וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום השואה: המיזם ההתנדבותי החדש שמשתמש ב-AI כדי להילחם באנטישמיות

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 9:01

כשפיתוחי AI מאיימים להציף את הרשת בפייק ניוז ובניהם ביטויי אנטישמיות והכחשת השואה, פיתוח ישראלי חדש ממנף את הטכנולוגיה דווקא כדי להילחם בתופעה

תערוכה ראשונה מסוגה מציגה את זכרונותיהם של ניצולי שואה באמצעות ציורי AI/חסדי נעמי

המיזם החדש, SAVEE, מסייע לגולשים לנסח בקלות תשובות מהימנות ומבוססות, כאשר הם נתקלים במידע שקרי סביב השואה. "נתונים שפורסמו בשנים האחרונות מראים שבכל יום מתפרסמים 700 פוסטים המכחישים שואה, וכמות החשיפות לפוסטים אנטישמים עומדת על 7.3 מיליון משתמשים ליום", מסביר עופר נידם, יזם, מהנדס וממפתחי SAVEE, "לכן היה לנו חשוב לפתח מערכת שתיתן "כוח אש" לכל מי שרוצה להילחם באנטישמיות ברשת".

לאחרונה, עשה המיזם צעד קדימה כאשר גוגל אישרה אותו והכניסה אותו לחנות שלה. "זה אומר שגוגל מאשרת שהתוכנה שלנו לא פולשנית או מזיקה", מסביר נידם "עכשיו כל אחד יכול להיכנס לחנות, להוריד את התוסף בחינם לגוגל כרום, ובקליק לנסח תשובה לכל טענה אנטישמית שהוא נתקל בה".

איך זה עובד?

אם נתקלתם בטענה אנטישמית, תוכלו להקליק על SAVEE (לאחר שהורדתם את התוסף מחנות האפליקציות של גוגל) ולדווח עליה.

SAVEE ינתח את תוכן הפוסט באמצעות Botify, פיתוח של אליה ליפשיץ, אחד מחברי הצוות, שפועל בעזרת ה-API של ChatGPT.

נידם מסביר: "לאחר שהמערכת מנתחת את הפוסט השקרי ומצליבה אותו עם נתונים ידועים כמו מספר הנספים והניצולים באירוע וכו', היא מנסחת תשובה לטענה השקרית. ההסבר שיוצג יהיה אינפורמטיבי, קצר ולא מתלהם. כדי להבטיח מהימנות, היא מתבססת רק על מקורות מידע ספציפיים שהוגדרו מראש, כמו למשל אתר יד ושם".

נידם מדגיש כי בנוסף לדיוק, חשובה גם הנימה של הפנייה: "התשובה של המערכת צריכה להיות עדינה ולא לוחמנית. בסופו של דבר, אני לא פונה לאותו אנטישמי שהעלה את התכנים האלה אלא לאנשים שנחשפים לאותם תכנים. אם אני רוצה לגרום להם לחשוב פעמיים ולהטיל ספק בתוכן שנחשפו אליו, אני צריך לגשת אליהם בעדינות ולא בשיפוטיות".

בדוגמא הבאה ניתן לראות כיצד משיב SAVEE לטענה כי היהודים 'המציאו' את הנאצים לאחר שהרגו את היטלר, ושמשפטי נירנברג היו מהלך סחיטה בדוי:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבוט של SAVEE מנסח תשובות מבוססות דאטה לטענות אנטישמיות בלחיצת כפתור.. SAVEE, צילום מסך
הבוט של SAVEE מנסח תשובות מבוססות דאטה לטענות אנטישמיות בלחיצת כפתור./צילום מסך, SAVEE

"למעשה, היטלר מת מהתאבדות ב-1945, לפני סוף המלחמה. המונח 'נאצי' נובע משמה של המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגרמנית, משפטי נירנברג היו אמיתיים ונועדו להעמיד לדין פושעי מלחמה. בואו נחקור את ההיסטוריה ביחד ונכבד את האמת", משיב הבוט לכותב הפוסט.

ניצוץ לדורות

מדובר במיזם התנדבותי שגובש במסגרת האקתון 'ניצוץ לדורות' שהתקיים לאחרונה, במטרה למצוא פתרונות ישימים לאתגרי היום יום של ניצולי השואה כמו גם אתגרי ההנצחה והחינוך. לאירוע היו שותפים מעל 20 גופים, כולל עמותות, מוסדות אקדמיים וחברות טכנולוגיה, ביניהן Microsoft for Startups, AppsFlyer, IronSource, EY, HFN לוצאטו, בנק הפועלים, הג'וינט-אשל, שיתופים, ועידת התביעות, המרכז ללימודי השואה בירושלים ולוחמי הגטאות. SAVEE כאמור, זכתה במקום הראשון במסגרת אותו האקתון.

נידם מרחיב כי מבחינתם בשלב הבא, המטרה שהיא שהכלי יוכל לסרוק את הרשת באופן עצמאי ולהשיב לטענות האנטישמיות. הוא מסכם: "השאיפה היא שהיישום יהיה פעיל לפני יום השואה, כך שגם אם לבסוף לא נמשיך לפתח את זה, אולי מישהו אחר ירים את הכפפה בעתיד. בסופו של דבר אנחנו זקוקים לכמה שיותר תמיכה ושיתופי פעולה, בין אם זה ממוסדות המדינה, ובין אם זה עם גופים טכנולוגים וגופים שנלחמים באנטישמיות כמו מוזיאון לוחמי הגטאות, אתם כבר יצרנו שיתוף פעולה. לכן, אני קורא לכל מי שיכול, להצטרף אלינו ולקדם את המיזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully