבות המצולמים
שושי ברבי ויהודה נרקיס./באדיבות המצולמים

כשבן הזוג נכנס לעסק ומסייע לו להתקדם

שושי ברבי, בוגרת שנקר, היא שם מוכר בסצנת האופנה הישראלית. מאחוריה 3 מותגי אופנה שונים והיא עוסקת בתחום 18 שנה. כשהתחתנה עם בעלה, יהודה נרקיס, מפיק מסיבות ואירועים, העסק קיבל בוסט רציני כי כל אחד מבני הזוג טיפל בדברים שהוא מצטיין בו. שושי המשיכה לעצב ואילו יהודה היה אחראי על המנהלות, הכספים והטיפול בספקים.

שושי מספרת: "לנהל עסק יחד זה כמו זוגיות - השותפים צריכים לעבוד בהרמוניה ולהשלים אחד את השני. לפני יהודה עשיתי הכל לבד וזה היה קשה ומתיש. כעת, אני יכולה לטפל בנחת בנושא העיצובי ולדעת ששאר הדברים מטופלים היטב."

ועדיין, כמו לכל זוג, גם בעסק מתגלעים לעיתים חילוקי דעות. שושי מספרת ש"כשיש בעיה בעסק, חלוקת העבודה בינינו מאוד ברורה. סביר להניח שאלה יהיו בעיות יותר בתחומים המנהלתיים ולכן יהודה יטפל בזה. גם כשקיבלנו הצעות לעיצוב מחו"ל והייתי צריכה לטוס אז הוא התלווה אליי, דאג לכל ההפקה שמסביב וייצג את המותג בצורה מדהימה", אומרת ברבי בחיוך.

"אני חושבת שבגלל זה זה עובד כל כך טוב כי כל אחד לוקח אספקט אחר. אני המעצבת והארטיסיטית והוא, בגלל שהוא בא מעולמות ההפקה ויש לו ניסיון מתאים, מטפל בהתנהלות מול ספקים, משא ומתן וכו'. אנחנו כבר עושים את זה 10 שנים ביחד."

ומה קורה אם את מעצבת משהו וזה לא מוצא חן בעיניו? "קודם כל אני מתייעצת איתו הרבה ואם משהו הוא לא אוהב אז הוא אומר, כמובן. בנוסף, אני מראה לו דברים מעוצבים כשהם לקראת סיום ושואלת לדעתו. הוא תמיד אומר את האמת ואנחנו מדברים על זה, אחרת הוא לא היה יכול לייצג אותי מול לקוחות פוטנציאליים. הוא עם הניסיון שלו מביא הרבה לשולחן ולכן אחוזי העסקאות שנסגרות גם גבוהות יותר. בסופו של דבר, הכוח שמניע את שנינו בכל מה שאנחנו עושים זה אהבה ויצירה.

יש לקוחות שהזוגיות שלכם מוזרה להם? מפריעה? "נהפוך הוא!" אומרת ברבי. "זה מרגיש להם יותר חמים ומשפחתי ורק מחזק את היחסים בינינו לבין הלקוחות."

הזוגיות האישית והעסקית הזו הולכת לכל מקום. גם כשצריך לטוס ולעבוד עם לקוחות מחו"ל: "לכל נסיעה עסקית נסענו יחד" מספרת ברבי. "בכל עסקה שחתמתי עליה דרשתי בחוזה מלווה. לדוגמא, הקמתי מותג לאיש עסקים בחו"ל בשם Mr.rockstar. זה דרש נסיעות לסין ואיטליה לייצור ויהודה בא איתי לכל הנסיעות האלה. זה מאוד עזר לי. יש לנו ילדה אחת, ובמקרים כאלה של נסיעות עסקיות המשפחה סייעה לנו ונתנה גיבוי."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שירלי ורן זיו.. עידן הורטה,
שירלי ורן זיו./עידן הורטה

כשבני הזוג באים מתחומים שונים

שירלי ורן זיו, מנהלים יחד את סמארט נדל"ן. הם נשואים 20 שנה והורים ל-4 ילדים. בעוד שרני עסק מאז ומתמיד בעבודה עם אנשים, מעל 2 עשורים בענף הנדל"ן על רבדיו, שירלי עבדה שנים רבות כמנהלת משאבי אנוש בחברות שונות ולפני מספר שנים חברה אליו לפירמה.

הזוגיות של שירלי וזיו היא, בעיניה, יתרון לעסק: "עסק זוגי הוא לא רק עסק, הוא מביא ערכים של משפחה גם ללקוחות. מדובר ב-4 עיניים שמטפלות בלקוחות מדי יום, עם חלוקת תפקידים ברורה. כמנהלת אדמיניסטרציה, תפעול ומשאבי אנוש, אני מתעסקת בדברים שמצריכים ניהול שוטף ומדוייק, כמו תחזיות כספיות, ניהול תזרימי וגיוס הון אנושי. רני הוא בעל קסם אישי וחיבור מיידי לאנשים אז בתהליך העסקי זה בא לידי ביטוי עם לקוחות, דיירים, עורכי דין ושאר חיבורים עסקיים. הוא גם מנהל את נושא השיווק, קשרי לקוחות, פיתוח עסקי שוטף, עבודה מול רוכשים במכירות ועבודה מול דיירים במסגרת פינוי-בינוי, כך שאנחנו ממש משלימים אחד את יכולות השנייה."

בגלל ששניהם באו מתחומים שונים, תהליך החשיבה וקבלת ההחלטות עבור העסק הוא מיטבי: "החלטות מתקבלות כעסק לכל דבר, הלקוח בראש ואנחנו מחליפים דעות מדי יום על איך כל אחד מביא את הערך לחברה כדי לשפר ולהשיג תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות והעסק. כמו בנישואים, לומדים לנהל שיח גם כשלא מסכימים, לא נותנים לזה לפלוש לתוך הבית והזוגיות. משאירים את הדברים מקצועיים בלבד ותמיד מגיעים בסוף להבנה. גם אם נוצרים, לעיתים רחוקות, קונפליקטים בנושאים שונים, אנחנו מאוד קשובים זה לזה, אין אצלנו מקום לאגו והכול נפתר במהרה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully