וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

101 חוקי העיצוב של בריאן קולינס, ממובילי המיתוג בארצות הברית

בריאן קולינס

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 17:37

בריאן קולינס, אשר כונה אחד מחמשת "המאסטרים לעיצוב" הגדולים בארצות הברית ע"י FAST COMPANY ישתתף בכנס המיתוג של ישראל ב-4.4.2024! לקראת המאורע, הוא משתף את קוראי וואלה ברשימת החוקים הלא רשמית שמנחה אותו ואת הצוות שלו

בריאן קולינס.. יח"צ,
בריאן קולינס./יח"צ

"הגיגים, התלבטויות ועקרונות ששיתפתי עם הצוות שלי ובאופן אקראי בטוויטר. להזכיר לעצמך את העקרונות שמבססים אותך זה פשוט תרגול טוב. הנה שלי." פותח בריאן את רשימת הציוצים אותה אסף והידק לכדי מסמך אחד בן 101 סעיפים. משם, הוא ניגש ישר לעניינים:

1. עיצוב הוא תקווה שהופכת לויזואל.

2. אתה יכול לחיות את חייך כתוצאה מההיסטוריה ומה שקדם לה, או שאתה יכול לחיות את חייך כגורם למה שעתיד לבוא. אתה בוחר.

3. כשהכישרון לא דוחק, ההמולה מנצחת את הכישרון. אבל כשהכישרון דוחק, היזהרו.

4. כשאתה עובד רק בשביל כסף, בלי שום אהבה למה שאתה עושה, העבודה שלך תחסר אנרגיה. אנשים ירגישו את זה. תן לכל פרויקט את כל מה שיש לך, בכל רגע, בכל פעם.

5. פילוסוף טוב יגיד: "דע את עצמך." בעל חנות טוב יגיד: "הכר את הלקוח שלך." מעצב טוב יגיד: "דע את שניהם."

6. כשמישהו מבטל את השאיפות שלך (רק הקטנים עושים את זה), הימנע מהם. במקום זאת, חפש את אלה שהרבה יותר טובים ממך; הם יגרמו לך להרגיש שאתה יכול להגשים את החלומות שלך, כיוון שהחלומות שלהם כנראה אפילו גדולים יותר. הם יניפו אותך אל קו הסיום.

7. מותג תמיד עונה על שתי שאלות. הראשונה היא פנימית: במה אנחנו מאמינים? השניה היא חיצונית: איך אנחנו מתנהגים? אתה חייב להישאר אותנטי לעצמך, לערכי הליבה שלך ולמה שאתה מייצג, אחרת תישאר בחוץ, אבל המותג שלך חייב לשמור על התאמה תרבותית - להישאר רלוונטי לזמנים, תמיד להתפתח כדי לעורר השראה בקרב אנשים בכלל. שתי התשובות הללו חייבות תמיד להיות מיושרות זו עם זו.

8. מצא דרך לחבר כל פרויקט למשהו הרבה יותר גדול: ערך נעלה, אמת, מטרה אמיצה או שאלה גדולה יותר. לאחר מכן, אם המאמצים שלך מתחילים לפגר או להרגיש ארציים, חזור לאידיאל הגדול יותר שהעניק לך השראה מלכתחילה. זה עובד.

9. שים את זה על השולחן שלך: "אתה אף פעם לא משנה דברים על ידי מאבק במציאות הקיימת. כדי לשנות משהו, בנה מודל חדש שהופך את המודל הקיים למיושן".

10. מעצב טוב יעזור לחברה להגיע לאן שהיא רוצה להגיע. מעצב גדול ידחוף חברה לאן שהיא צריכה להגיע.

אתה יכול לחיות את חייך כתוצאה מההיסטוריה ומה שקדם לה, או שאתה יכול לחיות את חייך כגורם למה שעתיד לבוא. אתה בוחר.

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>


11. אתה הולך לספר סיפור? ספר סיפור גדול. סיפור ענק. סיפור אפי. או אל תספר סיפור בכלל.

12. תפקידה של מנהיגות יצירתית הוא ליצור יותר מנהיגים - לא יותר עוקבים. השקפה זו נדירה יותר ממה שהייתי רוצה.

13. למדתי שיש רק שני סוגים של אנשים:
- אנשים שעושים בדיוק מה שהם אומרים שהם יעשו.
- אנשים שהם Full of shit.

14. הצורה באה בעקבות הפנטזיה. כל רעיון טוב נובע מניצוץ של דמיון, לא מפרגמטיות. עובדות הן חשובות, אבל אפשרות יוצרת עתיד.

15. לעולם אל תעבור התמחות ללא תשלום. אֵף פַּעַם. זה לא מוסרי ובהרבה מקומות זה לא חוקי. אבל חשוב מכך, איזה סוג של אנשים יסרבו לשלם לך? אה כן, אנשים מחורבנים באמת.

16. אם תאבד את הרצון להיות טיפש, את הכוח לצחוק, ואת היכולת לצחוק על עצמך, תאבד את הכוח לחשוב. עבודה בלי משחק הופכת את ג'ק לילד משעמם מסיבה אחת: היא הורגת לו את הדמיון.

17. נתקעתם עם בעיה שאינכם יכולים לפתור? לכו גדול יותר. הרחיבו את זה. הפכו אותה לענקית. אל תנסו להכיל אותה, או לפשט אותה, או להפחית אותה. הפכו אותה כל כך גדולה עד שתחחילו לראות דפוס חדש. פתרו את הבעיה הגדולה יותר והקטנה תיפתר בדרך.

18. התחל תמיד במיתולוגיה. זה דלק טוב. אגדות ופנטזיה לא מזדקנות או מתיישנות מסיבה אחת: הן צעד לתוך מימד מעבר להישג ידו של הזמן עצמו. בנה איתן.

19. כשמלאו לי 35, העברתי את הרצון שלי להיות מאושר לרצון להיות שימושי. זה עשה את כל ההבדל.

20. יש רק שני סוגים של מנהיגים:
- אלה בחדר המכונות שעוזרים לצוות לגרוף את הפחם.
- אלה שיושבים בראש הרכבת ומנופפים להמונים כשהם עוברים.

אתה הולך לספר סיפור? ספר סיפור גדול. סיפור ענק. סיפור אפי. או אל תספר סיפור בכלל.

21. למד מסוכנויות פרסום. הם אומרים כן להכל, גם כשהם לא יכולים לעשות את זה. אבל הם מנסים. מעצבים אומרים לא לעתים קרובות מדי: "אה, לא. אנחנו לא עושים את זה!" זה קצר רואי. במקום זאת, אמור כן להכל. אבל תמיד הוסף "כן...אם." לאחר מכן הגדר את התנאים שלך.

22. הייתי בוועדה עם המחנך המוערך סר קן רובינסון. באחת הפגישות שבה אורח פומפוזי רץ, הוא פנה אלי ולחש, "מה שאנחנו עושים בשביל עצמנו מת איתנו כשאנחנו עוזבים את הכוכב הזה. מה שאנחנו עושים למען אנשים אחרים יכול לחיות לנצח".

23. ההיפך מאומץ אינו פחדנות. ההפך מאומץ הוא קונפורמיות.

24. הִמָצְאוּת בְּכָל מָקוֹם היא אי נראות. את מה שאנחנו מכירים יותר מדי, מה שהופך נפוץ, אנחנו מפסיקים לראות. תפקיד אחד של עיצוב הוא לשחזר את התפיסה שלנו, לחדש את ההבנה שלנו ולהזמין אותנו להיות ערניים יותר.

25. חפש את הפשטות רק בצד הרחוק של המורכבות. עשה את העבודה, את המחקר, את ההבנה וגלה את התובנה הבלתי נראית, המפתיעה והבלתי צפויה, לפני שתתחיל ליצור את הפתרון שלך.

26. מעצב מהולל שאני מעריץ אמר פעם "סטייל = מופלץ". אני לא מסכים. אני מאמין ש"סטייל = דיוק" כי הוא נותן פוקוס ורלוונטיות בזמן לרעיונות.

27. אם אתה רוצה לגרום לאנשים לאהוב דברים, עבוד בפרסום. אם אתה רוצה לעשות דברים שאנשים אוהבים, עבוד בעיצוב. שתיהן דרכים תקפות לבנות מותג, אבל הדרך השנייה משתלמת יותר בטווח הארוך.

28. תמיד אפשר להוציא סיפור טוב ממוצר מצליח. אבל לא תמיד אפשר להוציא מוצר טוב מתוך סיפור.

29. שכור אנשים מוכשרים שהלקוחות שלך לעולם לא יכניסו לדלת הכניסה שלהם. תן להם השפעה. פנה את המסלול. ספק כריכים. ועמוד מאחור.

30. כשמעצבים מוצפים אנחנו יכולים לסגת לפסיביות. אנחנו נסוגים לאחור. זה נותן לנו אשליה של שליטה. ככל שננסה פחות, הסיכוי שלנו להיכשל קטן יותר. אנחנו גורמים לזה להיראות כאילו אנחנו לא אחראים למה שקורה לנו. אבל לעולם אל תוותר. התקרב, במקום זאת. לְנַסוֹת. לִטְעוֹת. התנצל מהר. ותמשיך לנסות.

עוד בוואלה!

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>

לכתבה המלאה
הִמָצְאוּת בְּכָל מָקוֹם היא אי נראות. את מה שאנחנו מכירים יותר מדי, מה שהופך נפוץ, אנחנו מפסיקים לראות. תפקיד אחד של עיצוב הוא לשחזר את התפיסה שלנו, לחדש את ההבנה שלנו ולהזמין אותנו להיות ערניים יותר.

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>


31. לעולם אל תהיה משעמם. תהיה מגוחך. אַבּסוּרדִי. אבל לעולם אל תהיה משעמם. (כן, כלל זה יכניס אותך לצרות.)

32. דחוף.

33. דחוף חזק יותר.

34. המטרה היא להפוך את המסובך לפשוט - לא להיפך. הרעיונות הטובים ביותר באים לידי ביטוי לעתים קרובות כרעיונות פשוטים. יהיה להם כוח כי הם ירגישו בלתי נמנעים.

35. במבט לאחור מהסוף של פרויקט, הוא יראה בלתי נמנע. אבל כשהתחלת, לא היה לך מושג שתסיים שם. מה שמציעים כסילים בשלב זה הוא מסוכן: "תהליך יצירתי זה מבולגן מדי ומסובך מדי. הוא זקוק ליעילות מכיוון שהפתרון הזה היה כל כך הגיוני. עלינו ליישם יותר היגיון לאורך התהליך!" זו ההתחלה של הסוף של היצירתיות. התנגד לדחף הזה. זה הורס את הספונטניות, המקוריות, השלווה וחוסר הכוונה, שם מחכים הרעיונות הגדולים ביותר.

36. האם אתה מוצא את עצמך מוקף באנשים שמייבבים ש"לקוחות לא מבינים מה אנחנו עושים"? לאנשים האלה לעולם לא יהיו לקוחות טובים.

37. תפקידו הראשון של מעצב הוא לבטא את הערך המוחשי שאנו מביאים לכל מצב. זה לא התפקיד של הלקוחות לנסות לנחש את זה.

38. מעצבים ממוצעים לוחצים על הבלמים כשהם חשים פחד. אבל כשהמוכשרים נבהלים, הם לוחצים על הדוושה, מאיצים ונוסעים בראש אל הלא נודע.

39. לימדתי תלמידים במשך 20 שנה. בזמן הזה ראיתי ביטחון עצמי, התמדה ורצון משחקים תפקיד הרבה יותר גדול בצמיחה ובהישגים מאשר כישרון. פַּסִיבִי? מתבכיין? מחכה להזמנות? אתה לא תקום מהקרקע. נמרָץ? מתלהב? סקרן? השמיים הם הגבול.

40. אם אתה רוצה ללמד עיצוב, קרא תחילה את "Teaching to Transgress" של bell hooks. כל הלך הרוח שלך ישתנה. אם לא, בבקשה אל תלמד.

המטרה היא להפוך את המסובך לפשוט - לא להיפך. הרעיונות הטובים ביותר באים לידי ביטוי לעתים קרובות כרעיונות פשוטים. יהיה להם כוח כי הם ירגישו בלתי נמנעים.

41. לחפש שליטה בעיצוב פירושו להיות נינוח לעשות את הדרך שלך. הכשר את הדרך החדשה. אחרים יפקפקו בבכך ויטילו ספק. אבל הדרך הזו בסופו של דבר תתאים לנשמה שלך. זה לא רק יוביל אותך לחלקים עמוקים יותר של המלאכה שלך, אלא לחלקים נסתרים של עצמך.

42. יכול להיות שיבוא זמן שמישהו תוקף אותך או את העבודה שלך בפומבי. אם זה יקרה, זכור את זה: מי שתוקפים הם אלה שמפחדים ממך יותר מכל. הם יחשדו שהכישרונות שלך עשויים להיות גדולים משלהם. הם, למעשה, הופכים למאמינים הכנים ביותר שלך. זו נקודת הוכחה כשהם מתחילים להופיע. שימו לב אליהם. ואז הודו להם כשהם מגיעים.

43. "תמיד תחשוב עם המקל שלך קדימה." אמיליה ארהארט ציירה את זה במטוס שלה. היא התכוונה, אני מתאר לעצמי, לנצל את הרגע כשהוא מגיע. תדלק לפי הצורך. אל תחכה לשום סוג ארור של "השראה". הרם את המצערת. חזור לאוויר. המשך לעוף.

44. עובד בסוכנות שנוהגת לגייס תותחים מחוץ לתעשייה כדי להוביל, במקום לקדם תותחים פוטנציאליים מתוך החברה? ברח. עַכשָׁיו. הסוכנות לעולם לא תהפוך למה שהיא רוצה להיות.

45. הפרד בין אנשים שמדברים לאנשים שעושים. כשמישהו בא אלי לראיון, אני מציע ספר טוב - על כל דבר - לקריאה מראש. "אחרי שתסיים את זה, תתקשר אליי, ונקבע זמן." 90% לא קוראים. יש יוצאים מן הכלל, אבל אני שוכר מה-10% הנותרים.

46. היזהרו מלעשות יותר מדי עבודה שמעתיקה את האנשים שאתה מעריץ. התחילו ככה כדי לראות מה מרגיש נכון. אבל כוונו לחפש את מה שהם חיפשו במקום לעשות את מה שהם עושים.

47. התרחקו מאנשים שמבלבלים בין פומפוזיות לעומק. חוסר יכולת ביטוי מדבק.

48. כשאתה בלי נשק, בלי צוות ובלי תחמושת בתחרות, במה עוד יש לך להשתמש? טוב לב ודמיון.

49. כשמישהו לא מסכים איתך, אל תגן על עצמך. במקום זאת, הקשב. בקש מהם להסביר, לאמת את הדאגה שלהם, להרחיב עליה ואשר את נקודת המבט שלהם. רק אז מישהו יקשיב לכל מה שיש לך להגיד. הלוואי שמישהו היה אומר לי את זה בגיל ההתבגרות שלי.

50. אנחנו לא יוצרים עולמות פנטזיה כדי לברוח מהמציאות. אנחנו יוצרים אותם כדי שנוכל לראות טוב יותר, להבין ולעצב מחדש את המציאות.

אנחנו לא יוצרים עולמות פנטזיה כדי לברוח מהמציאות. אנחנו יוצרים אותם כדי שנוכל לראות טוב יותר, להבין ולעצב מחדש את המציאות.

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>


51. חפשו שאפתנות. גייסו אופי. אמנו טאלנטים.

52. כשאני שומע את המילה "איטרציה" חוזרת יותר משלוש פעמים בשלוש דקות, אני חושש שתהיה חגיגה של פתקים דביקים על הקיר תוך שלוש דקות. אזהרה הוגנת.

53. סיפור הוא לא רק קונפליקט. זו יכולה להיות באר של ערכים משותפים. אם תשנה את הסיפור שאנשים מספרים על עצמם ועל הקהילות שלהם, תוכל לשנות לא רק את האנשים האלה, תוכל לשנות תרבות שלמה.

54. בנה לעצמך ספרייה וקרא את ג'ון מילטון. היה לו כבוד עמוק לספרים ולמחשבה אנושית. "שהרי ספרים אינם דברים מתים לחלוטין, אבל מכילים בתוכם עוצמה של חיים להיות פעילים כמו אותה נשמה שהם צאצאיה; הם משמרים כמו בבקבוקון את היעילות והמיצוי הטהורים ביותר של האינטלקט החי שגידל אותם." מעולם לא נכתבה הגדרה טובה יותר לגבי קדושת הספרים.

55. שמת לב שלקוח עושה משהו מגעיל בפעם הראשונה? לעולם אל תחכה לפעם השנייה. פנה אליו מהר, או חתוך אותו. כך או כך, אל "תחכה ותראה". זה משאיר אותך ואת הצוות שלך פגיעים. מה שהוא הראה לך זה מי שהוא. זוז מהר.

56. שליטה לא מושגת מהשכל. שליטה לא מושגת מכישרון. שליטה לא מושגת מאמביציה. שליטה מושגת רק מזמן ומיקוד שיושמו במלאכה שלך לאורך שנים רבות. אל תבלבל את זה עם תהילה.

57. נסו לחלוטין הכל. ואז נסו הכל שוב. ואז, עוד פעם אחת.

58. קבלו מחמאות בחן. התייחסו לחנפנים בחשדנות. הקשיבו למתלוננים ולציניקנים שלכם - לא כי אולי תלמדו מהם, אלא כי אכפת להם בסתר.

59. עיצוב הוא לא איך הדבר נראה. עיצוב זה מה שהדבר עושה.

60. הסמארטפון החליף את החלומות בהקיץ. מקובעות על המסכים הקטנים והמוארים שלנו, מחשבות ישנות מאובקות כבר לא חומקות מהמוח שלנו באותה קלות, כך שאף מחשבות חדשות, מטופשות, אבסורדיות לא חומקות פנימה בחזרה. וכל הרעיונות הטובים מתחילים כמחשבות מטופשות, אבסורדיות. כבו את הטלפון שלכם. חלמו בהקיץ. הפליצו מסביב. הרהרו. תנו למשהו מוזר לעוף פנימה וסביב, בתקווה שימצא ראש פתוח לנחות עליו.

שליטה לא מושגת מהשכל. שליטה לא מושגת מכישרון. שליטה לא מושגת מאמביציה. שליטה מושגת רק מזמן ומיקוד שיושמו במלאכה שלך לאורך שנים רבות. אל תבלבל את זה עם תהילה.

61. אם רעיון לא מפחיד אותך באיזשהו אופן, זה לא ממש רעיון טוב.

62. קול חזק וכנה הוא כמו פעמון צלול - כאשר מצלצלים הוא מטייל רחוק, על פני שדות, הרים ונהרות. צלצלו בפעמון הזה. ולמדו אחרים גם.

63. התעלמו מאלה שאומרים לכם "להתמקד רק בנקודות החוזק שלכם". שְׁטוּיוֹת. הכוחות שלכם אף פעם לא הולכים. בנו אותם, חדדו אותם והוסיפו להם שרירים. אבל גם התמקדו במה שאתם צריכים כדי לעבור לעולמות חדשים וגדולים יותר.

64. כישלונות הם לא תמיד טעויות. זה פשוט הכי טוב שיכולת לעשות באותו שלב. טוב בסדר. התנצל מהר. הכישלון האמיתי הוא להרביץ לעצמך ולא לנצל את ההזדמנות ללמוד.

65. לעולם אל תעסיק אנשים בגלל "התאמה תרבותית". איזה מונח מזיק. במקום זאת, שכור אנשים מוכשרים בטירוף עבור "תרומתם התרבותית". על כמה שהם ייחודיים. על מה הם שונים ממך. על מה שהם יוסיפו שאין לך.

66. לאנשים שמשתמשים במילה "לייפסטייל" אין כזה.

67. סדר חשיבות בסוכנות גדולה: לקוחות -> עבודה -> אנשים.
שלנו: אנשים -> עבודה -> הלקוחות של הלקוח -> לקוחות.
זה קל. אנשים טובים עושים עבודה טובה שלקוחות אוהבים כדי שהלקוחות יצליחו.

68. אל תעבוד עם לקוחות כדי לעזור להם להיות הטובים ביותר. עבוד עם לקוחות כדי לעזור להם להפוך ליחידים במינם.

69. שכור את טיגר, לא את איור (מפו הדב). הקף את עצמך באופטימיים. הם יבנו מהעתיד קיום.

70. קרא ספר טוב כל שבוע. אחרי שנה המוח שלך יתדלק כמו טיל והמוח שלך יתחיל ללכת למקומות חדשים, לחבר רעיונות חדשים ולחשוב בדרכים שמעולם לא היו לך בעבר.

קול חזק וכנה הוא כמו פעמון צלול - כאשר מצלצלים הוא מטייל רחוק, על פני שדות, הרים ונהרות. צלצלו בפעמון הזה. ולמדו אחרים גם.

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>



71. לעולם אל תיצור ותערוך בו-זמנית. העלו את כל החספוסים המרושלים והמכוערים והטיוטות הראשונות. הכמות חשובה יותר מהאיכות בהתחלה. בלגן זה יותר - Mess is more.

72. כל הרעיונות הם רעיונות רעים. הם נעשים טובים רק באמצעות מלאכה ואהבה.

73. לקוחות רוצים שתצליח בטירוף. בגלל זה הם שכרו אותך. תראה להם איך. זו העבודה הארורה שלך. תעשה את זה.

74. אנחנו קולטים דרך תמונות. אנחנו חושבים במטאפורות. אנחנו לומדים על ידי סיפורים. אנחנו יוצרים עם פנטזיה.

75. כשאתה מוצא את עצמך על קרניים של דילמה, תמיד עשה את הדבר הישר. זה יזעזע אנשים. ואתה תצא טוב יותר, בכל מקרה.

76. אוּלַי. אולי. יִתָכֵן. ביום מן הימים. אלו הן מהמילים המזיקות ביותר שאדם יצירתי יכול להשתמש בהן. תאבד אותם.

77. כולם מתחילים עם כוונות טובות. לא כולם מסיימים איתן. זה היה הדבר הכי כואב שלמדתי אי פעם.

78. אנשים כבר יודעים איזה עצה הם צריכים לשמוע. הם רק צריכים לשמוע את זה מסופר להם על ידי מישהו אחר.

79. אין דבר כזה "העתיד". יש רק "עתידים" - וכולם מתחרים זה בזה, נלחמים על הדומיננטיות. איזה עתיד אתה תאכיל?

80. כששואלים אותי להגדרה של "מותג", אני משתמש בזה: מותג הוא הבטחה המבוצעת באופן עקבי לאורך זמן. זה החזיק מעמד כבר זמן מה.

אנשים כבר יודעים איזה עצה הם צריכים לשמוע. הם רק צריכים לשמוע את זה מסופר להם על ידי מישהו אחר.

81. מותגים הם מנטורים לבאות. הטובים ביותר יודעים לצפות מה יהיה, ואז יוצרים ומעבירים אותנו אל המחר.

82. חברות כבר לא מתחרות ביניהן. הן - כולנו - בתחרות עם העתיד עצמו.

83. עידן העיצוב הממוקד באדם נעלם כעת. הקיום שלנו מעולם לא היה ממוקד באדם בכל מקרה. קוביד-19 הוכיח שזה שטויות. הגיע הזמן להתמקד בסביבה. לא קיימות. עיצוב התחדשות שבו אנו יוצרים לא בנפרד מהטבע אלא כחלק מהטבע.

84. זה אף פעם לא קשור לניצחון. זה אף פעם לא קשור להפסד. מדובר רק בלמידה.

85. נמאס לי מדברים של "מעצבים" שאף פעם לא מעצבים שום דבר מעבר לנושאים המרכזיים שלהם. נמאס לי מדברים של "יזמים" שלעולם לא בונים שום דבר מעבר לעצמם. נמאס לי מדברים של "מובילי מחשבה" שאינם מובילים דבר מלבד הנצחת תהילתם שלהם.

86. כאשר אתה מגיש תשלום עבור העבודה שלך, מישהו תמיד ישאל, "האם זה ניתן למשא ומתן?" ענה לו: "כן. לְמַעלָה."

87. בסופו של דבר, זה לא יהיה מה שלקחת. זה יהיה מה שנתת.

88. אל תדאג לגבי המתחרים שלך. אתה כבר לא בתחרות איתם. אתה רק בתחרות עם העתיד עצמו. אז אל תסתכל מעבר לכתף. הסתכל שנתיים, שלוש, חמש שנים בהמשך הדרך ותמציא אחורה משם.

89. עיצוב הוא הגשר שמוביל אותנו מהמקום בו אנו נמצאים למקום בו אנו צריכים להיות. זה יצירת עתיד. ותפקידנו להביא את הלקוחות שלנו לעתיד הטוב ביותר עבור עצמם במהירות וביעילות ככל האפשר.

90. דלג על כל הקטע של "מוצר קיימא מינימלי" (Minimal Viable Product או בקיצור MVP). זה מוביל לאינקרמנטליזם. נסה את "מקסימום פאקינג אהבה". זה מוביל למשהו שאולי באמת אכפת למישהו אחר.

חברות כבר לא מתחרות ביניהן. הן - כולנו - בתחרות עם העתיד עצמו.

לתכניה המלאה של כנס המיתוג כנסו לקישור >>


91. היו מודעים לכך שכל בחירה שאתם עושים מסתכמת בשתי אפשרויות: יצירת תלונות או יצירת תקווה. בסופו של דבר, זה כל כך פשוט.

92. עידן פתרון הבעיות חלף. זה ריאקטיבי מדי בעולם שבו העתיד מגיע מהר מדי. מעצבים חייבים כעת להיות מחפשי בעיות, למצוא ולצפות בעיות לפני שהן מגיעות לשולחננו, כי בשלב זה, זה כבר מאוחר מדי.
93.עכשיו כולנו צריכים לבנות גשרים, לא חומות. השאר זה פרטים.

94. חשיבה עיצובית (Design Thinking) נותן הגדרה של ביטוי רומנטי כפי שנמצא בהקשרים היסטוריים בזמן. עיצוב אומר: "אני אהיה למעלה."

95. במצגות יצירתיות ראשונות, כדי להבטיח שלעבודה היצירתית שלך יהיה זמן ומקום לנחות, גרשו את כל תומכי השטן מהחדר לפני שאתם מציגים דבר. ואז אמרו את זה: "אנחנו כאן כדי ליצור משהו חדש. רעיונות חדשים יכולים להיות שבירים כי הם לא מוכרים. אולי לא תאהבו משהו שתראו כאן, אבל אסור לכם להגיד את זה בינתיים. נצטרך לערוך ולהסיר חלק מהעבודה הזו מאוחר יותר, אבל לעת עתה, הכל יפעל. אז מצאו משהו, כל דבר, שאתם אוהבים בכל רעיון. צבע. מילה. תמונה. משפט. כל דבר. בסופו של דבר, אנחנו מוצאים את מה שאנחנו מחפשים. והיום אנחנו הולכים לחפש את החדש".

96. בסופו של דבר, יש רק שתי שאלות מפתח שהעולם שואל אותנו: 1) מי אתה? 2) לאן אתה הולך? שאלות אלו הן אותן שאלות שאנו שואלים את לקוחותינו. הראשון הוא על אותנטיות; השני הוא על הרלוונטיות. לשאול אותם ישאיר את העולם פתוח לרווחה מולכם.

97. בין אם תרצו או לא, הסיפור של המותג שלכם כבר קיים, אז כדאי לנהל אותו כפי שהייתם מנהלים כל נכס חזק אחר של החברה. אחרי המוצר שלך, האמצעים שלך לספק אותו והקהל שלך, הסיפור שלך יהיה הכלי החזק ביותר שאתה צריך לבנות איתו.

98. להיות מאוד. במשך זמן רב מאוד, לקח הרבה מאוד זמן עד שמשהו השתנה. אם מצאת תשובה שעבדה, תוכל לסמוך על כך שזו תהיה התשובה במשך עידנים. אבל הימים האלה תמו. להיות תשובה זו לא התשובה. או אפילו אופציה. אלא אם כן, כמובן, אתה מאוד סקרן. או מאוד ממוקד. מאוד הומו. מאוד ישר. מאוד אכפתי. מאוד עוקצני. מאוד ויזואלי. מאוד מילולי. מאוד חוצפן. מצחיק מאוד. מאוד סוער. מאוד כל דבר. כולם בקולינס הם משהו מאוד.

99. אם לקחתי שיעורים מאוגילבי, זה היו שני אלה: 1) תחשוב בגדול. ואז תחשוב עוד יותר גדול. 2) נצל כל הזדמנות כל עוד אתה יכול. תפוס אותם. ולך על הכל. אתה אף פעם לא יודע אם הם אי פעם יבואו שוב.

100. הצג. אל תתבונן.
שאף, אל תקרא.
הפוך. אל תשתנה.
דרוש. אל תהרהר.
הוֹכִחַ. אל תבטיח.
עוֹדֵד. אל תחתוך.
דמיין. אל תדאג.
עֲשׂה. אל תנתח.
שְׁמעַ. אל תקשיב.
הראה. אל תדבר.
תן. אל תיקח.

101. עיצוב זה לא מה שאנחנו מייצרים. עיצוב זה מה שאנחנו עושים אפשרי.



בריאן קולינס יעביר הרצאה בכנס המיתוג. לתכניה המלאה של הכנס ולרכישת כרטיסים כנסו לקישור >>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully