וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה אילצה אתכם להחליף מקצוע? כך הבינה המלאכותית יכולה לעזור

ליאור קורנבלום

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 13:02

המלחמה בין ישראל לחמאס גובה מחיר כלכלי וחברתי כבד וישראלים רבים נאלצים לחפש אפיקי פרנסה חדשים. אז אילו תחומים מקצועיים צפויים להתחזק ואיך הבינה המלאכותית תסייע להסבה המקצועית שלכם?

ריאיון עבודה. ShutterStock
ריאיון עבודה/ShutterStock

חברת Ai4All השתמשה בבינה מלאכותית להעריך את השפעת המלחמה על שוק העבודה. מודל גנרטיבי מתקדם בחן דפוסי תעסוקה היסטוריים וחזה את המגמות הצפויות בישראל.

המודל מעריך גידול בתחומי הסייבר והביטחון, ובתחומי הרפואה ובריאות הנפש. עם זאת, ענפים כמו תיירות ופנאי צפויים להאטה. גם עלייה באבטלה בקרב צעירים ועובדים מבוגרים נחזית, בהתאם לתבניות היסטוריות. הערכות אלה מבוססות על ניתוחים של מקרים דומים בעבר.

לדוגמא, לאחר המשבר הכלכלי של 2008, ספרד חוותה עלייה באבטלה בקרב צעירים ועובדים בגיל השלישי, וכן התפתחות בתחומים טכנולוגיים וביטחוניים. גם לאחר אירועי 11/9 בארה"ב, נרשמה עלייה ניכרת במשרות המודיעין והביטחון. דפוסים אלו מספקים רמז להבנה של דינמיקות שוק העבודה לאחר מקרים של משברים גדולים.

המגמות הללו מעלות את הצורך בהסבת מקצוע והכנה לעולם עבודה משתנה. כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית. כלים כמו ChatGPT יכולים לסייע באיתור משרות מתאימות, כתיבת קורות חיים, והכנה לראיונות עבודה.

אז איך הבינה המלאכותית תעזור לכם בתחום הקריירה?

הנה דוגמאות פרקטיות ליישום צעד אחר צעד עבור הכנה לראיון עבודה. ראשית, כתבו ל-Claude או מנוע דומה: "סייע לי למצוא משרות מתאימות בתחום X". שתפו בעדיפויות שלכם, הניסיון שלכם והמיקום הרצוי. בתשובה, CLAUDE יציע מילות חיפוש ואתרי גיוס רלוונטיים. הקלידו את מילות החיפוש באתרים כמו 'דרושים' וקבלו רשימה של משרות פוטנציאליות. בקשו משוב על התאמתכם למשרות ועצות למיון. סגננו והגישו מועמדות למשרות המתאימות ביותר.

לאחר שמצאתם את המשרות אליהן תרצו להתראיין, כתבו ל- ChatGPT: "אני הולך לראיון עבודה לתפקיד X בחברת Y. בבקשה סייע לי להתכונן". המערכת תשאל שאלות לגבי ניסיונכם והתפקיד אליו אתם מתמיינים. ענו בפירוט. בקשו ממנו לדמות שיחת ראיון עבור התפקיד, כולל שאלות ותשובות אפשריות. קבלו משוב מפורט על תשובותיכם וקבלו עצות לשיפור. חזרו על התהליך עד שתרגישו ביטחון לקראת הראיון האמיתי.

הבינה המלאכותית תוכל להדריך בקביעת אסטרטגיה לחיפוש עבודה, עם תובנות על התאמה אישית למשרות ומשוב על אופן התנהלות בראיונות. כך, היא מסייעת למקסם את הסיכויים למציאת עבודה התואמת למיומנויות ולשוק המשתנה.

פתח לעתיד טוב יותר

לסיכום, בינה מלאכותית מאפשרת לנו לרכך את נזקי המלחמה ולפתוח דלתות חדשות לכלל האוכלוסייה. בעידן של אי ודאות כלכלית ותעסוקתית, טכנולוגיות מתקדמות הן המפתח להבטחת עתיד טוב יותר לכלל החברה בישראל. אימוץ נכון של כלים מבוססי בינה מלאכותית יכול לסייע רבות הן לאנשים פרטיים והן ברמת מדיניות לאומית.

עם זאת, מומחים מזהירים שיש להימנע מאופטימיות יתר, כי בינה מלאכותית היא כלי חשוב אבל לא פתרון קסם. ואולם עם קצת יצירתיות אנושית, ניתן להפוך את האתגרים להזדמנויות ולהוביל את החברה הישראלית קדימה.


ליאור קורנבלום היא יזמת ומומחית לפתרונות מבוססי AI. מנכ"לית ומייסדת AI4All.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully