וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הילד? עומרי נעדר כבר 5 ימים והמשפחה מתחננת לתשובות

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 17:04

אחרי 27 שנים במערכת הביטחון, איציק לביא נאלץ לחפש את בנו הנעדר בכוחות עצמו ורבות השאלות על התשובות. בראיון לוואלה הוא משחזר את רגעי השיחה האחרונים עם עומרי ומתחנן: אנחנו חייבים למצוא את הילדים שלנו

עומרי לביא השתתף במסיבה בנובה ומאז נעלמו עקבותיו.. באדיבות המשפחה
עומרי לביא השתתף במסיבה בנובה ומאז נעלמו עקבותיו./באדיבות המשפחה

הפעם האחרונה שמשפחתו של עומרי לביא שמעה ממנו היתה בבוקר יום שבת האחרון, עת נשמעו האזעקות באזור המרכז. "התקשרתי אליו ב-6:54 בעקבות האזעקות, בדיוק כשהמשטרה אמרה להם להתפנות מהמקום. עוד לא ידענו על חילופי הירי והמלצתי לו להתחבא. הוא אמר לי לא אבא, המשטרה מפנה אותנו. אין פה איפה להתחבא." מספר איציק, אביו של עומרי, שלא עצם עין מאז.

עומרי הגיע למסיבה בנובה בלילה עם חברים. הוא והחבר שנסע איתו, גיל אבני, נעדרים שניהם מיום שבת, אבל היו להם כמה חברים שהצליחו לברוח. באמצעות איכון משותף באייפון של אחיו של עומרי, הצליחה המשפחה לאתר את מיקום הטלפון שלו, אך זה נותר כשהיה ולא השתנה כל העת, עד שהסוללה התרוקנה והוא נכבה מעצמו. בדיעבד הם הבינו שהטלפון כנראה נפל ונשכח בסמוך למקום בו נשאר הרכב בו נסעו.

"ביום ראשון, אחיו של החבר הלך לחפש את הרכב", מספר איציק. "הוא מצא אותו ומצא בתוכו פרטים מזהים של האח, כמו תעודת זהות וכרטיס אשראי. החלון האחורי היה שבור לגמרי ומתוכו, לא ברור למה ואיך, השחילו סולם לתוך הרכב. מקדימה, תא הכוסות שלצד הנהג היה מוצף בדם. הדלת היתה פתוחה. לא היו סימנים אחרים חוץ מזה.

אנחנו לא יודעים מה זה אומר, אם זה רק הדם של החבר או גם של הבן שלי, האם הם עדיין חיים ולאן לקחו אותם. כמובן שפנינו למשטרה וליחידת 433, מסרנו פרטים שלו ו-DNA שלנו, עשינו את כל הדברים הרלוונטים."

המשפחה מבקשת את עזרת הציבור במציאת עומרי. הנה כמה סימנים מזהים.. באדיבות המשפחה
המשפחה מבקשת את עזרת הציבור במציאת עומרי. הנה כמה סימנים מזהים./באדיבות המשפחה

מישהו נמצא איתכם בקשר מטעם כוחות הביטחון?

"הדבר היחיד זה אותו חוקר של 433 שהתחיל לדבר איתי אתמול, שאמר לי שהוא לא כל כך מכיר את התיק אבל שאשלח לו את מה שיש לי ושמעכשיו הוא יהיה איש הקשר שלי. פנו אלי כמה אנשים מארגוני רווחה כאלה ואחרים, אבל לא יותר מזה. מבחינת כוחות הביטחון שום דבר.

אנחנו מפעילים חמ"ל שלנו של המשפחה. אחים, אחיות וקרובים יוצאים בתורות לבתי חולים בניסיון לאתר אותו. אנחנו גם שולחים חומרים לכל מיני גורמים ומשתפים בכל הפלטפורמות. הבן שלי מצא סרטון טיקטוק מהמסיבה בו הצלחנו לזהות את עומרי בין ההמון שנס על חייו, והעברנו אותו למתנדבים מתחום הסייבר כדי שינסו לזהות פרצופים אחרים. "

הסרטון בו נצפה עומרי לאחרונה

@9news At least 260 bodies have been found at the site of an Israeli music festival following Saturday's attack by Hamas. #israel #palestine #hamas #9News ♬ original sound - 9News Australia

אילו תגובות קיבלתם?

"כל מיני גורמים פנו אלינו. כולם לכאורה רוצים לעזור אבל אתה לא יודע מי אמיתי ומי לא וגם זה חלק מהאנדרלמוסיה כי כל היום אתה מקבל שיחות מאנשים הזויים שמבקשים שישלחו להם פרטים.
אני מקבל כמה וכמה פעמים הודעות מכל מיני פלסטינים שאומרים שהוא שבוי אצלם, שהם הרגו אותו. גם את זה שלחנו למשטרה ופרסמנו כמובן בכל הרשתות. כולם משתפים כל הזמן אבל יש לזה גם אפקט שלילי שבסוף זה מגיע למקומות לא טובים. כל מיני אנשים באים לבקר ונוצרת תחושה כאילו אנחנו בשבעה כשבעצם אתה לא רוצה שזו תהיה התחושה. אתה רוצה לכבד את כולם אבל בסופו של דבר אנחנו כבר חמישה וחצי ימים בגיהנום.

בנתיים אף גורם רשמי לא מדבר איתנו, זה מאוד מוזר. גם כשהלכנו לתת את הדגימה הביולוגית והיינו בקשר עם אנשי פיקוד העורף, הדבר היחיד שאמרו לי זה שהם לא יכולים להגיד לי כלום. הוא ברשימת הנעדרים. אני לא יודע אם הוא חטוף, מת, פצוע קשה, כלום. כבר חמישה ימים אנחנו הולכים באפילה והחוסר ודאות הזה נורא ואיום. "

יש משהו שהיית רוצה לומר לעם ישראל בשעה הקשה הזו?

"אני הייתי בצבא 27 שנים, אני יודע איך המערכת הזאת עובדת. האי ודאות הזאת היא נוראית. זה לא יכול להיות שכבר חמישה ימים אנחנו פשוט לא יודעים מה קורה. נכון שיש לחימה אבל גם אנחנו עכשיו קורבנות קשים מאוד של הסיטואציה וחייבים לדעת מה קורה, איפה הילד? אם הוא חטוף, תגידו לנו שהוא חטוף, אם הוא מת, תגידו לנו שהוא מת. אל תשאירו אותנו באוויר.

אני עובד הרבה עם חו"ל ואמרתי לאחד השותפים שם שאני מקווה למצוא את הבן שלי בבית חולים. הוא אמר לי שהוא אף פעם לא חשב שהוא ישמע אבא אומר את זה, אבל מתוך כל האופציות הנוראיות שעומדות על הפרק, זה באמת התרחיש הכי אופטימי כרגע. זו הנקודה בה אנחנו נמצאים.

צריכה לקום צעקה לכל כלי התקשורת בכל העולם: אנחנו חייבים למצוא את הילדים שלנו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully