וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרים רבותי ספרים: ההמלצות החמות של המנהלים הבכירים

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 13:52

לכבוד שבוע הספר שחל השבוע, ביקשנו מ-7 מנהלים בכירים להמליץ על ספרים שתרמו להתפתחות האישית והמקצועית שלהם והשפיעו על אופן הניהול שלהם. התוצאה המגוונת לפניכם

שבוע הספר 2023, מתחם שרונה תל אביב. ראובן קסטרו
שבוע הספר 2023, מתחם שרונה תל אביב/ראובן קסטרו

חשוב והתעשר מאת נפוליאון היל

"אני ממליץ בחום על הספר הקלאסי 'חשוב והתעשר' מאת נפוליאון היל, המבוסס על מחקר מקיף על כוחן של אמונות אישיות והתפקיד שהן מגלמות בהצלחתו של אדם בחיים", אומר יובל הברמן, שותף מנהל בבית להשקעות אחראיות ואליו בריבוע ESG.

"היל ראיין מעל 500 אנשים עשירים, והגיע לנוסחה בת 15 שלבים שיעזרו לנו לקצור הצלחה בכל דבר שנרצה להשיג. היל האמין כי מה שמוחו של אדם יכול לדמיין ולהכיל, הוא יכול גם להשיג. בספר תמצאו תובנות עמוקות על חשיבות החשיבה החיובית, הצבת יעדים ברורים והתמדה - כולן תכונות קריטיות להצלחה בעולם העסקים ובפרט בעולם ההשקעות האחראיות" הוא ממשיך.

"בנוסף, הספר מדגיש את החשיבות בהשגת יעדים תוך שמירה על ערכים מוסריים וראייה ארוכת טווח - עקרונות המהווים בסיס להשקעות אחראיות (ESG) שמטרתן להשיג תשואות איכותיות תוך תרומה חיובית לעולם", מסכם יובל.

לא רציונלי במקרה מאת פרופסור דן אריאלי

"הספר 'לא רציונלי ולא במקרה' פותח צוהר לעולם המרתק של קבלת החלטות וההטיות הקוגניטיביות שמלוות אותנו בחיי היומיום", מספר נחי כץ, מנכ"ל ארגון קדם.

"פגשתי את הספר לראשונה לפני מספר שנים, כשהייתי בעיצומו של מסע לפיתוח יכולות הניהול שלי. הספר השפיע עליי עמוקות בכך שהראה לי עד כמה אנו מושפעים מהטיות שונות בתהליכי קבלת החלטות, וכיצד ניתן להתמודד איתן בצורה מודעת. כמנכ"ל של ארגון המוביל מעל 220 קהילות דיור למבוגרים בישראל, הספר של אריאלי עזר לי להבין טוב יותר את הדינמיקות הפנימיות של הארגון ואת ההטיות שיכולות להופיע בהחלטות מנהלתיות ואסטרטגיות", ממשיך נחי ולא שוכח לנמק:

"לדוגמא, למדתי כיצד הטיית האישור עלולה להוביל להחלטות מוטעות כאשר אנו מחפשים נתונים שמאשרים את דעותינו המוקדמות במקום לבחון את כל המידע הקיים בצורה אובייקטיבית. התובנות שקיבלתי מהספר עזרו לי לפתח גישה יותר ביקורתית וזהירה בתהליכי קבלת החלטות, הן ברמה האישית והן ברמת הארגון. הבנה עמוקה יותר של המנגנונים שמובילים להחלטות מוטות תרמה רבות ליכולת שלי להוביל את הארגון בצורה יותר אפקטיבית ולהוביל תהליכי שיפור של איכות החיים למבוגרים בישראל".

מוקף באידיוטים מאת תומס אריקסון

"לפני כשנתיים ייסד מנכ"ל SciPlay מועדון קריאה בו לוקחים חלק מנהלים ומנהלות מהאתרים הגלובליים שלנו. אנחנו נפגשים פעם בחודשיים ומנהלים דיונים מרתקים, כל פעם על ספר אחר. הספר האחרון שקראנו, 'מוקף באידיוטים' של תומס אריקסון, הותיר בי רושם עמוק", מספר אור שביט, מנהל סטודיו למשחקי קז'ואל בחברת הגיימינג SciPlay.

לדבריו, "הספר מציג תיאוריה המחלקת את בני האדם לארבעה טיפוסי התנהגות עיקריים, כאשר לכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים. לפי התיאוריה, כל אדם משתייך בעיקר לטיפוס אחד, אך יכול להציג גם מאפיינים של טיפוסים אחרים. הספר מסביר כיצד ניתן לזהות את הטיפוסים השונים, כיצד להתאים את סגנון התקשורת שלנו אליהם בצורה יעילה יותר, וכיצד לצמצם קשיים ביחסים בינאישיים הנובעים מההבדלים בין טיפוסים".

הוא מוסיף כי "הספר חידד אצלי את ההבנה כיצד להתמודד עם סוגי טיפוסים שונים ובעיקר, נתן לי כלים לשיפור התקשורת עם העמיתים שלי, גם אם הם טיפוסים שונים ממני. לאחר קריאת הספר, ביצענו הערכה אישית באמצעות שאלון מיוחד, וגילינו איזה טיפוס התנהגות עיקרי מאפיין כל אחד מאתנו, והתוצאות היו מעניינות ומעוררות מחשבה."

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

Access for All: Transportation and Urban Growth by K.H. Shaeffer and Elliott Sclar

"הספר הזה הוא מה שהביא אותי לעסוק בתחבורה עוד בימי הראשונים באוניברסיטה" מספרת ד"ר רבקה (בקי) שליסברג, סמנכ"לית חטיבת תוכנית אב בחברת נתיבי איילון. "הכותבים, שני מרצים לאדריכלות מאוניברסיטת קולומביה בה למדתי, פורטים את השינויים שקרו בעיר ניו-יורק במהלך המאה ה-20, דרך ההשקעה שנעשתה בתשתית התחבורתית בניו יורק וההתפתחות העירונית והחברתית-אתנית של העיר.

הספר נתן לי את הכלים להבין שיש לי יכולת אישית, דרך האנליטיקה הגיאוגרפית, ההנדסה והתחבורה, לשפר לאנשים את החיים, לפתוח הזדמנויות ולהביא לאינטגרציה וחיבור בין אנשים ואוכלוסיות שונות. ההשפעה על התודעה החברתית והערבות ההדדית עולה דרך התחבורה הציבורית. יש הרבה תופעות סוציאליות שונות שהתחבורה משפיעה עליהן, במימדים מאוד אנושיים," מסכמת שליסלברג.

מה החלום שלך? מאת מתיו קלי

"הספר 'מה החלום שלך?' הוא למעשה משל מעולם העסקים שמראה כיצד חברות וארגונים יכולים להגיע לתוצאות טובות יותר אם יסייעו לעובדיהם להגשים את חלומותיהם", מסביר יגאל נחתומי, מנכ"ל בית אקשטיין מקבוצת דנאל.

"הספר מדבר על הקשר שבין העובדים לארגון שהוא בעצם דו סטרי - כלומר, ככל שהארגון מעורב בחיי העובד ומסייע לו להשיג את מטרותיו, גם אם הן אישיות, כך העובד מעורב יותר בארגון ופועל ביתר נחישות להשיג את מטרות הארגון. חשוב שהארגון יתחבר גם לחייו האישיים של העובד ובכך יחזק את ההבנה שהעבודה מתקיימת לצד החיים האישיים ולא צריכה להיות בקונפליקט מולם, כי לרוב, כשיש קונפליקט בין עבודה לחיים אישיים , המפסיד הוא מקום העבודה." ממשיך יגאל.

"בעולם העסקים והקריירה מדברים רבות על העדר תחושת מחויבות אצל עובדים ועל הדרך לייצר ולהגביר אותה. מנהלים רבים מתמודדים אם האתגר לרתום את העובדים ולייצר אצלם תחושת שייכות ומחויבות, אבל לא עוצרים לחשוב על איך לתרום לעובד ולקדם אותו אישית ומקצועית. מתיו קלי טוען בספרו כי ארגון יכול להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו אם עובדיו יהפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמם.

כמנכ"ל של חברה גדולה וותיקה, אני מאמץ את הגישות שמביא הספר ומכיר בעובדה שהשקעה בהון אנושי קריטית להצלחת הארגון. אני מאמין שמנהל צריך לייצר לעובדיו מרחב סמכות לצד אחריות ולאמן את השריר של 'תומך החלטה' (של הכפופים לו) על חשבון השריר 'המחליט'. במילים אחרות, אם תגרום לאנשים לידך לפרוח, החברה שלך תהיה הרבה יותר מוצלחת", מסכם יגאל.

לב הארגון מאת צביקה אברמוביץ

"תחום יחסי העבודה משתנה במהירות לנגד עינינו. המעבר מתפיסת עולם של 'כוח-אדם', לתפיסות של 'משאבי אנוש', 'הון אנושי' וכעת לבאזזוורד החדש 'אושר ארגוני', מכיל בתוכו שינוי עמוק ויסודי של יחסי עבודה", מספר אלי מרזל, מנכ"ל המכללה האקדמית תל אביב יפו.

"בספרו 'לב הארגון', צביקה אברמוביץ מציע מודל מעשי לאבחון והבנייה של מודל שיתוף עובדים בקבלת החלטות, המביאים לידי ביטוי את חוכמת ההמונים, על בסיס ניסיונו הנרחב בארגונים גדולים בישראל. העובדים והעובדות השתנו, וגם ההנהלות. תפיסת הסמכות השתנתה כליל. כולנו חשופים לידע ולמידע נרחב ומסתבר שהשכל והרעיונות הטובים לא נמצאים רק אצל ההנהלה. לעובדות ולעובדים יש סיבות טובות לרצות לאתגר ולהשפיע על החלטות ניהוליות. אושר ארגוני אינו תלוי רק במערכת לגמולים והטבות אלא ביכולת של סגל העובדים והעובדות להישמע ולהרגיש חלק מוערך ומשמעותי בחיי הארגון" מסכם אלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully