וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום השואה, ניצולי שואה קוראים להפסיק את הכחשת השואה והשנאה ברשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:18

במסגרת קמפיין חדש של ועידת התביעות ליום השואה, ניצולי שואה מרחבי העולם הקריאו פוסטים של מכחישי שואה ומפיצי שנאה מהרשתות החברתיות וביקשו מהעולם: בטלו את השנאה!

הוועידה לתביעות חומריות יהודיות נגד גרמניה משיקה היום קמפיין דיגיטלי חדש תחת הסלוגן #CancelHate. בקמפיין, ניצולי שואה מרחבי העולם קוראים פוסטים מהרשתות החברתיות, הכוללים ביטויים מכחישי שואה או עיוות ההיסטוריה. כל פוסט, מלווה בעדותם האישית של ניצולי השואה על הזוועות שהם ומשפחתם עברו. כל סרטון בקמפיין, מסתיים באמירה - למילים יש כוח, בטלו את השנאה (Words matter-Cancel Hate).

בין הציוצים והפוסטים אליהם מתייחסים שורדי השואה בקמפיין

  • "השואה הייתה שקר - הפסיקו להפיץ מידע מוטעה"
  • "בשואה לא היו בכלל תאי גזים, כל מה שאנחנו יודעים על השואה הוא שקר מוחלט, והמטרה שלי היא בדיוק כמו זו של היטלר - הגליית היהודים"

הקמפיין, שיקודם בתפוצה רחבה במהלך החודש הקרוב, מתייחס באופן ישיר למגמת העלייה בהכחשת שואה, ועיוות האירועים שהתרחשו במהלכה, באמצעות הרשתות החברתיות, תוך ניצול מעטה האנונימיות שמאפשרות הרשתות החברתיות.

אחד מניצולי השואה המשתתפים הקמפיין הוא אייב פוקסמן, שעמד בראש הליגה נגד השמצה במשך 27 שנה, ושביקש לספר את סיפורה האישי של משפחתו לאחר שהקריא פוסט הטוען כי לא היה שימוש בתאי גזים בשואה:

"אני שרדתי את השואה, אבל 13 מבני משפחתי הקרובה נרצחו בגלל שהם היו יהודים. הכחשת שואה ברשתות החברתיות, איננה רק עוד פוסט. מה שאנחנו אומרים מייצג את מה שאנחנו חושבים. אותם פוסטים של מכחישי שואה, הם ביטוי לשנאה, ושלילת סבלם של מיליונים. על כן, עלינו לקחת ברצינות את מה שאנחנו אומרים וכותבים, כי המילים שלנו חשובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הדור שלא ידע את היטלר

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב מצא כי קרוב למחצית (49%) מבני דור המילינאלז ובני דור ה-Z מעל גיל 18 נחשפו ברשתות החברתיות או באינטרנט לביטויים של הכחשת שואה. מגמה מדאיגה זו אינה ייחודית רק לארה"ב, אלא בולטת במדינות מערביות נוספות.

בבריטניה, כ-29% מבני 18 ומעלה נחשפו להכחשת שואה או עיוות ההיסטוריה הנוגעת לאירועי השואה במדיה החברתית. כמו כן, היקף הידע של הקהל הרחב על השואה הולך ופוחת. בצרפת לדוגמא, כרבע בני דור המילינאלז (ילידי שנות ה-80 וה-90) לא ידעו להשיב בוודאות אם אי פעם שמעו או נחשפו לאירועי השואה. ככל שפער הידע על זוועות השואה גדל, כך החברה כולה ובפרט הדורות הצעירים הופכים חשופים ומושפעים יותר מהתבטאויות של הכחשת שואה ועיוות ההיסטוריה.

הדי ארגנט, ניצולת שואה מאנגליה הקריאה פוסט שטוען כי 'השואה היא שקר', ואמרה, "ביום שבו אוסטריה סופחה לגרמניה הנאצית ('אנשלוס') גורשתי מבית הספר, ומשפחתי גורשה מביתה בוינה, אך ורק כי היינו יהודים. קודם לכן, אבי נאלץ לקרצף את הרחובות, ונעצר בשל הערות אנטי-נאציות. בכל זאת אנחנו עדיין היינו ברי המזל, כי בניגוד ל-17 בני משפחתי שנרצחו בשואה, אנחנו הצלחנו לברוח מאוסטריה לאנגליה. ולכן אני באה ואומרת לעולם - השואה אכן קרתה, המילים שלכם משנות, הפסיקו לשנוא".

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, אמר: "מעולם לא חשבתי שנגיע ליום שבו ניצולי שואה יאלצו להתמודד עם גל כה אדיר של הכחשת שואה. אבל למרבה הצער, היום הזה כבר כאן. כולנו כבר ראינו למה הובילה אותה שנאה בלתי מבוקרת - מילות השנאה והאנטישמיות הביאו לכך שיהודים גורשו מבתיהם, הובלו לתאי גזים ולמשרפות".

שניידר מוסיף כי: "ניצולי שואה מרחבי העולם משתתפים בקמפיין, על מנת להראות שהשנאה לא תנצח. ועל מנת להוכיח זאת הם שמים בצד את אי הנוחות והטראומה שלהם כדי להבטיח שהדורות הנוכחיים והעתידיים יבינו שלשנאה בלתי מבוקרת אין מקום בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully