וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיילים שלכם מגיעים לספאם? הנה מה שצריך לעשות

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 11:27

שם הדומיין של השולח, שורת הכותרת ותוכן המייל, ומסנני ספאם למיניהם עשויים כולם להיות סיבות למה המיילים שלכם נוחתים בספאם במקום באינבוקס, ויש מה לעשות

שיווק במייל נחשב לאחד מערוצי השיווק היעילים ביותר, אבל איך גורמים למיילים לנחות באינבוקס?. Pexels.com
שיווק במייל נחשב לאחד מערוצי השיווק היעילים ביותר, אבל איך גורמים למיילים לנחות באינבוקס?/Pexels.com

אם אתם נוהגים לשלוח מיילים ללקוחות שלכם, ואתם רואים שאנשים לא פותחים אותם, רוב הסיכויים שיש לכם איזשהו מושג למה, גם אם הוא קלוש. אבל לפני שנצלול לבעיות שבגללן המיילים שלכם מגיעים לספאם, בואו נסתכל רגע על היתרונות של שיווק במייל לעומת ערוצים אחרים:

האתגר העיקרי בשיווק במייל

נכון, הרבה יותר מרגש להתמקד במי שכן פותח את המיילים שלכם מאשר לצלול לעומקן של בעיות משלוח, אבל זה פשוט אחד הדברים האלה שבלעדיהם כל המאמצים שלכם עלולים לרדת לטימיון, וזה עלול לקרות בלי שתשימו לב.

על פי סקר של influencermarketinghub משנת 2020, רק 79% מהמיילים שנשלחים בעולם מגיעים ליעדם, כלומר לאינבוקס. לכן, כחלק מהמאמץ השוטף לשפר את התקשורת של המותג שלכם עם העולם שבחוץ, מומלץ לעצור ולברר האם המיילים שלכם בכלל מגיעים ליעדם.

הדליברביליות, או יכולת ההגעה של המיילים לאינבוקס, מורכבת מ-3 אלמנטים:
1. איכות הכתיבה של המייל ובמיוחד כותרת המייל ותת הכותרת, אותן ניתן לראות עוד לפני פתיחת המייל, וכמובן המלל, התמונות, הקישורים וכו'.
2. איכות ועדכניות רשימת התפוצה - מהיכן הגיעו הקוראים? האם הם נרשמו בעצמם או בעל כורחם? לפני כמה זמן הם נרשמו, ודרך אילו ערוצים? לאילו מטרות? האם כל זה עדיין רלוונטי בנקודת הזמן הנוכחית?
3. קונפיגורציות טכניות ברמת השרת שעשויות לעכב או להסית מיילים מהאינבוקס אל תיבת הספאם.
מדידת הדליברביליות של המיילים

נקיטת צעדים בכל אחד מהתחומים הללו עשויה לתרום לשיפור אחוזי הפתיחה של המיילים שלכם, אבל לפני הכל, הדבר הראשון לעשות הוא לקבל תמונת מצב ולהבין כמה מהלקוחות בכלל מקבלים או רואים את המייל. את כל זה אפשר לעשות באמצעות התבוננות בדאטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יש כמה מספרים שתרצו לשים לב אליהם

  • נסו לברר כמה מיילים אתם שולחים ביום, בשבוע, בחודש. אני לא מדברת רק על ניוזלטרים אלא על כל מייל שיוצא מהמערכת שלכם, כולל מיילים אוטומטיים, נוטיפיקציות וכו'. עכשיו נסו להעריך כמה מיילים זה יוצא ביום פר משתמש? יותר מאחד? כבר יש לכם בעיה.
  • מתוך המיילים האלה, נסו לאמוד כמה הגיעו ליעדם, נפתחו והוקלקו, כלומר הובילו לתוצאה חיובית, וכמה הגיעו לספאם, חזרו, או שהובילו להסרת המשתמש מרשימת התפוצה, כלומר לתוצאה שלילית?
  • כעת השוו את המספרים שהגעתם אליהם ביחס לספקיות המייל שאליהן שלחתם את המיילים (ג'ימייל, יאהו וכו'). לדוגמא, כמה מהמיילים ששלחתם למשתמשי ג'ימייל הגיעו או לא הגיעו, נפתחו או לא נפתחו? כמה למשתמשי וואלה? וכן הלאה.
  • כמה מהאנשים ברשימת התפוצה שלכם לא פתחו אף מייל ששלחתם בחודש/ שלושה חודשים/ חצי שנה/ שנה האחרונה?
  • השתמשו במדד הפתיחה כדי לקבוע אילו שורות נושא ששלחתם היו הכי מוצלחות, ונסו למצוא את המכנה המשותף בניהם.
  • השתמשו במדד ההקלקות כדי לקבוע איזה מיילים ששלחתם היו המוצלחים ביותר מבחינת המרה, ומה משותף להם.

את כל המידע הזה תוכלו למצוא בפלטפורמה שממנה אתם שולחים את המיילים שלכם, כמו מיילצ'ימפ או רב-מסר. כשתעשו את זה, תקבלו מושג הרבה יותר טוב לגבי הביצועים שלכם במייל, ותוכלו להתחיל למפות את סוגי הבעיות שאתם מתמודדים איתם. למשל, יתכן שתמצאו כי פלטפורמת מייל מסויימת תמיד שולחת את המיילים שלכם לספאם, או שמשתמשים ממדינה מסוימת אינם יכולים לקרוא את המייל. כדאי לשים לב במיוחד למספרים גדולים. כל זה יתן לכם בסיס לעבוד איתו כך שתדעו את מה אתם יכולים לשפר.

איך ליצור תוכן מייל שמעלה את אחוזי הפתיחה?

אני לא הולכת לתת כאן עצות לניסוח תוכן, כי כל מותג הוא אחר ולכל קהל יש צרכים שונים. יש מספיק מדריכים וכלי AI שניתן להיעזר בהם כדי לנסח מיילים שקולעים למטרה, וזה כשלעצמו בטוח ישפר את אחוזי הפתיחה בקרב מי שכן מקבלים את המיילים שלכם. מה שכן, יש מחקרים מצביעים על כמה אלמנטים שמומלץ לשלב, שיגדילו בודאות את אחוזי הפתיחה וההמרה של המייל. לפניכם הרשימה החלקית:

  • שיעורי ההקלקה בדוא"ל משתפרים ב-200% כאשר מוסיפים אלמנטים אינטראקטיביים
  • מיילים של מכירות עם 200-250 מילים זוכים לשיעור התגובה הגבוה ביותר, העומד על 19%.
  • שינוי הטקסט בלחצני קריאה לפעולה מגוף שני לגוף ראשון מעלה את שיעור הקליקים ב-90%.
  • טיימרים עם ספירה לאחור באימייל יכולים להגביר את ההרשמות ב-30%.
  • הכללת סרטונים בדוא"ל יכולה להגביר את שיעורי ההקלקה ב-300%.

ועכשיו, תרשו לי להתמקד בצד הפחות מוכר והיותר מעצבן שצפוי למי שמבקש לשפר את יכולת ההגעה של המיילים שלו לאינבוקס של הנמענים.

פרוטוקולים שכדאי להכיר וחובה להגדיר

SPF ו-DKIM הם שני פרוטוקולים שמשמשים כדי להודיע לספקיות המייל שאתם שולחים אליהן מיילים שהמיילים הגיעו מכם. שני הכלים האלה משמשים את ספקיות המייל במלחמה האינסופית שלהן נגד ספאם.

לפני שאתם מתחילים לשלוח מיילים ללקוחות, ובמיוחד אם אתם מתכננים להשתמש באוטומציה כדי לשלוח מיילים, מומלץ מאוד להגדיר את הפרוטוקולים האלה מראש. להבהרה, כשאני אומרת "מייל אוטומטי" אני לא מתכוונת רק למיילים שנשלחים על סמך טריגרים, אלא לכל מייל שלא נשלח באופן פרטני מתיבת המייל שלכם.

SPF) Sender Policy Framework) הוא סטנדרט בינלאומי שנועד למנוע הונאות במייל. הוא מאפשר לבעל הדומיין ליידע את העולם לגבי אילו שרתים מורשים לשלוח מיילים בשמכם. אם הכלי שאתם משתמשים בו למשלוח מיילים אינו מופיע ברשימת הגופים המורשים לשלוח מיילים מטעמכם, זה עלול לסמן את המיילים שלכם כחשודים ולגרום להם להגיע לספאם.

לכן, אם אתם רואים אחוזי פתיחה נמוכים, מומלץ מאוד לבדוק את רשומת ה-SPF הקיימת באמצעות כלים כמו mxtoolbox, או dmarcian, או לבדוק את ההגדרות שלכם אצל ספק המייל ופלפורמת השיווק שאתם משתמשים בה.

Domain Keys Identified Mail (DKIM) הוא סטנדרט נוסף בתעשיית המייל שנועד לאמת את המיילים שלכם על ידי כך שהוא מודיע לשרת המקבל שהתוכן אכן הגיע מכם, והוא נוגע להודעה האינדיבידואלית ששלחתם, לא לספק עצמו. כמו SPF, גם הפרוטוקול הזה אמור להופיע אצל ספק המייל שלכם.

DMARC) Domain Message Authentication, Reporting and Conformance) היא דרך לומר לספק המייל של הנמען מה לעשות עם אימיילים שאינם עוברים בדיקות SPF ו-DKIM.

DMARC שימושי אם יש בעיות ידועות בפלטפורמות כמו gmail, yahoo וכו'. אחת לכמה זמן, פלטפורמה כזו או אחרת עשויה להחמיר את רמת האבטחה שלה ולהקשות את הקריטריונים שלפיהם מיילים נכנסים לאינבוקס. כשזה קורה, DMARC שהוגדר נכון עשוי לשמש ככרטיס VIP עבור המיילים שלכם. חשוב מאוד ליישם DMARC, אבל תחילה יש להגדיר את ה- SPF וה-DKIM בצורה נכונה.

כדאי לציין ש-DMARC, בשונה מ-SPF ו-DKIM, עובד בצורה קצת יותר מורכבת ולכן, אם אתם לא יודעים מה אתם עושים, מאוד מומלץ להשאיר את זה למומחים. אם אתם בכל זאת רוצים לעשות את זה בעצמכם, שימוש בשירות כמו Dmarcanalyzer יקל על תהליך ההתקנה.

לסיכום

יש המון פרמטרים שמשפיעים על השאלה האם המייל שלכם יגיע לאינבוקס או לא. הקפדה על פרוטוקולים עדכניים ומעקב תקופתי אחר נתוני הפתיחה, ההקלקה וההמרה יספקו לכם מושג טוב יותר לגבי יעילות השיווק במייל, שברוב המקרים תהיה גבוהה יותר משמעותית מפרסום ברשתות החברתיות. אז אם ניסיתם לשווק במייל וזה לא עבד, אל תתייאשו. גשו לשרת בו מנוהל הדומיין שלכם וודאו שהוא מכיל את כל ההגדרות הנחוצות. לאחר מכן, תוכלו למקד את תשומת הלב בדברים המעניינים באמת: התוכן, הקהל, והאינטראקציה ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully