וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטוני טיקטוק הגיעו לפסטיבל קאן ולאוסקר. מה עכשיו?

טיקטוק משיקה תחרות סרטים קצרים בשת"פ עם פסטיבל קאן ובמקביל מקדמת קולנוע ישראלי לכבוד טקס פרסי האוסקר. ומה חושבים חובבי הסרטים? לענקית המדיה הסינית יש משהו טוב בשביל כולם

מפרסי האוסקר, דרך פסטיבל קאן ועד סרטים קצרים ועצמאיים, טיקטוק הפכה לבית חם לחובבי קולנוע מכל רחבי העולם, עם האשטאגים מצליחים כמו #קולנועישראלי, #סרטים, #אוסקר FilmTok#, #MovieTok ו- MovieReview# המאגדים את קהילת אוהבי הסרטים בטיקטוק. למרות שעוד לא ברור מה היא מבשלת, נראה כי ענקית הטכנולוגיה עושה מהלכים שיבססו את נוכחותה בשוק הקולנוע.

@tiktoknordics Calling all creators and future film-makers - the #TikTokShortFilm ♬ original sound - TikTok Nordics

מהמסך הקטן למסך הגדול

השנה, בפעם השלישית ברציפות, יוצרים יוכלו להגיש סרטים קצרים לתחרות TikTokShortFilm# הבינ"ל של טיקטוק. הזוכים יוזמנו לקאן להציג את עבודתם, לקבל הכרה בינלאומית, ולזכות בפרסים בסך אלפי דולרים.

כשותפה הרשמית של פסטיבל קאן (@festivaldecannes בטיקטוק), טיקטוק משיקה את תחרות TikTokShortFilm, שנמצאת כעת בשנתה השלישית. התחרות מספקת ליוצרים הזדמנות להציג לעולם את הסרטים הקצרים שלהם ולהתגלות על ידי יותר ממיליארד אנשים.

יוצרים המעוניינים להשתתף יוכלו להגיש את מועמדתם עד 15 במרץ. התחרות פתוחה ליוצרים מלמעלה מ-55 מדינות, ביניהן ישראל. ההשתתפות מותנית בהעלאה לטיקטוק של סרט קצר בן דקה ומעלה בצילום אנכי על פי הפורמט הנהוג בפלטפורמה, תוך שימוש בהאשטאג TikTokShortFilm#.

הזוכים בשלוש הקטגוריות (המנצח הגדול, התסריט הטוב ביותר והבימוי הטוב ביותר), ייבחרו על ידי חבר שופטים עטור שבחים ויוזמנו על ידי טיקטוק להציג את עבודתם ולקבל את פרסיהם במהלך טקס TikTokShortFilm# שיתקיים בקאן (צרפת), בזמן הפסטיבל ה-77 של קאן. הזוכה הגדול יקבל פרס כספי של 10,000 אירו, ואילו הזוכים בקטגוריות התסריט הטוב ביותר והבימוי הטוב ביותר יקבלו 5,000 אירו כל אחד לתמיכה בפרויקטים היצירתיים הבאים שלהם.

בכך, היא מציעה לאנשי קריאייטיב ברחבי העולם דרך חדשה וחדשנית לגשת לסיפור סיפורים, ומשפיעה באופן חיובי על תעשיית הבידור והקולנוע שממשיכה להתפתח. בשנה האחרונה נוצרו יותר מ-2 מיליון סרטונים עם ההאשטאג TikTokShortFilm#, שרשם עלייה של כמעט 180% בסרטונים שנוצרו לעומת 2022.

אחד הזוכים משנה שעברה בתחרות TikTokShortFilm#.

מצדיעים לקולנוע ישראלי

על רקע טקס פרסי האוסקר ה-96, וכחלק מחזונה לקדם את הקולנוע הישראלי ולחשוף אותו לקהל חדש, טיקטוק ישראל משיקה את "מצדיעים לקולנוע הישראלי" - פרויקט מיוחד שעושה כבוד לקולנוע הישראלי והמציג את העושר והגיוון שבו דרך ראיונות מרתקים עם שחקנים ובמאים מוערכים.

הפרויקט נועד להעצים את קהילת חובבי הקולנוע בטיקטוק ולהציג לה את מיטב היצירה הישראלית. דרך סדרת ראיונות קצרים, יוכלו משתמשי טיקטוק להכיר מקרוב את האנשים שעומדים מאחורי הסרטים האהובים עליהם, לשמוע על חוויותיהם מאחורי הקלעים, נקודות המבט שלהם על תרבות הקולנוע המקומית והתרומה הייחודית שלהם לקולנוע הישראלי.

בין המשתתפים בפרויקט ניתן למצוא שמות מוכרים ואהובים כמו טל פרידמן, אוראל צברי, מיכאל מושונוב, סנדרה שדה, דאנה איבגי ואניה בוקשטיין. כל אחד מהם יביא את סיפורו האישי ויספק הצצה ייחודית אל עולם הקולנוע הישראלי מזוויות שונות ומגוונות. הסרטונים במסגרת הפרויקט יעלו לטיקטוק בהדרגה עד 14 במרץ ויאוגדו תחת ההאשטאג #קולנועישראלי.

אביעד רוזנבוים, מנהל פעילות התוכן של טיקטוק ישראל: "אנחנו גאים להציג את 'מצדיעים לקולנוע הישראלי', פרויקט מיוחד שנועד להציג את העושר והגיוון של הקולנוע הישראלי לקהל הרחב. טיקטוק הפכה לבית חם לחובבי קולנוע מכל רחבי העולם, ואנו מאמינים שפרויקט זה יהווה פלטפורמה נהדרת לחשוף את הקהל ליצירות ישראליות איכותיות ולסיפורים המרתקים של האנשים שעומדים מאחוריהן."

איך זה יראה בעתיד?

ענקית המדיה הסינית שפיצחה את סוד האנגייג'מנט בדרך לכבוש עוד פסגה. כאשר סף תשומת הלב יורד משמעותית, סרטונים קצרים וסדרות רשת עשויים להיות יצירה משמעותית יותר בנוף התרבותי מאשר סרט קולנוע באורך מלא. מכאן ההכרה בסרטוני טיקטוק כיצירות קולנועיות נראית כמו צעד מתבקש. מצד שני, תמיד יהיו אלה שדואגים לעתיד היצירה, ובהחלט יש להם סיבות טובות לדאוג.

יהיה מעניין לראות כיצד השילוב בין טיקטוק לעולם הקולנוע יראה בעוד כמה שנים, כאשר טכנולוגיות בינה מלאכותית ישמשו לא רק ליצירת סרטונים אלא לאיסוף מידע שיסייע ליוצרים לדעת מה הקהל שלהם רוצה ואוהב. בדרך זו, כל סרט יוכל להפוך לשובר קופות בתוך הנישה הספציפית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully