וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין של סייבקס מוכיח: אין שיווק רע - יש משווקים שרע להם

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 13:50

הקמפיין של עגלת התינוקות סייבקס בהובלת הפרזנטורית אדל בספלוב עורר סערה כשהצליח לעצבן את הקהילה הכי הורמונלית ברשת, אמהות אחרי לידה

אדל בספלוב. פייסבוק, צילום מסך
התמונה של אדל בספלוב שהסעירה את הרשת, מתוך הקמפיין של סייבקס/צילום מסך, פייסבוק

בכרזה המדוברת של סייבקס ישראל נראית אושיית הרשת והאם הטריה אדל בבגד גוף שחור החושף גוף מושלם ומפשעה מטופחת, כשמאחוריה עגלת תינוק והכותרת "פשוט מושלמת".

הביקורות כלפי הפרסומת טענו שהיא מציגה תמונה מינית יתר על המידה של נשים אחרי לידה, וכי היא פוגעת באמהות רבות משום שהיא מנציחה את הרעיון הלא מציאותי והמזיק, שאמהות טריות צריכות לחזור מיד לגזרה שהיתה להן לפני ההריון, ולהיות מושכות מינית.

במציאות, כך נטען, לידה היא אירוע פיזי ורגשי משנה חיים שלוקח זמן להתאושש ממנו. אמהות רבות אינן מרגישות סקסיות או בטוחות בגוף שלהן לאחר הלידה, מה שמוביל לעתים קרובות לדיכאון אחרי לידה ובמקרים קיצוניים לניכור של האם מהרך הנולד. ואכן, מבלי לרמוז לדבר, יש משהו שמאוד בולט בחסרונו בתמונה הזאת, וזה כמובן התינוק.

למעשה, סייבקס ישראל לא רק כשלה בהצגת חוויותיהן של אמהות טריות במדויק, אלא גם הוסיפה ללחץ החברתי שהן כבר מתמודדות איתו, לעמוד בתקני יופי בלתי אפשריים שדוחקים את הצרכים האמיתיים שלהן, בשלב כה משמעותי בחייהן, לשוליים.

בין התגובות לקמפיין

"אני מאוד מפרגנת לאדל בספלוב, האמא הטרייה שניראת מהממת. אבל בחייאת סייבקס ישראל, זו הדוגמה שאתם נותנים ב-2023? זו הפרסומת? קצת חיבור למציאות (או חיבור לשוק הקונות/ים). איפה האמהות שאין להן צוות איפור, שיער והפקה? איפה האבות?"

"למה להפוך עגלה של תינוק להיות משהו מיני? העגלה מיועדת עבור התינוק ולא כדי להלל ולשבח את האמא. אם היית עושה קמפיין לביגוד או איפור או משהו אחר- זה הכי לגיטימי כי את (אדל) יפיפייה. אבל אני לא מבינה למה להפוך מוצרי תינוקת למשהו מיני? גם בלנסיאגה נפלו בזה. מזעזע."

"הביקורת היא לא על הנראות של אדל, או על איך מתלבשות אחרי לידה (עם מיני או לא או עם עקבים או לא). הביקורת היא על הרעיון שעומד מאחורי פרסום עגלה ודרך השיווק של המוצר, שקצת איבדה את זה. אין ספק שלהימרח עם בגד גוף מוכר את האמא ולא את העגלה. זאת לא קנאה, זאת לא צרות עין, זאת פשוט המציאות."

"אני מאוד מפרגנת לאדל בספלוב, האמא הטרייה שניראת מהממת. אבל בחייאת סייבקס ישראל, זו הדוגמה שאתם נותנים ב-2023? זו הפרסומת? קצת חיבור למציאות (או חיבור לשוק הקונות/ים). איפה האמהות שאין להן צוות איפור, שיער והפקה? איפה האבות?"

יש גם מי שיצאו להגנתה של אדל:

"מה זה כל התיסכול הזה בתגובות??? מה עדיף - לראות בקמפיין אימא מוזנחת עם גולגול ובגד עם פליטות של תינוק? תתעוררו נשים, אפשר להיות אמא וגם להיראות מיליון דולר וככה צריך. אחלה קמפיין, את מהממת ומי שלא מצליחה להיראות טוב שתיקח את עצמה בידיים רק לא להוריד תיסכולים על נשים שדואגות לעצמן וכל הכבוד."

אדל עצמה לא נשארה חייבת וכתבה בסטורי שלה: "כל כך הרבה חוסר פרגון, כל כך הרבה צרות עין, כמה זה עצוב. לעולם לא אבקר שום אמא ולא את גופה ולא איך שהיא נראית ומתנהלת. כל אחת שתעשה פשוט מה שטוב לה. אם היה בא לי להצטלם עם עגלה ובגד גוף כי אני מרגישה הכי פצצה בעולם אז ככה זה יהיה, ומי שלא טוב לה מוזמנת להוריד עוקב. אחיה עם זה באושר".

קמפיין המחאה נגד סייבקס

הדבר המעניין באמת קרה כשיוצרי תוכן ברשת החלו לשחזר את הקמפיין של סייבקס בדרך שלהם.

גרסת האישה המלאה

גרסת האבא בתחתונים

גרסת הדראג קווין

אפילו ב"קופה ראשית" הגיבו לטרנד עם תמונה קורעת של רמזי עבד רמזי ומאחוריו עגלת סופר.. מנצ',
אפילו ב"קופה ראשית" הגיבו לטרנד עם תמונה קורעת של רמזי עבד רמזי ומאחוריו עגלת סופר./מנצ'

פרובוקציה = חשיפה

בשיווק חכם, שום דבר הוא לא במקרה. למרות התגובות השליליות לקמפיין, התוצאות מדברות בעד עצמן: מאות שיתופים ודיון סוער ברשתות שהציתה המודעה יצרו גל של התעניינות במותג והביאו אותו גם לתודעת הציבור הרחב שאינו מגדל ילדים קטנים ואין לו שום צורך בעגלה. המודעה המקורית, אגב, הוסרה במהירות מעמודי הסושיאל של החברה.

ומה עם אדל? איבדה כמה עוקבים, הרוויחה כמה חדשים, וכמו שהיא אמרה, היא חיה עם זה באושר. מסתבר שגם ב-2023, פרסומאי שיודע את העבודה לא בהכרח חייב לקלוע למטרה, העיקר שידברו עליו ברשת 24/7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully