וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ChatGPT: הבהלה ל-AI בעיצומה וכולנו חלק מהניסוי

6.12.2022 / 16:02

בלי ששמנו לב, הבינה המלאכותית הפכה למוצר צריכה שכולנו עושים בו שימוש. כעת, טכנולוגיית שיחה חדשה בשם ChatGPT צפויה לשבש את ענף השירות, אבל זה ממש לא נגמר שם

צפו ב-ChatGPT כותב סיפור ילדים בזמן אמת./OpenAI

צמד המילים "בינה מלאכותית" מסתובב בתעשיית השיווק כבר כמעט עשור, אבל עד היום, מרבית אנשי המקצוע, לא כל שכן האדם המצוי, לא ממש ידעו לענות על השאלה במה בעצם מדובר. זאת משום שעד היום, טכנולוגיות בינה מלאכותית שימשו בעיקר למחקר ופיתוח שקרו מאחורי הקלעים והיו זמינים רק למי שהיה לו מספיק דטא ומספיק כסף להשקיע בפענוח שלו.

במקביל, התופעה בה כל יזם שרצה להישמע חדשני נפנף בצמד המילים הזה כמילה נרדפת לאוטומציה יצרה עיוות היסטורי שרק הוסיף לבלבול. ואם זה לא מספיק, מתחת לכל זה מסתתר המסתורין הטמון בטכנולוגיה עצמה, והדחיפה הישירה שלה אל הבלתי נתפס. תוכניות ה-NLP המתקדמות ביותר פועלות ברמה שאפילו המהנדסים שבונים אותן לא מבינים עד הסוף.

כל זה שיווה ל-AI תדמית מסתורית, כמעט אמורפית, שהציתה לא מעט תיאוריות ספקולטיביות על הקשת שבין אוטופיה לקץ האנושות, באשר ליכולת שלה לשבש את התעשיה ואת העולם בו אנו חיים.

ה- Early adopters שבינינו התרגלו לחשוב על Consumer AI במונחים של מכשירים לבישים לניטור הבריאות, עוזרים קוליים ומוצרי בית חכם. אבל בשבועות האחרונים קרה דבר מעניין. בזה אחר זה צצו לחיינו כלי בינה מלאכותית שפונים ישירות לצרכן גם בלי מכשור מיוחד ומציעים לו חוויה חדשנית של התנסות בטכנולוגיה שהוא לא הכיר קודם. אני מדברת כמובן על מחוללי הטקסט לתמונה ועל המודלים לעיבוד שפה שמציפים את הרשת בזמן האחרון.

תראו לי בנאדם אחד שעוד לא נתקל בתמונות הדיגיטליות של MyHeritage, שהתפוצצו ברשתות כל החודש האחרון, ומי כאן עוד לא ניסה את Stable diffusion או GPT-3.5, הטכנולוגיות שמקצרות תהליכים קריאיטיבים ומייעלות את הרגלי העבודה שלכם?

אבל המרשימה מכולן נכון להיום היא ChatGPT, שהושקה לפני פחות משבוע וכבר עקפה את רף מיליון המשתמשים. מדובר בצ'אטבוט דיאלוגי מבוסס AI שמסוגל להבין ולהגיב להודעות בשפה טבעית על פי ההנחיות שניתן לו. בצילום המסך שלמעלה, ביקשתי מהבוט שיכתוב סיפור ילדים וקיבלתי יצירה ספרותית מקורית, גם אם לא גאונית, תוך 25 שניות.

אם עד כה המודל הזה שימש בעיקר למטרות בידור, היום יש מי שרואים ב- ChatGPT תחליף לגוגל, כיוון שהוא מסוגל לתת פתרונות לבעיות מורכבות באופן מיידי.

Open.ai הודיעה כי פתחה את הבוט רק לצרכי הערכה ובדיקות בטא, ורמזה שהפריצה האמיתית של הטכנולוגיה הזו תהיה כאשר היא תשיק גישת API למערכת כך שמפתחים יוכלו ליישם את ChatGPT בתוכנות ובאתרים שלהם. זה צפוי לשנות את כל התחום של שירות לקוחות מן היסוד .
הגישה ל-API צפויה להגיע בשנה הבאה. רוצו עכשיו להתנסות בגרסת הבטא כל עוד היא זמינה.

אז מה מיוחד ב- ChatGPT?

שיווק באמצעות שיחה (conversational marketing) היא שיטה המיוחסת לעבודה ישירה מול לקוחות באינטראקציות של אחד על אחד. כשמדובר ב-AI, אנחנו בעצם משלבים בין הצורך של הלקוח להרגיש שיש מי שמקשיב לו ומבין אותו, לבין הצורך של ספק השירות לצמצם את כמות הפניות למוקד ולייעל את עבודת הנציגים. ChatGPT מספקת נקודת אמצע שאמורה לענות על התסכול שחשים משתמשים כאשר הבוט פתאום נכנס ללופ ואין מי שיעזור בצד השני, או כאשר בעל העסק מאבד שליטה על הבוט ומפסיד לקוחות בהתאמה.

אם ChatGPT הוא באמת כל מה שאומרים עליו, זה אומר שבקרוב נוכל לשפר משמעותית את חוויית הלקוח באמצעות אינטראקציה שמותאמת אישית ללקוח בזמן אמת. במקום ליצור מראש תשובות לשאלות אפשריות שאנחנו צופים שישאלו אותנו, ואז לתת לצ'אטבוט לבחור אחת מהן באופן גנרי על פי מילות מפתח, כמו שעשינו עד היום, ChatGPT מגיע עם שיקול דעת עצמאי והוא לא צריך שנכתוב לו את התסריט.

"פורמט הדיאלוג מאפשר ל-ChatGPT לענות על שאלות המשך, להודות בטעויות שלו, לערער על הנחות יסוד שגויות ולדחות בקשות בלתי הולמות", כתבה OpenAI כשהכריזה על הטכנולוגיה החדשה, וציינה כי ChatGPT הוא מודל אח ל-InstructGPT, אשר מאומן לעקוב אחר ההנחיה ולספק מענה מפורט. הפרט האחרון מרמז לנו כי ChatGPT הוא רק המודל הראשון מתוך סדרה שכנראה עוד נשמע עליה בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פורצים את גבולות המחקר

משווקים מנוסים יודעים שמסעות פרסום מבריקים אף פעם לא מתבססים על תחושות בטן. עם זאת, שיטות מחקר שיווקיות מסורתיות מגיעות עם הרבה אתגרים. בסביבות שמשתנות במהירות, הנתונים יכולים להיות לא רלוונטיים או מוטים. לעתים צרכנים לא חשים בנוח לחשוף את כל האמת ושום דבר מלבדה. כל אלה הם חסמים מחקריים קונבנציונליים, כעת, יש מי שמאמינים שאינטראקציות בזמן אמת וצורות אחרות של AI יכולות לפרוץ אותם.

בינתיים, משווקים עדיין שואבים נתונים מפלטפורמות שונות ומשתמשים בטכנולוגיות כמו מפות חום כדי לבנות אסטרטגיות שיווקיות שמרכזות את כל המאמצים בקהל יעד מוגדר, ספציפי ומאופיין היטב, כמו שכתוב בספרים.

כאן מתחיל השלב שבו AI נכנס לתמונה ועוקף את כולנו בסיבוב, כי את אותו קמפיין שבנינו לקהל הספציפי שאפיינו כל כך בקפידה אפשר עכשיו לשכפל ולהתאים אישית לעשרה קהלים אחרים בתוך דקות, כולל טקסטים, תמונות, ואולי גם קטעי וידאו ואתרי אינטרנט בעתיד.

ברקע, ככל שנתונים בזמן אמת הופכים לנגישים ומדויקים יותר, אינדיקטורים חיצוניים כמו מחקרים שיווקיים של צד ג' והיסטוריית שימוש הופכים פחות ופחות רלוונטיים שכן כמשווקים אנחנו רוצים תמיד להישאר בחזית של המתרחש.

"מפגש עם העל-אנושי בפתח", טוען הסופר, ופרשן התרבות הקנדי סטיבן מארצ'י במאמר באטלנטיק שכותרתו "על אלים ומכונות". לדבריו, 175 מיליארד הפרמטרים של GPT-3 נותנים לו כוח פרשני "הרבה מעבר להבנה האנושית".

ומה לגבי פרטיות?

בניסיון להסדיר את השימוש בבינה מלאכותית, האיחוד האירופי הציע סט של דרישות שקיפות לכל האלגוריתמים של למידת מכונה. אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר, ציין שדרישות כאלה יסיימו למעשה את פיתוח הטכנולוגיה. התוכנית של האיחוד האירופי "דורשת שהמערכת תוכל להסביר את עצמה. אבל מערכות למידת מכונה אינן יכולות להסביר באופן מלא כיצד הן מקבלות את ההחלטות שלהן", אמר בועידת הפסגה ב-2021. "אתה משתמש בטכנולוגיה הזו כדי לחשוב מה אתה לא יכול, זה כל העניין. אי בהירות הוא תוצר לוואי תעשייתי של התהליך."

במילים אחרות, אנחנו לא יודעים לחשוף את מה שאנחנו לא יודעים שנגלה, ואם נרתום גם את כוח המחשוב הקוונטי לתוך המשוואה אז השלב הבא יהיה הוספת יכולות על-אנושיות לבינה המלאכותית, שכל הזמן הולכות ומשתפרות באופן אקספוננציאלי.

זו אולי הסיבה שמומחים לבינה מלאכותית ואפילו האנשים שבונים אותה מתארים את הטכנולוגיה הזו כאיום קיומי. סטיבן הוקינג אמר פעם ש"פיתוח של בינה מלאכותית מלאה יכול לבשר על סופו של המין האנושי", והוסיף כי "בלי שנלמד כיצד להתכונן ולמנוע סיכונים פוטנציאליים, AI יכול להיות האירוע הגרוע ביותר בהיסטוריה של התרבות האנושית, שעלול לשבש לחלוטין את הכלכלה שלנו".
אם זה המצב, אז יש לנו דברים הרבה יותר חמורים לדאוג להם מאשר פרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully