וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לספאם? אימות הוי הכחול מגיע גם לג'ימייל

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 10:16

גוגל מצטרפת לטוויטר ומטא ומאמצת את הוי הכחול. שיטת האימות החדשה תהיה זמינה לכלל המשתמשים ללא תשלום, ותשים סוף להודעות התחזות, הונאות מייל וספאם

ג'ימייל. Unsplash
ג'ימייל/Unsplash

בעוד טוויטר ופייסבוק מחפשות את התמהיל הנכון ליישום בתשלום של אימות הוי הכחול באופן שלא יעצבן את הגולשים, גוגל, ענקית החיפוש הגדולה בעולם, מודיעה כי היא נערכת להחיל אימות GBV חדש - (Gmail Blue Verification) ב-1.8 מיליארד החשבונות הפרטיים של ג'ימייל כבר בתקופה הקרובה, לאחר השלמה ועדכון של כל אמצעי האבטחה והגנת הפרטיות הנדרשים כחוק.

לפי הודעת גוגל, בשלב הראשון סימן הוי הכחול יופיע בצורה אוטומטית ליד מותגים שיישמו את פרוטוקול BIMI (קיצור של: Brand Indicators for Message Identification) שהושק ב-2019 במטרה למנוע ממתחזים והאקרים לבצע הונאות פיננסיות. מדובר באימות ויזואלי המציג את הלוגו של המותג שהנמען שמקבל את הדוא"ל יכול לראות. "אימות הדוא"ל יסייע למשתמשי ג'ימייל ולמערכות האבטחה לזהות ולעצור ספאם. כמו כן, הוא יסייע למותגים למנף את המוניטין ואת האמון שלהם".

כך תיראה הודעה של שולח מייל שאומת עם הוי הכחול של ג'ימייל. Gmail,
כך תיראה הודעה של שולח מייל שאומת עם הוי הכחול של ג'ימייל/Gmail

גוגל מסתבר, לא לבד. מלבד טוויטר ופייסבוק, גם טיקטוק, לינקדין, פינטרסט ועוד ענקיות אינטרנטיות נערכות להקשות על חייהם של מפיצי הספאם - ג'ימייל לבדה חוסמת 100 מיליון מיילים בכל יום, אלא שבניגוד אליהן סימן הוי הכחול של ג'ימייל לא עולה כסף.

לדברי נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל, המתמחה בבניית מסעות לקוח מבוססי אימייל מרקטינג, מדובר בחדשות טובות עבר המשווקים, שמעתה יוכלו לבדל עצמם משאר המותגים והמשווקים. "היתרון הוא לא רק שיווקי: כל משתמשי ג'ימייל ידעו ברמת סבירות גבוהה יותר שהמיילים שהם מקבלים לא מזויפים".

מי זכאי לקבל את אימות הוי הכחול?

לדברי סלע יפה, מומחה בינלאומי לעבירות מיילים ואסטרטגיית אימייל מרקטינג, ארגון או בעל חשבון ג'ימייל שיבקש לקבל את הוי הכחול יחויב לעמוד במספר תנאים ובקשות לאימות מצד גוגל, וכן הטמעה של פרוטוקול DMARC (קיצור של: Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) באמצעות כלי ניטור וניתוח ייעודיים על כל תשתיות הדוא"ל.

מי יהנה מהאימות החדש?

עם שיטת האימות החדשה, כל משתמש שמקבל לזהות בקלות הודעות התחזות, ניסיונות הונאה וספאם. ג'ימייל כמובן תהנה מיתרון אמינות בשוק ספקיות המייל וסביר להניח שמתחרותיה, לפחות בארה"ב, ילכו בעקבותיה.

אלה חדשות טובות במיוחד לכל מי שנוהג לשלוח מיילים שיווקיים באמצעות ג'ימייל, שכן הוי הכחול יהיה אינדיקטור מצוין לכך שאתם באמת מי שאתם אומרים שאתם. הסבירות שמיילים מאומתים ינחתו בתיקיית הספאם תיקטן משמעותית ותסייע להגביר את אמון הצרכנים בתכנים שהם מקבלים מכם.

לפי האתר FinanceOnline, בשנת 2022 נשלחו ברחבי העולם כ-333 מיליארד מיילים מדי יום - כ-85% מהם מוגדרים כמיילים שיווקיים ו-30% מהם נשלחו מתיבות ג'ימייל. עד סוף שנת 2025 המספר צפוי לזנק ל-376 מיליארד מיילים ביום. עם כמות כזאת של מיילים, מפתיע שכל הדבר הזה לא קרה כבר לפני עשור.

לפי נתוני אקטיב טרייל, בישראל לבדה נשלחים מדי שנה כ-8 מיליארד מיילים המוגדרים כשיווקיים, כאשר השולחים עם מספר המיילים הגבוה ביותר היו ארגונים בענפים הבאים: מסחר אלקטרוני (34%) שירותים ממשלתיים ומגזר ציבורי (32%), שירותים פיננסיים ובנקאות (32%), עמותות ותרומות (28.5%), קמעונאות (26%), תיירות (25%), בריאות (23%), נדל"ן (22%) ותעשייה (20%).

מגמת העליה במספר המיילים צפויה להישאר גם בסוף 2023 עם גידול נוסף של 15% במספר המיילים שנשלחים בישראל. כעת, עם האימות החדש, ניתן לצפות שתהיה לנו שליטה טובה יותר לגבי השאלה ממי אנחנו רוצים לקבל מיילים ובאילו נושאים.

המהלך של גוגל הוא צעד נוסף במאבק בספאם ובהונאות הדיגיטליות שנמצא בעליה מתמדת מאז פרץ משבר הקורונה. האימות החדש צפוי לשרת גם את המפרסמים באימייל מרקטינג, שמעתה יוכלו לשמור על מוניטין עסקי גבוה וחיזוק המותג מול לקוחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully