וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים וטכנולוגיה בתואר אחד? הכניסה להייטק עוברת בתואר במערכות מידע

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 11:30

בעולם העסקים המהיר של היום, מערכות מידע ממלאות תפקיד מכריע כמעט בכל היבט של הפעילות העסקית, ואנשי מקצוע בכל התחומים נדרשים להסתייע בהן כדי להצליח. אז איך בונים קריירה המשלבת מנהל עסקים ומערכות מידע? בקריה האקדמית אונו כבר פיצחו את הנוסחה

מנהלת חברה. ShutterStock
לא על הניהול לבדו: מערכות מידע כמקפצה טכנולוגית ליזמים, מנהלים ואנשי עסקים/ShutterStock

הביקוש לעובדים בעולמות ההייטק ומערכות המידע הולך וגדל. מקצועות כמו דאטה אנליסט, סייבר אנליסט ומנהל מוצר הפכו למילות מפתח בתעשייה, וזאת בשל פוטנציאל הכנסה גבוה והיכולת לבנות קריירה מגוונת ומרתקת במקצועות אלה.

התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע בקריה האקדמית אונו עבר בשנים האחרונות שינויים והתאמות והיום הוא כולל תעודות הסמכה ייחודיות שיאפשרו לכם להשתלב במגוון רחב של תפקידים בעולם ההייטק, עוד במהלך התואר.

ערן לסר, שמוביל את תעודות ההסמכה במסגרת לימודי התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע, הגיע לקריה האקדמית אונו לאחר קריירה ענפה בתחום ההכשרות המקצועיות, במהלכה הכשיר מעל 50 אלף ישראלים במקצועות המחשוב. יחד עם ראש החוג, פרופ' ציפי הארט, הם מפתחים תכניות לימוד ותעודות הסמכה שמכינים את הסטודנטים לאתגרים המקצועיים והניהוליים שהם צפויים להתמודד איתם.

"ההתמחות שלי היא לקחת אדם ללא רקע במחשוב, ובעזרת קורסי הכשרה מקצועיים ארוכים יחסית, להפוך אותו לאיש תוכנה ובעל תפקיד בהייטק הישראלי", אומר לסר. "כל התוכניות שלנו מקדשות את הדבר שנקרא employability - כלומר האפשרות לקחת אדם ללא רקע, להעביר אותו הכשרה שתכין אותו לשוק העבודה, ואז למצוא לו עבודה בתחום שלמד. זה אומר שכל תוכניות הלימודים מכוונות לזה שאותו אדם ימצא עבודה. זה משהו שלא נעשה בשום מוסד אקדמי אחר בארץ".

איך בנויה תכנית הלימודים?

התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע בקריה האקדמית אונו מיועד לאנשים ללא רקע שרוצים להיכנס לעולמות ההייטק ומערכות המידע. כחלק מתכנית הלימודים, מציע ביה"ס מספר תעודות הסמכה, שנועדו לסייע לסטודנטים ולבוגרים להשתלב במקצועות שונים בשוק העבודה:

  • דאטה אנליסט Data Analyst - מקצוע מבוקש ומוגדר היטב בעולם ההייטק השם דגש על ניתוח נתונים והצגת תובנות
  • מנהל/ת מוצר Product Manager - מקצוע הוליסטי אשר משלב עסקים, שיווק, טכנולוגיה והבנה רוחבית
  • מפתח פרונט אנד Web Developer - תוכניתן צד לקוח ו WEB
  • סייבר אנליסט Cyber Analyst - מקצוע מוגדר היטב שהביקוש אליו רק עולה

איך זה שונה מתואר במדעי המחשב?

"מי שהולך לעשות תואר במדעי המחשב בד"כ יודע מראש שהוא רוצה להיות תוכניתן שיושב מול מחשב ומתכנת", אומר לסר. "התואר הזה מיועד למי שרוצה להיכנס להייטק, אבל לא נעול דווקא על תכנות, ומעוניין להכיר היבטים שונים של תפקידים בתחום המערכות מידע והיי טק, כמו גם היבטים עסקיים ארגוניים.

כ-30% מהתכנים הנלמדים בתואר הם לימודי מנהל עסקים, שמביאים ערך מוסף אדיר. יש לנו קורסים במימון, חשבונאות, מבוא לשיווק ועוד. זה תואר שנותן המון ידע כללי והוא מעולה לכל מי שרוצה לעסוק בעולמות ההייטק, ולא רק מהצד התכנותי. הוא מאפשר כניסה אלגנטית לשוק העבודה עם מספר מקצועות אפשריים בהם ניתן יהיה להשתלב במהלך התואר ולאחריו."

איך אתם עוזרים לסטודנטים למצוא עבודה?

"בתחילת הלימודים, לרוב הסטודנטים אין מושג מה הם רוצים לעשות או איזה תפקיד מתאים להם, וזה בסדר. תעודות ההסמכה המקצועיות מונחות Job Roles מקובלים ומבוקשים בעולם היי טק ומאפשרות לסטודנטים להתנסות ולהכיר מקרוב היבטים שונים של עולם המידע, ולראות מה הכי מדבר אליהם.

בנוסף, יש לנו יחידת קשרי תעשיה והשמה לסטודנטים ובוגרים שעומד בראשה אלירז בלאו, יוצא מערך הגיוס של אינטל ומומחה לגיוס סטודנטים ובוגרים. המטרה שלו היא למצוא משרות שמתאימות לסטודנטים, שיסייעו להם להתפתח מקצועית ולצבור ניסיון תוך כדי התואר, וכמובן לאחריו. במסגרת התפקיד הזה, אלירז נמצא בקשר קבוע עם מנהלי חברות, מנהלות גיוס וכן עם סטודנטים כדי למצוא את החיבורים הכי מתאימים.

הלימודים במתכונת ערב מאפשרים לסטודנטים המעוניינים בכך לעבוד במשרה חלקית פלוס במהלך התואר. לימודי הבוקר יותר מאתגרים מהבחינה הזאת אבל גם שם זה אפשרי. "

לאן הולך תחום מערכות המידע בעתיד?

"עולם מערכות המידע הוא עולם מאוד יציב. הוא לא מושפע מהתנודות בהייטק כיוון שהוא נמצא היום כמעט בכל מקום: משרדי ממשלה, בנקים, חברות סלולר, מפעלים, חברות בניה, בתי חולים, חברות ביטוח ואפילו תחבורה ציבורית. אנחנו מוקפים במערכות מידע כל הזמן והן רק הולכות ומשתכללות.

למעשה, מאז הקורונה, העולם כולו עושה מהלכים של דיגיטציה ויותר ויותר שירותים נעשים בצורה ממוכנת ואוטומטית. להמחשה, מחלקת מערכות המידע בבנק הפועלים לבדו מעסיקה בין 1000 ל-2000 עובדים, ממש כמו בית תוכנה ענק. הארגונים האלה אקטיבים כל הזמן וגדלים על פי צרכי המשתמשים בשוק. מהסיבות האלה, זה תחום מאוד יציב להיות בו. מי שיתחיל לימודים בשנה הקרובה ויסיים עוד שנתיים-שלוש, נכון לו עתיד ורוד. "

בשיתוף הקריה האקדמית אונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully