וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום חל"ת: 5 טיפים חשובים להישרדות עסקית בתקופת מלחמה

רוני גבריאל שדה

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 10:01

ימי מלחמת חרבות ברזל מביאים הרבה אי ודאות עבור בעלי העסקים בישראל, כאשר לצד הוצאות שוטפות והתחייבויות קודמות, ההכנסות של רבים מאיתנו צונחות. רוני גבריאל שדה, יועץ אסטרטגי ומרצה לתקשורת במכללת ספיר מציע כלים שיסייעו לכם לנהל את העסק בזמן המשבר

המציאות כפי שהכרנו אותה השתנתה. עכשיו יותר מתמיד זה הזמן שלנו להפיק לקחים מתקופת משבר הקורונה וליישם אותם בניהול המשבר הנוכחי. אם למדנו לעבוד מרחוק ביעילות, זו השעה ליישם ולשקף ללקוחות את דרכי הפעולה החדשות. אם עדיין לא עברנו תהליכי דיגיטציה, צו השעה מזמין אותנו להתייעל. ואם בעבר נסמכנו על תכניות סיוע ומענקים, הניסיון מלמד אותנו שמוטב לנו להסתדר בכוחות עצמנו. בפסקאות הבאות ננסה להביא כמה עקרונות שתמיד יהיו רלוונטיים בשעת חירום, בין אם אתם מנהלים חברה גדולה, סוכנות, עסק זעיר מהבית או שאתם שכירים עם הכנסה מהצד.

מפו את הכישורים שלכם שבגינם תוכלו להרוויח כסף והציעו שירותים נוספים

אם אתם בתחום שנפגע באופן מהותי מהמלחמה, כמו תיירות או הפקת אירועים, אל תחכו לפיצויים שנקווה שיגיעו. ערכו רשימת כישורים שכבר יש לכם שבגינם תוכלו להרוויח כסף. כך למשל, DJ שיודע לעמוד מול קהל יכול לפנות לבתי ספר שמלמדים בזום ולברר על אופציה להשתלב בצוות ההוראה עם שיעור העשרה בנושא מוזיקה, וקופירייטרית שיווקית תוכל להציע את שירותיה לאתר חדשות, הזקוק כעת לידיים עובדות.

גלו גמישות מחשבתית כלפי נקודות המכירה של העסק שלכם

לקוחות רבים חוששים לצאת מהבתים בגלל האזעקות אך עדיין זקוקים לשירותים שלכם. אם אתם רגילים שהלקוחות באים אליכם, כמו בחנות או מספרה, צרו שירות של הגעה לבתים של אנשים בסגנון "מעצב שיער עד הבית". ניתן גם לתאם מול וועדי בניינים המעוניינים לקבל את השירות במקלט המשותף של הבניין או בביתם הפרטי. הקפידו לשתף את העוקבים והלקוחות שלכם במה שאתם עושים, שידעו שאתם יכולים להגיע גם אליהם.

סניף נייד של בנק הפועלים לרווחת מפוני הדרום.. צורי פטל,
סניף נייד של בנק הפועלים לרווחת מפוני הדרום./צורי פטל

נסו לצאת מהתחייבויות שלא לצורך - לרבות חוזים חתומים עם ספקים

לרבים מאתנו יש הוצאות קבועות והוצאות שהוספנו לעצמנו באמצעות צריכת שירותים כאלו ואחרים. אם למשל לקחתם שירותי שיווק דיגיטלי או ייעוץ אסטרטגי לפיתוח עסקי, נסו להמיר ריטיינרים בפגישות בודדות או לבטל אותם. שקפו לאלו שחתמתם איתם חוזה את המצב ובקשו לעצור תשלומים, באישורם כמובן. סביר שרבים מהם יסכימו לתמחר מחדש או לפחות לדחות תשלומים ושירות.

הפרידו בין זמן התנדבות לזמן פעילות עסקית

מעורבות חברתית בימים אלו חשובה מאוד ולכן חשוב להמשיך איתה. פעילות התנדבותית תורמת לחברה בחירום ובשגרה, מחזקת את החוסן האזרחי ואותנו כפרטים, אך יחד עם זאת חשוב להקצות לה זמן ייעודי בלו"ז ולא לוותר על פעילות עסקית לצידה, התורמת להכנסה שלנו בימים אלו. זכרו שככל שנהיה חזקים יותר בעצמנו, גם כלכלית, נוכל לחזק אנשים אחרים.

חזרה לשגרה - תכננו את החזרה לפעילות ואת היום שאחרי ברמת הלו"ז

כמו אחרי הקורונה, כשנחזור לשגרה אחרי המלחמה, רבים מאתנו שלא יהיו מתוכננים ירגישו אבודים ומבולבלים, לא ידעו מהיכן להתחיל ועלולים להתעכב עם ההכנסות והרווחים שלהם בעוד חודש לפחות. לכן חשוב שנכתוב מעכשיו מהם הצעדים הראשונים שנעשה, לפרטי פרטים, על מנת שנדע כיצד לפעול לקראת החזרה לשגרה ונגייס מחדש באופן המדויק ביותר את קהלי היעד הרלוונטיים. כמו כן וככל שמתאפשר, מומלץ לעבוד עכשיו על חומרים שיווקיים עתידיים על מנת לחסוך זמני אדמיניסטרציה בעתיד.



רוני גבריאל שדה הוא יועץ אסטרטגי, פיתוח עסקי ותקשורת, מרצה לתקשורת המכללה האקדמית ספיר ופרשן בנושאי ממשל וחברה, בעלים של משרד האסטרטגיה והיח"צ "בכמה מילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully