וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה כחול לבן: הבוט שעוזר לישראלים לעקוב אחרי הספורטאים הלאומיים באולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 12:24

צ'אטבוט חינמי שמעדכן בזמן אמת על תחרויות הספורטאים הישראלים באולימפיאדה הפך ויראלי תוך שעות מרגע השקתו. המהנדס עמית טננבאום שעומד מאחוריו משחזר את ההצלחה

הבוט האולימפי.. עמית טננבאום, עיבוד תמונה
הבוט האולימפי./עיבוד תמונה, עמית טננבאום

עמית טננבאום, מהנדס תעשייה וניהול עם התמחות בדאטה, יצר את העוזר האולימפי החדש בוואטסאפ - פרויקט המשלב פתרונות אוטומציה מתקדמים עם הבנת צרכי המשתמשים. הבוט שהגיע לאלפי שימושים בידי הקהל הישראלי, מאפשר למשתמשים לקבל התראות בזמן אמת על כל תחרות של ספורטאי ישראלי באולימפיאדה, כולל מידע על ערוצי השידור. המשתמשים יכולים לבחור את תדירות קבלת התראות לפי העדפתם האישית.

המיזם הוקם ללא מטרות רווח, מתוך הרצון להרים את המורל ולספק רגעי שמחה באמצעות הספורט. טננבאום השיק גרסה בסיסית של הבוט במהירות, ובחן את תגובות המשתמשים בזמן אמת. כשזיהה את הפוטנציאל, השקיע מאמצים מרוכזים לשיפור ואוטומציה מלאה של המערכת.

ככה זה נראה בוואצאפ

הבוט האולימפי בפעולה. עמית טננבאום, צילום מסך
הבוט האולימפי בפעולה/צילום מסך, עמית טננבאום
מתריע על אירועים, אבל בלי להציק.. עמית טננבאום, צילום מסך
מתריע על אירועים, אבל בלי להציק./צילום מסך, עמית טננבאום

השימוש בבוט מתקיים באמצעות אפליקציית וואצאפ/ המשתמשים יכולים להתחיל להשתמש בבוט באמצעות לחיצה על קישור ייעודי ושליחת הודעה ראשונית. חשוב לציין כי הבוט מתממשק ל-API הרשמי של פייסבוק, וכדי לשמור על השירות חינמי, הבוט יצטרך לקבל אישור מחדש להמשך שליחת התראות לאחר 24 שעות ללא הודעה נכנסת מהמשתמש.

ניתוח נתוני השימוש בבוט חושף תובנות מרתקות. נצפתה עלייה של 25% באחוז המשתמשים החוזרים לאחר זכיית פיטר פלצ'יק במדליית הארד בג'ודו, הגידול מדגיש את הקשר בין הישגי הספורטאים למעורבות הציבור.

מפתיע לגלות שהבוט משך משתמשים מרחבי העולם, כולל ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, הודו וסין. ייתכן שהאופי הידידותי והמזמין של הבוט היווה גורם משיכה משמעותי, במיוחד עבור ישראלים השוהים בחו"ל. האינטראקציה עם הבוט סיפקה להם מעין "חבר וירטואלי" המחבר אותם לאירועים ולהישגים מהבית, ומספק תחושת קרבה לישראל בזמן האולימפיאדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

עמית טננבאום, מייסד מיזם "העוזר האולימפי בוואצאפ": "אני מאמין שמוצר או פיצ'ר צריך להשיק במהירות ולבחון את התנהגות השוק, השקתי את הבוט כשהטבלאות היו עדיין ידניות, במשך לילות ארוכים פיתחתי את האלגוריתם כך שהבוט יפעל בצורה אוטומטית לחלוטין. אחד האתגרים היה לוודא שלא מתפספסים אירועים, במיוחד כאשר ספורטאי מנצח בתחרות ונקבעת לו תחרות נוספת. לפעמים המידע שמתעדכן באתר אחד לא מסונכרן עם שאר הפלטפורמות ולכן המטרה שלי הייתה להשיג את המידע המהימן ביותר, בזמן הקצר ביותר".

בתקופת שגרה עמית טננבאום מנהל צוות אנליסטים ומוביל את גילדת הדאטה אנליטיקס במכבי שירותי בריאות. "אני מאוד אוהב את עולם הנתונים ובמקביל נהנה להתמודד עם אתגרים שוברי שגרה. אני מאמין שבמציאות הנוכחית בה הטכנולוגיה לא עוצרת לרגע חשוב להרחיב אופקים כדי להישאר מעודכנים", מסכם טננבאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully