וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק שוב משנה את כללי המשחק - בדגש על מונטיזציה ליוצרי תוכן

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 19:08

בעוד מטא ממשיכה להפסיד מיליונים לטובת המטאוורס, פיצ'רים חדשים שנועדו לעודד את יוצרי התוכן דוחקים את הצופים הפאסיביים לתחתית סדר העדיפויות

מצב מקצועי בפייסבוק - שינוי אמיתי או גימיק שיווקי?. Unsplash
מצב מקצועי בפייסבוק - שינוי אמיתי או גימיק שיווקי?/Unsplash

בזמן שכולנו היינו עסוקים בתוצאות הבחירות, מטא הכריזה בפוסט בבלוג שלה על הרחבת "מצב מקצועי" מפיילוט מצומצם לתכונה רשמית שתהיה זמינה לכל משתמשי פייסבוק, במטרה לעודד יוצרי תוכן המעוניינים להפיק רווחים מהפעילות שלהם ברשת החברתית.

בדומה לדפים העסקיים בפייסבוק, "מצב מקצועי מאפשר לבנות קהל עוקבים עולמי, תוך כדי שמירה על קשר עם חברים ובני משפחה מפרופיל הפייסבוק האישי", אמרה החברה בפוסט בבלוג. "כאשר תפרסמו תוכן ציבורי, תקבלו גישה לתכונות שנועדו לעזור להשיג ולרתום עוקבים חדשים שהיו זמינים בעבר רק בעמודים העסקיים." זאת לעומת "מצב אישי", בו הפוסטים והסרטונים שתעלו לפלטפורמה ישותפו רק עם חברים וקרובי משפחה.

פייסבוק החלה לבדוק את המצב המקצועי עם יוצרים נבחרים בדצמבר 2021 וכעת היא מציעה אותו לכל מי שנמצא בפלטפורמה. מבחינתה, מצב מקצועי היא דרך "לבנות קהל עוקבים, להרוויח כסף מתוכניות מונטיזציה שונות, ולהתחבר לקהל שלך בדרכים משמעותיות יותר".

אז מה תקבלו כשתגדירו את פרופיל הפייסבוק על מצב מקצועי?

  • גישה לתכונות מונטיזציה וכלי ניתוח, כמו תוכנית הבונוס Reels Play, המאפשרת ליוצרים להרוויח כסף מה-Reels שהם משתפים. עד היום, תכונה זו היתה זמינה רק באינסטגרם.
  • אפשרות לקבל "כוכבים" מהעוקבים שלכם, שהם בעצם סוג של טיפ ממי שרוצה להביע הערכה כלפיכם וכלפי התוכן שאתם יוצרים ברילס. את הכוכבים ניתן להמיר בכסף, כאשר כל כוכב שווה ערך ל-0.01 דולר.
  • אפשרות לנהל תכנית מנויים בתשלום ולשתף תוכן למנויים בלבד ברשת החברתית. תכונה זו טרם הושקה במלואה והיא עדיין בשלב הבדיקה.
  • מודעות In-stream שיאפשרו ליוצרים להרוויח כסף על ידי הפעלת מודעות לפני, במהלך או אחרי סרטונים ארוכים יותר בפייסבוק.
  • החברה גם בוחנת מודעות ב-Facebook Reels במצב מקצועי עם קבוצה נבחרת של יוצרים ברחבי העולם. החברה אומרת שפורמט המודעות משתלב ב-Reels על-ידי הצבת פרסומות ב-Reels או בין לולאות ל-Reels.

האם זה אומר שאפשר יהיה להתפרנס מפייסבוק?

התשובה הקצרה היא כן, זה אפשרי. למרבה הצער, עיון מעמיק בתנאי השימוש והנחיות הקהילה של פייסבוק אינו נותן תשובה ברורה לשאלה כמה כסף ניתן להרוויח בפייסבוק, והאם מדובר בסכומים שיכולים להחליף את המשרה הקבועה שלכם. אם זו השאיפה שלכם, יתכן שתרצו להשקיע את המאמצים שלכם ביותר מפלטפורמה אחת, ולשלב גם את יוטיוב וטיקטוק באסטרטגיה שלכם. עם זאת, בעוד שמצב מקצועי אינו מבטיח שתעשו כסף בפייסבוק, הוא כן יספק גישה ישירה ונוחה יותר להגשת בקשות לתכונות אלה, שרובן עדיין בבדיקה.

עוד בוואלה!

מטא חווה ירידה ראשונה אי פעם בהכנסותיה - ומסתמכת על רילס והמטאוורס שיצילו אותה

לכתבה המלאה

משמעות השינויים בפייסבוק עבור משתמשים "פאסיביים"

כל השינויים הללו קורים על רקע המעבר של פייסבוק מפיד שמבוסס על הקשרים האישיים של המשתמש, למודל של המלצות תוכן מבוססות בינה מלאכותית, שנשענות על תחומי העניין של המשתמש. במסגרת השינויים הללו, התוכן שמפרסמים היוצרים נחשף באופן פומבי לכמה שיותר אנשים, גם כאלה שאינם במעגל החברים של היוצר, במטרה למקסם את המעורבות.

למרות שיש בכך הגיון, הטענה שחוזרת ועולה בקרב משתמשי הפלטפורמה היא שפייסבוק השתנתה ללא היכר, ומה שהרגיש פעם כמו המגרש הביתי הפך להיות דומה יותר למרכז המסחרי. במקום לראות עדכונים מחברים, עיקר התוכן שמופיע עכשיו בפיד מגיע מאלגוריתם ההמלצות, שספק אם הוא באמת יודע לקלוע לטעם האישי כמו שהחברים של כל אחד מאיתנו יודעים לעשות.

פייסבוק כמובן ערה לביקורות הללו ויתכן מאוד ש"מצב מקצועי" הוא הדרך שלה לחדד את ההבדל בין עוקבים לחברים, ובין מה שפייסבוק היתה בעבר לבין מה שהיא היום. אך בעוד שההבחנה בין שני המצבים מועילה למי שרוצה להפריד בין תוכן שמיועד לחברים לבין תוכן ציבורי, היא משאירה את הצופים מחוץ למשוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully