וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטרות ממשקל עודף: גוגל וטוויטר ימחקו חשבונות לא פעילים

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 8:09

נקודת מפנה בעולמות המידע: ענקיות המדיה שעד היום השקיעו מיליונים באיסוף דאטה מזהירות כי ימחקו חשבונות של משתמשים לא פעילים. למה הן עושות את זה, ואיך תוכלו להתגונן?

אילון מאסק והלוגו של טוויטר. רויטרס
אילון מאסק והלוגו של טוויטר/רויטרס

גוגל הודיעה אתמול (ג') כי תמחק חשבונות שנותרו ללא שימוש במשך שנתיים החל מדצמבר, במטרה למנוע איומי אבטחה. החברה הזהירה כי משתמשים שלא עשו שימוש בחשבון שלהם או שלא נכנסו אליו במשך שנתיים לפחות, עלולים לאבד את החשבון שלהם, כולל כל התוכן ב-Google Workspace, שתחתיו נמצאות אפליקציות Gmail, Docs, Drive, Meet ויומן, כמו גם YouTube וגוגל תמונות.

זאת, בשונה מהצהרתה ב-2020, אז אמרה כי תסיר תוכן המאוחסן בחשבונות לא פעילים, אך לא תמחק את החשבונות עצמם. היא ציינה כי שינוי המדיניות חל רק על חשבונות אישיים ולא על חשבונות של ארגונים כמו בתי ספר או עסקים. החל מיום שלישי, היא תתחיל לשלוח התראות לכתובות האימייל ולדואר השחזור של החשבונות הלא פעילים לפני המחיקה.

בכך מצטרפת גוגל לאילון מאסק, שצייץ בשבוע שעבר כי טוויטר שבבעלותו תסיר חשבונות שלא היו פעילים כבר כמה שנים ותעביר אותם לארכיון. הוא אמר שהפעולה "חשובה כדי לשחרר נקודות נטישה".
הבעלים המיליארדר של טוויטר לא הוסיף שום פרטים לגבי מתי התהליך יתחיל או כיצד יוכלו משתמשי טוויטר לגשת לחשבונות בארכיון. מאסק ציין גם שמשתמשים פעילים עשויים לראות ירידה במספר העוקבים שלהם כתוצאה מהמהלך.

וכמו תמיד עם הציוצים של מאסק, ים התגובות המבולבלות, כועסות או מאוכזבות לא איחר להגיע. אחד הגולשים כתב: "יכול להיות שאני קורא את זה לא נכון, אבל אם אתה באמת מוחק חשבונות לא פעילים ואת כל הציוצים ההיסטוריים שלהם, הייתי קורא לך בחום לשקול מחדש. לתת לאנשים לדעת כמה עוקבים פעילים יש להם זה מידע טוב, אבל מחיקת הפלט של חשבונות לא פעילים תהיה נוראית. אני עדיין רואה אנשים שאוהבים ציוצים בני עשר שעשיתי, אבל השרשורים כבר מפוצלים לעתים קרובות עם ציוצים שנמחקו או לא זמינים. אל תחמיר את זה! יש שעשויים ללגלג על כל רמז בין טוויטר לספריות עתיקות, אבל בעוד ששריפת הספרייה של אלכסנדריה הייתה טרגדיה, מגילות וספרים שהושלכו לפח רק בגלל שאף אחד לא רצה לשמור אותם הם גרועים יותר. שמור את הכל!"

על פי מדיניות טוויטר, משתמשים צריכים להיכנס לחשבון שלהם לפחות פעם ב-30 יום כדי להימנע מהסרה לצמיתות עקב חוסר פעילות ממושך, אולם בפועל, היא נוטה לעשות זאת רק לאחר חצי שנה של חוסר פעילות. ועדיין, אם אתם כמוני ומנהלים חשבון טוויטר רק לצרכים מאוד ספציפים כמו התחברות לאתרים שונים או שיתוף אוטומטי של פוסטים מלינקדאין, תצטרכו להתחיל להשקיע יותר או שטוויטר תעיף אתכם מהמועדון האקסלוסיבי שלה.

למה הן עושות את זה?

ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל וטוויטר עוסקות בעשיית כסף. עם כמה שאנחנו אוהבים לחשוב שהם דואגים לאינטרסים שלנו, בסופו של דבר השורה התחתונה היא זו שקובעת. אז למה שהם ירצו למחוק חשבונות משתמש לא פעילים? באמת שלא חסרות סיבות:

1. אחסון מידע זה יקר! חשבונות לא פעילים תופסים מקום יקר בשרתי החברה, שפועלים 24/7. על ידי מחיקת חשבונות המשקל המוות האלה, ענקיות הטכנולוגיה לא רק משחררות שטח אחסון, אלא גם חוסכות לא מעט כסף. ובואו נודה בזה, כשאתם גדולים כמו גוגל או טוויטר, כל שקל נחשב.

2. נתונים, נתונים ועוד נתונים. ענקיות הטכנולוגיה כורות ללא הרף את הנתונים שלנו כדי לשפר את האלגוריתמים שלהן, למקד מודעות ולהבין אותנו טוב יותר כצרכנים. אבל ככל שיש להם יותר חשבונות לא פעילים, כך הנתונים שלהם נעשים עמוסים ומסורבלים יותר. מחיקת חשבונות אלו מאפשרת לענקיות המדיה לייעל את הנתונים שלהן ולקבל תמונה מדויקת יותר של המשתמשים הפעילים שלהן. בנוסף, זה עוזר לסנן החוצה את הבוטים והחשבונות המזויפים שזורעים הרס בפלטפורמות אלו.

3. הכל עניין של מעורבות. כולנו יודעים שפלטפורמות מדיה חברתית משגשגות על מעורבות. ככל שאנו אוהבים, משתפים ומגיבים יותר, כך הפלטפורמה הופכת לבעלת ערך רב יותר. לכן, על ידי מחיקת חשבונות לא פעילים, ענקיות הטכנולוגיה בעצם מנקות את החצר האחורית שלהן ומשפרות את שיעורי המעורבות. זה מצב של win-win. המשתמשים מקבלים חוויה טובה יותר, וענקיות הטכנולוגיה זוכות לטפוח לעצמן על השכם על עבודה טובה.

אז איך תשמרו על החשבונות שלכם פעילים?

אם לא השתמשתם בחשבון הגוגל שלכם כבר תקופה, אבל איחסנתם בו קבצים חשובים שאתם לא רוצים לאבד, יש פיתרון די פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לגוגל ולהתחבר לחשבון עם שם המשתמש והסיסמה שלכם. תצטרכו לעשות זאת פעם בשנתיים לכל הפחות, דרישה סבירה בהחלט שניתן לעמוד בה בקלות. במקרה של טוויטר לעומת זאת, תצטרכו להתחבר אחת ל-30 יום או חצי שנה, בהתאם לגחמות המנכ"ל, כדי למנוע את מחיקת החשבון שלכם, וזה כבר יותר מאתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully