וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדוד בגדים באינטרנט? תאי הלבשה וירטואליים כובשים את עולם האופנה בסערה

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 12:32

וולמארט מאמצת טכנולוגיות למדידת בגדים אונליין ופותרת אתגר מובנה באופן שבו אנחנו קונים בגדים ברשת

מדידת בגדים באמצעות הדמיה וירטואלית.. Wallmart,
מדידת בגדים באמצעות הדמיה וירטואלית./Wallmart

ב-2022, קניות ברשת הן כבר מזמן עניין שבשיגרה, אבל אם יש תחום אחד שבו קניות באינטרנט יכולות להיות ממש מבאסות, זה בגדים ואופנה.

על פי מחקר של האבספוט מ-2020, אחוז ההחזרות של סחורה בענף הביגוד הוא הגבוה ביותר מכל קטגוריות האיקומרס ועומד כיום על יותר מ-10%. כלומר, אחד מכל עשרה פריטי לבוש שנקנים אונליין מוחזרים למוכר.

אפשר בהחלט להבין למה זה קורה, אחרי הכל, עוד לא הומצאה הטכנולוגיה שתאפשר לנו לחוש את מגע הבד על העור, את הכובד שלו, או את החיכוך באזורים שונים בגוף כדי לדעת האם הפריט נוח ומחמיא לנו. עד שזה יקרה, בכל הנוגע למסחר אלקטרוני, לתחום הביגוד יש חיסרון מובהק.

סוחרי איקומרס בענף האופנה נדרשים להיות מאוד מדויקים, הן במידע שהם מוסרים ללקוחות שלהם אודות המוצר והשירות, והן בחישובים הפיננסיים שלהם, על מנת לוודא שהם לא זורקים כסף על מאמצי שיווק שיסתיימו בהחזרות.

יחד עם זאת, מרבית אתרי האיקומרס עדיין מאלצים אותנו להסתפק בתמונות גנריות של דוגמנים, למדוד את היקפי גופנו כדי להשוות אותם לטבלת המידות, וכל זה רק כדי לדעת איזו מידה לקנות, כאשר המידע הבסיסי יותר, איך זה ייראה עלינו, נותר תעלומה עד שנקבל את המשלוח ונוכל למדוד אותו.
כל אלה יוצרים חוויית לקוח מסורבלת שלא עונה לצורך האמיתי של הלקוחות: לרכוש בגדים שמחמיאים ונוחים להם בראש שקט, בלי לרוץ לדואר כל שני וחמישי.

אז מה חדש בוולמארט?

זה כבר תקופה שענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט חוקרת פתרונות חדשניים במטרה לשנות את חווית הלקוח מן היסוד, והחידוש האחרון שלה הוא בשורה של ממש לעולם האופנה. מדובר בטכנולוגיית מדידת בגדים וירטואלית מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת ללקוחות האתר לראות הדמיה ויזואלית של מראה הבגדים על גופם, ישירות בדף המוצר.

מי שעומד מאחורי הטכנולוגיה הזו הוא סטארט-אפ ישראלי בשם Zeekit, שנרכש על ידי וולמארט בשנה שעברה. באמצעות ראייה ממוחשבת של הרשת העצבית, היא מסוגלת לנתח תמונות קטלוגיות של בגדים כדי "להלביש" את הלקוח באופן וירטואלי. השימוש ברשתות עצביות עוזר להבין טוב יותר כיצד יפול הבד על הגוף, ולבחור וריאציות כמו מידה, צבע וגזרה.

החידוש הזה מגיע לאחר מאמצים רבים של הרשת לסייע לקונים לבחור בגדים באתר האיקומרס של החברה. זה התחיל במרץ האחרון, עם ההשקה של כלי שבאמצעותו יכלו לקוחותיה לבחור מבין עשרות דוגמנים ודוגמניות וירטואליים את האחד שהכי דומה להם מבחינת מראה, מבנה גוף וגוון עור, ולקבל הערכה של איך סביר שהבגד ייראה על גופם.

כעת, התכונה החדשה, העונה לשם "Be Your Own Model" מאפשרת לקונים להשתמש בתמונות של עצמם ולראות איך הבגדים נראים עליהם, במקום הדוגמנים שבמאגר.

נכון להיום, הגירסה המוקדמת של תכונת המדידה זמינה בגירסאות ווב ו-iOS ביותר מ-270,000 פריטים החולשים על כל פורטפוליו המותגים של וולמארט. גרסת האנדרואיד תושק בשבועות הקרובים.

איך עובדת המדידה הוירטואלית של וולמארט?

כדי להתחיל, לקוחות יצטרכו תחילה להצטלם ולהעלות את התמונות שלהם לאפליקציית וולמארט. ממשק המשתמש מדריך את הלקוחות לגבי סוגי התמונות הנחוצות וכיצד יש לצלם אותן: בלבוש תחתון בלבד, ומכמה זוויות: קדמית, צדדית ואחורית.

לאחר שהכנסתם את כל הפרמטרים, תוכלו "למדוד" כמעט כל פריט לבוש ולראות איך הוא נראה עליכם. התמונות ישארו משויכות לחשבון הלקוח לשימוש עתידי אך ניתן יהיה להחליף אותן בכל עת.

וולמארט מכירה בכך שלא כולם ירצו להשתמש בעצמם כדוגמני אופנה, וזו הסיבה שהיא תמשיך לתמוך גם בתכונת "בחר את הדגם שלי" לצד התוספת החדשה. ובכל זאת, המטרה ארוכת הטווח של החברה היא לדחוף יותר לקוחות להשתמש בתמונות שלהם כדי לסייע להם בקניה - בין אם זה באופן מקוון או אפילו בחנות, כדי לדלג על חדר ההלבשה.

"Try before you buy". Wallmart,
"Try before you buy"/Wallmart

מדידת בגדים וירטואלית משנה את המשחק

Fortune Business Insights חזה כי גודל שוק חדר ההלבשה הוירטואלי יגיע ל-13 מיליארד דולר עד 2028. מספר גדל והולך של עסקים מעודדים לקוחות לקבל החלטות רכישה מהירות באמצעות אסטרטגיות "Try before you buy" המאפשרות להם לראות עד כמה בגדים צמודים או משוחררים ואיך הם מתנהגים בתנועה כדי לשפר את מסע הלקוח ואת חווית המשתמש שלהם.

וזה עוד לא הכל. למדידה וירטואלית יש פוטנציאל לייעל את חווית הקנייה גם בחנויות פיזיות. באמצעות מראות חכמות המוצבות בחנות, לקוחות יוכלו "למדוד" בגדים ולשנות סגנונות, צבעים ודוגמאות מבלי שיצטרכו להתפשט בתא המדידה, מה שלא רק יגדיל את המכירות, אלא גם יעודד את הלקוחות לחזור לחנות ויקדם נאמנות למותג.

וולמארט מאמינה שטכנולוגיית המדידה תעזור להגדיל את ההמרות באתר ולמזער את כמות ההחזרות. בכך היא מקווה לפתור שניים מהאתגרים המרכזיים של סוחרי איקומרס ולדבריה, היא כבר רואה הצלחה בחזית הזו. למרות שוולמארט לא סיפקה מדדים ספציפיים, סביר מאוד להניח כי האפשרות למדוד בגדים בתלת מימד, להתאים אישית מוצרים בהתאם לסגנון שלהם, ולקבל החלטות קניה מספקות יותר, מהר יותר, תשפר משמעותית את שיעורי ההמרה ותצמצם את שיעור ההחזרות.

אופטימיזציית ייצור והפצה למותגי אופנה

מעבר ליתרונות הברורים בתחום חוויית הלקוח, מדידת בגדים וירטואלית מעניקה ליצרן או לסוחר האיקומרס דאטה מסוג אחר לגמרי ממה שהכרנו עד היום. במקום לאסוף נתונים התנהגותיים כמו הרגלי גלישה ורכישה, טכנולוגיית סריקת הגוף מתמקדת בנתונים הפיזיים של הלקוח.

המידע הזה הוא מכרה זהב ליצרנים ומותגים כיוון שהוא מסייע להם להבין מה הלקוחות שלהם באמת צריכים, ולהעביר את זה הלאה לכך אורך שרשרת הייצור וההפצה. כך הם יכולים לייצר בדיוק את הדגמים, העיצובים והמידות שהלקוחות זקוקים להם, בכמויות מדויקות יותר, ולשווק ולהפיץ אותם במקומות בהם הם נחוצים, מבלי להיתקע עם עודפים.

הבשורה לעולם האופנה

בעוד שהטכנולוגיה עדיין בחיתוליה, את התרחיש של השנים הקרובות קל לחזות מראש. בהתחלה, היא תשמש רק את הרשתות הגדולות, אבל עם הזמן, הטכנולוגיה תשתכלל, מתחרים נוספים יכנסו למשחק והמחיר ירד. מדידה וירטואלית תהפוך לסטנדרט בעולם האופנה, והתמונות הישנות שהתרגלנו לראות בדפי המוצר יהפכו לנחלת העבר.



דיצה קרן היא כתבת טכנולוגית ועורכת ערוץ וואלה! שיווק ודיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully