וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים יזמו, טאבולה תומכת - כך נרתמת חברת המלצות התוכן המצליחה למאמץ הלאומי

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 17:48

מרהיטי עץ ממוחזרים עד צביעת מקלטים - מגוון יוזמות של עובדי חברת המלצות התוכן הישראלית טאבולה, המעסיקה כ-700 עובדים בישראל, מחזקות את העורף בדרכים מקוריות וחדשניות

עובדי טאבולה מבשלים למפוני העוטף במסגרת מיזם "מטבח מה שאפשר" של המתכנת אורי עמיאל.. Taboola,
עובדי טאבולה מבשלים למפוני העוטף במסגרת מיזם "מטבח מה שאפשר" של המתכנת אורי עמיאל./Taboola

לפעמים, כדי להגשים רעיון טוב, כל מה שצריך זה תמיכה. מה שהתחיל כיוזמה אישית של עובדי טאבולה הפך במהרה לפרויקט סיוע נרחב בחסות החברה, שהזרימה כספים ואף רתמה את עובדיה למיזמים השונים של העובדים, במטרה לחזק את העורף ולסייע למאמץ האזרחי במלחמה. ישבנו לשיחה עם עובדי החברה כדי לשמוע על הפעילויות ויצאנו מלאי השראה.

ריהוט עץ ממוחזר למפוני העוטף

לאחרונה הוקמה בכפר המכבייה עיר אוהלים, המארחת למעלה מ-100 משפחות שפונו מעוטף עזה ועתה גם מישובי הגבול בצפון. חלק מהמשפחות לנות במלון המכבייה ואחרות באוהלי גלמפינג שהוקמו במקום. ציוד רב שהיה חסר במקום העניק לעובדי טאבולה השראה למיזם יוצא דופן.

בימי שגרה, שיתוף הפעולה של טאבולה עם ארגון Molet נועד לגבש את הצוותים השונים באמצעות סדנאות יצירת רהיטים מעץ. הפעם, החברה פנתה לארגון למטרה אחרת לגמרי. חמישה אנשי צוות של Molet ו- 14 אנשי טאבולה חברו יחד עם 40 אנשי העוטף, מבוגרים וילדים, כדי ליצור פינות ישיבה וריהוט מעץ ממוחזר שישמש את המפונים בעיר האוהלים. הפעילות, שארכה כשעתיים וחצי, היוותה הפוגה ותרפיה מהמציאות הקשה של המשפחות, הביאה ערך שימושי למפונים שלנים עתה במקום, וגם אפשרה לעובדי טאבולה להתקרב לאנשי העוטף וליצור עימם קשר אישי.

אפרת ישראל קורן, מנהלת משאבי אנוש טאבולה ישראל: "כשהתעוררנו לפני חודש אל המציאות הקשה שנכפתה עלינו במדינה, ידענו שהדרך היחידה לצאת מזה היא דווקא להיכנס פנימה - לעזור בהתמודדות של האנשים שלנו עם תחושות הכאב וחוסר האונים דרך הקניית תחושת שליטה ומשמעות, ואת זה אנחנו עושים דרך תמיכה ביוזמות של העובדים שלנו למעורבות עמוקה עם האוכלוסייה שנפגעה ודרך תרומות מדויקות במקומות שצריך".

עובדי טאבולה ומפונים מהדרום בונים רהיטים יחד.. Taboola,
עובדי טאבולה ומפונים מהדרום בונים רהיטים יחד./Taboola

"מטבח מה שאפשר"

אורי עמיאל עובד כמתכנת בטאבולה מזה שנתיים וחצי. ביום ראשון ה-8 באוקטובר, הוא לקח על עצמו תפקיד נוסף כשהקים את "מטבח מה שאפשר" - מיזם ענק להכנת מזון עבור החיילים, המפונים בישובי העוטף, משפחות החטופים, וכן עבור המבקרים בשבעות הרבות שפקדו את אזרחי ישראל בעת האחרונה.
כשאורי סיפר למנהלת שלו על המיזם, הוא קיבל תמיכה מלאה ממנה ומטאבולה, ראשית באפשרות להישאר ולדאוג למיזם החדש באופן יומי ושוטף, וכן בתמיכה כספית נדיבה, ובהתנדבות של עובדי טאבולה שנרתמו גם הם לבשל ולעזור להאכיל אלפי ישראלים.

אורי עמיאל, מתכנת טאבולה ומייסד מטבח מה שאפשר: "יום אחרי המתקפה האכזרית של חמאס, התחלנו בבישול ביתי והוצאנו 100 מנות. מהר מאוד הבנו שנצטרך מטבח גדול יותר, אז עברנו לבית קפה שנמצא פה במושב ניר צבי והתחלנו לבשל בכמויות הרבה יותר גדולות. הגענו למצב שאנחנו המטבח השלישי הכי גדול בארץ ומוציאים היום כ- 2000 מנות ביום. התמיכה מהחברה היא סופר משמעותית, ולא הייתי יכול להוביל את המיזם בלעדיה. זה לא מובן מאליו בכלל, ואני מאוד מעריך את ההירתמות הכוללת של החברה בכל הצירים. אני מאחל לנו שנדע ימים שקטים יותר בקרוב."

צביעת מקלטים

ממש לאחרונה, החליטו בטאבולה להרחיב את היריעה ודרך חיבור עם ארגון Tribu המחבר בין חברות לבין מקומות התנדבות, הגיעו צוות עובדי טאבולה לצבוע ולהכשיר חמישה מקלטים בשכונת ג'סי כהן בחולון.

עובדי טאבולה בפרויקט צביעת המקלטים בחולון.. Taboola,
עובדי טאבולה בפרויקט צביעת המקלטים בחולון./Taboola

לסיכום,

בשעה קשה זו, כשחברות רבות נרתמות למאמץ הלאומי, ובמקביל לשמירה על שגרת עבודה רציפה שנחוצה מאוד לכולנו, תמיכה ביוזמות אישיות של העובדים היא דרך נהדרת לטפח מנהיגות בקרב העובדים, להראות הערכה כלפיהם ולחזק את הקשר עימם. בסופו של דבר, תמיכה ביוזמות חברתיות היא השקעה משתלמת לכל הצדדים המעורבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully