וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום כיפור: מנכ"לים עושים חשבון נפש ומשתפים בטעויות שעשו

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 11:18

לקראת יום כיפור, זמן של חשבון נפש והתבוננות פנימית, שוחחנו עם מנהיגים עסקיים שנמצאים יום יום במוקדי קבלת החלטות, ששיתפו אותנו באומץ בהחלטות ומהלכים שהם מתחרטים עליהם, מה למדו מהן, וממי הם מבקשים סליחה

סליחה שלא יכולתי לעזור

"במסגרת עבודתי מגיעים אלי מאות יזמים בשנה, בשלבים מתקדמים או התחלתיים של המיזם שלהם, כדי לקבל סיוע ותמיכה", מספר ליאור חנוכה, מנכ"ל הייסנטר, מרכז ליזמות עסקית טכנולוגית ברובע החדשנות בחיפה.

"מטבע הדברים אנחנו לא יכולים לעזור לכולם ואת חלקם אנחנו נאלצים לדחות ממגוון רחב של סיבות. זה לא קל לאכזב יזמים, ואני בהחלט רוצה לבקש סליחה מכל אלה שלא יכולנו לעזור להם. במיוחד זכור לי יזם אחד בתחום הרפואי שפיתח מכשיר לבדיקות סרטן. הרעיון שלו היה טוב, אבל בימינו רעיון טוב זה לא מספיק וצריך שתהיה דרך ישימה לפתח את הרעיון לכדי מוצר שיימכר."

סליחה שהתחמקתי מאתגר

"עבדנו עם לקוח גדול מאוד שהוביל את תחומו בארץ ובעולם במשך שלוש שנים. במהלך הזמן הזה, צברנו ניסיון משמעותי והבנו את הצרכים והאתגרים שלו. כשהגענו למצב שבו החלטנו להיפרד ממנו בגלל קשיים אישיים, לא הבנו עד כמה זו הייתה החלטה עסקית שגויה", מספרת מיכל גת, שותפה בטיטאן ברנדינג, סוכנות מיתוג המתמחה בחברות טק ותעשייה הפועלות בשווקים גלובליים.

"בדיעבד, אני רואה שהתמודדות עם האתגרים במקום להימנע מהם הייתה יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר. עם השנים, למדתי כיצד לגשר על קשיים ולמצוא פתרונות, והניסיון הזה לימד אותי את החשיבות של גמישות ויכולת הסתגלות. אני מחויבת להמשיך לפתח את הכישורים הללו כדי להבטיח שההחלטות שלנו יובילו להצלחות משותפות אמיצות, גם במצבים מאתגרים".

סליחה שעשיתי החלטה שגויה

ד"ר יעל בנבנישתי, גרונטולוגית ומשנה למנכ"ל אינשורטק ישראל: "אחת החרטות הגדולות שלי מקריירה קודמת מתמקדת בתחרות הסטארטאפים. בשנה מסוימת, ההחלטה על הזוכה הייתה קשה במיוחד. שני סטארטאפים הציגו פוטנציאל רב, אך בסופו של דבר בחרנו בסטארטאפ שנראה היה שהשתמש בטכנולוגיה חדשנית יותר, אך היה פחות יישומי. למרות החדשנות, הסטארטאפ הזה, לצערי, נסגר כעבור זמן קצר. לעומת זאת, הסטארטאפ שסיים במקום השני, למרות שהיה פחות חדשני, התבסס על צורך אמיתי בשוק והצליח להשיג הצלחה משמעותית.

ההחלטה הזו לימדה אותי כמה חשוב לענות על צורך קיים בשוק כשבונים סטארטאפ. טכנולוגיה, חדשנית ככל שתהיה, חייבת לענות על צורך אמיתי ולהציע פתרון פרקטי שיענה עליו. מאז, כשאני בוחנת הזדמנויות עסקיות חדשות, אני שמה הרבה יותר דגש על ניתוח מעמיק של השוק ושל הצרכים העולים ממנו."

סליחה שאכזבתי את היוזרים

"בתור יזם ומנכ"ל של חברת HearMeOut, עמדתי בפני החלטה מכרעת: האם להנפיק את החברה בבורסה האוסטרלית?", מספר מורן צ'מסי שותף מנהל בקרן Amplefields Investments.
"ההצעה, שהגיעה מאחד המשקיעים שלנו, נראתה כהזדמנות יוצאת דופן לקידום החברה, והאמנו כי מהלך זה יביא לתשואות כלכליות משמעותיות, אך במהרה התברר שהמרחק הגיאוגרפי מהשוק האמריקאי, שבו פעלו רוב לקוחותינו, יצר אתגרים בלתי צפויים. הדרישות מדירקטוריון החברה להנפקה באוסטרליה, שהתבססו על פוטנציאל כלכלי, לא התאימו למציאות שבה מרכז הפעילות שלנו היה בצד השני של העולם.

בדיעבד, מה שנראה כהזדמנות גדולה הפך להחלטה שהכבידה עלינו, וניהול חברה ממוקדת בארצות הברית מאוסטרליה הרחוקה גבה המון זמן וכסף. זו הייתה חוויה חשובה שהבהירה עד כמה קריטי להבין את הדינמיקה של השוק והקשר בין החלטות אסטרטגיות לבין מיקוד הפעילות, עם תוצאות שהיו יכולות להיות שונות לחלוטין. אני מבקש סליחה ממאות אלפי היוזרים שהיו פעילים בפלטפורמה, ועד היום חלקם שואלים אותי אם היא עדיין פעילה."

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סליחה שלא התרעתי מספיק

רן נאור מנכ"ל אורטק מערכות מיגון מספר ש"כמי שעבודתו נוגעת בשוטף עם גופי ביטחון וגר בעוטף עזה, אני מתחרט שלא הצלחתי לעשות יותר כדי להעלות את המודעות למציאות שאנחנו חיים בה. במשך שנים מנרמלים ירי טילים לאזור שלנו בעוד ערים אחרות חיות כרגיל, ונשענים על החלטות עבר שאינן רלוונטיות, מחשש לקבל החלטות פחות פופולריות.

אני כבר זיהיתי מזמן את המצב עם חמאס והטיפול הבעייתי של המדינה בעוטף, ואני מצטער שלא התרעתי על כך מספיק. כבעל עסק בתחום המיגון, הפתרונות שאנחנו מציעים הם מצילי חיים ואם רק היינו עושים את עבודתו טוב יותר, יתכן שיותר אנשים היו מוגנים ביום הנורא ההוא. אני מצטער שלא בעטתי את המסר חזק יותר לאלה שהיו צריכים לשמוע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully