וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפלו קורבן: כך תתגוננו ממתקפות סייבר בזמן המלחמה

אילן מצליח וגיא חורש

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 11:38

בעוד המלחמה על הבית נמשכת, הדיווחים על מתקפות סייבר מצד גורמים פרו פלסטיניים ברוסיה ובאיראן הולכים ומתרבים והסיכון קרוב וממשי. אם לא עשיתם את זה עד היום, זה הזמן להתעורר ולהדק את אמצעי ההגנה שלכם, לפני שיהיה מאוחר מדי

בטחון מידע מציל חיים!/ענף הדרכה אמ"ן.

בעידן הדיגיטלי, מתקפות סייבר הפכו לאיום רציני וממשי, במיוחד בעת חירום ובתקופות מלחמה. התקפות סייבר ממניע פוליטי מכוונות לא רק לארגונים וחברות אלא גם ליחידים, והשלכותיהן עלולות להיות הרסניות, החל מפרצות נתונים ועד לשיבוש תשתיתיות. כדי להגן מפני איומי סייבר בזמן המלחמה, חיוני לאמץ גישה מקיפה. במאמר זה נסקור אמצעים חיוניים שאנשים וארגונים יכולים לנקוט כדי להגן על עצמם מפני מתקפות סייבר בתקופות של עימות.

אילו אמצעים יכולים לסייע ליחידים מפני מתקפות סייבר?

1. השתמשו בסיסמאות חזקות ובאימות דו-שלבי: אחת הדרכים הפשוטות אך היעילות ביותר להגן על חשבון משתמש הוא שימוש בסיסמאות חזקות וייחודיות, ולאפשר אימות דו-שלבי. שכבת אבטחה נוספת זו מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לגישה שאינה מורשית לחשבונות שלך.

2. הישארו מעודכנים: כדי לזהות איומים פוטנציאליים ולהגיב ביעילות יש להישאר מעודכנים לגבי ההתפתחויות האחרונות בתחום התקפות סייבר ואבטחת סייבר.

3. שימו לב לפעילות חשודה: היו ערניים ודווחו על כל פעילות מקוונת חשודה לרשויות הרלוונטיות. דיווח על התנהגות חריגה או זדונית יכול לסייע במניעת מתקפות נוספות ולתרום למאמץ רחב יותר לאבטחת הסייבר (מערך הסייבר הלאומי - חיוג מקוצר חינם 119 בכל שעות היממה).

4. השתמשו בתוכנת אנטי-וירוס, וטוב מכך בתוכנות זיהוי ותגובה לתחנות קצה (EDR): התקינו תוכנת אנטי-וירוס או תוכנת זיהוי ותגובה לתחנו קצה מוכרת במכשירים שלכם ושימרו אותה מעודכנת. תוכנות אלו עוזרות לזהות תוכנות זדוניות ופעילויות זדוניות ידועות ולחסום אותן.

5. הימנע משימוש ב-Wi-Fi ציבורי: רשתות Wi-Fi ציבוריות לרוב אינן מאובטחות ומועדות להתקפות סייבר. במידת האפשר, הימנעו משימוש בהן לפעילויות מקוונות רגישות כגון בנקאות מקוונת או שיתוף מידע סודי.

6. השתמשו ב-VPN: אם עליכם להשתמש ב-Wi-Fi ציבורי, שיקולו להשתמש ברשת פרטית וירטואלית (VPN) כדי להצפין את חיבור האינטרנט שלכם. זה מקשה משמעותית על האקרים ליירט את הנתונים שלכם.

7. היזהרו עם מידע אישי: הימנעו משיתוף מידע אישי, כגון שם, כתובת, פרטים פיננסיים או אישיים, עם מקורות לא ידועים או לא מהימנים. פושעי סייבר מנצלים לעתים קרובות מידע זה לצורך דיוג (פישינג) או גניבת זהות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אילו אמצעים יכולים לסייע לארגונים מפני מתקפות סייבר?

1. ריענון נהלי חירום ויישום תוכנית אבטחת סייבר מקיפה: ארגונים צריכים לרענן את נהלי החירום ולדאוג ליישם תוכנית אבטחת סייבר מקיפה. תוכנית זו צריכה לכלול מדיניות ונהלים, אסטרטגיות תגובה לאירועים והכשרת עובדים קבועה. כך ניתן להפחית את הסבירות ליפול קורבן למתקפות סייבר.

2. הגברת הערנות לאירועים חריגים: ערנות סייבר משמעותה התרעה מוקדמת והבנת הסיכונים המתעוררים במרחב הסייבר, והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהמאמצים לשמור על אבטחת המידע ומערכות המחשב בארגונים. זהו ערך משמעותי המחייב תגובה מהירה במטרה למנוע פגיעה פוטנציאלית ואיומים לאורך טווח.

3. בדיקת תקינות ועדכוני תוכנה שוטפים: שמירה על עדכניות כל התוכנות והמערכות היא חיונית. פושעי סייבר מנצלים לרוב נקודות תורפה בתוכנה מיושנת. עדכונים רגילים יכולים לתקן את הפגיעויות הללו, ולהפחית את הסיכון לניצול.

4. הגבירו את האמצעים הטכנולוגיים והאבטחתיים: לדוגמה, חסימת גישה מחו"ל (במקרים מסוימים, ניתן לחסום באופן זמני את הגישה לאתר מכתובות IP חו"ל), הפעלת שירות Anti DDoS במידה שהוא לא מופעל באופן קבוע; השקת WAF - חומת אש עבור אפליקציות אינטרנט, שתשמש כשכבת הגנה נוספת על התשתית האינטרנטית לסינון התקפות מונחות; הפעלת JavaScript Challenge לשינוי דרך הכניסה לאתר ולסינון יעיל של התוקפים.

5. תגבור פעולות לשמירת לוגים, ופעילות לניתוח לוגים והתרעות: ניתוח ושמירה על לוגים חשובים מאוד לזיהוי והתמודדות מהירה עם איומי סייבר. זה מסייע בזיהוי, ניתוח אירוע ופרצות, ובתגובה מהירה.
6. גיבוי נתונים, וידוא וריענון מוכנות מערך ההתאוששות: בחינת הגיבויים ותקינותם, ובחינת הוצאת גיבויים אל מחוץ לרשת המחשוב הארגונית. גיבוי באופן קבוע של נתונים חשובים. במקרה של מתקפת סייבר, קבצי גיבוי עדכניים יכולים למנוע אובדן נתונים והשבתה.

6. תדרוך גורמי אבטחה ותפעול: תהליך חיוני שמבטיח שארגונים מתנהלים באופן מסודר ובטוח במרחב הסייבר. תהליך זה משמש לזהות, למנוע ולהתמודד עם איומים סייבר בצורה יעילה, ולשמור על אפקטיביות ופרצות נמוכה.

7. הדרכת עובדים: מודעות של עובדים לנושאי אבטחת מידע היא חיונית ויכולה למנוע פרצות. הדריכו את העובדים שלכם שימנעו מפתיחת דואר אלקטרוני ממקורות לא מוכרים, ימנעו מהצטברות הודעות דואר זבל (ספאם) במערכת הדואר האלקטרוני, ומגלישה באתרים זדוניים.

8. ניהול נכון של חיבורים מרחוק לאתר: יכול להפחית את הסיכון שנגרם על ידי חברי צוות שעובדים מרחוק או שאינם קבועים.

9. שיתוף פעולה בתעשייה: שיתוף פעולה בין ארגונים הוא המפתח לבניית חוסן כלל התעשייה נגד התקפות סייבר בזמן מלחמה. שיתוף מודיעין איומים ושיטות עבודה מומלצות יכול לעזור לזהות ולהפחית איומים פוטנציאליים לפני שהם הופכים לבעיות מרכזיות.

10. עבדו באופן מסודר יחד עם ספקי שירות מומחים, זה מאפשר לכם להיות יעילים יותר, לשדרג את היכולות שלכם, ולחסוך זמן ומאמץ.

בתקופות מלחמה, אי אפשר להפריז בחשיבות של אבטחת סייבר

מתקפות סייבר יכולות להיות הרסניות כמו לוחמה מסורתית, והשלכותיהן יכולות להשפיע על יחידים וארגונים כאחד. חשוב לציין כי האמצעים המוזכרים לעיל אינם חסינים בפני תקלות. איומי הסייבר מתפתחים כל הזמן. עם זאת, על ידי יישום האמצעים האלו, תוכלו להפחית משמעותית את הסיכון ליפול קורבן להתקפות בתקופות של עימות. במלחמת הפתע של חמאס למדנו שיעור חשוב בדרך הקשה: מוכנות היא ההגנה הטובה ביותר. כעת זה הזמן להפנים את הלקח, גם בגזרה הדיגיטלית.



אילן מצליח הוא מנהל חטיבת אבטחת מידע וסייבר בבינת.
גיא חורש הוא מהנדס פריסייל בחטיבת אבטחת מידע וסייבר בבינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully