וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי מסלים את המאבק בלאומי: הגיש תלונה לרשות השנייה

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 12:38

שני הבנקים נאבקים על הבכורה בשירות ללקוחות ובשוק המשכנתאות. מזרחי עקץ את לאומי בפרסום, לאומי הגיב בעקיצה נגדית - וכעת מזרחי משיב בתלונה חריפה ורשמית. בשוק מעריכים שבלאומי לא יישבו בחיבוק ידיים: "נראה שתהיה הסלמה. לאומי עד כה הגיבו באופן מדוד, זה לא יימשך"

ראש בראש: מזרחי ולאומי מתחרים על הלקוחות. דאריו סאנצ'ז, יונתן זינדל, פלאש 90
ראש בראש: מזרחי ולאומי מתחרים על הלקוחות/פלאש 90, דאריו סאנצ'ז, יונתן זינדל

המאבק העז בין בנק לאומי לבין מזרחי-טפחות על הבכורה בשירות ללקוחות ובתחום המשכנתאות הופך בשבועות האחרונים לזירת קרב פרסומית של ממש. לאחר שמזרחי יצא במספר קמפיינים שעקצו את לאומי, כעת מגיבים בלאומי בעקיצות נגדיות ואילו מזרחי מצידו תוקף את לאומי במכתב חריף לרשות השניה.

הקרבות בין שני הבנקים החלו בשנה שעבר, כאשר מזרחי, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, תקף את לאומי (המיוצג ע"י משרד מקאן) על מודעה בנושא "סיירת מנכ"ל", שירות חדש שהשיק לאומי. במזרחי לעגו ללאומי על השירות ולאומי הגיב במודעת תגובה משלו.

הסבב הסתיים אז וכעת, לאחר תקופת "שקט יחסי", פתח החודש מזרחי במהלך נוסף כאשר עקץ את לאומי בפרסומים על תוצאות סקר השירות של בנק ישראל וציין כי "בתחתית נמצא בנק לאומי עם ציון של 66%, ירידה של 9%". זאת ועוד - מזרחי פרסם את הנתון הזה בכל עיתוני סוף השבוע במודעות ענק.

פרסום של בנק מזרחי בתקשורת.. גלובס, צילום מסך
פרסום של בנק מזרחי בתקשורת./צילום מסך, גלובס

בוואלה פורסם אז כי הערכות בשוק הפרסום הן שלאומי יגיב למתקפה הזו של מזרחי. גורם בכיר בעולם הפרסום שאינו קשור לאף אחד לבנקים אמר אז לוואלה: "בנק מזרחי יכול היה להתפאר בזכייה שלו במקום הראשון ולא להכניס ללאומי מכה בצלעות, אבל הוא לא התאפק. המתקפה הישירה נגד לאומי במודעות ענק בכל העיתונות נראית כמו מהלך מתוכנן היטב של מזרחי, אבל המשמעות כעת היא שלאומי ייאלץ להגיב".

לדברי אותו גורם מעולם הפרסום: "לאומי נחשב לבנק שלא יוזם 'קטטות' בין מתחרים אבל הוא בהחלט מגיב, ובעוצמה, מול מי שתוקף אותו. אם אני צריך ללמוד מניסיון העבר, מנהלת הפרסום של לאומי, מיטל שירן הראל, לא תשב בשקט ותמצא את הדרך להשיב למהלומה של מזרחי.

ואכן - הניתוח של אותו גורם היה מדויק. שירן-הראל, מנהלת השיווק של לאומי, לא נותרה חייבת והגיבה בקמפיין רדיו איזורי שהתמקד עד כה בדרום הארץ בלבד ובו חשף לאומי ממצא של בנק ישראל לפיו "המשכנתאות במזרחי טפחות היקרות ביותר בישראל" וקרא ללקוחות להעביר את המשכנתא אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תגובת לאומי לפרסום של מזרחי.. יח"צ,
תגובת לאומי לפרסום של מזרחי./יח"צ

אלא שהאש, כך נראה, רק מתגברת. בתגובה, שיגר מזרחי היום מכתב לרשות השנייה ובו טען שהפרסום של לאומי "מוטעה ומטעה את הציבור". מזרחי, שסמנכ"לית השיווק שלו היא תרי ישכיל, טוען בין היתר כי לא צוינה תקופת המדידה אליה מתייחס הפרסום, כי מההצגה הגרפית עולה כאילו מדובר בציטוט מפרסום קיים בעיתונות הכתובה - דבר שאינו נכון, וכי בנק ישראל לא פרסם בדיקה רשמית בנושא. עוד טוען מזרחי כי בפועל מנתוני בנק ישראל ל-2/2024, הוא אינו הבנק היקר ביותר במשכנתאות.

מיטל שירן הראל סירבה להגיב אך גורמים המקורבים אליה אמרו כי הנתונים הינם נתוני אמת של בנק ישראל, וכי אף שבנק ירושלים, בנק שהינו קטן מאוד, יקר יותר במשכנתאות מבנק מזרחי, הרי שמזרחי עצמו בחר ב"חיתוך" הנוח לו בפרסומים בסקרי השירות, כך שבחר לפרסם בפרסומות ענק בטלוויזיה כי הוא הטוב ביותר בשירות "מבין הבנקים הגדולים", תוך שהוא חותך החוצה מהרשימה את בנק יהב שקיבל ציון גבוה משלו. עתה מזרחי מתלונן על כך שלאומי ביצע "חיתוך" דומה בהשוואת הריביות, וזאת בשעה שהנתון לגבי מזרחי והמשכנתאות דרמטי יותר נוכח נתח השוק האדיר של מזרחי במשכנתאות.

אותו גורם בלתי תלוי שניתח עבור וואלה את המצב בפעם הקודמת אומר: "אנחנו חוזים פה בהסלמה של האירועים. מבלי לקבוע מי צודק ברור לגמרי שלאומי החליט לפרסם נגד מזרחי רק באיזור הדרום כדי להגיב באופן מדוד ולא לשרוף את המועדון. כעת, לאחר מכתב התלונה של מזרחי, ונוכח גל הפרסומים של מזרחי בנושאי השירות שעוקץ את לאומי על ההפסד שלו בתחרות, נראה שתהיה הסלמה גדולה גם מצד לאומי בהיקפי הפרסום ובאיזורי הפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully