וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי תוכן יכולים לנצח את הפריים-טיים? הרומן בין מותגים למשפיענים - פרק 3

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:37

"האותנטיות של המשפיענים נמצאת עכשיו על הקצה", "ייתכן שהתחום הזה ייעלם כליל" - אומרים אנשי המקצוע, אבל גם ש"החלום של ילדים היום הוא להיות יוטיוברים" ו"במשך שנים לא יכולנו להראות את האמנות שלנו. קיבלנו הזדמנות". חלק שלישי בפרויקט המשפיענים שלנו

אבישג נגר, משפיענית. אינסטגרם, צילום מסך
"האינטרנט מקיא עלינו הכל". אבישג נגר/צילום מסך, אינסטגרם

6. הכוח: כמה השפעה יש באמת למשפיענים?

מעין שריג: "כששואלים אותי מה הופך את היוצרים לכלי יעיל אני משיבה במילה אחת: 'פרסונליזציה'. הפיד שלי לא דומה לפיד שלך באף פלטפורמה, וסביר להניח שמה שמוצג לי מתאים לי יותר מאשר לך. הרי אני עוקבת אחרי האנשים האלה כל יום ולכן כשהם מקדמים מוצר אני מרגישה יותר בנוח וזה מרגיש לי יותר מוכר מאשר כשברנד מקדם את אותו המוצר"

יוני פרידמן: "הרבה מותגים חדשים שאין להם תקציב פרסום גדול הולכים למשפיענים כדי להביא מכירות, אבל למשפיענים יש תקרת זכוכית מסוימת, כי לא כל העולם נמצא בטיקטוק או באינסטגרם, אז יש רגע מסוים שבו הם חייבים לעשות פרסום יותר מסורתי.
יש גם הבדל בין לבנות מותג בטלוויזיה, בסלולר או באופליין, כי בכל אחד מהערוצים הללו הראש של הצרכנים עובד קצת אחרת. משפיענים יכולים לעשות עבודה מצוינת עם מותגים חדשים, עד לנקודה שבה הם חייבים לפרוץ יותר חזק. למותגים קיימים זה פשוט נותן עוד זווית, אבל המותג כבר קיים וזה עוד צינור הפצה."

אבישי יצחק: "אם פעם הינו רואים מפורסמים בעיקר בטלוויזיה, היום הכל פתוח בסלולר. אתה נמצא במרחק הקלטה מכל אדם שאתה רוצה להגיע אליו אז קל מאוד לבלוט, בטח אם זה מגובה בכישרון. לא סתם עברו לקרוא להם יוצרי תוכן. התוכן הרבה יותר מעניין מהבנאדם עצמו, מכוכבי הרשת, ואנחנו רואים מקרים רבים בהם הוא זה שמרים את הדמות."

נועם פורר: "משפיענים בשנים האחרונות מצליחים להציע לציבור משהו שחסר בתרבות הפופולרית המקובלת: כנות, אינטימיות ויכולת לתקשר עם הקהל כאילו הם חברים. ככל שהמשפיענים החדשים 'רגילים' יותר, כך הם מוצלחים יותר. צ'ארלי ד'אמליו, בלה פורץ' ואדיסון ריי הן הוכחה קלאסית לבאנליות של התהילה - נערות רגילות לחלוטין, אינן יוצאות דופן, שפשוט מצליחות לכבוש את לב הקהל באמצעות נגישות.
ככל שהרשתות החברתיות מרחיבות את הדומיננטיות התרבותית שלהן, כך אנשים שיודעים איך לנווט את השיחה עם סיפור או תוכן טוב, כנות וקצב מהיר, יצליחו לכבוש פסגות בכל נישה שהם תופסים - בין אם זה עיתונות, פוליטיקה ועסקים. בארצות הברית, אנשים שיודעים לשלב סדר יום פוליטי עם הבנה אינטואיטיבית של מה עובד באינטרנט - כמו הנשיא לשעבר טראמפ או להבדיל חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז - מצליחים לכבוש את לבבות הקהל. בברזיל יוטיוברים מנצחים בבחירות באמצעות גיוס קהל המעריצים האינטרנטי שלהם. כך גם האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, שהוא משפיען רשת לכל דבר ועניין, ומצליח לרתום את כוחות האינטרנט לצרכיו העסקיים - במחי ציוץ הוא מקים ומפיל חברות או מטבעות קריפטו."

רני רהב: "חלק מהמשפיענים הם גם ידוענים שכולנו מכירים וחלק גדול מהם לא כולנו מכירים אבל יש להם הרבה השפעה על אנשים אחרים ברשת. לא כל משפיען הוא ברמה של סטטיק ובן אל, אבל זה לא מבטל את האפשרות להשתמש במשפיענים אחרים שיש להם השפעה על העוקבים שלהם והם מגיעים לאלפי אנשים. הם ישרים כי הם מביאים סיפור אמיתי ונכון."

דניאלה קלינגר: "מובילי דעה תמיד היו בעלי כוח השפעה על הציבור והצליחו לייצר אימפקט כפול: מצד אחד - הזדהות עם אנשים אמיתיים שמעבירים מסרים ישירים שאינם קמפיין פרסומי קלאסי, ומצד שני - יצירת נחשקות ושאיפה להיות כמותם.

השינוי הגדול שהביאו הרשתות החברתיות הוא בכך שהן נתנו למובילי הדעה גם פלטפורמה שהיא שלהם ובשליטתם להעביר את המסרים שלהם. אם עד עולם הרשתות החברתיות מובילי הדעה היו תלויים בתקשורת הממוסדת כדי להעביר את המסרים, הרי שהיום הם יכולים לעשות זאת ישירות, ללא תלות באף גורם מתווך, ולהגיע למאות אלפי אנשים.

אם נשווה את כוח החשיפה של המשפיענים הגדולים, הרי שכל סטורי שלהם מגיע מדי יום לכמות שקרובה לכמות הצופים בפריים-טיים. לדוגמה - מאיה ורטהיימר, שסטורי שלה יכול להגיע עד ל-150,000-200,000 צפיות, כך שברגע שההיא מעלה סדרת סטוריז כמות הצפיות בתוכן שלה יכולה להשתוות לתכניות המובילות בפריים-טיים. יש לזה גם משמעות כלכלית וגם משמעות מבחינת כוח ההשפעה."

ליאת בקייר: "משפיענים הם אנשים שבראש ובראשונה מעניינים אנשים אחרים, תחום ההתמחות שלהם ברור, יש להם את הקול והשפה שלהם והם מייצרים תוכן שנותן ערך או עונה על צורך עבור הקהילה שלהם, דרך התוכן הם מקיימים שיחה על נושא מסויים, (נישתית ככל שתהיה), דרכה הם מניעים את קהל העוקבים שלהם.
ליבת העבודה שלנו ב-GOAT היא עם Content Creators - כי הם אלו שבאמת מזיזים מחוג ומניעים את קהל העוקבים שלהם. מכיוון שאנחנו נמצאים בעולם שחותר למערכת יחסים ושיחה אותנטית נטולת ציניות עם הלקוחות שלנו, אחד היתרונות הגדולים ביותר בעבודה עם יוצרי תוכן היא שהם נוטים לשמור על רמות מעורבות גבוהות.
חיבורים עמוקים וארוכי טווח + תוכן מבוסס ערך - הם שני האלמנטים שמהווים את הפיצוח המדויק ביותר לשיתוף פעולה בין מותג למשפיען."

דורון לוינשטיין: "משפיענים מבחינתי זה עוד פלטפורמת מדיה שיכולה להעביר מסרים במשפך ההחלטות של הלקוח. פלטפורמה שיכולה לעבוד גם על מודעות, קונסידריישן ובתחומים מסוימים יכולה להוביל למכר. הגולשים מבינים שמשפיענים מתוגמלים על זה ועדיין, האינטראקציה מול התוכן שלהם יותר גבוהה מפרסום אחר. וזה עדיין רק אחד מהכלים שנמצאים בסל הכלים השיווקי.
לפעמים המשפיענים מספקים תוכן שמעמיק ומשלים את הפרסום. כשיוצרים פרסומת טלוויזיה או וידאו, קשה להיכנס ל-Level עמוק סביב המוצר. דרך משפיענים אפשר לייצר תוכן מעמיק ומפורט יותר, בגובה העיניים, שיכול בהחלט להוביל את הצרכן לקבל החלטה ולרכוש את המוצר.
כשרוצים להעביר את הצרכן במשפך מסוים, מההיכרות הראשונית ועד ההתנסות במוצר, למשפיענים יש כוח מאוד גדול להעביר אותו את השלבים האלה יחד עם הפרסום הרגיל שאנחנו עושים, כשלוקחים את הסיפור המותגי, מפרקים אותו לגורמים, ונותנים לכל משפיען לספר את הצד שלו בסיפור המותג בצורה שמתאימה לו."

אפרת סלע-איתמר: "משפיענים הם תמיד מעניינים. צריך לדעת איך לעבוד עם השכבה הזו ולזהות את החכמים יותר, גם זה טרנד שהתחזק השנה. אנחנו יודעים לייצר קמפיינים עם עשרות 'מיקרואים' (Micro-Influencers, י.א) בתקציבים שפויים. אם מחברים את זה לעובדה שמילניאלס מבלים שליש משעות הערות שלהם על סושיאל ולכך ש-93% מהם סומכים על המלצות ברשת ומחפשים אותן - מבינים שזה מצע פורה לעבודה עם מותגים ב-Value for Money. עלות לנגיעה יותר זולה מהרבה ערוצי מדיה אחרים.
קידום ממומן בערוצי מדיה מסוימים יכול להביא לידים, אבל האיכות שלהם לא תמיד טובה. לעומת זאת במגרש שלנו יש תחומים כמו למשל תחומים טיפוליים, טיפוח ועולמות הלייף-סטייל שאינפלואנסרים נותנים בהם פייט מאוד חזק בעלות לליד מול קידום ממומן. לצד זאת צריך לזכור שמשפיענים מביאים גם תדמית.
בקמפיין ללוקרים חכמים של DONE לקחנו משפיענים גדולים ביניהם ליאל אלי שפרסמו פרסים בתוך הלוקרים והיו חידות שהקהל היה צריך לפתור כדי לגשת ללוקרים ולזכות בפרסים. מהלך דיגי-פיזי. החיבור היה נכון כי בחרנו משפיענים צעירים, אורבניים, תל אביבים שגם התאימו לסוג הפעילות."

לירון טמיר-לוי: "אבן היסוד היא הסתכלות על משפיענים כאנשי קריאייטיב ותוכן של המותג, אבל גם הקורונה תרמה לתחום. פתאום מותגים ראו איך באמצעות משפיענים שעושים עבורם עבודה בביתם, מצליחים לייצר נוכחות מותגית ולהניע למכר אונליין."

אלכס סקליאר, סמנכ"ל מדיה ונוער ב-Teenk: "כשדיברו לפני יותר מחמש שנים על משפיענים, יוצרי תוכן וקרייאטורים, כולם ייחסו את התופעה לצעירים ונוער. בשנתיים האחרונות הסטורי באינסטגרם וסרטוני הטיקטוק של המשפיענים הן מזמן מדורת השבט של עם ישראל, ולא רק נחלתם של הצעירים. הרבה משפיענים מכתיבים ומשפיעים גם על סדר היום התקשורתי. אנחנו, כאנשי שיווק מזהים את זה ויודעים כיצד לנתב את זה, אבל הצעירים והנוער מזהים חוסר אותנטיות מקילומטר ולא מוכנים לקבל כל תוכן מסחרי ולכך יש השלכות.
הטיקטוק שנכנס אלינו בשנתיים האחרונות מאתגר את עולם המשפיענים הקלאסי, בשונה מהאינסטגרם והפייסבוק בו המשפיענים הטובים יצרו סביבם קהילת עוקבים, האלגוריתם של טיקטוק מאפשר לכל צעיר וצעירה להגיע למאות אלפי צפיות, כל יום נולדים משפיעים חדשים שיש להם אג'נדה והקלפים נטרפים מחדש."

ניר פוצט'ר: "יש מקום שבו העבודה עם משפיענים עוזרת גם לעוקבים, שיכולים לגלות מוצרים חדשים באמת לפני כולם. ככל שהיוצר גדול יותר ומשתמש לאורך זמן בברנד מסוים, ייתכן שהברנד יפה אליו ויבקש שיפרסם אותו."

"אתה מתרגל עלי מניפולציות של CMO?"

"ממש לא. לדוגמה צ'רלי ד'אמיליו שעבדנו איתה (אושייה בעלת 144 מיליון עוקבים בטיקטוק, 49 מיליון באינסטגרם, י.א) נהגה להצטלם הרבה כשכוס של דאנקן דונטס נכנסת לפריים, ואז 'דאנקן דונאטס' פנו אליה וזה נגמר במשקה חדש שהוציאו, שהוא שלה, שנקרא "דה צ'רלי".

"שתקתי."

מאחורי הקלעים של שתוף הפעולה בין צ'רלי ד'אמליו ל-Lightricks

7. הטכנולוגיה בשירות התוכן וההשפעה

אבישי יצחק: "ככל שיעלו עוד ועוד פלטפורמות, כמו טיק טוק שנהייתה מאוד דומיננטית, ואני מאמין שהעולם יביא לנו עוד פלטפורמות ועוד תוכן, והרי בסוף זה מספק עוד ערוצי תקשורת של עבודה ויצירת ערך ע"י קמפיינים - זה רק ילך ויגדל."

אורי שטודן: "כרגע אנחנו פועלים חזק בטיקטוק כי כולם עברו לשם. יש היום יצרני תוכן חדשים. אורי נוביק למשל היא אחת המשפיעניות הכי חזקות בטיקטוק, עם 330 אלף עוקבים, אבל באינסטגרם יש לה רק 50 אלף. המטרה היא לאו דווקא כמות הפולוארס אלא כמות הצפיות, או הנגיעה בקהל."

"אם יש לך יותר שקיות בעינים משקיות של גוצ'י - הסרטון הזה בשבילך"

@ori_novik

אומרים פאטוץ' לשקיותתתת השחורות? בשיתוף ממומן עם לוריאל פריז

♬ Be You - L'Oréal Paris

אם עדיין לא קראתם - הפרק השני בפרויקט המשפיענים מחכה לכם כאן

פדריקו פדרני, טוויטר: "אנחנו מעוניינים שהיוצרים יסייעו לנו בעיצוב העתיד של טוויטר, ולצורך כך אנחנו מספקים להם לא מעט כלים ומשאבים. יוצרים יכולים להתעדכן במהירות באמצעות @TwitterCreators, להתחבר לאחרים וללמוד מהניסיון שלהם והתוכן שהם יוצרים. בנוסף הם יכולים להפוך ל-Creator Insider בכדי לחוות את דעתם ולשתף את המשוב שלהם בזמן אמת בנוגע למוצרים בגרסת בטא, על מנת לסייע לנו להשתפר ולחזור אליהם לפני כולם.
בנוסף, בעזרת כלים כמו Twitter Circle יוצרים יכולים כעת לבחור להעלות תכנים מסוימים לקהל מצומצם. זה יכול להיות יעיל, לדוגמה, כשירצו לבדוק איך הקהל שלהם מקבל תוכן מסוים, המלצה או מוצר, וזה מאפשר לשלוט בצורה טובה יותר ב'אווירה'.
אנחנו מספקים בנוסף גם פלטפורמה בה יוצרים יכולים לפתח את העסק שלהם החל מהזדמנויות לתוכן ממותג ועד לטיפים חד-פעמיים. בהתבוננות עתידית, אנו מצפים להמשיך ולהתפתח כדי לספק אפשרויות גמישות יותר ליוצרי התוכן בבניית העסק שלהם. בארה"ב, אנו בוחנים כעת את ה-Super Follows בקבוצה קטנה של משתמשי iOS ואנדרואיד. פלטפורמת ה-Super Follows מאפשרת ליוצרי התוכן להציע מנוי חודשי, המסייע להם לייצר הכנסות ולהתחבר לעוקבים שלהם מקרוב יותר."

פנינה ספרינגר: "בעבר הרחוק משפיענים היו בעיקר הפרזנטורים או הסלבס ה"מסורתיים", שלא בהכרח הייתה להם זיקה לתחום אלא פרסמו דברים רק מעצם היותם מפורסמים. ואז הגיעו הבלוגרים שנתנו לצרכנים תוכן מקצועי כתוב שלרוב התמחה בתחום אחד. עם הצמיחה הגדולה של הרשתות החברתיות הגיעו משפיעני הרשת - ה"אושיות", אבל הם היו עם הרבה עוקבים. היום, גם מי שיש לו פחות עוקבים יכול להיות אוטוריטה בתחומים מסוימים כל עוד יידע איך להנגיש את התוכן בצורה מעניינת. מעבר לזה, היום כל משפיען יכול להיות בעל עולם תוכן עשיר ולא רק להיתפס כמתמחה בוורטיקל אחד. משפיענית אופנה יכולה ליצור תוכן רלוונטי גם בתחום הפוד, הטראוול והצילום, וכל זה כשהיא בכלל עורכת דין במקצועה.

היום לא צריך ציוד צילום ותאורה בעשרות אלפי שקלים כשלכל אחד יש אולפן בכיס שלו (סמארטפון) - הפלטפורמות עצמן משקיעות המון בשביל לעזור לכולנו להיות יוצרי תוכן: רק לאחרונה אינסטגרם הוסיפה תבניות מוכנות (טמפלטים) לרילז במטרה לעזור לנו ליצור סרטונים בצורה נוחה ופשוטה. כמות העוקבים היא כבר לא חסם לפיצ'רים שבעבר היו שמורים רק ל"גדולים" - כל אחד יכול להוסיף לינק בסטורי, להפוך את הפרופיל הפרטי לפרופיל של יוצר תוכן ולהיחשף לאנליזה ולאינסייטים של התוכן שלו.

האלגוריתם של טיקטוק חושף לנו תכנים בפיד הראשי ("פור יו") ללא קשר לכמות העוקבים אלא לפי רלוונטיות התוכן לגולש - ובכך נותן הזדמנות שווה לכולם. כל זה הביא לעליית המיקרו משפיענים - היוצרים לא חייבים עשרות או מאות אלפי עוקבים בשביל להגיע לחשיפה עצומה.

בנוסף, כל עולם המדידה התפתח - משפיענים יכולים להיות חשופים לנתונים החל משלבי החשיפה, צפייה והקלקה שהפלטפורמות מספקות להם ועד לשלב ההמרה הסופית וההכנסה פר מוצר ופר תוכן שהם פרסמו בעזרת כלי מדידה שונים - דאשבורדים ייעודים, אנליטיקס וכו'. המידע הזה עוזר למשפיענים להכיר את הצורך של קהל העוקבים שלהם, לחדד את התכנים וכתוצאה מכך - להרוויח יותר כסף. למפרסמים זה נותן את האופציה למדוד את האפקטיביות של המשפיענים בצורה מדויקת וחדה יותר, לעשות אופטימיזציה ביניהם, בין הצעות המכר השונות והתכנים עצמם כדי למקסם את הביצועים בצורה הטובה ביותר."

היוניקורן Lightricks המוערכת בשווי של כמעט 2 מיליארד דולר, שהוקמה ע"י 5 דוקטורנטים ישראלים ב-2013 ומאז הספיקה לפתח 11 אפליקציות שצברו מאות מיליוני הורדות - רכשה לאחרונה את Popularpays, כמוצר שמחבר בין קריאייטורים למותגים. אם קודם לכן האפליקציות הפופולריות של החברה, ובהן FaceTune, VideoLeap ו-Photoleap - סייעו למשתמשים לבטא הבעה עצמית ויצירתיות, הרי ש- Lightricksהחליטו לעבור להיות פלטפורמה ליוצרי תוכן, בה יוכלו להנגיש את השירותים הקיימים שלהם ושירותים נוספים - במטרה לאפשר ליוצרים לעשות מוניטיזציה.

"או להעשיר את התוכן ואת הכלים שבהם הם משתמשים?"

ניר פוצ'טר, אחד המייסדים וה-CMO, אומר בחיוך: "את זה עשינו כבר קודם. אבל אנחנו 'חיים בתוך עמנו', אם אפשר לקרוא ליוצרים עם, ולפי איך שאנחנו רואים את הכיוון אליו פונה השוק, המגרש הזה מתרחב והצרכים של היוצרים, שהופכים להיות קטגוריה משמעותית עוד יותר ממה שהם כבר היום - הם גדולים ומקצועיים יותר. לכן אנחנו מציעים היום פלטפורמה שמפגישה בין איש הסושיאל או התוכן מצד המותג לבין היוצרים המתאימים עבורו, וליוצרים אנחנו למעשה מספקים במת לחשיפה ולחיבור, נוסף על כלי ה"יצירה".

כשאנחנו מבינים שהמגרש מתרחב מהר אנחנו מגיבים, ומפתחים כלים נוספים שישקפו את המהירות בה גדל הצורך ביצירה של תוכן מותגי. לדוגמה, יהיו טמפלייטים שיוצרי תוכן יכינו וניתן יהיה לערוך אותם וכך לקצר את זמן ה'הפקה'."

לירון טמיר-לוי: "אחד השינויים המהותיים והדרמטיים שקרו בתחום הוא הכניסה של הטכנולוגיה והדאטה בשנים האחרונות. באמצעותה ניתן לבחור משפיענים רלוונטיים לפי העוקבים שלהם, לפי תחום ההתעניינות שלהם ולפי הקהל שלהם. כלומר מאפיינים ורלוונטיות. בנוסף מדידה חכמה ומדויקת של נתוני מכר שמגיעים מהמשפיענים והפיכת הערוץ לפרקטי מעבר למה שהיה. אצלנו זה מהותי מאחר ואנחנו עוסקים לרוב בפעילות מוטת מכר, באפיליאציה."

רעות כהן: "טיקטוק היא פלטפורמה בעלת 3 רגליים:

1. המפרסם, המותג, שמשחרר יחידת תוכן לאוויר שמאפשרת לתוכן לעוף.
2. טיקטוק עצמה, כפלטפורמת דיסקברי. מכל העולם (כשכמותג מייצר תוכן טוב, הוא יכול להגיע לכל מקום, בעזרת עבודה נכונה).
3. הקהל, שאוהב להביע את עצמו, להגיב בצורה הרבה יותר מעניינת ממה שהתרגלנו, וכך הוא מייצר לתוכן חיים חדשים, ולמעשה 'ממשיך את הקמפיין'.

על-מנת לאפשר ליוצרים להתבטא בצורה עשירה ו'מעוררת' יותר - טיקטוק מעמידה סדרת כלים, ובהם סאונד מאד "Share-אבילי", Duet (הצגת מסך חצוי) ו-Speech, המאפשר לעלות ולהגיב למישהו ברגע שהתוכן שלו מסתיים."

8. מה העתיד צופן לענף המשפיענים ויוצרי התוכן?

אורי שטודן: "אני חושב שהבום הגדול של המותגים עוד לא שם. יש המון מותגים שלא עושים את זה, אבל זה עוד יקרה. בינתיים, דברים קורים: למותג לייף של סופר פארם יש נבחרת משפיענים גם באינסטגרם וגם בטיקטוק, ובנוסף הם פתחו בקמפיין טלוויזיה שאותו מובילים יצרני התוכן, כמובן בתוספת תיוג, כך המשפיענים בעצם הפכו להיות סלבים.
מהצד השני, כל השחקנים והמפורסמים רוצים היום להיות משפיענים. סיוון כהן מחדשות 13 מעלה 10 טיקטוקים ביום מהעבודה שלה. שלישיית "מה קשור" גם עושים טיקטוק כי הם מבינים שהם צריכים את זה."

רעות כהן: "טיקטוק יתפוס יותר מקום בחיים של יותר קהלים. מותגים חשובים יקדימו להיכנס, לנכס ולבסס בעלות על זירות של האשטגים שהם למעשה נכס של המותג, עם Share of Volume מאד גדול. זה יגדל חזק עם עולמות השופינג, בעתיד הלא רחוק."

נועם פורר: "לדעתי, בחודשים הקרובים ארגונים יבינו שהם יצטרכו לשנות את מאמצי שיווק המשפיענים שלהם באמצעות מעורבות עם הקהילה הרחבה שלהם. יצירת שותפי מותג שמורכבים ממשפיענים וקריאייטורים, לקוחות, מומחי תוכן, הנהלת החברה כמובילי דעה וגם עובדים-שגרירים. בסופו של דבר, מילת המפתח היא אותנטיות ואהבה למותג, ולאהבה אמיתית אין מחיר."

רני רהב: "אין לדעת לאן זה יתפתח. כמו שלא ידענו לפני 10 שנים שבכלל יהיה כזה דבר, יתכן שהתחום הזה ילך ויתמקצע עוד יותר, ויתכן גם שהוא ייעלם כליל. גם הדברים שאנחנו כן יודעים שהם נכונים, לא ניתן לדעת לכמה זמן הם יישארו נכונים, לכן זו תהיה טעות לנסות לחזות את זה."

דורון לוינשטיין: "ככל שהזמן מתקדם, כולנו הופכים להיות מדיה. במיוחד ככל שיורדים בגיל. הדורות הצעירים נולדים לתוך זה, אוספים חברים דיגיטליים, ומרגישים טבעי בפלטפורמות."

טל שץ: "אני חושבת שאנחנו נראה יותר ויותר מותגים נבנים בתקציב נמוך על משפיענים, ואני צופה שתעשיית הפרסום והיח"צ תכרסם בזה. לצד זה, העולמות האלה כל הזמן ממציאים את עצמם. לדוגמה, המאבק בין טיקטוק לאינסטגרם בו אינסטה משחקת 'חלום ורוד' וטיקטוק כביכול מראה את החיים האמיתיים.

אני מאמינה שהמשפיענים כאן כדי להישאר, אבל לא בפורמט הזה, הוא די מיצה את עצמו. נהיה מרדף בין גנבים ומנעולים, ואנחנו נהיה חייבים לקפוץ מדרגה. ברגע שגם אמא שלי יודעת שיש אינטרס מסחרי - זה מפריע. בהתחלה כשאנה ארונוב לבשה אדידס זה היה קולי ואדידס בנתה את עצמה, אבל היום כולם מבינים ששום דבר לא במקרה. זה מתקשר לשאלה מאיפה מגיעים הכוכבים - מהרשת או מהטלוויזיה. האותנטיות של המשפיענים נמצאת עכשיו על הקצה.

אני מדברת על טווח קצר של שנה שנתיים. אני מסכימה שאם נראה את אנה ארונוב, שהיא חובבת בישול, ממליצה על מוצרי מזון, זה יהיה אותנטי. אבל האמינות של המשפיענים עד אתמול היתה בנסיקה, ועכשיו דברים השתנו, מה גם שכשהרגולציה תוציא את זה בטח יהיו יותר מחסומים. האותנטיות אולי תעבוד ב"לואו באדג'ט" אבל לא כמו שזה היום. לפני שנים תוכן שיווקי בטלוויזיה היה אותנטי. היום אין ילד שלא מבין שאותו דוגמן ששותה קולה בטלוויזיה הוא פרזנטור שקיבל כסף. לשם המשפיענים הגיעו והם הולכים ומאבדים מהאותנטיות שלהם."

מתן מה-אהבתי: "בארה"ב יש צוותים שלמים שעומדים מאחורי ה-Top של המשפיענים: עורכים, צלמים, יח"צנים ועוזרים. בארץ זה בן זיני או דניאל עמית. בעתיד הם יהפכו להיות גופים, כמובן בעלי אתרים משלהם, כמו שיש לאליטה אופק לדוגמה. יהיו להם צוותים גדולים יותר, מעצבים. לשם זה הולך, התמקצעות והתרחבות.

הפלטפורמות תמיד חותרות להיות חלק מרכזי במשחק. טיקטוק מנסים, אם כי לדעתי כרגע זה פחות עובד - לשלב משפיענים כחלק מהמוצר. פייסבוק הצהירה שהיא מפתחת מערכת משפיענים, שלקוח יוכל לבנות מערכת משפיענים דרך כלי הפרסום של פיסבוק. אני לא רואה את זה קורה או מהווה איום עלינו.
משפיענים נמצאים בכל תחום ואני יודע שבבחירות הקרובות הם יהיו שחקן מרכזי בעוגת הפרסום של מפלגות. מה שהתחיל כאפיזודה סבב השלישי והרביעי הולך להיות יותר משמעותי.
בנוסף, אני חושב שההתמקצעות תגבר, כי זה חינוך שוק שגם הם עוברים. כבר היום משפיענים מייצרים תוצרים ומדברים שפה פרסומית הרבה יותר נכון ממה שהיה לפני 4 שנים. התהליך הזה יילך ויתעצם. אני חושב שפעם אם החלום של ילד בן 15 היה שהוא יהיה רופא או טייס היום הוא חולם להיות יוטיובר או טיקטוקר."

אפרת סלע-איתמר: "מאז שהתחלתי אני שואלת את עצמי לאן זה הולך. לדעתי, מה שילך וישתכלל זו יכולת הניתוח של הנתונים והקלות שבה ננהל מהלכי משפיענים תלך ותשתפר. ככל שיקומו עוד מדיות וזירות כמו טיקטוק שהיא בטח לא האחרונה - ככה אנחנו כמשווקים נצטרך להסיט עוד ועד תקציבים לעבודה עם משפיענים. אני רואה את השוק הזה רק גדל.
בעתיד הרחוק יותר, אם אני קוראת נכון את המפה, אנחנו נשלם על קמפיינים עם דמויות במטאוורס. הדמות המטאוורסית תפגוש פרסומת בדמות אחרת."

פנינה ספרינגר: על פי מחקרים, ההכנסות של תעשיית המשפיענים ויוצרי התוכן צפויות לשלש את עצמן בתוך שלוש שנים. הפלטפורמות עצמן (בעיקר אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב) נותנות כלים ומשקיעות המון משאבים בשביל לתמוך גם בקהילת היוצרים וגם במערכות הפרסום, ואנחנו רואים שהקהל מגיב בהתאם: לפני כחודש גוגל הודו ש40% מהצעירים משתמשים בטיקטוק ואינסטגרם כמנוע החיפוש העיקרי שלהם - זה אומר שהגולשים נותנים יותר דגש לתוכן שמונגש להם איפה שהם כבר נמצאים. היום בסרטון אחד של 15 שניות הגולשים יכולים לדעת המון על מסעדה - מה יש בתפריט, מה סגנון הלבוש, איך האווירה, טיב השירות ואיך נראות המנות. הגולשים היום מרגישים שהם יכולים לקבל מידע הרבה יותר מדויק לצרכים שלהם ברשתות החברתיות - וכאן בדיוק נכנסים לתמונה המשפיענים שיודעים איך לארוז הכל בצורה הנכונה.

הפלטפורמות, לדעתי, יציעו יותר פיצ'רים ופתרונות לעבודה נכונה בתחום, ויהיה יותר דגש על פרפורמנס מאשר על מדדים רכים. משפיענים ייבחנו לא לפי כמות העוקבים והלייקים אלא לפי המרות והכנסות - הכל יהיה מוכוון דאטה."

הבמה שלהם:

דניאל עמית: "כל מותג שרוצה לעשות שת"פ ולפרסם פונה אלי או למנהלת שלי. יחד אנחנו מבינים מה רוצים לקדם, מה המסרים של הקמפיין, איפה אני יכולה לתת טאץ' אישי, תמחור כמובן, ואז רצים על זה.

התחלתי בתור בלוגרית של אוכל, וזה דבר שמדבר לכולם: נשים גברים, מבוגרים, צעירים - כולם אוהבים לאכול. אז כשאני מעלה פוסט של אוכל, גם אם הוא ממומן, אנשים ישר רצים להכין.
קוסמטיקה זה משהו שפונה לקהלים מאוד מסוימים. יש כאלה שמעבירים את הסטורי הזה מהר, ויש מלא שקונים בהמלצתי.

מה שנבנה אצלי באינסטגרם זה לא משהו שהיה בכוונה. לא תכננתי להפוך למשפיענית. פשוט העליתי מתכונים וראיתי שאנשים אוהבים את זה אז אמרתי אוקי, יש כאן משהו.
לרוב, מה שעובד טוב עם הקהל זה פעילויות שיש בהן פרסים שווים או ארוחות.

יש הרבה מותגים שפנו אלי וסירבתי לפרסם כי זה דברים שפחות קשורים אלי. נכון, יש לי כלבה, אבל אני לא אפרסם אוכל לכלבים כי זה לא קשור. אפשר לפרסם כל דבר אבל אסור להתפזר וצריך להסכים רק לדברים ספציפיים. "

דניאל עמית, משפיענית. אינסטגרם, צילום מסך
"אלו שזה לא מעניין אותם פשוט מעבירים את הסטורי מהר". דניאל עמית./צילום מסך, אינסטגרם

אבישג נגר: "התחלתי לפני 10 שנים או יותר, כבלוגרית אופנה. לא היה אז אינסטגרם. מאוד אהבתי אז שהסושיאל היה מקום שאם את בחורה עם סטייל אבל אין לך קשרים, את עדיין יכולה לפרוץ, כמו שמצאו את ג'סטין ביבר אחרי שהוא העלה סרטונים ליוטיוב. זו היתה תקופה שכולם פתאום קיבלו הזדמנויות. עולם השיווק מאוד רחב, לאורך השנים הרבה מאוד אנשים לא יכלו להראות את האמנות שלהם, לא במגזינים ולא בטלוויזיה.

כשהתחלתי להעלות את הסטייל שלי התחילו להזמין אותי לכל מיני אירועים ושת"פים שבחיים לא הייתי מגיעה אליהם אחרת. 'קלווין קליין' ראו תמונה שלי ויצרו קשר: "אהבנו את הלוק, נשמח להזמין אותך". ואז את הופכת לשגרירה ל-7 שנים.

לכל אחת יש תבנית משלה. אינסטגרם מבטא את האופי שלך בדרך כזו או אחרת. ברגע שאת מגבשת אופי מסוים ואת מראה אותו בסושיאל - ישר מזהים שזו התמונה שלך. תמיד שמרתי על הזהות שלי כמי שעושה Street Wear.

כשהייתי בתיכון והלכתי עם אייר ג'ורדן משופשפות וג'ינס הסתכלו עלי מוזר, אמרו 'או שהיא הומלסית ואין לה כסף או שהיא לסבית'. עולם הסושיאל נתן הזדמנות לבנות משהו אחר. אימהות היו עוצרות אותי בקניון רמת אביב ובוכות לי שבזכותי הילדות שלהן לא מתביישות ללכת לבי"ס עם אייר ג'ורדן. זה דור של בנות שלא יכלו לבטא את עצמן.

היום אם את עושה טוב עם הכוח שלך אז את משפיעה גם על אחרים. הקהל לא טמבל. ראיתי הכל מהכל, אין תמונה או תנוחה שלא ראיתי כבר, האינטרנט מקיא עלינו הכל, אבל הנקסט-לבל זה שאם את לוקחת את הכוח, לא מפלטרת, מדברת על הקושי, זה מה שעובד. לקהל אין כוח לפארשים.
איך מגדילים עוקבים? זה בעיקר פשוט להיות את כי הקהל עייף, אין לו כוח לראות אותך בסוויטה עם כוס יין ביד, מתפננת על החיים. רוצים לשמוע איפה לא טוב לך, ככל שאת יותר אמיתית ככה אנשים מתחברים אליך יותר.

למדתי בבי"ס תפירה ואיור אופנה. אחרי שהשתחררתי לקחתי את כל הכסף שלי ועזבתי למילאנו. הסתובבתי עם מחברת וכתבתי לאן אני רוצה להגיע וככה התחלתי להתערבב. היו מסיבות שהתפלחתי או התפרצתי אליהן. אחרי שנה במילאנו ישבתי שורות ראשונות בתצוגות של פנדי ופראדה. אני השגרירה הראשונה של קלווין קליין. פשוט החלטתי שזה מה שאני רוצה והלכתי על זה. הייתי שולחת 400 מיילים בשבוע כי אמרתי, סטטיסטית אני אפגע במשהו. פניתי למותגים במילאנו, הונג קונג, יפן. בגלל החוצפה שלי בגיל 22 יריתי על כל המטרות והגעתי לשת"פים עם חברות מובילות. אז לא היה אינסטה, וכשזה הגיע פשוט העברתי את כל מה שהיה בבלוג שלי לשם. מאז אני מסקרת תצוגות אופנה מוזמנת לכל ההשקות. עשיתי שת"פ עם הסופרבול, באדוויזר, ועוד.

תמיד, גם בטלוויזיה וגם בסושיאל, הייתי נאמנה לעצמי, לא לעשות דברים הפוכים. יצאתי לסופרבול עם טרנינג. הסתכלה עלי מארחת בכניסה ואמרה לי 'התבלבלת'. לא התבלבלתי, ככה אני. ישר כתבתי לעוקבים, 'שמעו קטע, איך שופטים פה אנשים לפי הלבוש'. הומור עצמי ולשתף את הקהל בהכל - זה הסוד.
פעם הייתי מרצה בבתי ספר ומספרת שזה לא נגמר. את תמיד רוצה עוד עוקבים. גם אריאנה גרנדה רוצה את העוקבים של סלינה גומז, מי שעושה את זה טוב ונהנה מזה מתמקד בתוכן ולא במספרים."

***

תם אך לא נשלם. אם המשפיענים כאן כדי להישאר, כמו שאומרת טל שץ, אז גם אנחנו. הפרויקט הזה הוא יריעה ראשונה, ואתם מוזמנים לכתוב לנו, להציע, לשתף, להעיר, וגם לעשות לנו סטורי מפרגן. אבל אותנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully