וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון קונה את רומבה ורושמת הישג נוסף בדרך לחזון הבית החכם

אהוד בסיס

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 15:29

אם חשבתם שלאמזון אין יותר לאן לגדול- תחשבו שוב. רכישת המותג רומבה על ידי ענקית האיקומרס עשויה לסמל עידן חדש בשיווק הדיגיטלי - והוא שונה מכל מה שהכרנו עד היום

הקבוצה של אנשי השיווק בישראל.. ירון אחר, Unsplash
הקבוצה של אנשי השיווק בישראל./Unsplash, ירון אחר

לפני כשבוע אמזון הודיעה על רכישת רומבה, חברת האם של איירובוט. ברמה האסטרטגית, אמזון כבר רמזה בעבר שהיא מעוניינת להרחיב את עסקיה מעבר למרקטפלייס, ענן וקומרס, וכביכול פה אכן יש משהו מעט אחר שעשוי לספק לה תזרים הכנסות חדש מעולמות בהם לא הייתה לה דריסת רגל משמעותית קודם לכן.

במשך שנים, אמזון ניסחה את חזון "הבית החכם" שישען על אינטליגנציה סביבתית אשר יכולה לעזור לה למכור יותר מוצרים באמצעות הבנה מעמיקה של התנהגויות משתמשים, פעילויות, פעולות ואף רצונות, הרבה מעבר למה שהחברה יכולה להפיק מניתוח רכישות היסטוריות של הצרכן.

אין ספק שאלכסה היא מרכז הכובד של החזון והכלי שעזר לה להפוך אותו למציאות, לפחות חלקית. נכון ליולי 2022, מעל 300 מיליון בתי אב בעולם מחוברים לאלכסה ועוזרים לאמזון לממש את חזונה תוך כדי שימוש במגוון מוצריה. כחלק מהחזון, אמזון מנסה להתרחק מעולמות ה- privacy ומוצרים מבוססי ענן, ולעבור למוצרי חומרה היושבים בנקודת הקצה - כלומר בתוך הבתים שלנו, ובכך לייצר אינטראקציה ישירה עם הלקוח.

כבר היום, כחלק מחזון הבית החכם, ברשותה של אמזון לא מעט מוצרים כמו האקו, טלפון וידאו אינטראקטיבי לילדים, פעמון כניסה לבית החכם ואסטרו, ה"עוזרובוט" הביתי, שעתיד להתבסס על טכנולוגיות של רומבה, ועוד שלל מוצרים.

הרובוט שהתחיל כמנקה קיבל קידום. iRobot. Unsplash
הרובוט שהתחיל כמנקה קיבל קידום. iRobot/Unsplash

הזדמנויות קניה מבוססות התראות

מהפן השיווקי, יש כאן הזדמנות למשהו מעט שונה. בעוד שעולם הפרסום הדיגיטלי עובר מעולמות של קוקיז לעולמות קונטקסטואלים ומבוססי מודלים של חיזוי דאטה, המהלך הזה של אמזון מביא הזדמנות של הפעלת "סוכני מכירות דיגיטליים" על הקרקע.

חשבו על זה רגע: נגיד שמחר אמזון מחליטה שהיא מוציאה דגם חדש (ויקר יותר כמובן) של איירובוט שסורק את הבית שלנו תוך כדי תנועה. הוא מסוגל לגלות, בין היתר, שהספה שלנו מלוכלכת, ולהציע לנו לקנות ספריי מסיר כתמים (באמזון כמובן), או אפילו שירותי ניקוי ספה במבצע. בתרחיש אחר, הרובוט יסמס לנו כשייגמר האוכל בכלי של הכלב ויציע מבצע על מותג אוכל חדש, או ישמש כ"שומר הבית" אם מישהו חלילה פורץ אליו, כשהוא מצלם את כל המתרחש מבלי שהגנב יודע.

בקיצור, עצם הנוכחות של הרובוט בבית מייצרת הזדמנויות קניה, וכל עוד לא פוגעים בפונקציונאליות של הרובוט- לנקות לנו את הבית, אפשר לקחת את זה לכל מיני מקומות.

למה אפשר לצפות מאמזון?

אנשי שיווק אוהבים להפליג במחשבות וברעיונות יצירתיים על איך כל דבר יכול להיתרגם לקמפיין שיווקי או למחולל מכירות. אני לא באמת סבור ברמה הפרקטית שרכישת רומבה על ידי אמזון נעשתה מהטעמים שציינתי למעלה. אני כן חושב שדווקא בטווח הארוך והאסטרטגי, אמזון כיוונה כאן בעיקר למערכת המיפוי של איירובוט יותר מהכל.

ברגע שאמזון תדע למפות לנו את הבית וללמוד את התהליכים המתרחשים תוך כדי תנועה (למשל: עכשיו הפכתי את החדר למטה למשרד במקום חדר שינה), הפוטנציאל של כל הטקטיקות שסקרתי למעלה יהפוך ישים במאמץ הגיוני.

כמו בכל רכישה, עשויות לצוץ הזדמנויות למיקסום רווחים בטווח הזמן המיידי. לפעמים האינטגרציה הקלה יותר בין שתי חברות שרק לפני דקה היו זרות לחלוטין, היא לחשוב על סינרגיה מוצרית (אלכסה היר ווי קאם). מה יש לחברה להציע לקהל לקוחותיה שלא היה קיים בשוק עד כה, באופן שיהיה לה יותר קל להתחיל איתו, רגע לפני שמשקיעים בפיתוחים מורכבים שנשענים על אותה הרכישה?

אהוד בסיס הוא איש שיווק דיגיטלי ומוביל את מחלקת השיווק ב-Piggy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully