וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק באגדות: כך הגיבו המותגים בישראל לעלייתה של נועה קירל לגמר האירוויזיון

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 8:08

נועה קירל משגעת את אירופה והמותגים הישראלים מפרגנים בלוגואים משודרגים, באנרים בצבעי יוניקורן ואפילו גלידת 'דוז-פואה' חדשה לכבוד גמר האירוויזיון, שיתקיים במוצאי שבת

נועה קירל על במת האירוויזיון/באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי

אם אינכם רואים את התמונות בעמוד זה, אנא כבו את חוסם הפרסומות.

שינוי ה-Look&Feel של מותג בהתאם לאירועים תרבותיים או חברתיים הוא תופעה ידועה בעולם השיווק. חברות רבות מבקשות להזדהות עם אג'נדה חברתית או אירוע אקטואלי, עושות מניפולציה מיתוגית על לוגו החברה, בדרך כלל לתקופה קצרה, על מנת לשדר את התמיכה אותה הן מעוניינות לקדם.

בדרך כלל, חברות בוחרות לבצע שינוי זמני בלוגו או בעיצוב הכללי של המותג שלהן כדי להפגין מעורבות, להביע תמיכה או לקדם מודעות לאדם, ארגון או רעיון מסוים, למשל:

  • אחריות חברתית: שינוי לוגו כדי לתמוך במטרה, או באירוע יכול לעזור להפגין אחריות חברתית ומחויבות של חברה להשפעה חיובית על החברה. זה יכול לעזור לשפר את התדמית והמוניטין של המותג בקרב צרכנים שמעריכים אחריות חברתית תאגידית.
  • מעורבות קהילתית: הצגת תמיכה במטרה או אירוע הרלוונטיים לקהל היעד של החברה יכולה לעזור לבנות קשרים חזקים יותר עם לקוחות ולהגביר את הנאמנות. על ידי התאמה של המותג עם מטרה שמהדהדת עם הלקוחות, חברות יכולות להוכיח שהן חולקות ערכים ותחומי עניין משותפים, ולבנות תחושה של קהילה סביב המותג שלהן.
  • שיווק ומודעות למותג: שינויים זמניים בלוגו יכולים להיות גם דרך ליצור באזז ולהגביר את המודעות למותג. על ידי שיוך המותג שלהן למטרה או אירוע פופולרי כמו האירוויזיון, חברות יכולות למשוך תשומת לב ולתקשר עם קהלים חדשים שאולי לא היו מודעים למותג שלהם בעבר.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כך היה במונדיאל בקטאר כשנבחרת ארה"ב הראתה את תמיכתה בקהילת הלהט"בים דווקא בשל ההתנגדות להם במדינה השמרנית, או השינוי שערכו כל קבוצות ה-NFL בלוגו המדיה החברתית שלהם כדי להראות תמיכה בשחקן דמאר המלין שאושפז בבית חולים בעקבות מכה שקיבל במהלך משחק.

גם חברת הבורגרים האמריקאית וונדי שינתה את הלוגו שלה מילדה עם שיער ג'ינג'י לשיער מאפיר כדי לתמוך בעיתונאית שפוטרה בשל גילה המתקדם.

כשהתחילה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, לא היה כמעט אתר בינלאומי שלא לבש לפתע את צבעי דגל אוקראינה. ואיך אפשר שלא להזכיר את גוגל, שהלוגו במנוע החיפוש שלה משתנה חדשות לבקרים, בהתאם לאירועי היום.

כמו בעולם כך גם בישראל

לצד תושבי מדינת ישראל הגאים, חברות ישראליות רבות נפעמו אתמול מהביצוע הפנומנלי של נועה קירל וצוות הרקדנים שליווה אותה בהופעה הבלתי נשכחת בארנה של ליברפול.

קירל מקבלת אהדה לא רק מאזרחי ישראל אלא גם ממותגים ואפילו עיריות ברחבי המדיה החברתית.
רשת מלונות מטיילים למשל, החליטה להוסיף לאתר שלה חד קרן ולחזקה מרחוק. בת חן ישועה, מנכ"ל ובעלים של הרשת מסבירה: "צפינו אתמול בחצי הגמר והיה לנו ברור שנועה עולה לגמר מהרגע שעלתה לבמה. שמחת החיים, האמביציה והכישרון שלה מעוררים השראה והחלטנו לתמוך בה בדרך שמצאנו לנכון כי פשוט מגיע לה".

גם היוניקורן לן ומטייל.. מלונות מטיילים,
גם היוניקורן לן ומטייל./מלונות מטיילים

גם חברת התיירות "אופיר טורס" הוסיפה חד קרן ללוגו ואף יוצאת בקמפיין פרסום עם הלוגו החדש במדיה. נטע גפני, מנהלת השיווק של החברה מספרת: "שיגעון האירוויזיון סוחף אחריו מאות ישראלים לכיוון ליברפול. עכשיו שנועה עלתה לגמר אנו ללא ספק רואים עליה בביקוש ללונדון לקראת הגמר ואנו מאחלים לה הצלחה רבה".

אופיר טורס במחווה קטנה לנועה קירל.. אופיר טורס,
אופיר טורס במחווה קטנה לנועה קירל./אופיר טורס

גם רשת הגלדיריות לג'נדה בחרה בדרך שלה להביע את התמיכה בנציגות הישראלית שלנו עם מהדורה מוגבלת של גלידת יוניקורן - גלידה בטעמי מסטיק ובצבעי היוניקורן ורוד ותכלת. גלידת היוניקורן של לג'נדה תצטרף לטעמי הגלידות ברשת במיוחד לקראת האירוויזיון, בתקווה שאכן שיר היוניקורן שלנו יביא את ה"דוז פואה" לישראל.

לגנדה גלידת יוניקורן מהדורת אירויזיון. יערה גדרון,
לגנדה גלידת יוניקורן מהדורת אירויזיון/יערה גדרון

ליאור שקורוב, קופירייטר פנומנל במשרד הפרסום טוויסטד, הוביל את המהלך של חברת "מטרו מוטור- הבית לאופנוענים בישראל" עם משחק המילים "קטנועה" מסר: "כן נועה, אנחנו רוצים לראות אותך דוהרת כל הדרך לזכייה!!"

"קטנועה פנומנלי" - המחווה של מטרו מוטור לנועה קירל.. ליאור שקורוב, עיבוד תמונה
"קטנועה פנומנלי" - המחווה של מטרו מוטור לנועה קירל./עיבוד תמונה, ליאור שקורוב

מי שמפתיע במיוחד הוא ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון שממשיך להיות בעניינים ותומך משדה בוקר שבנגב "בכל איש ואישה גנוזים כוחות אדירים ויש רק לדעת להגיע למקורם, לגלותם ולהפעילם" כך אמר בן-גוריון. איתן דוניץ מנכ"ל המכון למורשת בן-גוריון הוסיף "מאחלים הצלחה לנועה. אנחנו תמיד בעד אנשים שעומדים על הראש ורואים את העולם מזווית קצת אחרת...."

אפילו בן גוריון מצטרף לפרגונים.. המכון למורשת בן גוריון,
אפילו בן גוריון מצטרף לפרגונים./המכון למורשת בן גוריון

בעמוד הפייסבוק של אתר "יד 2" האשימו באופן הומוריסטי את כלי ה-AI שהתבקש לייצר חד קרן כתום ומה שיצא זו הפרזנטורית מאיה ורטהיימר.

מאיה ורטהיימר מדגמנת יוניקורן ליד2.. יד2,
מאיה ורטהיימר מדגמנת יוניקורן ליד2./יד2

לעומת זאת בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים רמזו שנועה בדרך לניצחון עם משפט מנצח: "בשנה הבאה בעיר כלשהי שהיא במקרה בנויה (בלי לפתוח פה)".

אפילו האריה הירושלמי שם קרן על הראש לכבוד האירוויזיון.. עיריית ירושלים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אפילו האריה הירושלמי שם קרן על הראש לכבוד האירוויזיון./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיריית ירושלים

אפילו בהייטק יש נציגות נכבדה. שירי טסמן סמנכל שיווק אלעד מערכות: "מדינה שלמה המתינה אתמול בציפייה להופעה של נועה, אבל אחריה כבר לא היה מקום לספק. אנו גאים בעלייתה של נועה לגמר וממתינים לראות איך תדהים שוב. זו הדרך שלנו כחברה בכלל וכעובדי החברה בפרט לתמוך בנועה האלופה."

הלוגו והקרן.. אלעד מערכות,
הלוגו והקרן./אלעד מערכות

מה יוצא להם מזה?

במקרה של נועה קירל, ובפרט במציאות המורכבת של היום, הבעת תמיכה ומסרים חיוביים מכל סוג שהוא הם משב רוח רענן בשדה האקטואליה. הצטרפותם של מותגים למפגן התמיכה בשיר של נועה, שולי ככל שיהיה בתמונת המצב הכללית, מסייעת לחזק את הגאווה הלאומית ותחושת האחדות בין האזרחים, כמו גם את הנאמנות של הצרכנים למותג. היא גם יכולה לעזור לשפר את תפיסת המותג ולהגביר את המודעות בקרב קהלים שאולי לא הכירו אותו בעבר.

שינויים זמניים בלוגו או בנראות המותג יכולים להיות גם דרך ליצור באזז ומעורבות במדיה החברתית. על ידי יצירת האשטאג או עידוד משתמשים לשתף את תמיכתם בישראל באירוויזיון, חברות יכולות להגביר את נוכחותן במדיה החברתית ולהגיע לקהלים חדשים.

לסיכום,

שינוי לוגו או ערכת עיצוב מותגית הוא תהליך ארוך, עתיר סיכונים וכרוך בהשקעה כספית לא מבוטלת, ואולם אין זה אומר שה-Look&Feel שלכם חייב להישאר סטטי לאורך שנים. שינוי קל וזמני המבוצע על הלוגו הקיים, מסייע לבטא את הערכים והאג'נדה של החברה ביחס לעניינים שעל סדר היום הציבורי ובכך לפנות ללב הצרכנים בשפתם, ובאמצעות הדברים שחשובים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully