וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצוותי הארגון שלכם יש רעיונות מעולים - כך תפיקו מהם את המקסימום

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 12:49

הפרויקטים שהעובדים שלכם מובילים יכולים להפיק תועלת רבה מהתובנות והקלט של עמיתיהם מכל חלקי הארגון. מתכנון חלונות זמן פנימיים לעידוד שיתופים ועד תמריצים כספיים על מעורבות, הדרכים לשיתופי פעולה פנים ארגוניים מגוונות ממש כמו המחלקות שמיישמות אותן

שיתופי פעולה בין-מערכתיים הם המפתח להצלחה שיווקית.. Unsplash
שיתופי פעולה בין-מערכתיים הם המפתח להצלחה שיווקית./Unsplash

שיתוף צוותים בצורה בין-מחלקתית בסיעור מוחות יכול להיות המפתח להצלחה של פרויקט שיווקי, אבל הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תשתנה בהתאם למטרות האסטרטגיות של הקמפיין הספציפי והארגון. בדקנו מה הטיפים של אנשי השיווק שכבר שנים במקצוע, ומה הם עושים כדי לעודד אנשים בצוותים אחרים לשתף רעיונות יצירתיים לקמפיינים של הארגונים אותם הם מייצגים.

"מעל הכל, סדר וארגון"

"זה נשמע סותר, אבל כדי להבטיח שיותר עובדים בחברה ישתפו רעיונות יצירתיים, אני פועלת בצורה מאורגנת ומחושבת. השראה ורעיונות משותפים הם נקודות פתיחה מעולות. הם יכולים להגיע מערוץ בסלאק, לוח מירו, או אפילו פגישה חודשית בפורום גדול שבו כל אחד יכול לשתף רעיונות והשראות. משם, אפשר לקחת את הרעיון לצוות מצומצם שיתרגם אותו למשהו שיכול להשתלב בפעילות היומיומית באופן מותאם למותג", מספרת יעל קלאס, סמנכ"לית שיווק תאגידי בחברת SimilarWeb.

"עבור קמפיינים ממוקדים יותר, כבר בשלב התכנון רצוי לתאם שיחה בה כל אחד מהמעורבים בפרויקט אחראי להביא רעיון אחד חדש ולהסביר איך הוא יכול לשרת את המטרה. לאחר מכן, אפשר להתפצל לצוותי עבודה קטנים אך מגוונים, בהם ידונו כיצד הרעיונות הטובים ישתלבו בתהליכים עתידיים", לדבריה.

"על מנת לדאוג לזרם רעיונות שוטף, אפשר לנעוץ בלו"ז החברה שעות פתוחות לכל החברה של צוות הקריאייטיב בה ניתן לשתף רעיונות. מתגו את השעות האלה כדלת פתוחה לסיעור מוחין כשהרעיונות הטובים ביותר יפורסמו בערוצים פנימיים על ידי הנהלת החברה, ובשאיפה ישמשו את כל צוות השיווק.
הנקודה החשובה ביותר היא לדאוג לכך שתהיה זרימה שוטפת ומרתקת של רעיונות, על ידי יצירת מודעות בקרב כלל עובדי החברה כיצד, היכן, ועם מי לחלוק רעיונות, ולאחר מכן משוב והכרה בתרומת המשתתפים - איתם, עם המנהלים הישירים שלהם והחברה בכלל."

"תחרויות יצירתיות חוצות חברה"

"דרך מעולה לרתום את העובדים לפעילויות השיווק היא תחרויות חוצות-חברה, כאלו שמעודדות את העובדים להציע רעיונות חדשניים לקמפיינים שיביאו לידים רלוונטיים", מציעה אמנדה לוין, סמנכ"לית שיווק גלובלי בחברת הסייבר Tufin.

"לפני כמה שנים, הרצנו תחרות שנקראה "Show Me the Leads". ביקשנו מהעובדים בתופין לחשוב על רעיונות שיווקיים, ושלושת העובדים שהציעו את הרעיונות הכי מעניינים ופרקטיים קיבלו גיפט-קארד לאמזון.
העובדים חשבו על קמפיינים שיווקיים שהם נחשפו אליהם בעבר באירועים שונים, קראו עליהם באינטרנט, שמעו עליהם מעמיתיהם או בחברות שעבדו בהם בעבר, והתבססו על אלו על מנת לחשוב על רעיונות רלוונטיים לתופין. בסופו של דבר, קיבלנו המון הצעות למגוון פעילויות שיווקיות; דרכים למשוך קהל לדוכנים שלנו בתערוכות שונות, רעיונות לתחרויות ברשתות החברתיות, סרטונים ויראליים, דיוור אלקטרוני מטורגט, ועוד. קיום התחרות אפשר לנו לצלול לתוך מגוון רחב של תכניות שיווק חדשות ומרגשות, כאלו שהגיעו מהאנשים שמכירים גם את הקהל וגם את המוצר שלנו בצורה הטובה ביותר- העובדים של תופין."

"צרו סביבה שבה אפשר להגיד כל דעה או רעיון"

גל דולב, Product Marketing Manager בחברת Dueto מציע "ליצור סביבה שבה אפשר להגיד כל דעה או רעיון, בצורה פתוחה וכנה, בלי לפחד מהשלכות. וכדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם. בדואטו פנינו לעובדים בנוגע לרעיונות שיווקיים בתוך המוצר, כבר בשלב הבניה שלו, והרבה מהרעיונות נכסו למוצר או עזרו לחדד מסרים חשובים. זה עזר לחיבור מדהים למוצר, לחברה ולחזון. AI יכול לעשות דברים מופלאים, אבל העובדים חיים את המוצר, הלקוחות והשוק. אין תחליף לידע, הניסיון והתובנות שהם צברו וכדאי לערב אותם גם בהיבטים שיווקיים, ואם אפשר, כבר בשלב ראשוני של בניית מוצר או פיצ'ר חדשים."

"חיבור לחזון"

קסניה טיכונוב, מנהלת השיווק של חברת הפינטק morning "בעיניי הדבר שיוצר הכי הרבה מעורבות בצוותים שהם מחוץ למחלקה במהלכי שיווק הוא החיבור ל-למה. כמו בכל דבר בחיים, אם אנחנו מבינים לעומק למה אנחנו עושים דברים קל לנו יותר להתחבר לזה ולפעול כי מתפתחת אצלנו תשוקה. כשכל הצוותים בחברה מחוברים לחזון והייעוד של כל שירות או מוצר שאנחנו נוגעים בו התשוקה היא משותפת, קבלת ההחלטות חוצה דיסציפלינות והמחוברות עולה. וכן, לפעמים ואפילו לרוב זה כולל שיחות מסדרון ומענה על התנגדויות ושאלות שהם מציפים, ורק זה לכשעצמו נותן המון ערך בדיוק המסרים והמהלך. "

לסיכום,

אנשי שיווק לעיתים קרובות מחפשים השראה במהלכים שחברות אחרות עשו, או פונים למשרדים, מה שגורם להם לפספס את אנשי הקריאייטיב המוצלחים ביותר שגם חיים ביום יום את המותג - העובדים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully