וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של המותגים: פרסום בגיימינג

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 12:23

בעוד שהקשב ברשתות החברתיות צונח בהתמדה, המעורבות בפלטפורמות הגיימינג נוסקת, אבל למרות הצמיחה המטורפת של שוק המשחקים למובייל, PC, ווב וקונסולות, שטח הפרסום הנחשק הזה נותר לא מנוצל

גיימרים משחקים. ShutterStock
גיימרים משחקים/ShutterStock

הגיימינג הפך לבילוי אוניברסלי חוצה מגזרים. פרסום בפלטפורמות גיימינג מאפשר להגיע לדמוגרפיה רחבה מאוד עם טעם אקלקטי ומגוון, ולקדם ביעילות כמעט כל מוצר או שירות שניתן להעלות על הדעת.

על פי דוח בינלאומי שערכה Limelight Networks בשנת 2021 פעלו יותר משלושה מיליארד גיימרים בעולם, שבילו בממוצע כשמונה וחצי שעות בשבוע במשחקים, עלייה של 14% לעומת 2020. 44% מהשחקנים שיחקו יותר משבע שעות בשבוע, ו-25% יותר מ-12 שעות בשבוע. חלק מהקבוצות מבלות יותר משש שעות במשחק בכל פעם. מדובר בקהל מאוד מעורב.

בארה"ב לבדה, 227 מיליון אנשים שיחקו במשחקי וידאו ב-2022, מתוכם כ-46% נשים. כשצפי ההכנסות בשוק הגיימינג עומד על 285 מיליארד דולר עד 2027, לא מפתיע שמדובר בהזדמנות ענקית למפרסמים.

בעבר, מודעות משחק היו פולשניות והפריעו לחווית המשחק. מותגים שמכבדים את עצמם התרחקו מפלטפורמות הגיימינג והענף הוצף במודעות קליקבייט מהסוג הגרוע ביותר.

עם הזמן, מפתחי משחקים לנייד, למחשב, לקונסולה ולווב שרצו להרוויח מצאו דרך להפוך את המודעות למקוריות ולהפוך אותן לחלק אורגני מהחוויה. היום, המודעות משתלבות במשחק אופן טבעי יותר ויותר מותגים מתחילים לנצל את שטח הפרסום הייחודי הזה וכולם מרוויחים: המשתמשים יכולים לשחק בחינם, מפתחי האפליקציה מייצרים רווחים ממשתמשי הפרימיום, ולמפרסמים יש הזדמנות להציג מודעות לקהל היעד שלהם.

נכון לעכשיו, פרסום בפלטפורמות גיימינג נפוץ בעיקר במכשירים ניידים, אבל קונסולות ומשחקי מסך גדול עומדים להיכנס גם הם למשחק, מה שאמור להגדיל את שווי השוק ב-11% בשנה ולהגיע לכמעט 18 מיליארד דולר ב-2030. מי שיקדים לאמץ את הפרסום בפלטפורמות אלה יקבל ערך עצום של נוף פרסום שאינו עמוס, בהיקף חסר תקדים.

אילו סוגי מודעות זמינים בפלטפורמות הגיימינג

אם אי פעם שיחקתם במשחק וידאו בטלפון הנייד, במחשב או בקונסולות כמו Xbox ו-Playstation, סביר להניח שראיתם כמה סוגים של מודעות. זה יכול להיות סרטון קצר שמתנגן במעברים, באנר בתחתית המסך, או אחת מדמויות המשחק, שלובשת חולצה ממותגת או נוהגת בדגם של מכונית פופולרית. כל הדוגמאות הללו הן סוגים של מודעות גיימינג.

כך, מותגים יכולים להגיע לקהלים חדשים, להגדיל את החשיפה למותג, ולמכור מוצרים או שירותים נלווים. זה כמובן משתלם למפתחי המשחקים, משום שזה מאפשר להם להציע חווית Freemium שבה המשחק עצמו הוא בחינם, אבל שטחי הפרסום מושכרים בתשלום.

פלטפורמות כמו Meta ו-Google Ads מציעות מודעות בפורמטים הבאים:

מודעות ביניים (Interstitial Ads)

מודעות ביניים הן מודעות במסך מלא הממוקמות מעל ממשק האפליקציה, שמופיעות במהלך הפסקות או מעברים טבעיים במשחק, מבלי להפריע לחוויית המשתמש. מודעות מסוג זה אידיאליות למשחקים שיש בהם הפסקות טבעיות או לולאות מעבר, במהלכן משתמשים לוקחים הפסקה מהמשחק. מודעות ביניים מייצרות פחות הופעות מאשר באנרים, אך בדרך כלל מייצרות הכנסה גבוהה יותר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מודעות ביניים על מסך מלא.. Apptica Blog, צילום מסך
מודעות ביניים על מסך מלא./צילום מסך, Apptica Blog

מודעות נייטיב

מודעות נייטיב הם אחד הפורמטים הפופולריים ביותר ואחד הפחות פולשניים. הן דומות למודעות באנר רגילות אבל המראה והתחושה שלהם דומים לאלו של סביבת המשחק. הם לא מתערבים במשחק אלא מוצגים על המסך בזמן המשחק ולכן מתאימים כשרוצים ליצור חשיפה ומודעות למותג בקרב השחקנים, מבלי שהם יצטרכו להקליק או לנקוט בפעולה כלשהי. התאמת המראה והתחושה של מודעות אלה לויזואליות של המשחק יכולה להפחית את אחוז הנטישה ולהגדיל את הערך לטווח הארוך.

הפרסומת שמוצבת ברקע של המסך אינה מפריעה למהלך המשחק אבל נותרת נוכחת לכל אורכו.. Motorolla, צילום מסך
הפרסומת שמוצבת ברקע של המסך אינה מפריעה למהלך המשחק אבל נותרת נוכחת לכל אורכו./צילום מסך, Motorolla

מודעות תגמול

פרסום בתוך אפליקציות גיימינג יכול גם להופיע בצורת מודעות תגמול, שצפייה בהן מעניקה לשחקנים יכולות חדשות או תוספת נקודות במשחק, שאחרת היו עולות לו כסף. לפורמט הזה יש את שיעור הצפייה הגבוה ביותר והוא המקובל ביותר על ידי שחקנים כיוון שהם מקבלים פרס על האינטראקציה.

פורמט מודעה זה נותן למשתמשים שליטה על חווית המודעה: הם מחליטים אם לצפות במודעה בתמורה לתגמול או לא. מודעות תגמול הפכו לפורמט פופולרי יותר ויותר במשחקים כי הן מעודדות מעורבות של משתמשים ונותנות דחיפה עצומה להכנסות של המפתחים. לסוגי מודעות אלה יש בדרך כלל אחוזי הצלחה גבוהים יותר מאחרים ומשכך הם גם יותר יקרים.

צפייה במודעות בתמורה להטבות במשחק.. Trivia Star, צילום מסך
צפייה במודעות בתמורה להטבות במשחק./צילום מסך, Trivia Star

סוגי מודעות פחות מומלצים כוללים:

פופ-אפים ומודעות ניתנות להרחבה
מודעות פופ אפ הניתנות להרחבה באמצעות הקשה עליהן יכולות, ביישום נכון, להציע חוויה סוחפת, אבל סטטיסטית, 89% מהשחקנים מוצאים מודעות מסוג זה מעצבנות מאוד, מה שעלול להרוס את חווית המשתמש ואפילו להרחיק את המשתמש מהמשחק.

יתרה מכך, הרבה פעמים הן נלחצות בטעות, ולכן כשרוב תכניות הפרסום משולמות על פי הקליק, משמעות הדבר שהרבה מתקציב הפרסום מבוזבז על משתמשים מתוסכלים שלא התכוונו לעשות את זה.

אפילו מודעות שיש בהן תמריץ לצופים משבשות את זרימת חווית המשחק כשהן מופיעות בצורה הזו, ולכן מומלץ לחשוב טוב טוב האם והיכן להציב אותן, אם בכלל.

סרטונים שתקועים באמצע המשחק
בסוג מודעות זה, סרטונים באורך 15-30 שניות ממוקמים בנקודות מעבר שונות במשחק. הן עשויות לכלול תגמול למי שיצפה במודעה עד סופה, או שלא. כך או כך, הן לא ניתנות לדילוג וקוטעות את חווית המשחק, אז צריך להציב אותן בזהירות.

מותגים צריכים לשקול היטב איזה סוג של מודעות גיימינג מתאים ביותר לקהל, היעדים והתקציב שלהם. כיוון שיכולה להיות שונות בביצועים ובעלות, מומלץ מאוד לבצע בדיקה מפוצלת (A/b testing או Multivariant testing) ולבחון את ההשפעה של פרמטרים כמו מיקום, סוג המכשיר והפלטפורמה על התוצאות.

למה דווקא מובייל גיימינג?

למרות שמפרסמים בהחלט יכולים להגדיר מודעות בתוך קונסולות משחק כמו Xbox או Playstation, נתח השוק הזה מייצג היום רק כ-32% מהשחקנים, שהם ברובם המוחץ גברים. להשוואה, בשאר הפלטפורמות בארה"ב, אחוז הנשים הגיימריות עומד על 46% - כמעט מחצית מהשוק. לעומת זאת, גיימרים מכל הגילאים, המדינות והמגדרים משחקים בטלפונים הניידים שלהם, והפלטפורמה הזו מייצגת את הקהל הרחב ביותר האפשרי.

קמפיינים של אפליקציות לנייד הם גם הקלים והמהירים ביותר להגדרה. ברגע שאתם יודעים מי הקהל שלכם ובאילו משחקים הוא משחק, תוכלו ליצור מסעות פרסום ולפרוס אותם תוך דקות במיקומים הרלוונטיים. לאחר מכן, תוכלו לעקוב אחר ביצועי הקמפיין באמצעות המדדים שאתם רגילים אליהם: חשיפה, מעורבות, ומשך הצפיה בסרטונים. לעומת זאת, יכולת המדידה של קמפיינים בקונסולות מוגבלת בשלב זה ביחס למדדי הפרסום במובייל, וכוללת מדדים חדשים שטרם נראו בשוק הפרסום.

לאור כל זה, אפשר לומר שמשחקים לנייד הם הפרי הבשל ביותר שניתן לקטוף כבר היום מפרסום בגיימינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully