וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיעני ישראל עושים אנבוקסינג לחללי ה-7 באוקטובר בקמפיין חדש ועצוב

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 10:39

מיזם הנצחה ייחודי של משרד התפוצות אסף 50 משפיענים מרחבי העולם, כדי להדהד את סיפורי הגבורה של אלה שאינם עוד, וכתשובה להסתה האנטי-ישראלית הגואה ברשת

נועה קירל, סטפן לגר, משפחת הארט (מהסדרה My Unorthodox Life בנטפליקס), המדליסטית האולימפית אבישג סנדברג, סנדרה רינגלר, השף שגב משה, דניאל עמית, יוסף חדאד, אוראל צברי, מורן אטיאס, מייקל לואיס, שני כהן ויעל גולדמן יחד עם אמנים, שחקנים, יוצרי תוכן ומשפיענים בעלי עשרות מיליוני עוקבים ברשת בארץ ובחו"ל, מספרים לעולם את סיפורי הנופלים ב-7 באוקטובר בעברית, ערבית, אנגלית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית, באמצעות מארז הנצחה מותאם אישית לכל חלל.

הפרויקט הוא מיזם הנצחה של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ומרכז הדיגיטל הלאומי בעיר שדרות, בשיתוף פעולה עם משרד הפרסום SHARE, במסגרתו נשלחו לכ-50 משפיענים בישראל ובעולם תיבות הנצחה לחללי צה"ל וכוחות הביטחון וההצלה, הערים והקיבוצים, שנפלו ונרצחו במערכה בדרום ובמלחמת "חרבות ברזל".

מארז ההנצחה ועליו הכיתוב 7.10 כולל 7 עובדות על חייו, נפילתו וגבורתו של כל חלל, תמונת הנופל, נר נשמה - ומחק עם הכיתוב: You Can't Erase The Truth - כתשובה להסתה האנטי-ישראלית הגואה ברשת על ידי מי שעדיין מנסים להכחיש את טבח ה-7 באוקטובר. במסגרת המיזם, יועלו בזה אחר זה הסיפורים האישיים לרשת, ויסופרו מנקודת מבטו של היוצר.

"הקמפיין נעשה כתשובה להסתה האנטי-ישראלית הגואה ברשת על ידי מי שעדיין מנסים להכחיש את טבח ה-7 באוקטובר או להמעיט מחשיבותו. על כל אלו אנחנו מעוניינים להשפיע ועל אלו המושפעים מהם" מסביר עידו דניאל, ראש זירת הדיגיטל במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות.

"בחרנו לעשות זאת באמצעות "אנבוקסינג", פורמט פופולרי שזוכה לחשיפה רחבה בערוצי סטרימינג כמו טיקטוק ורילס ומאפשר להעביר את המסר באופן חזק וויזואלי. אספנו, עיצבנו ושלחנו, יחד עם מרכז הדיגיטל הלאומי בשדרות, כ-50 סיפורים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו - סיפורם של הנופלים מהערים ומהקיבוצים, חללי צה"ל ומשטרה, כוחות ההצלה וחללים אזרחיים.

כשהקופסא נפתחת מתגלים בתוכה לא מתנה או בגד, אלא סיפור של אדם שהיה ואיננו. זה מאפשר ליוצר התוכן ולקהל שלו להתמקד בסיפור חייו, גבורתו ומותו של אותו אדם או משפחה בתוך ים המידע והעצב של התקופה הזו.

המיזם המרגש שלנו יחד עם עיריית שדרות שם בקדמת הבמה ביום את סיפורי הגבורה וההצלה בשדרות, בקיבוצי העוטף ובלחימה בעזה. אמנים ומשפיענים יספרו למיליוני אנשים ברחבי העולם 50 סיפורים אישיים של הפנים האמיצות של ישראל - הגיבורים האזרחיים והצה"ליים שבזכותם אנחנו פה".

סרטון ההנצחה לזכרה של אדר בן סימון ז"ל./אורין ג'ולי.

הסברה לאומית, חשיבות עולמית

התנועה למאבק באנטישמיות מדווחת כי בשבוע בו צויינה שנה לטבח ה-7 באוקטובר, נרשמו בעולם 324 תקריות אנטישמיות מדווחות; מדובר במספר הגבוה ביותר שנרשם ב-5 השנים האחרונות לשבוע בודד, ובעלייה של כ-93% לעומת השיא הקודם, שנרשם ביוני 2024; כ-52% מהתקריות האנטישמיות שאותרו בעולם התרחשו בארה"ב, בעיקר בקמפוסים, באוניברסיטאות ובמכללות.

"בשנה האחרונה הציבור הישראלי הבין שההסברה שלנו כלפי חוץ היא כלי חשוב במלחמה ויש לו מקום לצד שאר המאמצים, לא במקום", אומר עידו דניאל. "היכולת שלנו להיאבק בשקרים, בהטיה האנטי-ישראלית בתקשורת ובמי שמערער על הלגיטימיות שלנו לחיות פה חיים נורמליים היא קריטית ולכן הציבור נרתם בהמוניו לסייע למאבק על תדמית ישראל ועל תדמיתנו כישראלים - מבני נוער שיצרו סרטונים עד חמ"לים אזרחיים בהם פעלו אלפי אנשים בהתנדבות מסביב לשעון ברשתות החברתיות ביצירת תכנים, תגובות ועוד".

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות היה המשרד שלקח על עצמו את התמיכה התקציבית ביוזמות ההסברה האזרחיות, ביצירת תכנים וקמפיינים בשלל שפות ובפיתוח כלים דיגיטליים והצורך שעולה מהשטח הוא שיש מקום לעוד. מאז ה-7 באוקטובר פועל המשרד פועל למען ההסברה ונלחם בהסתה הקיימת ברשתות החברתיות באמצעים שונים, בניהם ניטור הרשת לאיתור פעולות הסתה, איסוף חומרים לשימוש הסברתי, קמפיינים ייחודיים כגון קמפיין זה ואירוח משלחות בינ"ל להסברה והשפעה תודעתית. קמפיין זה הוא חלק מהפעילות הזו, כשהמטרה היא להשפיע ברמה הבינלאומית. "

סרטון הנצחה בספרדית לזכרה של נטע אפשטיין ז"ל./גסטון ואוקסנה

אילו תגובות התקבלו לקמפיין?

"קשה לדבר במונחים של הצלחה על פרויקט עצוב כזה. אבל מעבר לחשיפה ומספרי הצפיות באינסטגרם ובטיקטוק בערוצים של משפיענים ויוצרי תוכן, שמספרים באופן אותנטי וישיר את הסיפורים הללו לקהל של מיליוני עוקבים בארץ ובעולם, המשפיענים מדווחים לנו גם על המוני התגובות שהם מקבלים. משפחות הנרצחים והנופלים שיוצרות קשר ומודות על החשיפה של הסיפור של יקיריהן, אנשים מכל העולם שאומרים שלא הכירו את הצד הזה של המלחמה והיו מעוניינים לשמוע ולחקור עוד. הצלחנו לגעת בהרבה מאוד אנשים וזה מבחינתי שווה הכל."

יש מישהו שנגע בך במיוחד בקמפיין?

"אם היו מספרים לי לפני שנה שלואיי אחמד, יוצר תוכן מוסלמי מתימן, יקבל מאיתנו תיבת הנצחה כזו ויפרסם בהתנדבות סרטון בו הוא מספר בהתרגשות את הסיפור של בני משפחת בירה מקיבוץ בארי שנרצחו ב-7 באוקטובר, כנראה שלא הייתי מאמין. זה אדם שעוקבים אחריו הרבה מאוד אנשים מכל רחבי העולם ובדגש על העולם המוסלמי, והיכולת שלנו להביא את סיפור הנרצחים במתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה מדינת ישראל גם למכשירי הטלפון שלהם הוא קריטי בעיניי", מסביר דניאל.

הסרטון של לואיי אחמד לקמפיין משרד התפוצות./לואיי אחמד

"לפעמים המספר העצום של הנרצחים, גדול ככל שיהיה, לא ממחיש את הסיפורים על האנשים והעולמות שנהרסו בנפילתו של כל אחד מהם. היו לנופלים חיים מלאים, משפחה, חברים, עבודה, חלומות, והכל נעצר ביום אחד. כשמספרים את הסיפורים מנקודת מבט ישירה וממחישים כמה עולמם היה מלא, הצופים מבינים יותר את גודל האירוע הזה" אומר שחר ליבנה, אומן חושים ומשפיען עם 4 מיליון עוקבים ברשת, שהשתתף גם הוא בקמפיין.

"אני חושב שהסיפור של מה שקרה לנו כאן ב-7 באוקטובר לא מסופר מספיק על-ידי משפיענים בינלאומיים. אני לא חושב שיש עדיין הבנה מספקת של גודל האירוע והשפעתו עלינו כמדינה וכחברה, ועם מה אנחנו כישראלים מתמודדים עד היום. אני מקווה מאוד שהעולם יתפקח ויתפכח ושאנשים יבינו - באמצעות הסיפורים האישיים של הנרצחים והנופלים - מה קרה כאן ומה ממשיך לקרות בחזיתות הצפון והדרום" מסביר שחר.

"הקהל שלי מורכב מעוקבים מלמעלה מ-40 מדינות, ואני מקווה להגיע ללבבות, עיניים ואוזניים של כמה שיותר אנשים שיוכלו לספר לחברים שלהם על מנת שיבינו קצת יותר מה קרה פה בשנה האחרונה. ובתקווה כמובן, שהם ישמשו שגרירים ויעבירו את הסיפור הלאה לסובבים אותם."

סרטון ההנצחה שיצר שחר ליבנה לזכרו של ענבר בוים ז"ל./שחר ליבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully