וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עבודה מול בוט?! הבינה המלאכותית משתלטת גם על תחום הגיוס

רונית קופר

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 11:40

בזכות האינטגרציה של כלי AI, תחום גיוס העובדים עובר מהפכה נרחבת ואיתו גם האופן בו אנשים מחפשים עבודה. אז איך אפשר לגייס את ה-AI לטובתינו? רונית קופר, מנטורית לפיתוח קריירה מטעם דרושים IL ומפתחת השיטה להגשמת חלומות בקריירה מסבירה

באופן מסורתי, תהליכי גיוס עובדים היו כרוכים בעבודה ידנית רבה של מיון קורות חיים, ראיונות והערכת מועמדים. היום, שנתיים אחרי שמערכות ה-AI הפכו לנחלת הכלל, תהליכים אלו הפכו לאוטומטיים ויעילים בהרבה. אז אילו שימושים בדיוק ניתן לעשות ב-AI כדי לייעל את תהליך הגיוס, ומה מועמדים יכולים לעשות עם AI כדי למצוא את המשרה שהכי מתאימה להם?

מיון וסינון קורות חיים

אלגוריתמים מתקדמים כמו של חברת נילוסופט מסוגלים לסנן אלפי קורות חיים בזמן מאוד קצר. הדבר כבר מייעל את תהליכי הגיוס בארגונים רבים ועתיד לשנות את חייהם של מעסיקים נוספים בשנים הקרובות.

ישנם כלים מתקדמים שמסוגלים לאתר מועמדים פוטנציאליים גם מתוך מערכות הגיוס וגם מהרשתות החברתיות. לחלק מהכלים יש יכולת לנבא את התאמת המועמד לתפקיד ולחברה על סמך פרופילים של עובדים שכבר התקבלו.

ראיונות עבודה דיגיטליים

בוטים יכולים היום לנהל שיחות ראשוניות עם מועמדים ולהעריך את התאמתם לתפקיד. חברות כמו CommBank ו-Webcand יצרו מהפכה בתחום כאשר קיצרו את שלב הראיון הטלפוני הראשוני עבור מועמדים. הדבר גם השפיע על החוויה של המועמדים במבחנים, הראיונות ותהליכי המיון השונים.

בנוסף, באמצעות ניתוח התנהגות ושפת גוף בראיונות וידאו, ניתן לקבל תובנות רבות על המועמד שמולנו.
שילוב של כלים אלו מאפשר למחלקות HR לייעל משמעותית את תהליכי הגיוס ולמצוא מועמדים איכותיים בצורה טובה ומהירה יותר.

ביצוע משימות כתיבה, אפיון ותכנון

נוכל להשתמש כלי בינה מלאכותית גנרטיבית (ובהם ChatGPT, Claude, Copilot, Gemini ואחרים) לאפיון התפקידים הדרושים בארגון, כתיבת נוסח מודעות דרושים, בניית תוכניות גיוס וסורסינג, כתיבת שאלות התנהגותיות לראיונות, כתיבת מטלות מקצועיות למועמדים, סיכום פגישות, הכנת מצגות, קבלת המלצות לגבי מדדים, בניית תוכניות עבודה ועוד.

כלים אלו יכולים לעזור לנו גם בנראות על ידי יצירת וידאו יש מאין כמעט ללא השקעה. ישנם כלים שמוסיפים כתוביות אוטומטיות לסרטונים, מוזיקה מקורית, אפקטים ועוד. AI חוסך בעצם את העבודה הטכנית ומאפשר לנו ליזום, להיות יצירתיים, להתעסק באסטרטגיה ואפילו להתפנות כדי להעניק יחס אישי יותר למועמדים - דבר קריטי בעידן שהוא כל כך טכנולוגי.

ומה לגבי מחפשי עבודה?

כלים מבוססי AI יכולים לסייע למועמדים להגיע למקומות בהם ימצאו עבודה שמתאימה להם, להבין אילו כישורים ומיומנויות דרושים לכל משרה, ולהמליץ על משרות בהתאם לכישורים שלהם. לדוגמא, אתר חיפוש המשרות דרושים IL משלב כלים חכמים כמו "סוכנת חכמה", המסייעת בתהליכי חיפוש המשרה.

בנוסף, באמצעות כלי בינה מלאכותית גנרטיבית כמו Chat GPT, Claude, מועמדים יכולים לקבל משוב על קובץ קורות החיים שלהם, להציע שינויים ודגשים, ולהצליב את המידע עם תפקידים שעשויים להיות רלוונטיים למועמד. אנחנו כבר יודעים שמקומות עבודה רבים משתמשים היום בתוכנות לסריקת קורות חיים כך שיחפשו ביטויים ספציפיים. ה-AI ידע להצביע למחפש העבודה מה חסר לו בקורות החיים ומה כדאי להשמיט, באילו ביטויים כדאי להשתמש וכיצד מומלץ לשלבן בקורות החיים.

וכמובן, אסור לשכוח את המכתב הנלווה לקורות החיים. כדי להציג את עצמכם למעסיק פוטנציאלי, ספקו ל-AI מספר מילים על עצמכם ובקשו ממנו לנסח עבורכם מכתב מקדים, אותו תצרפו למייל יחד עם קורות החיים.

באותו אופן, תוכלו להיעזר ב-AI כדי להתכונן לראיונות עבודה, לקבל מידע רלוונטי על החברה והשוק בו היא פועלת, ולבצע סימולציה של ראיון העבודה כך שתגיעו לפגישה מוכנים יותר.

חוששים להתראיין מול בוט? היתרון הגדול הוא שהם מאוד מאוד צפויים, כך שעם קצת הכנה מראש, תוכלו לדעת בדיוק למה לצפות בכל שלב.

לסיכום,

כלי ה-AI משתלטים על העולם במהרה ויכולים לשנות את חיינו לטובה. בין אם אתם מגייסים עובדים או דווקא מחפשים עבודה, ככול שתתרגלו "לדבר" עם ממשקי ה-AI, העבודה איתם תהיה קלה ואפקטיבית יותר. בקשות מפורטות, מדוייקות וחכמות יניבו תוצרים איכותיים יותר. כמובן, חשוב מאוד לשים לב לאבטחת מידע ולהיזהר מזליגת מידע ארגוני רגיש או פרטים אישיים. כל עוד תקפידו על הכללים האלו, הדרך למשרת החלומות או לצוות המנצח שלכם תהיה קצרה וקלה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully