וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבנות קהילה חזקה סביב הסטארטאפ שלכם באופן אורגני - סיפור המקרה של לואה

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:35

"עולם הדייטינג כפי שהכרנו אותו בעשור האחרון מגיע לסיומו", אומר רוני מקאטו, מייסד לואה. זה לא הפריע לו לבנות פלטפורמת הכרויות ולגייס אלפי משתמשים כבר בשנה הראשונה להשקתה. סיפורו של סטארטאפ ישראלי שצמח ללא קידום ממומן ועם ים של אהבה

דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה. ירון אחר, עיבוד תמונה
דעת מומחים וקבוצת הפייסבוק של ערוץ השיווק בוואלה/עיבוד תמונה, ירון אחר

השוק העולמי של אפליקציות דייטינג חווה צמיחה חדה בתקופת הקורונה. הוא מוערך כיום בכ-7.5 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-11 מיליארד דולר בשנת 2028. אבל כשמייסדי אפליקציית הדייטינג לואה החליטו להשיק את המוצר שלהם לאוויר, הם רצו לעשות דברים קצת אחרת.

ללואה היה ברור שתחרות ישירה בקתיקנתיידום ממומן מול ענקיות דייטינג דוגמת טינדר ובאמבל היא כישלון ידוע מראש, והם חיפשו דרך להפיץ את הבשורה של לואה באופן שגם יגיע לציבור גדול של משתמשים אבל גם שהמשתמשים הללו באמת יהיו מחוברים לחזון החברה בצורה הכי הוליסטית שאפשר.

כל זאת, כמובן, בהתאמה מלאה לאופי הפלטפורמה. בעוד שרוב אפליקציות הדייטינג שקיימות היום ממוקדות על כמות המאצ'ים, שכמעט תמיד מבוססים על מראה חיצוני ולא בהכרח על התאמה אמיתית, בלואה הבינו שעל מנת למשוך את הקהל המתאים הם צריכים להציע ערך אמיתי, בדגש על איכות המאצ'ים ולאו דווקא על הכמות שלהם.

בתור פלטפורמה שהמוטו שלה הוא deepening intimacy and connecting people to love, השאיפה שלהם היתה למצוא אנשים שבאמת מחפשים חיבור משמעותי.

"ההפרדה והשטחיות שאפליקציות ואתרי הכרויות מייצרים לא מאפשרות לאנשים להיפגש באמת. ההתבססות על מראה חיצוני, סימון מהיר של כן או לא וריבוי מאצ'ים ריקים, גורמים למשתמשים לסנן אנשים שחלקם אולי מתאימים מאוד ויכלו להפוך לבני זוג נפלאים, אם רק הייתה ניתנת להם ההזדמנות," אומר מקאטו.

איפיון צרכים מדוייק

פלח השוק שלואה כיוונו אליו התרכז באנשים שמתעניינים בהתפתחות אישית ולאו בהכרח בדייטינג, מתוך הבנה שבמקרים רבים, הכאב והתסכול שאפליקציות הכרויות גורמות למשתמשים הוא כל כך עמוק שהם מתייאשים לחלוטין מהסיכוי למצוא אהבה.

מבחינת לואה, מדובר בנזק רגשי של ממש, והם שמו להם למטרה לשים סוף לתופעת הגוסטינג השכיחה כל כך במחוזות הדייטינג, שגורמת לתחושות קשות של נטישה, בדידות, וחוויית משתמש שלילית. במקום זה, הם מקווים ליצור סביבה תומכת לא רק לרווקים ורווקות אלא גם לזוגות בתחילת הקשר, שאולי לא יודעים איך לשמור על החיבור וצריכים קצת הדרכה ממי שבאמת יכול לעזור להם.

לכן, אחד הפיצ'רים המעניינים של לואה הוא היכולת של המשתמש לסמן שהוא לא פנוי לדייטינג כרגע, ועדיין להמשיך להנות מהתכנים והשיתופים שיש לאפליקציה להציע. פיצ'ר נוסף יאפשר למשתמשים לשדך בין חברים שנראים להם מתאימים, מה שצפוי לחזק גם את ההתאמות האוטומטיות המבוססות על בינה מלאכותית. כל זאת במטרה לחזק את תחושת התמיכה בקרב המשתמשים וליצור מעורבות שהיא הרבה מעבר ליצירת מאצ'ים.

חוויות מעולם הדייטינג. למצולמים אין קשר לכתבה. Unsplash
חוויות מעולם הדייטינג. למצולמים אין קשר לכתבה/Unsplash

כוחה של קהילה - המהלך המבריק של לואה

"בשלב הראשון, החלטנו לערוך כנס אינטרנטי שלא רק יפרסם את האפליקציה אלא גם יעורר דיון ועניין", מספר מקאטו. "פנינו לטובי המנחים בתחום ההתפתחות האישית בארץ, כאלה שגם מנהלים קהילות אונליין, והצענו להם להעביר תכנים בכנס. הסיכום היה שהם מקבלים את ההזדמנות ליצור תוכן איכותי ולקבל חשיפה, ובתמורה הם מפיצים את אותו התוכן בקרב הקהילות שלהם."

"במקביל", הוא ממשיך, "התחלנו להזמין אנשים לכנס ועודדנו אותם להזמין גם את החברים שלהם, אבל בשונה מכנסים אינטרנטים רגילים בהם המנחה עומד בקדמת הבמה והקהל צופה מן הצד, החלטנו לתת לכולם מקום, והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היתה כמובן באמצעות קבוצת פייסבוק."

במהלך שבוע הכנס, "מתחברים לאהבה", הועלו לקבוצה למעלה מ-30 ראיונות בלייב עם טובי המנחים להתפתחות אישית שפועלים כיום בארץ, מה שיצר מצב של win-win-win: המנחים הרוויחו חשיפה וזכו להגדיל את הקהילות שלהם, והגולשים קיבלו תכני עומק בעלי ערך אמיתי לגמרי בחינם.

גם ההשקעה מבחינת לואה היתה מינימלית, כאשר במקום לשפוך כסף על קידום ממומן שרוב הקהל כבר מאס בו מזמן, הם שכרו מנהלת קהילה שבאמת מבינה את הצרכים, גם של קהל היעד, גם של מנהלי הקהילות האחרים, וכמובן של החברה עצמה. היא השקיעה את כל הלב והנשמה כדי ליצור מקום מפגש מכיל, מאפשר ובטוח, שאנשים באמת רוצים להיות בו.

כיום לואה משתפת פעולה עם לא פחות מ-240 מנהלי קהילות בארץ ובעולם, מכל הענפים שקשורים להתפתחות אישית: רוחניות, תקשורת מקרבת, מיניות מקודשת ועוד.

שיתופים אישיים כמנוע לצמיחה

התכנון המקורי היה להסיר את התכנים מהקבוצה אחרי 30 יום, אבל מבול ההודעות שהפצירו בחברה להשאיר את התכנים באוויר הובילו את לואה להיענות לבקשה ולהשאיר אותה כמו שהיא. כדי לשמור על המומנטום, הם המשיכו להעלות לייבים על בסיס שבועי ועודדו את חברי הקבוצה להעלות שיתופי וידאו אישיים תחת ההאשטאג #למה_אני_כאן. בהמשך ישיר ובמסגרת הפקת הלקחים, אפשרויות השיתוף האישי נוספו גם לאפליקציה עצמה. כיום, לואה עובדת בשני שלבים עיקריים:

בשלב השיתופים, המשתתפים מקיימים דיון בפנים גלויות, בהתאם לשאלות מעוררות עניין שלואה מציעה להם. שאלות פתוחות כמו "ספר/י על פעולה אמיצה שעשית לאחרונה" או "מה הטיפ שלך למערכת יחסים טובה?" מזמינות את המשתתפים להשיב באופן גלוי כך שאחרים יכולים להגיב בלייק או אימוג'י.
המשתמשים יכולים לסמן את מי שמעניין אותם להכרות מעמיקה, וכאשר שני אנשים מעוניינים זה בזו, הם עוברים לצ'אט פרטי.

בשלב ההכרות אין תמונה אלא דמות אווטאר אותה בחר כל משתתף, וזאת על מנת לאפשר למשתמשים להעמיק את ההיכרות האישית מבלי שהמראה יהיה השיקול הדומיננטי. כדי לעזור להתניע את השיחה, גם כאן לואה מציעה נושאים לדיון שהמשתמשים יכולים לענות עליהם באמצעות טקסט, תמונה או סרטון.

מבט מבפנים על אפליקציית לואה. לואה, צילום מסך
מבט מבפנים על אפליקציית לואה/צילום מסך, לואה

מימון המונים בתמיכת הקהילה

המעורבות שנוצרה בקרב משתמשי לואה היתה כל כך עוצמתית שהערך שלה החל לחלוש גם על תחום המימון. למעלה מ-1.5 מיליון דולר כבר גויסו מקרב המשתמשים לטובת החברה, אבל לואה לא עוצרת כאן. בקרוב ייפתח קמפיין גיוס המונים תחת הטייטל "משקיעים באהבה", כאשר בשלב הראשון יוזמנו אנג'לים להשקיע סכומים של 12 אלף דולר ומעלה, ובשלב השני תיפתח אפשרות ההשקעה גם לסכומים קטנים יותר.

על פי ההערכה, האפליקציה, שנמצאת בהרצה ניסיונית ומונה למעלה מ- 6000 משתמשים פעילים בישראל, כבר יצרה עשרות זוגות וחיבורים. היא זמינה להורדה ללא תשלום בחנויות גוגל ואפל.
עם סיום השלב הראשוני, תושק האפליקציה באופן רשמי במספר ערים בעולם, בהן לונדון, ניו יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, וזאת במתכונת הכוללת הרחבת הדיונים הקבוצתיים, עריכת סדנאות, אירועים משותפים, מנטורינג, ובהמשך גם פעילויות משותפות בעולם הפיזי. היעד של יזמי Lua הוא להגיע למיליוני משתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully